Träningsmatch 1: Malmö borta 220818

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Träningsmatcher 22/23

Inläggav Kamy » 21 augusti 2022, 16:07

lejacques skrev:Det jag tycker är lite trist är att det såg ut ungefär så som man förväntade sig. De som är värvade för att vara framträdande var det (de är dock lite för få). De som är bredd/allsvenska spelare/osv var just det (de är dessvärre lite för många).

Säger inte emot dig men jag har lärt mig att inte lägga någon värdering alls på försäsongsmatcherna. Som lag dominerade vi försäsongen vi åkte ut och som spelare dominerade Kokkonen sina båda försäsonger.
Kamy

Re: Träningsmatch 1: Malmö borta 220818

Inläggav lejacques » 21 augusti 2022, 17:40

Så är det ju. Men på en försäsong vill jag ändå se tendenser till något, frön som kan växa. Första matchen gav ungefär det man förväntat sig. Men vi har några matcher kvar innan pucken släpps mot Luleå!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Re: Träningsmatch 1: Malmö borta 220818

Inläggav BlackIce » 21 augusti 2022, 18:42

Några tillägg

Westerlund
Hade svårt i egen zon. Hamnade på mellanhand och tappade pressen på sin spelar för många gånger. Visade puckskicklighet och en offensiv uppsida.

Bengtsson
Stabil - både defensivt och offensivt utan att sticka ut.

Hansson
Gjorde inte alls bort sig. Men han ska inte försöka sig på att spela svårt. Mycket bra i BP.

Davidsönerna
Trampar vatten. De åker sjukt mycket och fin, men det blir få målchanser sav det och ännu färre mål. Såg ut som i HA fast sämre. Var väl väntat.

Elvenes
Helt osynlig i denna match.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna