Omgång 51: HV71 - Luleå HF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 51: HV71 - Luleå HF

Inläggav Diabolics » 10 mars 2020, 23:00

Robert.76 skrev:
Det är ju så att skillnaden är hårfin mellan succé och fiasko, du Diabolics tror att vi hamnat topp 6 utan Lias, jag är övertygad om motsatsen. Att många har varit negativa en stor del av denna säsong är ju inte så konstigt. PP låg på runt...9%? och spelet såg inte vidare bra ut.Med Lias i laget så har vi istället sjukt höga siffror. Lias är vågar jag påstå är nyckeln som har öppnat upp många låsningar och han är den enskilt största orsaken att HV är nära att nå det uttalade målet för säsongen. Vi får nog skicka ett halvt tack till Fiskelunda som inte ville ge honom en stor roll ;)

Jag håller med om detta till stor del, men Lias hade inte kommit in och vänt om Leksand till seriens just nu bästa lag (sett till de senaste 17 omgångarna eller så, Lias har spelat 14 av dem)

Där måste man ge laget, lillis, hult, kioskgubben etc lite cred. Hult får ju skit när vi inte landar andra stora spelare som våra konkurrenter landar, då är hult kass eller HV snåla eller nått. Nu bjöd man till och det blev lyckat. Då är det inte frölunda som skall ha cred.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav #22 Bemersten » 10 mars 2020, 23:01

Sjukt, detta trodde man ju inte i början av januari. Att Glenn hamnar i playin är också helt jävla underbart.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav håvesjuttioett » 10 mars 2020, 23:03

Robert.76 skrev:
Diabolics skrev:
shitkicker skrev:Nej du har inte fattat rätt. Varför ska du polarisera så fruktansvärt hela tiden?

Det är det jag känner att många skeptiker här inne gör, polariserar. Du är en av dem.

Är jag löjlig för att jag gör samma sak: Ja!

Det är ju så att skillnaden är hårfin mellan succé och fiasko, du Diabolics tror att vi hamnat topp 6 utan Lias, jag är övertygad om motsatsen. Att många har varit negativa en stor del av denna säsong är ju inte så konstigt. PP låg på runt...9%? och spelet såg inte vidare bra ut.Med Lias i laget så har vi istället sjukt höga siffror. Lias är vågar jag påstå är nyckeln som har öppnat upp många låsningar och han är den enskilt största orsaken att HV är nära att nå det uttalade målet för säsongen. Vi får nog skicka ett halvt tack till Fiskelunda som inte ville ge honom en stor roll ;)

Vill bara påpeka att snacket om att PP lyft i samband med att Lias kom in är lite missvisande. Sett att cmore kört en del med det narrativet också, men PP var väldigt bra i en handfull matcher innan Lias kom in. Men visst, Lias är kung i samtliga spelformer och har helt klart gett oss en ny dimension!
håvesjuttioett

Inläggav FirstSwitch » 10 mars 2020, 23:08

#22 Bemersten skrev:Sjukt, detta trodde man ju inte i början av januari. Att Glenn hamnar i playin är också helt jävla underbart.

Haha riktigt gött, hade vi inte vunnit straffläggning i Lördags mot Glennlunda hade det alltså fortfarande haft chansen att nå topp6 i sista matchen.
Sen att det var Lias som stänkte in den straffvinsten är ju lite extra gött. :lol:
FirstSwitch

Inläggav Pg79an » 10 mars 2020, 23:13

Diabolics skrev:
Robert.76 skrev:

Jag håller med om detta till stor del, men Lias hade inte kommit in och vänt om Leksand till seriens just nu bästa lag (sett till de senaste 17 omgångarna eller så, Lias har spelat 14 av dem)

Där måste man ge laget, lillis, hult, kioskgubben etc lite cred. Hult får ju skit när vi inte landar andra stora spelare som våra konkurrenter landar, då är hult kass eller HV snåla eller nått. Nu bjöd man till och det blev lyckat. Då är det inte frölunda som skall ha cred.

Fast här väljer du nog att missuppfatta, för det som det under säsongen har diskuterats mest är väl att det har saknats det där lilla extra i form av spets och mer jävlaranamma vilket laget fick iom Lias. Att han dessutom lyckats komma i form så pass snabbt vågade man ju inte drömma om. Klart som korvspad att Hult ska ha beröm för lagbygget om det faller väl ut.Det som kan störa mig är de som verkar tro att man njuter när det går dåligt för HV bara för att man kritiserar och har åsikter. Jag som alla andra här vill nog inget annat än att HV ska vara ett topplag och spela en attraktiv hockey.
Peace out!
Pg79an

Inläggav Erdball » 10 mars 2020, 23:48

Det är lätt att missuppfatta när folk dömmer ut laget i augusti med kommentarer som att det spelar ingen roll vilka som blir de två sista värvningarna. Allt är mellanmjölk. Med denna truppen får vi kvala.
Erdball

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna