Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av RJ--92 » 3 november 2013, 20:38
Härlig seger med 3-2 och nu känns HV verkligen på gång igen

Man släpper till 3-2 lättare nu när man inte är riktigt där man bruka va och blir lite oroliga passiva MEN va gör de när vi slår seriens formstarkaste lag BORTA och spelar ut dom i 1 period totalt !?
Nu tränar vi på den inslagna vägen och fortsätter efter uppehållet. Så glad för vi har sportchef likt Stille som kan hitta dom rätta spelarna när de behövs som mest. Visst de är bara finnarna som gjort poäng ännu men ni ska allt se att poängen trillar in för våra nya kanadensare också

-
RJ--92
-
av Norrastååå » 3 november 2013, 20:47
Dovahkiin skrev:Norrastååå
Gött, men sjukt onödigt att släppa in mål och låta det bli spännande. Måste köra konsekvent och bestämt hela vägen fram till 60:00
Det är trafik framför mål? Vad ska HV göra? Trolla bort dom?
Det är ishockey, inte magi. HV, inte Joe Labero. Man *flyttar* på de motståndare som tror att de skall vara framför mål. Fysiskt. Vi hamnar i det läge vi hamnar av en anledning. Det ena leder till det andra. MoDo var inte bättre idag än att vi med konsekvent arbete hade nollat dem. Men jag tycker vi gjorde en jättematch på det stora hela. HV mot en dussinmålis som gör säsongens match.
// JV
-
Norrastååå
-
av moncalisa » 3 november 2013, 20:47
Nu ska vi inte dra för stora växlar av det här hehehehe.........

Nä jag bara skojar! Härliga 3 pinnar!
-
moncalisa
-
av Regnet » 3 november 2013, 20:49
Norrastååå skrev:Dovahkiin skrev:Norrastååå
Gött, men sjukt onödigt att släppa in mål och låta det bli spännande. Måste köra konsekvent och bestämt hela vägen fram till 60:00
Det är ishockey, inte magi. HV, inte Joe Labero. Man *flyttar* på de motståndare som tror att de skall vara framför mål. Fysiskt. Vi hamnar i det läge vi hamnar av en anledning. Det ena leder till det andra. MoDo var inte bättre idag än att vi med konsekvent arbete hade nollat dem. Men jag tycker vi gjorde en jättematch på det stora hela. HV mot en dussinmålis som gör säsongens match.
// JV
En dussinmålis som leder målisligan med nästan 95%...
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
-

Regnet
-
av Simon » 3 november 2013, 20:52
Det är sådana här kämpamatcher som ger extra självförtroende! Ruskigt viktiga 3 pinnar ikväll.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
-

Simon
-
-
av Norrlandssupporter » 3 november 2013, 20:53
// JV
Haha, dussinmålis. Den vara bra..
Ullmark är en kanonmålis och en stor talang. Ser oerhört trygg och harmonisk ut i buren.
-

Norrlandssupporter
-
av showman » 3 november 2013, 20:53
Salmela och Campoli, vilka hjältar. Oj vad dom förstärkt vårat försvar!!!
Hoppas ni alla inser hur otroligt viktiga dessa herrar är för HV!
Efter uppehållet inleder vi klättringen i tabellen! :--)
R.I.P Stefan Liv!
-
showman
-
av CROHB » 3 november 2013, 20:56
Tror detta var vändningen på riktigt. Tror faktiskt vi är topp sex innan 2014!
Tror de andra lagen inser att HV är ingen räddningsplanka att ens fundera på.
Tror heller inte de har pengarna att storsatsa som HV gjort.
Sättet vi vann på var mest imponerande, klar dominans matchen igenom och MoDo räddades av Ullmark.
Vi har fortfarande ett sparkapital i Jämtinkedjan som ännu inte kommit till.
Nu spelar vi med rätt uppställning och med bra fördelad speltid, the only way is up!
-
CROHB
-
av Dovahkiin » 3 november 2013, 21:02
// JV
Inte så enkelt när motståndarna har en spelare mer på isen. Hade det varit så enkelt hade in BP varit några problem. Ullmark dussinmålis? Du har ju verkligen kanon koll...
Senast redigerad av
Dovahkiin 3 november 2013, 21:07, redigerad totalt 1 gång.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
-

Dovahkiin
-
av FirstSwitch » 3 november 2013, 21:04
Stark vinst, inte enkelt att med ett halvsargat självförtroende åka upp å knipa alla 3 poäng borta mot Modo som kom ifrån 8 raka segrar. Riktigt starkt och känns som vårat spel blivit som mest annorlunda i och med våra nya två backar Campolii och Salmela.
-
FirstSwitch
-
av Dovahkiin » 3 november 2013, 21:09
FirstSwitch skrev:Stark vinst, inte enkelt att med ett halvsargat självförtroende åka upp å knipa alla 3 poäng borta mot Modo som kom ifrån 8 raka segrar. Riktigt starkt och känns som vårat spel blivit som mest annorlunda i och med våra nya två backar Campolii och Salmela.
Håller med de två herrarna har en helt annan klass än resten av HV71 backar. Tror att de smittar av sig på resten av laget. de visar hur man ska göra lite. HV behövde ledade spelare och de tog dom in.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
-

Dovahkiin
-
av dekman » 3 november 2013, 21:22
Man vinner på bortaplan mot seriens just nu formstarkaste lag. Och man vinner fullständigt rättvist. Visst, lite onödigt spännande på slutet - men att ett lag gör mål när de trycker på som fan på slutet med 6 man är knappast något man kan dra några växlar på. En "normal" säsong så hade det knappt nämnts här. Hade inte Modo haft en av seriens bästa målvakter så hade hv nog vunnit med 3-4 mål.
Man sköt 42 skott. På bortaplan. Mot seriens formstarkaste lag.
Hade man sagt till nån med noll koll på SHL att det är ett topp fyra lag mot sämsta laget i serien så hade de nog gissat att Modo var det sistnämnda.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.
Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
-

dekman
- Admin
-
-
av pelin » 3 november 2013, 21:33
-
pelin
-
av PapaEmeritus » 3 november 2013, 21:34
dekman skrev:Man vinner på bortaplan mot seriens just nu formstarkaste lag. Och man vinner fullständigt rättvist. Visst, lite onödigt spännande på slutet - men att ett lag gör mål när de trycker på som fan på slutet med 6 man är knappast något man kan dra några växlar på. En "normal" säsong så hade det knappt nämnts här. Hade inte Modo haft en av seriens bästa målvakter så hade hv nog vunnit med 3-4 mål.
Man sköt 42 skott. På bortaplan. Mot seriens formstarkaste lag.
Hade man sagt till nån med noll koll på SHL att det är ett topp fyra lag mot sämsta laget i serien så hade de nog gissat att Modo var det sistnämnda.
Bra analys där Dekman. Om det inte varit Ullmark kombinerat med oflyt och ineffektivitet så hade matchen slutat 6-2 istället för 3-2.
Skönt med vinst och jag slickar i mig alla kommentarer om fusk och köpelag som cirkulerar på Twitter. Moahahaha!
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
-

PapaEmeritus
-
av Pawhlen » 3 november 2013, 21:38
http://bloggar.aftonbladet.se/wennerhol ... erande-hv/Kappvändaren Wennerholm som inte för så länge sedan sa att Dahlén skulle försvinna och att HV71 skulle bli avsågade snabbt i tabellen, stort långfinger till alla experter som dömt ut oss för tidigt

-
Pawhlen
-
av jesper_50 » 3 november 2013, 21:49
Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/
Kappvändaren Wennerholm som inte för så länge sedan sa att Dahlén skulle försvinna och att HV71 skulle bli avsågade snabbt i tabellen, stort långfinger till alla experter som dömt ut oss för tidigt

Det var inte bara experter som sa det, det fanns vissa på forumet också som verkar ha vänt väldigt fort. ...
*du kommer alltid vara nr1*
-
jesper_50
-
av 327 Karlsson » 3 november 2013, 21:54
Salmela inte lika dominant idag som mot Brynäs men fortfarande mycket bra. Säkert lite störd av MoDo-publikens burop. Campoli steppade upp lite extra istället och tillsammans är dom asgrymma. Lirade nästan 29 minuter var idag, helt sjukt. Då inser man hur mycket vi saknade ett rejält första backpar tidigare.
Campoli står förresten listad som forward på hemsidan, inte snyggt.
Tråkigt att Fantenberg/Fälth med Christensen och Nilson går -2 idag.
Vila i frid Henke_82
-

327 Karlsson
-
av 327 Karlsson » 3 november 2013, 21:56
jesper_50 skrev:Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/
Kappvändaren Wennerholm som inte för så länge sedan sa att Dahlén skulle försvinna och att HV71 skulle bli avsågade snabbt i tabellen, stort långfinger till alla experter som dömt ut oss för tidigt

Det var inte bara experter som sa det, det fanns vissa på forumet också som verkar ha vänt väldigt fort. ...
Haha, sant! Inget tjat om obefintliga spelidéer heller nu, jävla märkligt.
Vila i frid Henke_82
-

327 Karlsson
-
av Pawhlen » 3 november 2013, 22:04
jesper_50 skrev:Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/

I know

-
Pawhlen
-
av Calle2 » 3 november 2013, 22:09
Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/

Han är fullständigt hopplös. En av de sämsta hockey-kommentatorer jag vet.
-
Calle2
-
av Calle2 » 3 november 2013, 22:13
Jätteviktig seger som känns otroligt skön. HV är på rätt väg även om det är långt kvar. Backpar och formationer sr bra ut, Wesslau och försvaret är klasser bättre, man skapar mycket mer offensivt. Det finns hopp !
-
Calle2
-
av Henning » 3 november 2013, 22:16
Intressant, försökte hitta den funktionen men hittade ingen.
-
Henning
-
av Pawhlen » 3 november 2013, 22:17
Calle2 skrev:Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/

Inte bara han som dömt ut oss, Madhawk, Nyström och Ek har även dem sagt sina ord om HV71 och Kvalserien i vår. Även jag har gjort det

Det är fortfarande "vi mot hela Sverige, vi mot hela världen" som Petrasek sa en gång
-
Pawhlen
-
av chinobar » 3 november 2013, 22:21
Pawhlen skrev:Calle2 skrev:Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/

Inte bara han som dömt ut oss, Madhawk, Nyström och Ek har även dem sagt sina ord om HV71 och Kvalserien i vår. Även jag har gjort det

Sluta bry dig så mycket, om journalisterna då.
Lance Wardson!
-

chinobar
-
av 327 Karlsson » 3 november 2013, 22:28
Pawhlen skrev:jesper_50 skrev:Pawhlen skrev:http://bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2013/11/imponerande-hv/

I know

Inte för att vara elak men ransaka dig själv lite. Man skulle lika gärna kunna byta ut Wennerholms namn mot ditt eget i det du skrev så stämmer det ungefär lika bra med hur det har låtit från dig innan. Särskilt med tanke på att du i din signatur efter matchen mot Leksand skrev med extra stor text att alla tränarna måste bort innan väggen rasar och allt vad det var. Och hur många inlägg har du inte skrivit om att Dahlén måste bort?
Men låt oss nu vara glada för att HV går bättre och så hoppas vi på avancemang i tabellen. Jag är glad för att du desutom ändrade signaturen till Brynäsmatchen och ersatte med en liten strof jag själv började skriva i tidigare matchtrådar efter förluster, för att visa hjärta och inga medgångssupporterfasoner. Trevligt!
HV71 i med och motgång!
Vila i frid Henke_82
-

327 Karlsson
-
av Izon » 3 november 2013, 22:38
Pawhlen skrev:kallebanan skrev:spelar hv riktigt bra eller? jag följer matchen genom live rapportering bara och där är det hv skott hela tiden.
Det kan man lugnt säga, MODO har haft några ströattacker annars har det varit HV71 för hela slanten. Wesslau ser dock lite darrig ut då han släppt en del returer.
Sedan måste vi sätta våra lägen, är ganska säker på att MODO kommer ut som ett nytt lag nu i andra.
Krog ser ut som sitt gamla jag, Chris Campoli har enorm skridskoåkning, våran fjärdekedja snurrar friskt i offensiv zon.
Dock stort minus till Jämtin som srar på sig misconduct. Han har ett "A" på bröstet och att ta utvisningar är inte direkt att vara ett föredöme för laget i min mening. Han måste börja tagga ner en aning
Det är ju då Jämtin är som bäst, när han är arg, sur och irriterad. Sedan får han mycket skit emot sig och mindre med sig. Domarna dömer honom, Ledin och vissa andra olika.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
-

Izon
-
av Pawhlen » 3 november 2013, 22:47
Izon: Absolut får han, Ledin och Tollefsen utvisningar emot sig pga namnet precis som Ward fick. Han är som bäst när han är lite halvt grinig men det finns ju en risk att han blir lite för het och då slår det åt fel håll.
Nu har han ju i och för sig fått en cross-checking i ryggen i fredags av Kihlström samt en kyss idag av en MODO-spelare utan reaktion från domarna och det är klart att han blir frustererad över att de inte tar utvisning men det får inte gå ut över laget. Svår balansgång. Men förutom misconducten gjorde han, Christensen och Nilson bra jobb defensivt
-
Pawhlen
-
av Kungkeno » 3 november 2013, 22:53
Ledsen grabbar & damer att ingen matchtråd dök upp från mig idag, lite för mkt av annat just nu, dock får jag glädja mig med att jag satsade 500:- på Lången, resultat att HV71 skulle vinna.Cash Out imorgon
-

Kungkeno
-
av Norrastååå » 3 november 2013, 23:22
Haha, ursäkta att jag kallade Ullmark dussinmålvakt. Det är en del i jargongen med släkten uppe i Ö-vik som slank med i min kommentar här.

// JV
-
Norrastååå
-
av Norrastååå » 3 november 2013, 23:23
Kungkeno skrev:Ledsen grabbar & damer att ingen matchtråd dök upp från mig idag, lite för mkt av annat just nu, dock får jag glädja mig med att jag satsade 500:- på Lången, resultat att HV71 skulle vinna.Cash Out imorgon
Finns inga ursäkter. Bara att skärpa till sig framöver. Annars får vi tänka ut något lämpligt straff.
// JV
-
Norrastååå
-
Återgå till HV71 Matcherna