Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av Andersson711 » 17 september 2022, 23:22
Dovahkiin skrev:Tycker fortfarande Nättinen ska vara center. Tror på det mer än Sam som 2a...
100% enig. Kan verkligen inte förstå varför han inte spelar på sin naturliga position.
-
Andersson711
- Moderator
-
av Henke67 » 18 september 2022, 06:51
Jag vet inte riktigt hur jag vill tolka resultatet. Men det där stora spelövertaget till Trotts kommer målen på två spelvändningar där vi tappat folk i hemjobb och en förlorad tekning…
Är man elak så kan man t.o.m. säga att Lule spelarna hinner sakta ner (ispelvändningarna) innan skotten utan att HV hinner backchecka.
-
Henke67
-
av 15:48 » 18 september 2022, 09:00
Skillnaden var som störst i försvarsspelet över hela banan. Luleå står rätt hela tiden med sina spelare. Vi får mycket mindre tid överallt än vi är vana vid. De fick oss precis dit de ville. En coachseger mot ett lättläst HV. Man får ju då betänka att Luleå bytt ut väldigt få spelare och att de allra flesta är inkörda på spelsystemet. Tuffast tänkbara välkomnande till SHL.
-
15:48
-
av Guld » 18 september 2022, 09:45
Äsch. Detta kommer bli svårt.
Längtar tillbaka till allsvenskan. Där var det ju vinstgaranti varje helg..

-
Guld
-
av HV-supportern » 18 september 2022, 09:49
Hoppas spelarna kan stänga ute alla spekulationer utifrån om att vi är favoriter till guldet och slutar med sitt snack om att "vi är inga vanliga nykomlingar" och "vi gillar att spela med press". Vi måste inse verkligheten att det blir en stentuff säsong och vi kommer få kämpa för att överleva. Jag tror det blir sämre innan det blir bättre. Nu väntar en tuff bortamatch mot Malmö som vi alltid haft svårt emot. De spelar fysiskt och småfult och det passar inte oss alls. Deras seger borta mot Skellefteå imponerar. Vi vet alla här hur mycket en dålig start kan påverka en hel säsong och jag ser inga räddningsplankor i årets SHL. Det finns ingen given bottenkandidat utan de sämre lagen är minst lika bra som vi är. Jag vet att vi bara har spelat en match, men spelet på försäsongen och i premiären visar att vi har lång väg kvar till något som ens kan liknas vid bra form. Nu hoppas jag vi kan studsa tillbaka i de viktiga hemmamatcherna mot Leksand och Oskarshamn så vi inte får en likadan mardrömsstart som 20/21.
-
HV-supportern
-
av Dovahkiin » 18 september 2022, 10:27
Hv71 måste först göra mål nästa match helst ta poäng. Tror snabbt det kommer en stor oro om man inte börjar hitta rätt i tid. Skulle Hv71 åka på 3-4 raka förluster samt göra typ 3-4 mål på de matcherna tror jag då redan kommer bli en EXTREMT jobbig säsong. Sen är det alltid svårt hitta till självförtroende om man ej startar bra.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
-

Dovahkiin
-
av mark77 » 19 september 2022, 01:13
Nu är väl luleå borta typ den svåraste första match man kan tänka sig så att det gick som det gick är inget som oroar mig, däremot tycks vi fortfarande vara i försäsongsmode då spelet var mycket hafsigt och tempot dåligt.
Sedan fick de två mest tveksamma i vårt lagbygge dvs vigneault och glad chansen mycket högre än de borde och mer istid än de borde ha så det kändes lite som att tränarna såg detta som nån slags se och lära match. Glad som inte ens platsar i min bok lirade en tredjedel av matchen och Sam V center i andrakedjan på Nättinens bekostnad? Det kör man på sin höjd under försäsongen, inte när det är allvar när de inte visat nåt tidigare.
Inte ens när man vet att en förlust är det troliga skall man experimentera om man kunde ställa upp starkare formationer. Det som gäller är att ta poäng, inte att ge spelare chansen för sakens skull.
-
mark77
-
Återgå till HV71 Matcherna