Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
''Lakun skrev:Står Gunnar i nästa match är det fan tjänstefel av s&s.
Legogubbe skrev:Ytterell varit inne på samtliga mål?
shitkicker skrev:Ja ja, det är en sån där kväll. Inte det rätta flytet varken framåt eller bakåt. Fördelen med förlust idag är att HV kommer ner på jorden och Björklöven räknar hem SHL-platsen. Björklöven skrämmer inte. Det är dåligt stäm bara. Kunde lika gärna varit Troja-Ljungby på andra sidan - det hade blivit torsk ändå. Såna här kvällar kommer och går. Är inte orolig alls.
shitkicker skrev:Ja ja, det är en sån där kväll. Inte det rätta flytet varken framåt eller bakåt. Fördelen med förlust idag är att HV kommer ner på jorden och Björklöven räknar hem SHL-platsen. Björklöven skrämmer inte. Det är dåligt stäm bara. Kunde lika gärna varit Troja-Ljungby på andra sidan - det hade blivit torsk ändå. Såna här kvällar kommer och går. Är inte orolig alls.
löständerna skrev:Enda tabben HV71 gjorde inför denna säsongen var att inte sparka Gunnarsson. Han har aldrig vart en bra målvakt och kommer aldrig bli. Han förstör mer för laget än gör nytta.
Även Tommy Samuelssons första dåliga beslut kom inför denna matchen. Att byta målvakt. Jag har tyckt enda sen Stefan Liv försvann att HV71 har aldrig haft en riktig toppmålvakt (förutom Söderström).
Att inte Hult lagt mer energi under alla dessa åren att hitta en given första målvakt är för mig en gåta.
När en målvakt håller tätt eller gör en idioträddning så sprids även ett lugn till spelarna och vise versa. Idag sprider Gunnarsson dålig stämning till lagkamraterna då de vet att idag har han en dålig dag på jobbet. Då läggs onödig energi från spelarna på att tänka på om Gunnarsson kommer rädda nästa puck eller inte. Allt handlar om psykologi.
Gunnarsson har väl gjort en och annan bra match, absolut. Men han är ingen stabil, given och första målvakt som man kan lita till när det blåser.
Ska HV71 vara med i toppen och även slåss om en SHL plats när det drar ihop sig så gör nog Johan Hult bäst i att släppa allt han håller på med och leta med ljus och lykta efter en riktigt bra målvakt som håller en HÖG lägsta nivå. En sådan målvakt finns ej i Gunnarsson.
Ikväll blir det torsk och det är faktiskt utan att vara orättvis, Gunnarssons fel. Han drog ner laget i skiten idag. Är säker på att hade Gunnarsson räddat ett par puckar så hade självförtroendet och lugnet bland utespelarna vart där också. Då hade det sett annorlunda ut på isen och det hade vart en hel annan matchbild.
Det är som det är. Nån gång ska första förlusten komma, men det är trist att det ska ske på detta sättet. In med Larsson i sista perioden och skicka i alla fall en "passning" till Gunnarsson att han har lång väg kvar innan han ska få stå en match igen. Kanske även dags som jag tänkt många ggr att göra sig av med Rahm också. Värdelösare målvaktstränare har jag nog aldrig skådat.
Ok, nu ska jag sluta såga!

mrbeach skrev:Kollade runt på dom andra matcherna ingen annan målvakt har så låg % som Gunnar
Lakun skrev:4-1.... Har Gunnar ens räddat nått idag????
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster