av Eloranta » 17 september 2012, 07:39
Nu har jag sett mina två första matcher för säsongen, i efterhand (fbk och bif) och kan bara hålla med i det de flesta redan sagt. Att Fast och Kolan ser grymma ut och att Stillman gjort tre bra värvningar i Gustav, Rhett och William. Grymt skönt med en stabil målvakt som inte bjuder på något och som kan göra matchavgörande räddningar. Rhett är pucksäker och målfarlig och William spelar grymt moget för sin ålder. Bra Stillman!
Louma har ju fått en del kritik efter fbk-matchen och det var ju några drällar med pucken där, men någon som borde fått mer kritik är Pettan efter bif-matchen. 4 riktigt dåliga ingripanden som blev till klara målchanser för bif, t ex en dåligt avvägd brytning på offensiv blå så att det blev två mot en, en indianare mitt i slottet och en dålig pucktransport framför eget mål. Spelade med lite för stort självförtroende i den matchen.
Känns som att det är lite färre onödiga utvisningar i dessa matcherna och BP känns stabilare i år, speciellt så som de spelade mot bif, med hög stress och press.
Vad gäller Louma, Pettan och Davidsson så tillhör ju dessa herrar det äldre gardet, så det kanske tar lite längre tid för dom att komma igång =)
Vad gäller kedjorna så tycker jag att vi har tre duetter hittills, som det gäller att hitta rätt tredjegubbe till (har bara sett två matcher som sagt). Krog och Rhett, William och Fast samt Davidsson och Nilsson.
Skulle man inte kunna testa Sundh med Rhett och Krog? De kändes lite lätta i egen zon ibland och Sundh känns som en bättre försvarsspelare än Ledin, så då kanske det blir bättre balans i kedjan. Nu ska ju de inte vara där så ofta iofs =)
Ser med förväntan fram emot matcherna framöver, Saik speciellt, som jag tror kommer spela final i vår.