Växjö spelade ut HV som HV spelade ut Djurgården i första och såg ut som ett NHL-lag.
Andra perioden fortsätter de spela helt okej samtidigt som HV får låna pucken lite då o då.
Tredje perioden kommer HV ut och spelar som man ska igen stärkta av sitt 3-1 mål och skapar en hel del chanser och till slut går man ikapp Växjö och är nära att även sno 3 poäng. I sudden och straffar kan allt hända men det kändes som det var HVs match efter denna otroliga vändning. Usch vad snöpligt om vi tappat poängen i sudden.
vi fick 1 poäng mer än Växjö vilket inte låter mycket men den poängen tror jag kommer bli en av de viktigaste på hela säsongen. Den vändningen och spelet börjar nästan stämma igen och vi vinner matchen tror jag bådar väldigt gott framöver. Den poängen kommer ta HV ur denna svackan och stärka laget inför framtiden.
Hade vi förlorat på straffar hade hela vändningen varit förgäves på det mentala planet. Nu vann man matchen och den där futtiga poängen kan vara skillnaden mellan plats 8-10 eller plats 1-6 inom de närmsta omgångarna. Fan så stärkt jag själv hade blivit av denna seger om jag hade spelat då kan man bara tänka sig hur stärkt laget blir av den futtiga RUSKIGT viktiga poängen som vinner matchen och gör hela vändning fulländad.
Angående kedjorna tycker jag det var synd att när det väl ändras fortsätter det undvikas Thörna EC Arlbrandt linan som de flesta helst skulle vilja se. De formationerna som lirades idag blev ingen höjdare direkt men det är förstås skitsvårt att komma in och leverera direkt i nya konstelationer. När man bytte tillbaka så kom tryggheten tillbaka samtidigt som man började KÄMPA igen och det slutade riktigt bra
Sen måste jag nämna Söderström som gör det riktigt bra med tanke på hur många bra lägen Växjö skapar framförallt i första.
PW hade nog släppt 3-4 puckar redan i första. Det var en svår match för Söderström som ändå gör det bra med tanke på hur Växjö spelade. En match mot Djurgården hade han hållit nollan. det är dessa matcher det blir viktigt att hålla nere siffrorna och ge HV en chans att komma ikapp, vilket han ändå gör så gott han kan tycker jag.
Tedenby - Skapade de flesta av HVs chanser med sin skridskoåkning och skydda puck.
Söderström - Som nämnt ovan gör en bra match mot ett av de bästa lagen i SHL just nu.
Christensen - Är mer delaktig framåt idag och skapar en del saker när HV väl får låna pucken
Laine - Gör en av sina bättre matcher när laget vaknat
Hanson - 1+1 idag och var med i en del framåt idag osäker på hur han såg ut bakåt idag då jag mest blundade i egen zon