Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Lakun skrev:Bertov, karlsson, arell.... hur fan tänkte hult?
Andersson711 skrev:Så.... Nu.....
Nu är jag färdig med bitterheten för ikväll. Det känns piss, backarna är sådär men mot Luleå blir det 3 enkla.
Vi älskar HV!
gnrl99 skrev:Lakun skrev:Bertov, karlsson, arell.... hur fan tänkte hult?
Ja och med facit i hand, inte fan är Martinsson ngn ledande back som Hult värvade honom som. Att sen Emil är totalt usel då begiper man att backsidan är ett skämt !
Zico skrev:gnrl99 skrev:Lakun skrev:Bertov, karlsson, arell.... hur fan tänkte hult?
Ja och med facit i hand, inte fan är Martinsson ngn ledande back som Hult värvade honom som. Att sen Emil är totalt usel då begiper man att backsidan är ett skämt !
Så usel tycker inte jag att Emil är. Visst, han var tämligen kass mot Frölunda, men faktiskt ganska bra mot Örebro och riktigt bra idag. Men så är det väl här på forumet. Någon utser en hackkyckling varje säsong och andra hakar på, sen spelar det ingen roll om hackkycklingen spelar bra.
Jag ser inte att någon skrivit något negativt om Didrik Strömberg. Jag gillar Didrik, men faktum är ju att hans idiotiska utvisning mot Örebro kostade poäng. Idag gjorde ha gigantiska misstag, både vid Rögles andra och tredje mål, vilket sannolikt kostade ytterligare tre poäng. Men man tycker olika och det är ok.
Andersson711 skrev:Så.... Nu.....
Nu är jag färdig med bitterheten för ikväll. Det känns piss, backarna är sådär men mot Luleå blir det 3 enkla.
Vi älskar HV!
Zico skrev:Andersson711 skrev:Så.... Nu.....
Vi älskar HV!
Bra där! Håller med, hur det nu än är....HV71 är bäst ändå.
Zico skrev:Andersson711 skrev:Så.... Nu.....
Vi älskar HV!
Bra där! Håller med, hur det nu än är....HV71 är bäst ändå.
shitkicker skrev:Ytterligare en välförtjänt förlust inkasserad för detta viljelösa, ointresserade, oengagerade och passionslösa gäng.
Den här föreningen är en gåta. HV är föreningen där medelmåttor hyllas som stjärnor och stjärnor blir medelmåttor. Bergström, Fröberg, Martinsson, Holmström är en utgift på typ 1 miljon i månaden. Och vad får man för pengarna?!
Det är fan i mig pinsamt att se denna förening stå och stampa utan att utvecklas ett jävla skit oavsett vilka visioner och mål man sätter upp.
Det enda man bryr sig om är plus på kontot och det kommer man garanterat inte ha efter denna säsongen.
lejacques skrev:shitkicker skrev:Ytterligare en välförtjänt förlust inkasserad för detta viljelösa, ointresserade, oengagerade och passionslösa gäng.
Den här föreningen är en gåta. HV är föreningen där medelmåttor hyllas som stjärnor och stjärnor blir medelmåttor. Bergström, Fröberg, Martinsson, Holmström är en utgift på typ 1 miljon i månaden. Och vad får man för pengarna?!
Det är fan i mig pinsamt att se denna förening stå och stampa utan att utvecklas ett jävla skit oavsett vilka visioner och mål man sätter upp.
Det enda man bryr sig om är plus på kontot och det kommer man garanterat inte ha efter denna säsongen.
+1
Tycker fortsatt att i alla fall forwardssidan ser bättre ut. Med förstakedjan kan vi ta oss en bit. Höjer sig de andra kan det till och med bli bra.
Men. Efter sex år med Hult har vi inte blivit något annat än en främlingslegion där vi kastar pengar på rätt mediokra spelare. Nu med corona och det ekonomiskt anstränga läget blir man ju direkt förbannad av hur lättvindigt Hult slängt ur sig treårskontrakt och fantasilöner på spelare som inte förtjänar det.
Jag skrev inför säsongen att saknaden av Thörnberg OCH Sundh kan bli större än vad vi tror. Nej, de kanske inte gör mest på isen. Men vem tusan leder laget i lägen som dessa? Våra ledande spelare från Karlskoga, Sundsvall och Karlskrona och x antal random ställen till i Sverige har inte en jäkla aning om vad det innebär att spela för HV och bygden. Visst, de kan lära sig det med tiden. Men idagsläget har de ingen aning. Och just nu är jag också tämligen övertygad om att de till största del ser HV som en arbetsplats där man kan casha in sjukt med pengar i utbyte mot väldigt lite sett till prestation. .
Spelmässigt kan jag till viss del förstå att man valde bort Sundh och Thörnberg. Samtidigt en otroligt stor risk nu när man tömt laget på i stort sett allt vad HV-hjärta och vinnarkultur innebär.
Sundh och Thörna var bryggan mellan tiden före Hult, då HV fortfarande var ett lag att räkna med, och det mediokra lag de blivit. Utan dem är vi inget annat än just en främlingslegion och det Hult byggt upp. Ett lag utan vinnarkultur och tradition.
Quila skrev:3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.
Örebro senast var väldigt jämn, men där förlorar vi med uddamålet, pga för många utvisningar men också några enkla och dyrbara missar. Ikväll är marginalerna åter små. De gör 0-1 precis när vi blir fulltaligt. Jag tycker Hv, precis som mot Örebro, är det lite bättre laget. Rögle avgör i slutet på ett par riktiga försvarsmissar.
Gemensamt för de båda uddamålsförlusterna är att matcherna varit jämna och där ens lagets misstag har blivit det som avgjort matcherna.
Jag tycker inte vi behöver oroa oss allt för mycket och gapa oss hesa över att allt och alla är totalt kass, för så är det inte.
För samtidigt som några tycker vi är värdelösa och nämner Rögle och Örebro som topplag, så spelar är ju faktumet att detta är tätt och avgörs med små marginaler. Ja, förlorar vi mot de ni kallar topplag på detta vis när vi är så usla, så blir det väldigt intressant och hoppfullt när vi höjer oss från usla till halvbra.![]()
Som Zico skriver, några hackar på vissa spelare. Emil J till exempel. Han gjorde ju en bra match mot Örebro och var en av de klart bästa ikväll, så såga de som sågas bör om nu någon ska sågas.
Vi vänder detta.
Quila skrev:3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.
Örebro senast var väldigt jämn, men där förlorar vi med uddamålet, pga för många utvisningar men också några enkla och dyrbara missar. Ikväll är marginalerna åter små. De gör 0-1 precis när vi blir fulltaligt. Jag tycker Hv, precis som mot Örebro, är det lite bättre laget. Rögle avgör i slutet på ett par riktiga försvarsmissar.
Gemensamt för de båda uddamålsförlusterna är att matcherna varit jämna och där ens lagets misstag har blivit det som avgjort matcherna.
Jag tycker inte vi behöver oroa oss allt för mycket och gapa oss hesa över att allt och alla är totalt kass, för så är det inte.
För samtidigt som några tycker vi är värdelösa och nämner Rögle och Örebro som topplag, så spelar är ju faktumet att detta är tätt och avgörs med små marginaler. Ja, förlorar vi mot de ni kallar topplag på detta vis när vi är så usla, så blir det väldigt intressant och hoppfullt när vi höjer oss från usla till halvbra.![]()
Som Zico skriver, några hackar på vissa spelare. Emil J till exempel. Han gjorde ju en bra match mot Örebro och var en av de klart bästa ikväll, så såga de som sågas bör om nu någon ska sågas.
Vi vänder detta.

Legogubbe skrev:Kommer mot all förmodan bli 4:a raka försluter. Jag har väldigt dålig koll men har det någonsin hänt Hv? Första vinsten lär bli mot OIK nästa lördag. Ska bli intressant hur en oprövad och rätt orutinerad HC fixar detta!
veni verdi vici skrev:Jag har följt Hv sen 1975 och sällan sett ett sämre forum, 7-8 år sedan var det ett av sveriges bästa nu är det inga analyser bara galla.
Några av er har utsett några till syndabockar oavsett vad. Frögren är mycket bättre än kredit, bra i hörnen, bra på att hålla i och skydda puck ger en och annan riktigt bra passning dessutom är han ganska ung. Enl många kunniga ishockeyexperter så har hult både förra året och i år gjort bland shl´s bästa värvningar så tagga ner lite och analysera i stället för att spy. Laget nu spelar utan självförtroende och det är det det gäller att få ihop det som lag, ska bli intressant att höra er lite längre fram.
Windom Earle skrev:Quila skrev:3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.
Vi vänder detta.
Instämmer helt! Du sparade mig tio minuter som det hade tagit att skriva något liknande. Jag är inte heller orolig. Ingen kul start och vi hade hoppats på iallafall 3 p efter de matcherna. Nu blir det kanske 0 p efter fyra omgångar, men vi har alla chanser att vara topp 4 i slutet av serien. Jag tror fortfarande på final mellan HV71-FBK och de har inlett på ett liknande sätt.
Klabbe skrev:Legogubbe skrev:Kommer mot all förmodan bli 4:a raka försluter. Jag har väldigt dålig koll men har det någonsin hänt Hv? Första vinsten lär bli mot OIK nästa lördag. Ska bli intressant hur en oprövad och rätt orutinerad HC fixar detta!
98/99 hade HV en poäng efter de fem första matcherna. Den poängen togs efter en suddenförlust i femte matchen mot DIF.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster