Kvartsfinal 4: Västerviks IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Kvartsfinal 4: Västerviks IK - HV71

Inläggav Farzan » 30 mars 2022, 21:45

Skåning skrev:
PapaEmeritus skrev:
aimstar skrev:Måste ju spelat för ekonomin i andra.

Japp. Solklar stallorder.

Grattis till inlägg nr 5000!

Kändes inte riktigt som Hv gick för det, inte 100%.. sån nån liten bekvämhet fanns garanterat..
MEN kan också vara bra att få en tankeställare att man inte är odödliga.. tar det mkt hellre mot Västervik än mot Burklöven som kan hota på riktigt. Men detta, det släpper vi aldrig… o som nån skrev, Hv är som sämst efter uppehåll så 6 dagars vila räcker väl lika bra som 8 dagar!

Jag väljer glädjen…

Hade vi vunnit idag hade det blivit 10 dagars vila.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav 15:48 » 30 mars 2022, 21:47

aimstar skrev:
Klabbe skrev:Det där snacket om att HV ville ha en hemmamatch till tror jag är komplett skitsnack. Är övertygad om att spelare och ledare i detta läge inte ägnar föreningens ekonomi en tanke. Det handlar bara om att vinna. Men någon i styrelsen skulle då alltså gått ner i omklädningsrummet och sagt åt laget att lägga sig? Äh lägg ner. Det här handlade bara om brist på ödmjukhet efter första perioden.

Ingen tror nog det på riktigt, utan skriver det mer som motvikt till domedagskommentarerna.

Exakt. Är inte nöjd på något sätt men VVIK gjorde tre av sina mål i PP. Vi gick ner oss men det var ändå PP som avgjorde och inte en urusel genomklappning…
15:48

Inläggav mrnorrland » 30 mars 2022, 21:48

ouf vill bara skjuta sig själv i foten för slippa ångesten mot smärta
mrnorrland

Inläggav Skåning » 30 mars 2022, 21:59

Grattis till inlägg nr 5000!

Kändes inte riktigt som Hv gick för det, inte 100%.. sån nån liten bekvämhet fanns garanterat..
MEN kan också vara bra att få en tankeställare att man inte är odödliga.. tar det mkt hellre mot Västervik än mot Burklöven som kan hota på riktigt. Men detta, det släpper vi aldrig… o som nån skrev, Hv är som sämst efter uppehåll så 6 dagars vila räcker väl lika bra som 8 dagar!

Jag väljer glädjen…[/quote]
Hade vi vunnit idag hade det blivit 10 dagars vila.[/quote]

Ännu större anledning… 8 dagar istället för 10…. Hinner man inte vila upp sig, slicka såren osv så tror jag man förlorar mer på tappat matchtempo än läkta sår
Skåning

Inläggav aimstar » 30 mars 2022, 22:05

mrnorrland skrev:ouf vill bara skjuta sig själv i foten för slippa ångesten mot smärta

Vi behöver vinna 1 av 3 matcher mot Västervik, så det känns lite drastiskt. Det är inte HELT kört ännu...
aimstar

Inläggav Windom Earle » 30 mars 2022, 22:14

Skåning skrev:Grattis till inlägg nr 5000!

Jag väljer glädjen…

Hade vi vunnit idag hade det blivit 10 dagars vila.[/quote]

Ännu större anledning… 8 dagar istället för 10…. Hinner man inte vila upp sig, slicka såren osv så tror jag man förlorar mer på tappat matchtempo än läkta sår[/quote]

Tänkte precis skriva ett inlägg med just den här åsikten. Tack, då får jag några extra minuters sömn :). Väl uttryckt!
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Windom Earle » 30 mars 2022, 22:17

15:48 skrev:
aimstar skrev:
Klabbe skrev:Det där snacket om att HV ville ha en hemmamatch till tror jag är komplett skitsnack. Är övertygad om att spelare och ledare i detta läge inte ägnar föreningens ekonomi en tanke. Det handlar bara om att vinna. Men någon i styrelsen skulle då alltså gått ner i omklädningsrummet och sagt åt laget att lägga sig? Äh lägg ner. Det här handlade bara om brist på ödmjukhet efter första perioden.

Ingen tror nog det på riktigt, utan skriver det mer som motvikt till domedagskommentarerna.

Exakt. Är inte nöjd på något sätt men VVIK gjorde tre av sina mål i PP. Vi gick ner oss men det var ändå PP som avgjorde och inte en urusel genomklappning…

Powells utvisning som ju blev av max oflyt blev ju väldigt kostsam.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Farzan » 30 mars 2022, 22:23

Jag åker upp på fredag och styr upp det hela!
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Sir Ward » 30 mars 2022, 23:40

Farzan skrev:Jag åker upp på fredag och styr upp det hela!

:D

Löser isåfall en plåt omgående. Var ju ett tag sen vi träffades.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Alden » 31 mars 2022, 07:28

Bättre att få denna läxa i match 4 mot Västervik än tidigt i match serien i semin.
Man vill ju inte se ett lag som känner att de har medgång mot HV och spelar över sin kapacitet.
Det har gått alldeles för lätt i match serien och efter första perioden kändes det kassaskåps säkert.
Va alldeles för många som tänkte att nu tar vi det lugnt o börjar vilan...

Nu får man se fram mot revanschen på fredag.

Sen är det någon som kan förklara Myles Powells 2+2 "High sticking" för mig?
Man fick ju för ovanlighetens skull se flera kameravinklar, men ingen där ja kunde se att han hade klubban över midjehöjd.
Alden

Inläggav Goddamn » 31 mars 2022, 10:34

Alden skrev:Sen är det någon som kan förklara Myles Powells 2+2 "High sticking" för mig?
Man fick ju för ovanlighetens skull se flera kameravinklar, men ingen där ja kunde se att han hade klubban över midjehöjd.

Vad jag ser så är klubban solkart i ansiktet. Dock så blir det som en hävstång över den andra Västervikarens klubba. Så när den klubban rörs så far Powells klubba upp i ansiktet.
Helt klart en utvisning om än en olycklig sådan men du är trots allt ansvarig för att din klubba inte far upp i ansiktet på någon.

Likaså Matsons höga klubba 20 minuter senare är inte heller några konstigheter. Däremot retar det mig att 57 i Västervik får lägga armen runt halsen på Matson en bra stund utan påföljd.

Dock så är det inte några domarmissar som gör att matchen förloras. Det sköter HV71 så bra själva.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav DocSeverinsen » 31 mars 2022, 10:46

Håller med om att matchserien gått för lätt hittills så en näsbränna är inget som skadar laget nu. Man får chansen att jobba på attityd m.m. för det är där jag ser att man brast igår. Man kände förmodligen att det var klart efter 3-0 och gick ner sig något, åker på några utvisningar + lite slarv och vips är det 3-3. Det är inte lätt att slå på gasen igen om man lättat på den redan.

Tror vi får se ett heltaggat HV imorgon, som förhoppningsvis kör över VVIK
DocSeverinsen

Inläggav frippe-borås » 31 mars 2022, 13:37

Tror förlusten igår kan ha något gott med sig längre fram.
Man kan inte sluta spela oavsett resultat och motstånd.
Förhoppningsvis gör man aldrig om detta misstag och kör 60min resten av matcherna vilket vi behöver för att ta oss tillbaka till SHL!
Så något positivt är det och jag är tacksam att det hände i kvarten mot Västervik och inte i en eventuell semi eller final för det kan sätta griller i huvudet och skapa nervositet och ge motståndarna hela handen.
Men att vi kommer förlora 4 raka mot Västervik kommer aldrig hända. Men kunde ha hänt mot Modo t ex om det blivit oro i laget efter ett sånt här tapp!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna