Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Pg79an skrev:Lindbom-”Jag tycker vi gör en bra match” och detta upprepar han alltså två!! gånger efter matchen
magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Men 1poäng är inte illa borta mot Luleå.
Spelet ser väll ok ut, men ger man bort 1-2 mål varje match så är det tungt att slå Berglunds lag borta. Herregud vad välorganiserade hans lag är. Se och lär Lindbom.
Då HV inte kommer byta tränare i år, så skulle jag vilja se Jonas Rönnqvist i staben nästa år.
Andersson711 skrev:magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Spelet ser väll ok ut, men ger man bort 1-2 mål varje match så är det tungt att slå Berglunds lag borta. Herregud vad välorganiserade hans lag är. Se och lär Lindbom.
Då HV inte kommer byta tränare i år, så skulle jag vilja se Jonas Rönnqvist i staben nästa år.
Glöm det. Nu ska vi köra med kontinuitet tills vi dör. Tillsammans mot avgrunden, kosta vad det kosta vill.

frippe-borås skrev:Är inte nöjd med 1p trots att vi mötte serieledarna!
Vi har chans att knipa 2p men känns inte som Lindbom tar det på allvar!
Vi har Wännström som är en skicklig straffläggare men får inte lägga.
Ett för mig blekt Luleå o har svårt att se hur de kan ligga så högt upp i serien.
Hv var inte dåliga men tycker det saknas några dimensioner i laget för att ta klivet upp mot toppen.
Med en sån trupp som Hv har så kan vi nog inte räkna med att vi ska flyga mot toppen utan det kommer vara krigar matcher varje omgång för det är så laget är byggt! Men tror tyvärr att klass slår krigare i långa loppet vilket man redan ser men som inte ledningen verkar se.
Vi kommer vara ett bottenlag resten av säsongen om vi fortsätter med denna trupp!
lejacques skrev:Man brukar snacka om läktarcoacher. Men frågan är om inte forumet och alla som rasar i sociala medier skulle få ut mer av det här laget.
Vi hade chansen att göra något vettigt under uppehållet. HV valde att mysa med NBS.
Skandal.
magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Zico skrev:magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Jag tycker nog också att Bengtsson är lite malplacerad i pp, men vem tycker du, och alla andra som går bananas, skall spela i hans ställe?
Första pp består ju av 21,16,11,23,44 och andra pp av 12,18,28,73,8. Om man nu ska spela med en back och fyra forwards....vem av 13,17,27 och 41 skall spela i stället? Jag ser ingen som är självskriven.
Det är lätt att vara kritisk, men det kan va på sin plats att komma med alternativ. Dessutom lite kul att få veta om alla som är kritiska, verkligen har bättre alternativ.
Zico skrev:lejacques skrev:Man brukar snacka om läktarcoacher. Men frågan är om inte forumet och alla som rasar i sociala medier skulle få ut mer av det här laget.
Vi hade chansen att göra något vettigt under uppehållet. HV valde att mysa med NBS.
Skandal.
Under uppehållet, inklusive den dag man besökte NBS, tränade man ett fyspass och två ispass per dag. Jag tycker nog det var tämligen vettigt. På sin fritid, på kvällen, besöker sedan fem personer från ledningen och laget supporterföreningen. Jag kan nog tycka det är helt ok också och inte ett dugg skandalartat. Mys????
sussan skrev:En poäng mot Luleå på bortaplan, helt ok. Ett mål i PP mot Luleå som har SHL:s bästa BP-siffror: mer än godkänt. Inget mål insläppt i BP mot ett Luleå, som innan denna matchen hade helt ok PP siffror: bra! Två utvisningar mot ett lag som spelar mycket PP: det är mycket större chans att vinna på plan än i utvisningsbåset.
Det är lätt att gnälla men att tro att vi skulle åka upp och plocka tre poäng mot serieledarna, som hade förlorat 2 av 9 hemmamatcher på ordinarie tid, är inte bara naivt utan ... nej jag ska inte vara otrevlig.
Jag väljer att se denna matchen som ett fall framåt. Nu är det upp till bevis på torsdag: krossa Linköping!
15:48 skrev: Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...
Diabolics skrev:15:48 skrev: Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...
Sen kan det ju vara så att det inte alltid är massvis med extra träning som kommer lösa problematiken. I detta skede på säsongen så borde folk vara vältränade om de skött försäsongsträningen, då kanske just vila och att få tid att slappna av ger bättre bang for the buck.
DocSeverinsen skrev:Diabolics skrev:15:48 skrev: Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...
Sen kan det ju vara så att det inte alltid är massvis med extra träning som kommer lösa problematiken. I detta skede på säsongen så borde folk vara vältränade om de skött försäsongsträningen, då kanske just vila och att få tid att slappna av ger bättre bang for the buck.
Helt rätt, återhämtning är MINST lika viktigt för kroppen som själva träningen. Det finns tonvis med info om det att googla upp för den som vill/hinner. Återhämtning minskar också risken för skador.
15:48 skrev:Japp! Självklart är återhämtningen viktig. Tycker dock att man kunde kört nåt mer ispass när spelet sett ut som det gjort. Fysen kan man ligga lite lägre med. Zico fick det att låta som det var dubbla pass hela veckan...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster