Omgång 3: HV71 - Rögle BK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 3: HV71 - Rögle BK

Inläggav shitkicker » 26 september 2020, 20:34

Egentligen är läget ganska lättanalyserat:

HV segrade ihjäl sig på försäsongen. Man hittade vägar att vinna och gruppen gick på myten om sig själv. Nu är den riktiga serien igång och då blir man så jävla hårt synade och helt plötsligt fungerar ingenting av det som ledde till seger på försäsongen. Så nu tvivlar alla spelare på sig själva och sin egen förmåga, samtidigt som man tvivlar på folket runt omkring sig och hela gruppen tvivlar därför och ifrågasätter hela gruppens förmåga.

Lycka till att ta er ur det. Det här är alltså sämre än 13/14. Och om det här kollektiva usla självförtroendet sätter sig, ja då vet i fan vad som ska rädda detta gäng.

Det måste vända fort nu. För det finns inget att bygga på.

Edit: ”Bra lag hittar sätt att vinna.” Det stämmer. Och kassa lag hittar sätt att förlora.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Lakun » 26 september 2020, 20:41

Bertov, karlsson, arell.... hur fan tänkte hult?
Lakun

Inläggav Nick » 26 september 2020, 20:44

Gunnarsson får ta på sig denna förlust. Han måste ta sista pucken. Helt obegripligt hur han kan släppa in den
Nick

Inläggav mrnorrland » 26 september 2020, 20:47

Krismöte nu
mrnorrland

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 20:48

Ja men hittar tamefan ett sätt o förlora varenda match på.....

Gunnarsson är ingen toppmålvakt. Detdär är bara skitsnack.
Och backsidan är fullständigt genomusel!
gnrl99

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 20:53

Lakun skrev:Bertov, karlsson, arell.... hur fan tänkte hult?

Ja och med facit i hand, inte fan är Martinsson ngn ledande back som Hult värvade honom som. Att sen Emil är totalt usel då begiper man att backsidan är ett skämt !
gnrl99

Inläggav Andersson711 » 26 september 2020, 21:09

Så.... Nu.....

Nu är jag färdig med bitterheten för ikväll. Det känns piss, backarna är sådär men mot Luleå blir det 3 enkla.
Vi älskar HV!
Andersson711
Moderator

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 21:11

Andersson711 skrev:Så.... Nu.....

Nu är jag färdig med bitterheten för ikväll. Det känns piss, backarna är sådär men mot Luleå blir det 3 enkla.
Vi älskar HV!

Vilket lag har ett dyrare lag än HV71??? Svårt o se något !!! Och vi är fucking JUMBO! Och absolut INGENTING tyder på att vi ska börja vinna matcher!

Klappusla jävla muppar!
gnrl99

Inläggav Zico » 26 september 2020, 21:11

gnrl99 skrev:

Ja och med facit i hand, inte fan är Martinsson ngn ledande back som Hult värvade honom som. Att sen Emil är totalt usel då begiper man att backsidan är ett skämt !

Så usel tycker inte jag att Emil är. Visst, han var tämligen kass mot Frölunda, men faktiskt ganska bra mot Örebro och riktigt bra idag. Men så är det väl här på forumet. Någon utser en hackkyckling varje säsong och andra hakar på, sen spelar det ingen roll om hackkycklingen spelar bra.

Jag ser inte att någon skrivit något negativt om Didrik Strömberg. Jag gillar Didrik, men faktum är ju att hans idiotiska utvisning mot Örebro kostade poäng. Idag gjorde ha gigantiska misstag, både vid Rögles andra och tredje mål, vilket sannolikt kostade ytterligare tre poäng. Men man tycker olika och det är ok.
Zico

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 21:13

Zico skrev:
gnrl99 skrev:

Så usel tycker inte jag att Emil är. Visst, han var tämligen kass mot Frölunda, men faktiskt ganska bra mot Örebro och riktigt bra idag. Men så är det väl här på forumet. Någon utser en hackkyckling varje säsong och andra hakar på, sen spelar det ingen roll om hackkycklingen spelar bra.

Jag ser inte att någon skrivit något negativt om Didrik Strömberg. Jag gillar Didrik, men faktum är ju att hans idiotiska utvisning mot Örebro kostade poäng. Idag gjorde ha gigantiska misstag, både vid Rögles andra och tredje mål, vilket sannolikt kostade ytterligare tre poäng. Men man tycker olika och det är ok.

Och din uppfattningen om årets HV71? Topp 4?
gnrl99

Inläggav Zico » 26 september 2020, 21:14

Vi älskar HV!

Bra där! Håller med, hur det nu än är....HV71 är bäst ändå.
Zico

Inläggav shitkicker » 26 september 2020, 21:21

Zico skrev:

Vi älskar HV!

Nej. Det här är inte en ”feel good-komedi” som man redan innan vet kommer att sluta lyckligt. Att man redan nu grävt ner sig i ett hål och ligger sist med ett antagligen lika välförtjänt som uselt självförtroende kan sluta i katastrof. Och då är man inte ”bäst ändå”. Tvärtom. Ligger man redan sist utan att ha ens varit nära att ta poäng så är man istället ”sämst ändå”.

Det är verkligheten oavsett om man gillar det eller inte. Men att inte se verkligheten för vad den är leder bara ännu längre ner i avgrunden.
shitkicker
Moderator

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 21:22

Zico skrev:

Vi älskar HV!

Frölunda, luleå och Färjestad är solklara topp 4 ( inge inbördes rangordning). Att vi ska vara laget tillsammans med dessa som utgör topp 4 känns inte rimligt någonstans. örebro, Rögle, och ett par andra bör vara före oss.
Under förväntan som vanligt och under målsättningen och vad som bör anses godkänt med vårt återigen dyra felkomponerade lag!
gnrl99

Inläggav lejacques » 26 september 2020, 21:54

shitkicker skrev:Ytterligare en välförtjänt förlust inkasserad för detta viljelösa, ointresserade, oengagerade och passionslösa gäng.

Den här föreningen är en gåta. HV är föreningen där medelmåttor hyllas som stjärnor och stjärnor blir medelmåttor. Bergström, Fröberg, Martinsson, Holmström är en utgift på typ 1 miljon i månaden. Och vad får man för pengarna?!

Det är fan i mig pinsamt att se denna förening stå och stampa utan att utvecklas ett jävla skit oavsett vilka visioner och mål man sätter upp.

Det enda man bryr sig om är plus på kontot och det kommer man garanterat inte ha efter denna säsongen.

+1

Tycker fortsatt att i alla fall forwardssidan ser bättre ut. Med förstakedjan kan vi ta oss en bit. Höjer sig de andra kan det till och med bli bra.

Men. Efter sex år med Hult har vi inte blivit något annat än en främlingslegion där vi kastar pengar på rätt mediokra spelare. Nu med corona och det ekonomiskt anstränga läget blir man ju direkt förbannad av hur lättvindigt Hult slängt ur sig treårskontrakt och fantasilöner på spelare som inte förtjänar det.

Jag skrev inför säsongen att saknaden av Thörnberg OCH Sundh kan bli större än vad vi tror. Nej, de kanske inte gör mest på isen. Men vem tusan leder laget i lägen som dessa? Våra ledande spelare från Karlskoga, Sundsvall och Karlskrona och x antal random ställen till i Sverige har inte en jäkla aning om vad det innebär att spela för HV och bygden. Visst, de kan lära sig det med tiden. Men idagsläget har de ingen aning. Och just nu är jag också tämligen övertygad om att de till största del ser HV som en arbetsplats där man kan casha in sjukt med pengar i utbyte mot väldigt lite sett till prestation. .

Spelmässigt kan jag till viss del förstå att man valde bort Sundh och Thörnberg. Samtidigt en otroligt stor risk nu när man tömt laget på i stort sett allt vad HV-hjärta och vinnarkultur innebär.

Sundh och Thörna var bryggan mellan tiden före Hult, då HV fortfarande var ett lag att räkna med, och det mediokra lag de blivit. Utan dem är vi inget annat än just en främlingslegion och det Hult byggt upp under sina år. Ett lag utan vinnarkultur och tradition.
Senast redigerad av lejacques 26 september 2020, 22:00, redigerad totalt 1 gång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Robert.76 » 26 september 2020, 21:59

Med facit i hand så var nog HVs positiva försäsong det sämsta som kunde hända. Laget trodde att Tjoho vad vi är bra, oss kan ingen slå. Sen börjar serien, maskineriet knackar, spelarna ser med ens vilsna och loja ut. Fröberg ser nonchalant och på gränsen till uttråkad ut, Sandberg är sämre än någonsin, Emil fipplar och fumlar Gunnar ser väldigt mänsklig ut osv. Backsidan var jag rädd för att den var för dålig, och svaret ser vi nu, med vår spetsback borta så är det väldigt tunt bakåt, väldigt tunt.
Robert.76
Moderator

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 22:02

lejacques skrev:
shitkicker skrev:Ytterligare en välförtjänt förlust inkasserad för detta viljelösa, ointresserade, oengagerade och passionslösa gäng.

Den här föreningen är en gåta. HV är föreningen där medelmåttor hyllas som stjärnor och stjärnor blir medelmåttor. Bergström, Fröberg, Martinsson, Holmström är en utgift på typ 1 miljon i månaden. Och vad får man för pengarna?!

Det är fan i mig pinsamt att se denna förening stå och stampa utan att utvecklas ett jävla skit oavsett vilka visioner och mål man sätter upp.

Det enda man bryr sig om är plus på kontot och det kommer man garanterat inte ha efter denna säsongen.

+1

Tycker fortsatt att i alla fall forwardssidan ser bättre ut. Med förstakedjan kan vi ta oss en bit. Höjer sig de andra kan det till och med bli bra.

Men. Efter sex år med Hult har vi inte blivit något annat än en främlingslegion där vi kastar pengar på rätt mediokra spelare. Nu med corona och det ekonomiskt anstränga läget blir man ju direkt förbannad av hur lättvindigt Hult slängt ur sig treårskontrakt och fantasilöner på spelare som inte förtjänar det.

Jag skrev inför säsongen att saknaden av Thörnberg OCH Sundh kan bli större än vad vi tror. Nej, de kanske inte gör mest på isen. Men vem tusan leder laget i lägen som dessa? Våra ledande spelare från Karlskoga, Sundsvall och Karlskrona och x antal random ställen till i Sverige har inte en jäkla aning om vad det innebär att spela för HV och bygden. Visst, de kan lära sig det med tiden. Men idagsläget har de ingen aning. Och just nu är jag också tämligen övertygad om att de till största del ser HV som en arbetsplats där man kan casha in sjukt med pengar i utbyte mot väldigt lite sett till prestation. .

Spelmässigt kan jag till viss del förstå att man valde bort Sundh och Thörnberg. Samtidigt en otroligt stor risk nu när man tömt laget på i stort sett allt vad HV-hjärta och vinnarkultur innebär.

Sundh och Thörna var bryggan mellan tiden före Hult, då HV fortfarande var ett lag att räkna med, och det mediokra lag de blivit. Utan dem är vi inget annat än just en främlingslegion och det Hult byggt upp. Ett lag utan vinnarkultur och tradition.

En äckligt klockren analys! Skriver under rakt av! Finns inget bultande HV-hjärta i denna upplagan alls. Inte överhuvudtaget.
När vi hade vår framgångsera så hade vi både ett enormt hjärta och en ruggig klass!

Varken Hult eller Davidsson är ju blinda men blundar man medvetet just nu eller hur tänker man just nu? Vi här på forumet är ju inte experter på hockey i allmänhet men rätt kunniga vad gäller HV och tillräckligt dugliga för att konstatera att denna backbesättning INTE kommer ta oss långt. Unde rådande Corona och uteblivna publikintäkter. Hur ska Hult göra nu? För ngt måste till, håller inte detta. Kommer inte lösa sig automatiskt utan en back eller två in..........
gnrl99

Inläggav shitkicker » 26 september 2020, 22:26

Det här är en generationsväxling ”gone wrong”. Skulle säga att den sker i sämsta möjliga läge sett utifrån vilka det är som leder föreningen. En ”perfect storm”. Synd bara att det är en shit storm.

Precis som lejacques skriver - HV är en arbetsgivare, inget mer.
shitkicker
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 26 september 2020, 22:46

Med bättre effektivitet hade vi vunnit den här matchen. Hur många lägen hade inte Bergström? Kokkonens friläge resulterade inte heller. Med mål där hade matchen sett väldigt annorlunda ut.

Fin insats ikväll av Andrae!
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Quila » 26 september 2020, 23:22

3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.
Örebro senast var väldigt jämn, men där förlorar vi med uddamålet, pga för många utvisningar men också några enkla och dyrbara missar. Ikväll är marginalerna åter små. De gör 0-1 precis när vi blir fulltaligt. Jag tycker Hv, precis som mot Örebro, är det lite bättre laget. Rögle avgör i slutet på ett par riktiga försvarsmissar.

Gemensamt för de båda uddamålsförlusterna är att matcherna varit jämna och där ens lagets misstag har blivit det som avgjort matcherna.
Jag tycker inte vi behöver oroa oss allt för mycket och gapa oss hesa över att allt och alla är totalt kass, för så är det inte.
För samtidigt som några tycker vi är värdelösa och nämner Rögle och Örebro som topplag, så spelar är ju faktumet att detta är tätt och avgörs med små marginaler. Ja, förlorar vi mot de ni kallar topplag på detta vis när vi är så usla, så blir det väldigt intressant och hoppfullt när vi höjer oss från usla till halvbra. :)

Som Zico skriver, några hackar på vissa spelare. Emil J till exempel. Han gjorde ju en bra match mot Örebro och var en av de klart bästa ikväll, så såga de som sågas bör om nu någon ska sågas.

Vi vänder detta.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav gnrl99 » 26 september 2020, 23:28

Quila skrev:3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.
Örebro senast var väldigt jämn, men där förlorar vi med uddamålet, pga för många utvisningar men också några enkla och dyrbara missar. Ikväll är marginalerna åter små. De gör 0-1 precis när vi blir fulltaligt. Jag tycker Hv, precis som mot Örebro, är det lite bättre laget. Rögle avgör i slutet på ett par riktiga försvarsmissar.

Gemensamt för de båda uddamålsförlusterna är att matcherna varit jämna och där ens lagets misstag har blivit det som avgjort matcherna.
Jag tycker inte vi behöver oroa oss allt för mycket och gapa oss hesa över att allt och alla är totalt kass, för så är det inte.
För samtidigt som några tycker vi är värdelösa och nämner Rögle och Örebro som topplag, så spelar är ju faktumet att detta är tätt och avgörs med små marginaler. Ja, förlorar vi mot de ni kallar topplag på detta vis när vi är så usla, så blir det väldigt intressant och hoppfullt när vi höjer oss från usla till halvbra. :)

Som Zico skriver, några hackar på vissa spelare. Emil J till exempel. Han gjorde ju en bra match mot Örebro och var en av de klart bästa ikväll, så såga de som sågas bör om nu någon ska sågas.

Vi vänder detta.

Men totalt genomkorkade utvisningar som senast och individuella misstag som idag ingår väl också i en match? Det räknas också!
Fakta är att vi har 0 poäng efter 3 matcher, det är de som räknas!
Kommer komma fler klantiga utvisningar och misstag under säsongen, kan liksom inte räkna bort det ...disciplin ingår i spelet.........

När ser du Luleå vara såhär odisciplinerade??? 1 gång per säsong???
gnrl99

Inläggav Quila » 26 september 2020, 23:46

Ja, det ingår i spelet. Har inte påstått något annat heller väl?
Det jag menar är att jag hade varit betydligt mer orolig om vi inte ens varit i närheten i dessa matcher. Det är några dyrbara individuella misstag, samt odisciplinerade utvisningar som fäller oss. De jobbar vi bort. Slipas.

Kollar inte så mycket på Luleås matcher faktiskt, men de är i grunden ett annat typ av lag och tror att mycket av deras goda disciplin är en summa av Bulans arbete för klubben.

Ja, fakta är att vi står på 0 poäng efter 3 matcher och vi hade ju hellre sett att vi stod med 9 poäng. Tror precis som Shitkicker var inne på att vår försäsong blev ”för bra” så vi kanske inte var tillräckligt ambitiösa när matcherna nu skruvades upp några pinnhål i kvalitet.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav HV-supportern » 27 september 2020, 05:19

Det är bara att gnugga på, men kan inte minnas senast vi startade en säsong med tre raka förluster.
HV-supportern

Inläggav Windom Earle » 27 september 2020, 08:48

Quila skrev:3 förluster nu och det är givetvis tungt. Frölundamatchen, ja där gör Frölunda en toppinsats.

Vi vänder detta.

Instämmer helt! Du sparade mig tio minuter som det hade tagit att skriva något liknande. Jag är inte heller orolig. Ingen kul start och vi hade hoppats på iallafall 3 p efter de matcherna. Nu blir det kanske 0 p efter fyra omgångar, men vi har alla chanser att vara topp 4 i slutet av serien. Jag tror fortfarande på final mellan HV71-FBK och de har inlett på ett liknande sätt.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav lejacques » 27 september 2020, 09:35

Att inleda med tre raka förluster behöver ju inte betyda att säsongen är körd.

11/12 inledde vi så och slutade trea. Spelet var väl visserligen halvdant från och till och vi åkte också ut i kvartsfinal mot Färjestad.

98/99 startade vi också med tre raka torsk och det slutade ju också med sparkad tränare och kamp för att slippa kval. Ett poäng från slutspel, två till negativt kval.

HV kan absolut vara med i toppen i år, men jag tror att den här starten förstört en del. Precis som tidigare år kommer vi få jaga. Och det kostar. Varje poäng är viktig, oavsett om det är höst eller vår, särskilt i en jämn serie.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Legogubbe » 27 september 2020, 12:38

Kommer mot all förmodan bli 4:a raka försluter. Jag har väldigt dålig koll men har det någonsin hänt Hv? Första vinsten lär bli mot OIK nästa lördag. Ska bli intressant hur en oprövad och rätt orutinerad HC fixar detta!
Legogubbe

Inläggav Klabbe » 27 september 2020, 13:09

Legogubbe skrev:Kommer mot all förmodan bli 4:a raka försluter. Jag har väldigt dålig koll men har det någonsin hänt Hv? Första vinsten lär bli mot OIK nästa lördag. Ska bli intressant hur en oprövad och rätt orutinerad HC fixar detta!

98/99 hade HV en poäng efter de fem första matcherna. Den poängen togs efter en suddenförlust i femte matchen mot DIF.
Klabbe

Inläggav veni verdi vici » 27 september 2020, 14:00

Jag har följt Hv sen 1975 och sällan sett ett sämre forum, 7-8 år sedan var det ett av sveriges bästa nu är det inga analyser bara galla.
Några av er har utsett några till syndabockar oavsett vad. Frögren är mycket bättre än kredit, bra i hörnen, bra på att hålla i och skydda puck ger en och annan riktigt bra passning dessutom är han ganska ung. Enl många kunniga ishockeyexperter så har hult både förra året och i år gjort bland shl´s bästa värvningar så tagga ner lite och analysera i stället för att spy. Laget nu spelar utan självförtroende och det är det det gäller att få ihop det som lag, ska bli intressant att höra er lite längre fram.
veni verdi vici

Inläggav PapaEmeritus » 27 september 2020, 14:16

veni verdi vici skrev:Jag har följt Hv sen 1975 och sällan sett ett sämre forum, 7-8 år sedan var det ett av sveriges bästa nu är det inga analyser bara galla.
Några av er har utsett några till syndabockar oavsett vad. Frögren är mycket bättre än kredit, bra i hörnen, bra på att hålla i och skydda puck ger en och annan riktigt bra passning dessutom är han ganska ung. Enl många kunniga ishockeyexperter så har hult både förra året och i år gjort bland shl´s bästa värvningar så tagga ner lite och analysera i stället för att spy. Laget nu spelar utan självförtroende och det är det det gäller att få ihop det som lag, ska bli intressant att höra er lite längre fram.

+1.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav BlackIce » 27 september 2020, 15:19

Windom Earle skrev:

Vi vänder detta.

Instämmer helt! Du sparade mig tio minuter som det hade tagit att skriva något liknande. Jag är inte heller orolig. Ingen kul start och vi hade hoppats på iallafall 3 p efter de matcherna. Nu blir det kanske 0 p efter fyra omgångar, men vi har alla chanser att vara topp 4 i slutet av serien. Jag tror fortfarande på final mellan HV71-FBK och de har inlett på ett liknande sätt.

Jag skulle vilja tillägga att jag tycker att både Arell och Bertov till största delen gjort det bra i defensiven. Bertov hade lite problem med att agera tillräckligt snabbt den första matchen men jag tycker att han spelat upp sig ordentligt sedan dess. Arell är alltid första back i boxkplay och spelar där ett väl avvägt spel mellan position och attack.

De två som fallit ur ramarna några gånger är Didrik och Karlsson som försöker sig på svårare grejer än de har speluppfattning och teknik för. Där har vi också blivit hårt straffade. Johansson måste bli bättre på att värdera lägen när han ska försöka vända bort spelare resp. hiva iväg pucken snabbt till medspelare. Han blir fastcheckad några för många gånger per match.

Även Andrae missar i bland i defensiven men räddar ofta upp det genom att vara så snabb och rörlig. Gillade i senaste matchen när han blev utmanad av spelare i hög fart med god puckkontroll och Andrae följde med hem bakåt för att när läge gavs helt enkelt tvärbromsa och där genom sätta stopp med en tackling i bröstkorgen. Har inte sett en HV-back göra det sedan Borgmans dagar. Fantastisk timing. (Didrik och Arell tacklar bara på stillastående eller lätt ovetande spelare). Såg dessutom kul ut, som en liten hobbit som tacklade och fick stopp på en stor orch.

Det kan blir riktigt bra på sikt.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav HV-supportern » 27 september 2020, 16:44

Klabbe skrev:
Legogubbe skrev:Kommer mot all förmodan bli 4:a raka försluter. Jag har väldigt dålig koll men har det någonsin hänt Hv? Första vinsten lär bli mot OIK nästa lördag. Ska bli intressant hur en oprövad och rätt orutinerad HC fixar detta!

98/99 hade HV en poäng efter de fem första matcherna. Den poängen togs efter en suddenförlust i femte matchen mot DIF.

Randy Edmonds var tränare då och han blev kickad innan jul om jag minns rätt.
HV-supportern

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna