av BlackIce » 28 oktober 2020, 15:40
Windom Earle skrev:BlackIce skrev:Windom Earle skrev:Var det någon annan än jag som uppmärksammade att HV knappt jublade efter sina mål? Lite CCCP över det. Självklart för Forsberg att hålla nere på jublet, men jag tyckte även Önerud och Fröberg var väldigt nedtonade. Någon som vet något om det? Eller bara en slump?
Önerud gjorde som han alltid gör. Stenansikte och en näve med kluban rakt fram. Det är bara vid guldmålet 2017 som han inte kunde skärpa till sig utan började veva med armarna som andra dödliga

Ja, det är klart. Och Fröberg är väl inte heller någon som brukar åka ärovarv efter mål. Kanske en slump alltså. Jag bara undrar f ö över de spelare du räknar upp i din signatur. Som jag ser det, normalbegåvade nyförvärv som i efterhand lika gärna kunde ersätts av grabbar som fostrats i HV71. Alla utom en Antti Törmänen

. F ö är det väl få som minns Vesa Salo, men mitt minne är att det var en back som kunde få Anders Eriksson, Ryan O'Byrne och Jere Karalahti att se ut som skridskofantomer. Har aldrig sett en långsammare spelare i vårt lag.
Haha! Det är både bra och dåliga spelare som jag nästan hade glömt men hittade när jag tittade runt på eliteprospects en gång. Men även de är en del av HV71s historia.
Vesa Salo gjorde iaf sina poäng. Den långsamheten fungerade bättre på den tiden.
Kurkinen var för övrigt rätt lik Christensen – majestätisk och gjorde en massa poäng under två säsonger.
Men det är helt klart en hel del floppar och intetsägande spelare i listan.
Senast redigerad av
BlackIce 29 oktober 2020, 14:07, redigerad totalt 1 gång.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist