Omgång 5: HV71 - AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 5: HV71 - AIK

Inläggav Eloranta » 26 september 2012, 08:37

Äntligen kunde man se en match igen, csports äger....
Håller med föregående talare om ett ganska slarvigt spel från hvs sida och jag tycker också att vi blev ifrånåkta av Aik lite för många gånger. Snabbaste laget vi mött hittills som Pettan beskrev det (tror jag det var). Vi har ju inte världens snabbaste backar, men jag vet inte om det beror på det eller om att vi (som någon skrev) försöker hitta balansen mellan defensiv och offensiv. Men det tog sig iaf efter hand och äntligen lite fler mål, både tur- och snyggmål.
Lite skönt att spelarna i intervju efter intervju säger att vi inte riktigt spelat på topp än :-)
Vad gäller kedjorna så tycker jag att man ska fortsätta med dessa formationer och backpar några matcher till, så att de får sätta sig lite.
Rhett och Krog har ju alltid hittat varandra och jag ville egentligen ha sundh där, men om vi kan få en matchvinnarkedja med Fasth på kanten så tycker jag det är värt det (ville egentligen sprida ut spelskickligheten lite).
William och Nilsson verkade hitta varandra riktigt bra och båda två hade många chanser att måla, så de ska få fortsätta tycker jag. Frågan är om man ska byta ut PC mot Kristansen? Skulle bli en tung kedja att möta.
Davidsson, Sundh och Ledin tycker jag inte var så dåliga som många skriver och jag tycker de ska få fortsätta ett tag till.
Strandberg tycker jag har tagit chansen, dyk såg jag inte så mycket av, men kul att han fick chansen när han verkar vara inne i ett målstim i J20. Här blir det i min uppställning Pc - strandberg - Liket/Dyk.

Nu är det kanske lite tidigt för statistikanalyser men några saker hv ville förbättra till i år var ju utvisningarna, målvaktsspelet och boxplay. För närvarande är vi trea i både fair play (4 utv/match) och målvaktsstatistiken (93,70%) och femma i boxplay (88,24%), så det är ju helt klart godkänt.
Vi är trea i tekningsligan (53,82%) och tvåa i tacklingsligan (91 hits) vilket är bra. Det som är sämre är PP där vi bara är sexa (14,29%) men om kedjan med fasth- rhett - krog får fortsätta ihop så tror jag att den procentsiffran kommer att stiga :-)

Passar bra med en klassiker en dag som denna:
http://www.youtube.com/watch?v=wvb1ECLNXo0
Eloranta

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna