Omgång 16: Luleå HF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 16: Luleå HF - HV71

Inläggav Nick » 13 november 2018, 22:23

Nöjd med poäng idag. Möter ändå serieledarna på bortaplan.
Nick

Inläggav Kamy » 13 november 2018, 22:23

Helvete vad uselt! ALLA poäng är viktiga, men inte fan skickar vi in vår bästa straffskytt Wännström, utan vi kör med Sundh. Hur fan kan ledningen vara så korkade?
Kamy

Inläggav scopulus » 13 november 2018, 22:23

Jag förstår ändå valet av Sundh i straffläggningen. Han hade ju faktiskt ett ganska fint skott i tredje som visserligen missade mål.
Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Lakun » 13 november 2018, 22:23

Hur fan tänker Lindbom!? Sundh som sista straffskytt!? Tjänstefel tamefan
Lakun

Inläggav eisbjern » 13 november 2018, 22:23

Om man nu ska ta med sig något från denna matchen så är det att hv iallafall visade kämparanda trots motgång, något som helt saknats innan då man mest hängt med huvudet så fort man legat under.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Pg79an » 13 november 2018, 22:24

Lindbom-”Jag tycker vi gör en bra match” och detta upprepar han alltså två!! gånger efter matchen
Pg79an

Inläggav magnus b » 13 november 2018, 22:26

Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Men 1poäng är inte illa borta mot Luleå.
Spelet ser väll ok ut, men ger man bort 1-2 mål varje match så är det tungt att slå Berglunds lag borta. Herregud vad välorganiserade hans lag är. Se och lär Lindbom.
Då HV inte kommer byta tränare i år, så skulle jag vilja se Jonas Rönnqvist i staben nästa år.
magnus b

Inläggav lejacques » 13 november 2018, 22:26

Man kan se det så här.

Ett poäng borta mot Luleå är jättebra med tanke på att vi är ett bottenlag.

Med tanke på den situation Lindbom och Co satt oss i är det tyvärr underkänt. Lindbom måste rada upp segrar med HV för att vi inte ska halka efter. För det är precis vad vi gör nu.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav hammare7 » 13 november 2018, 22:26

Pg79an skrev:Lindbom-”Jag tycker vi gör en bra match” och detta upprepar han alltså två!! gånger efter matchen

detta är exakt hur hv vill spela inte vinna längre utan förlora så vi kan åka ner i allsvenskan och slippa all press så de kan mysa i kuddrummet inne i kinnarps
hammare7

Inläggav Andersson711 » 13 november 2018, 22:28

magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.
Spelet ser väll ok ut, men ger man bort 1-2 mål varje match så är det tungt att slå Berglunds lag borta. Herregud vad välorganiserade hans lag är. Se och lär Lindbom.
Då HV inte kommer byta tränare i år, så skulle jag vilja se Jonas Rönnqvist i staben nästa år.

Glöm det. Nu ska vi köra med kontinuitet tills vi dör. Tillsammans mot avgrunden, kosta vad det kosta vill.
Andersson711
Moderator

Inläggav eisbjern » 13 november 2018, 22:30

Andersson711 skrev:
magnus b skrev:Sundh är normalt en bra straffskytt faktiskt. Så går inte lasta Lindbom där. Värre med Bengan i PP.

Glöm det. Nu ska vi köra med kontinuitet tills vi dör. Tillsammans mot avgrunden, kosta vad det kosta vill.

Lindbom får nog ett nytt treårskontrakt innan säsongen är över.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav frippe-borås » 13 november 2018, 22:32

Är inte nöjd med 1p trots att vi mötte serieledarna!
Vi har chans att knipa 2p men känns inte som Lindbom tar det på allvar!
Vi har Wännström som är en skicklig straffläggare men får inte lägga.

Ett för mig blekt Luleå o har svårt att se hur de kan ligga så högt upp i serien.
Hv var inte dåliga men tycker det saknas några dimensioner i laget för att ta klivet upp mot toppen.
Med en sån trupp som Hv har så kan vi nog inte räkna med att vi ska flyga mot toppen utan det kommer vara krigar matcher varje omgång för det är så laget är byggt! Men tror tyvärr att klass slår krigare i långa loppet vilket man redan ser men som inte ledningen verkar se.

Vi kommer vara ett bottenlag resten av säsongen om vi fortsätter med denna trupp!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav PapaEmeritus » 13 november 2018, 22:36

En strafförlust mot serieledarna köper jag, det är ett lotteri ändå.
Det är spelet i övrigt som inte klaffar. Håglösa passningar och ett spelsystem som inte funkar. Flera spelare som borde se sig om efter annan adress. En tränartrio som inte får fart på laget och två sportchefer som är ansvariga för soppan.

Laget kommer förankras i botten om inget händer. Värva, sparka, bänka. Bara ni gör nåt.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav hammare7 » 13 november 2018, 22:37

vi är iallafall kontinuerliga på att förlora matcher och poäng o de är ju kontinuitet de vill ha så why change something that works as they want it too
hammare7

Inläggav Herkie82 » 13 november 2018, 22:38

frippe-borås skrev:Är inte nöjd med 1p trots att vi mötte serieledarna!
Vi har chans att knipa 2p men känns inte som Lindbom tar det på allvar!
Vi har Wännström som är en skicklig straffläggare men får inte lägga.

Ett för mig blekt Luleå o har svårt att se hur de kan ligga så högt upp i serien.
Hv var inte dåliga men tycker det saknas några dimensioner i laget för att ta klivet upp mot toppen.
Med en sån trupp som Hv har så kan vi nog inte räkna med att vi ska flyga mot toppen utan det kommer vara krigar matcher varje omgång för det är så laget är byggt! Men tror tyvärr att klass slår krigare i långa loppet vilket man redan ser men som inte ledningen verkar se.

Vi kommer vara ett bottenlag resten av säsongen om vi fortsätter med denna trupp!

Ska man ha ett lag bestående av krigare ska man inte tackla minst i serien. Det är lite som ett lag med snipers som inte får skjuta.
Herkie82

Inläggav Zico » 13 november 2018, 22:56

lejacques skrev:Man brukar snacka om läktarcoacher. Men frågan är om inte forumet och alla som rasar i sociala medier skulle få ut mer av det här laget.

Vi hade chansen att göra något vettigt under uppehållet. HV valde att mysa med NBS.

Skandal.

Under uppehållet, inklusive den dag man besökte NBS, tränade man ett fyspass och två ispass per dag. Jag tycker nog det var tämligen vettigt. På sin fritid, på kvällen, besöker sedan fem personer från ledningen och laget supporterföreningen. Jag kan nog tycka det är helt ok också och inte ett dugg skandalartat. Mys????
Zico

Inläggav lejacques » 13 november 2018, 23:00

Zico: Hårklyverier. Du är inte dum. Du vet precis vad jag menar.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Zico » 13 november 2018, 23:10

Jag tycker nog också att Bengtsson är lite malplacerad i pp, men vem tycker du, och alla andra som går bananas, skall spela i hans ställe?
Första pp består ju av 21,16,11,23,44 och andra pp av 12,18,28,73,8. Om man nu ska spela med en back och fyra forwards....vem av 13,17,27 och 41 skall spela i stället? Jag ser ingen som är självskriven.

Det är lätt att vara kritisk, men det kan va på sin plats att komma med alternativ. Dessutom lite kul att få veta om alla som är kritiska, verkligen har bättre alternativ.
Zico

Inläggav magnus b » 14 november 2018, 00:13

Zico skrev:

Jag tycker nog också att Bengtsson är lite malplacerad i pp, men vem tycker du, och alla andra som går bananas, skall spela i hans ställe?
Första pp består ju av 21,16,11,23,44 och andra pp av 12,18,28,73,8. Om man nu ska spela med en back och fyra forwards....vem av 13,17,27 och 41 skall spela i stället? Jag ser ingen som är självskriven.

Det är lätt att vara kritisk, men det kan va på sin plats att komma med alternativ. Dessutom lite kul att få veta om alla som är kritiska, verkligen har bättre alternativ.

Måste båda PP uppställningarna innehålla 4 i forwards?
-Jag skulle gärna se Lehtonen spela hela PP. Sen spelar man 2 backar i ena med Andersson som point och lehtonen som en av skyttarna.
- Ett annat alternativ skulle vara att låta Holmström spela PP. Ska han spela ska han få chansen offensivt. PP är ett bra sätt att spela in honom. Det var så EK65 började få speltid i Frölunda en gång i tiden, genom att endast spela PP.

Där har du två alternativ som funkar. Men det krävs att man tänker lite utanför boxen och inte bara går för de givna alternativen.
magnus b

Inläggav sammeandersson » 14 november 2018, 00:38

Största problemet, som jag ser det, är väl inte att Bengtsson faktiskt spelar powerplay. Största problemet är att Bengtsson STYR sin powerplay-enhet, vilket han verkligen inte är lämpad för. I en roll framför kassen där han kan stångas med backar, skymma målvakten och vinna returer, kan han absolut vara nyttig i powerplay. Åtminstone när man ser till vad alternativen är.
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Sir Ward » 14 november 2018, 01:12

JP-femman
5+ Mattias Tedenby (0+1)
4+ Markus Ljungh (-)
3+ Mikko Lehtonen (-)
2+ Joakim Andersson (1+1)
1+ Andreas Thuresson (1+0)

Matchfakta:
Luleå–HV71 3–2 efter straffar (1–0, 1–1, 0–1, 0–0, 1–0)
Mål: 1–0 (9.39) Johan Forsberg (Emil Larsson), 1–1 (21.24) Joakim Andersson (Mattias Tedenby), 2–1 (23.21) Mattias Guter (Robin Kovacs, Niklas Olausson), 2–2 (48.10) Andreas Thuresson (Joakim Andersson, Anton Bengtsson) spel fem mot fyra, 3–2 Jack Connolly.

Publik Coop Norrbotten Arena: 4710/6300
Presskonferensen: https://www.shl.se/play/video/Presskonf ... autoplay=1
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav aimstar » 14 november 2018, 03:31

Problemet är väl inte förlust på straffar, utan hur man förlorade på straffar. Sen har jag personligen ganska svårt att förstå varför man inte kan lira Lehtonen och Nisse ihop i PP. En back funkar säkert fint om man har skarpa hårda pass från spelare som lika väl kan dra in den själva, men när Bengtsson ska lägga upp för ett backskott eller skjuta själv så känns det inte riktigt lika farligt som när Lasch ska göra det. Igen, inget ont om Bengtsson, tycker han är fantastiskt bra på det han är bra på, men styra PP räknar jag inte riktigt in i det han är bra på.

Men har man två backar med bra direktskott så hade jag nog hellre sett en riktigt toppad uppställning som kan logga 1½ minut per PP, än två halvdassiga uppställningar som ska dela lika på tiden. Det ska väl dock sägas att PP har kommit igång lite, så vad fan vet jag, jag trodde fortfarande att det var en grej att ha ett par tre kedjor med mer spets och en eller två med lite mer defensiv och jobbig spelstil, men det är ju gammalt nu har man fått berättat för sig av Hult.

Hela idén verkar vara att alla ska få spela med alla och alla ska spela lika mycket.

Men men, jag väljer att se det positivt. En seger här hade väl med all sannolikhet inneburit en förlust på LHC på torsdag och jag vinner hellre den matchen.
aimstar

Inläggav sussan » 14 november 2018, 08:37

En poäng mot Luleå på bortaplan, helt ok. Ett mål i PP mot Luleå som har SHL:s bästa BP-siffror: mer än godkänt. Inget mål insläppt i BP mot ett Luleå, som innan denna matchen hade helt ok PP siffror: bra! Två utvisningar mot ett lag som spelar mycket PP: det är mycket större chans att vinna på plan än i utvisningsbåset.

Det är lätt att gnälla men att tro att vi skulle åka upp och plocka tre poäng mot serieledarna, som hade förlorat 2 av 9 hemmamatcher på ordinarie tid, är inte bara naivt utan ... nej jag ska inte vara otrevlig.

Jag väljer att se denna matchen som ett fall framåt. Nu är det upp till bevis på torsdag: krossa Linköping!
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav 15:48 » 14 november 2018, 08:51

Zico skrev:
lejacques skrev:Man brukar snacka om läktarcoacher. Men frågan är om inte forumet och alla som rasar i sociala medier skulle få ut mer av det här laget.

Vi hade chansen att göra något vettigt under uppehållet. HV valde att mysa med NBS.

Skandal.

Under uppehållet, inklusive den dag man besökte NBS, tränade man ett fyspass och två ispass per dag. Jag tycker nog det var tämligen vettigt. På sin fritid, på kvällen, besöker sedan fem personer från ledningen och laget supporterföreningen. Jag kan nog tycka det är helt ok också och inte ett dugg skandalartat. Mys????

Nja Zico. Tre lediga dagar den spelfria veckan. Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...

https://twitter.com/hv71/status/1059366284658466816?s=21
15:48

Inläggav hammare7 » 14 november 2018, 10:08

sussan skrev:En poäng mot Luleå på bortaplan, helt ok. Ett mål i PP mot Luleå som har SHL:s bästa BP-siffror: mer än godkänt. Inget mål insläppt i BP mot ett Luleå, som innan denna matchen hade helt ok PP siffror: bra! Två utvisningar mot ett lag som spelar mycket PP: det är mycket större chans att vinna på plan än i utvisningsbåset.

Det är lätt att gnälla men att tro att vi skulle åka upp och plocka tre poäng mot serieledarna, som hade förlorat 2 av 9 hemmamatcher på ordinarie tid, är inte bara naivt utan ... nej jag ska inte vara otrevlig.

Jag väljer att se denna matchen som ett fall framåt. Nu är det upp till bevis på torsdag: krossa Linköping!

De är inte jag är besviken på vi bara fick 1 p utan är nöjd man som bottenlag lyckas ta 1 p utan de är ledningen gjorde allt i sin makt för att inte vinna och inte försöka ge chansen att vinna och ta poäng. Är helt säker på vi hade vart ett topp 4 lag med en annan ledning.
hammare7

Inläggav Diabolics » 14 november 2018, 10:19

15:48 skrev: Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...

Sen kan det ju vara så att det inte alltid är massvis med extra träning som kommer lösa problematiken. I detta skede på säsongen så borde folk vara vältränade om de skött försäsongsträningen, då kanske just vila och att få tid att slappna av ger bättre bang for the buck.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 14 november 2018, 11:03

Diabolics skrev:
15:48 skrev: Klart dom ska va lediga men TRE lediga dagar... Gäller väl troligen bara ispass men tycker det är lite väl mycket en sån vecka...

Sen kan det ju vara så att det inte alltid är massvis med extra träning som kommer lösa problematiken. I detta skede på säsongen så borde folk vara vältränade om de skött försäsongsträningen, då kanske just vila och att få tid att slappna av ger bättre bang for the buck.

Helt rätt, återhämtning är MINST lika viktigt för kroppen som själva träningen. Det finns tonvis med info om det att googla upp för den som vill/hinner. Återhämtning minskar också risken för skador.
Senast redigerad av DocSeverinsen 14 november 2018, 11:09, redigerad totalt 1 gång.
DocSeverinsen

Inläggav DocSeverinsen » 14 november 2018, 11:08

Jag är nöjd med en pinne även om jag tycker vi var värda minst en till sett till matchen. Luleå är ett starkt välorganiserat lag, just nu med starkt självförtroende, så det är svårt att förvänta sig mer.
Det jag tar med mig och som kan vara viktigt för framtiden är att Jocke A och Thure fick näta. Förhoppningsvis starker det deras självförtroende. Jocke tycker jag har varit bra utifrån mina förväntningar, Thuresson hade jag förväntat mig mer av.
DocSeverinsen

Inläggav 15:48 » 14 november 2018, 23:16

DocSeverinsen skrev:
Diabolics skrev:

Helt rätt, återhämtning är MINST lika viktigt för kroppen som själva träningen. Det finns tonvis med info om det att googla upp för den som vill/hinner. Återhämtning minskar också risken för skador.

Japp! Självklart är återhämtningen viktig. Tycker dock att man kunde kört nåt mer ispass när spelet sett ut som det gjort. Fysen kan man ligga lite lägre med. Zico fick det att låta som det var dubbla pass hela veckan...
15:48

Inläggav Diabolics » 15 november 2018, 10:41

15:48 skrev:Japp! Självklart är återhämtningen viktig. Tycker dock att man kunde kört nåt mer ispass när spelet sett ut som det gjort. Fysen kan man ligga lite lägre med. Zico fick det att låta som det var dubbla pass hela veckan...

Det man borde fokusera på är väl möjligen special teams, fast exakt hur de tänker där är väl för stunden oklart.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna