Robert.76 skrev:
Det är ju så att skillnaden är hårfin mellan succé och fiasko, du Diabolics tror att vi hamnat topp 6 utan Lias, jag är övertygad om motsatsen. Att många har varit negativa en stor del av denna säsong är ju inte så konstigt. PP låg på runt...9%? och spelet såg inte vidare bra ut.Med Lias i laget så har vi istället sjukt höga siffror. Lias är vågar jag påstå är nyckeln som har öppnat upp många låsningar och han är den enskilt största orsaken att HV är nära att nå det uttalade målet för säsongen. Vi får nog skicka ett halvt tack till Fiskelunda som inte ville ge honom en stor roll
Jag håller med om detta till stor del, men Lias hade inte kommit in och vänt om Leksand till seriens just nu bästa lag (sett till de senaste 17 omgångarna eller så, Lias har spelat 14 av dem)
Där måste man ge laget, lillis, hult, kioskgubben etc lite cred. Hult får ju skit när vi inte landar andra stora spelare som våra konkurrenter landar, då är hult kass eller HV snåla eller nått. Nu bjöd man till och det blev lyckat. Då är det inte frölunda som skall ha cred.