Omgång 16: Växjö Lakers HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 16: Växjö Lakers HC - HV71

Inläggav tommy1985a » 12 november 2016, 23:45

Väldigt märklig match att summera men here we go.

Växjö spelade ut HV som HV spelade ut Djurgården i första och såg ut som ett NHL-lag.
Andra perioden fortsätter de spela helt okej samtidigt som HV får låna pucken lite då o då.
Tredje perioden kommer HV ut och spelar som man ska igen stärkta av sitt 3-1 mål och skapar en hel del chanser och till slut går man ikapp Växjö och är nära att även sno 3 poäng. I sudden och straffar kan allt hända men det kändes som det var HVs match efter denna otroliga vändning. Usch vad snöpligt om vi tappat poängen i sudden.

vi fick 1 poäng mer än Växjö vilket inte låter mycket men den poängen tror jag kommer bli en av de viktigaste på hela säsongen. Den vändningen och spelet börjar nästan stämma igen och vi vinner matchen tror jag bådar väldigt gott framöver. Den poängen kommer ta HV ur denna svackan och stärka laget inför framtiden.

Hade vi förlorat på straffar hade hela vändningen varit förgäves på det mentala planet. Nu vann man matchen och den där futtiga poängen kan vara skillnaden mellan plats 8-10 eller plats 1-6 inom de närmsta omgångarna. Fan så stärkt jag själv hade blivit av denna seger om jag hade spelat då kan man bara tänka sig hur stärkt laget blir av den futtiga RUSKIGT viktiga poängen som vinner matchen och gör hela vändning fulländad.

Angående kedjorna tycker jag det var synd att när det väl ändras fortsätter det undvikas Thörna EC Arlbrandt linan som de flesta helst skulle vilja se. De formationerna som lirades idag blev ingen höjdare direkt men det är förstås skitsvårt att komma in och leverera direkt i nya konstelationer. När man bytte tillbaka så kom tryggheten tillbaka samtidigt som man började KÄMPA igen och det slutade riktigt bra :)

Sen måste jag nämna Söderström som gör det riktigt bra med tanke på hur många bra lägen Växjö skapar framförallt i första.
PW hade nog släppt 3-4 puckar redan i första. Det var en svår match för Söderström som ändå gör det bra med tanke på hur Växjö spelade. En match mot Djurgården hade han hållit nollan. det är dessa matcher det blir viktigt att hålla nere siffrorna och ge HV en chans att komma ikapp, vilket han ändå gör så gott han kan tycker jag.

Tedenby - Skapade de flesta av HVs chanser med sin skridskoåkning och skydda puck.
Söderström - Som nämnt ovan gör en bra match mot ett av de bästa lagen i SHL just nu.
Christensen - Är mer delaktig framåt idag och skapar en del saker när HV väl får låna pucken
Laine - Gör en av sina bättre matcher när laget vaknat
Hanson - 1+1 idag och var med i en del framåt idag osäker på hur han såg ut bakåt idag då jag mest blundade i egen zon :)
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 13 november 2016, 00:38

Bra att man lyckas knipa 2 poäng. är dock inte nöjd hur man spelade och hur trögstartade man var.
Kul dock att Linus i målet fick vinna efter att inte spelat på evigheter.
FirstSwitch

Inläggav Maidensoldier » 13 november 2016, 04:28

Macce skrev:
Maidensoldier skrev:Ska på nytt se denna match live i min hemstad..fyfan vad jag vill ha en vinst mot detta tattarlag.
Sällan det händer och det svider som fan.

Ibland händer det :) Fast på straffar men ändå......

Jepp samma som ifjol ;) Har sett 3 vinster där på 5 år, en enda på full tid vilket var den första bortamatchen i vida någonsin..inte så värst bra men men underbart idag! Starkt jobbat.
Maidensoldier

Inläggav Diabolics » 13 november 2016, 12:36

hammare7 skrev:Alltså hv måste ut på spelarmarknaden elr något för man har rasat ihopi spelet totalt. Med detta spel kan vi glömma topp 10

hhahahahahhahahahha trump-klass
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 13:56

Diabolics skrev:
hammare7 skrev:Alltså hv måste ut på spelarmarknaden elr något för man har rasat ihopi spelet totalt. Med detta spel kan vi glömma topp 10

Okej när jag skrev detta så hade vändningen inte hänt o står fast vid att vi inte är ett topp 10 lag med det spelet vi visade under de första 35 minuter av matchen. Annat efter 1-3 reduceringen. Om du tycker vi spelade bra de första perioderna upp te dig. (och nej jag är inte dum i huvet som du påstår med din Trump liknelse, kul om jag hade skrivit samma kommentar att du håller Trump klass skulle jag bog blivit bannad från forumet men men)
hammare7

Inläggav aimstar » 13 november 2016, 15:02

hammare7 skrev:
Diabolics skrev:

Okej när jag skrev detta så hade vändningen inte hänt o står fast vid att vi inte är ett topp 10 lag med det spelet vi visade under de första 35 minuter av matchen. Annat efter 1-3 reduceringen. Om du tycker vi spelade bra de första perioderna upp te dig. (och nej jag är inte dum i huvet som du påstår med din Trump liknelse, kul om jag hade skrivit samma kommentar att du håller Trump klass skulle jag bog blivit bannad från forumet men men)

Man behöver ju dock inte sammanfatta hela säsongen, laget, föreningen, whatever, med de första 35 minuterna i en bortamatch mot Växjö i november.
aimstar

Inläggav Stockholmssupportern » 13 november 2016, 15:17

Efter denna back to back måste jag bara skriva av mig hur pinsamt vissa beter sig på detta forum! Alla vi som sett HVs matcher i år vet vilken potential detta lag besitter och hur bra det faktiskt kan vara. Ja, HV har spelat lite sämre de senaste matcherna, men NEJ, Det betyder inte att vi måste köpa nya spelare eller att vi är påväg mot kvalserien. Folk är inte positiva förrän HV vinner 20 matcher på raken, men så fort man gör en dålig period så är det tydligen Sveriges sämsta lag! Ha lite förtroende för HV för vi har ett bra lag i år och det finns så otroligt mycket potential i detta lag. Vi måtte ett formstarkt Växjö i back to back, samtidigt som HV är inne i en mindre formsvacka, sånt händer! Att vi bara tog 2 poäng betyder inte att vi kommer åka ur. Om alla kan vara lite tacksamma för den lugn och ro HV har för första året på länge och vilken potential detta lag besitter, med många unga spelare som kommer utvecklas! Nej vi kanske inte tar SM-guld i år, men fortsätter vi på detta spår är vi definitivt ett topplag i SHL inom en snar framtid.
Stockholmssupportern

Inläggav tommy1985a » 13 november 2016, 15:19

Såg matchen i repris inatt och kan konstatera i efterhand att HV spelar inte så jävla dåligt ändå som man tyckte i första och andra perioden. Första perioden skapar Växjö det mesta men det har inget direkt tryck i anfallszon längre stunder, mycket fram och tillbaka och HV har faktiskt ett gäng chanser också. Såg ut som en period där hemmalaget öppnar starkast och för matchen. Framåt skapade man ändå en del chanser och några halvchanser så det var inte fullständigt katastrof i första perioden. OK framåt för att vara på bortplan. Däremot så fuskade man mycket i detaljerna framförallt i det defensiva som gjorde Växjö lite bättre än vad de hade behövt vara.

I andra perioden så spelar man faktiskt riktigt bra nästan hela perioden och jag skulle nog vilja säga att HV faktiskt borde vunnit den perioden sett till chanser då man hade pucken i princip hela tiden. Växjö hade bara några kontringar. Men Växjö gör målen i perioden vilket kan få en att tro att Växjö faktiskt var bättre spelmässigt. Men som sagt HV borde vunnit andra perioden med 1-2 mål hade varit rättvist.

tredje perioden fortsätter som i andra perioden och vi skapar nästan lika mycket chanser och till slut sitter puckarna och vi vänder matchen. Så sammantaget var Växjö effektivast helt enkelt och hade det varit rättvist hade HV vunnit med nåt mål vid full tid med tanke på att Växjö hade första perioden och HV de 2 sista.

Spelet med puck och rätt avvägningar tyckte jag var riktigt bra från andra perioden och framåt faktiskt och ARLA hade jag visst missat att hylla som jag la märke till mer andra gången jag såg matchen. Gjorde det riktigt bra faktiskt.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 15:51

aimstar skrev:
hammare7 skrev:
Diabolics skrev:Alltså hv måste ut på spelarmarknaden elr något för man har rasat ihopi spelet totalt. Med detta spel kan vi glömma topp 10

Man behöver ju dock inte sammanfatta hela säsongen, laget, föreningen, whatever, med de första 35 minuterna i en bortamatch mot Växjö i november.

Inkluderade även föregående matcher som ej gått så bra (spelet alltså). Det är nått fel man klarar inte hålla en nivå över tid, man blixtrar till sen faller man tillbaka och mycket tror jag det är spelarna det är o inte tränarna. Vi har haft flera olika nu o ändå inte löst problemet så ja tror det är tränar/ledarproblem.
hammare7

Inläggav moncalisa » 13 november 2016, 16:57

Stockholmssupportern skrev:Efter denna back to back måste jag bara skriva av mig hur pinsamt vissa beter sig på detta forum! Alla vi som sett HVs matcher i år vet vilken potential detta lag besitter och hur bra det faktiskt kan vara. Ja, HV har spelat lite sämre de senaste matcherna, men NEJ, Det betyder inte att vi måste köpa nya spelare eller att vi är påväg mot kvalserien. Folk är inte positiva förrän HV vinner 20 matcher på raken, men så fort man gör en dålig period så är det tydligen Sveriges sämsta lag! Ha lite förtroende för HV för vi har ett bra lag i år och det finns så otroligt mycket potential i detta lag. Vi måtte ett formstarkt Växjö i back to back, samtidigt som HV är inne i en mindre formsvacka, sånt händer! Att vi bara tog 2 poäng betyder inte att vi kommer åka ur. Om alla kan vara lite tacksamma för den lugn och ro HV har för första året på länge och vilken potential detta lag besitter, med många unga spelare som kommer utvecklas! Nej vi kanske inte tar SM-guld i år, men fortsätter vi på detta spår är vi definitivt ett topplag i SHL inom en snar framtid.

Fruktansvärt tröttsamt att gå in och läsa på detta forum emellanåt. Man förstår att många kunniga sansade skribenter har försvunnit. Minns inte vilken match det var, men HV spelade jättebra och vann. Trots det kunde man läsa "Ja HV spelade bra - men inte PERFEKT! Va tråkigt det måste vara att vara HV-fan, men inte fullt ut kunna känna riktig glädje över vunna 3-poängare, utan att alltid hitta fel.
moncalisa

Inläggav Diabolics » 13 november 2016, 20:35

hammare7 skrev:
Diabolics skrev:

Att du överhuvudtaget tar upp att vändningen skulle ha med saken att göra visar hur väl min Trump-referens passade. Som om ditt utspel skulle vara mindre skitnödigt om det blivit 3 eller 5-0. Trump-referensen handlar om (bäst att berätta eftersom du verkar sakna självinsikt) din reaktionära attityd här på forumet, som totalt verkar frånkopplad känsla för relativism, historik, självkontroll och förnuft. Du reagerar på något du tror dig se och på samma självklart egocentriska sätt som Trumparna så känner du att just din uppfattning är den korrekta och att den måste fram, utan någon som helst verklighetsförankring eller besinning. Min Trump-referens är så mycket mer än att kalla någon dum i huvudet, vilket hade varit en grov förenkling och inte alls i linje med vad jag ville få fram.

Denna säsong är ännu iallafall, inte i närheten av de senaste i vare sig tabelläge, prestation, lag, tränare, spelare eller resultat. Vi ligger just på top 6 med en eller två matcher mindre spelade. Vi kan, vid vinst på de matcher vi ligger efter, ligga top tre. Hade vi inte tagit två poäng igår hade inte det varit en särskilt stor förändring i läge. Att du vid det läget väljer att leta paniklösningar och domedagsprofeterar en placering under den tionde, alternativt i allsvenskan bredvid MODO beskrivs, om man vill tolka dig välvilligt, bäst med ett lite längre och svårare ord på engelska: "hyperbole".

Det kan va bra med lite självinsikt, då kan man kanske lära sig att kommunicera på ett sätt så att man får fram det man vill, utan att ens tillkortakommanden maskerar budskapet. Men det är bara ett vänligt tips.

Btw, jag kommer inte banna dig om du kallar något jag skriver för att vara dumt i huvudet. Ett uttalande kan man alltid kritisera, ett beteende oxå, utan att för den saken skulle kalla en person dum i huvudet. Jag hoppas du förstår att det är en skillnad där.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 21:52

Diabolics skrev:
hammare7 skrev:
Diabolics skrev:'

Att du överhuvudtaget tar upp att vändningen skulle ha med saken att göra visar hur väl min Trump-referens passade. Som om ditt utspel skulle vara mindre skitnödigt om det blivit 3 eller 5-0. Trump-referensen handlar om (bäst att berätta eftersom du verkar sakna självinsikt) din reaktionära attityd här på forumet, som totalt verkar frånkopplad känsla för relativism, historik, självkontroll och förnuft. Du reagerar på något du tror dig se och på samma självklart egocentriska sätt som Trumparna så känner du att just din uppfattning är den korrekta och att den måste fram, utan någon som helst verklighetsförankring eller besinning. Min Trump-referens är så mycket mer än att kalla någon dum i huvudet, vilket hade varit en grov förenkling och inte alls i linje med vad jag ville få fram.

Denna säsong är ännu iallafall, inte i närheten av de senaste i vare sig tabelläge, prestation, lag, tränare, spelare eller resultat. Vi ligger just på top 6 med en eller två matcher mindre spelade. Vi kan, vid vinst på de matcher vi ligger efter, ligga top tre. Hade vi inte tagit två poäng igår hade inte det varit en särskilt stor förändring i läge. Att du vid det läget väljer att leta paniklösningar och domedagsprofeterar en placering under den tionde, alternativt i allsvenskan bredvid MODO beskrivs, om man vill tolka dig välvilligt, bäst med ett lite längre och svårare ord på engelska: "hyperbole".

Det kan va bra med lite självinsikt, då kan man kanske lära sig att kommunicera på ett sätt så att man får fram det man vill, utan att ens tillkortakommanden maskerar budskapet. Men det är bara ett vänligt tips.

Btw, jag kommer inte banna dig om du kallar något jag skriver för att vara dumt i huvudet. Ett uttalande kan man alltid kritisera, ett beteende oxå, utan att för den saken skulle kalla en person dum i huvudet. Jag hoppas du förstår att det är en skillnad där.

ungefär samma självinsikt som du verkar de som. Att du och jag inte kommer överens de kan en blind IQ befriad amerikan se och vi attackerar varandra. Du anser mig blind och jag ser dig minst lika blind. Vi kommer aldrig vara överrens om något när de gäller HV. Och ja jjag tycker HV spelade skitkasst men om du anser nått annat är det upp te dig. Nått är fel i HV, vet inte vad men något måste göras då man svajjar i spelet så otroligt. Visst det var väldigt strångt att komma tebaka igår det var det men Växjö la sig och dog också det var stor anledning till vi vann.

Angående din Trump liknelse så passar det även bra på dig
hammare7

Inläggav Diabolics » 13 november 2016, 22:22

Min pappa är större än din pappa.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 22:41

Diabolics skrev:Min pappa är större än din pappa.

grattis
hammare7

Inläggav Sir Ward » 13 november 2016, 22:53

hammare7

Läste du överhuvudtaget hela moderator Diabolics inlägg.
Varför tror du vi blev utkastade?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 22:56

sir Ward skrev:hammare7

jag kan inte läsa
hammare7

Inläggav Sir Ward » 13 november 2016, 23:38

hammare7 skrev:

jag kan inte läsa

Läsa?
Har löpande diskussion med HV, framförallt ang forumet, utöka ett bra samarbete(ovärdeligt) - priser/prylar är stor bonus.
Har nya förslag där fans får träffa lirarna, rundvandring i katakomberna, möte ang ekonomin mm mm.
Hej Johan Freijd, vet att du läser detta din jävel. Hörs nästa vecka :D

Du stjälper detta med dina berikade inlägg - nöjd?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 13 november 2016, 23:39

sir Ward skrev:
hammare7 skrev:

jag kan inte läsa

Läsa?
Har löpande diskussion med HV, framförallt ang forumet, utöka ett bra samarbete(ovärdeligt) - priser/prylar är stor bonus.
Har nya förslag där fans får träffa lirarna, rundvandring i katakomberna, möte ang ekonomin mm mm.
Hej Johan Freijd, vet att du läser detta din jävel. Hörs nästa vecka :D

Du stjälper detta med dina berikade inlägg - nöjd?

lycka till hoppas ni får ihop det jag är aldrig nöjd
hammare7

Inläggav tom_flaska » 13 november 2016, 23:54

Kan vi inte sluta hitta inlægg skrivna i en matchtråd, som ær skrivna i stridens hetta och ta fram det som en åsikt efter matchen ær slut?

Om ni i admin gruppen inte vill det, tycker jag ni ska låsa matchtrådsdelen och først øppna den 1 timme efter varje match så mænniskor fått ut sitt adrenalin. Plus att ni moderatorer borde sluta hænga ut folk personligt i forumet, skicka vedkommande ett meddelande istællet.

Klart vi vill ha en sakligare debatt men just nu ær ni med och bidrar till dålig stæmning.

Jag ær inte den som skriver de mest kloka och genomtænkta inlægg allt som oftast. Men under match ær jag en så enøgd supporter att man kommenterar allt. Domare, fans, isen, pucken, hur spelarna upptræder, kommentatorer, ja allt.

Plus att inlæggen under match blir korta under perioden, lite længre under powerbreak och långa under pauserna. Allt efter hur mycket tid man har att skriva av sig på. Då kommer alla dåliga budskap fram och vi som "mæn" øverdriver ju gærna allt.

Børja ta allt med en grævskopa salt och sluta ælta det som skrivs under match. Bidra till en saklig plus objektiv debatt føre och efter match istællet.

Tack på førhand.
Flaskan
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 14 november 2016, 00:54

tom_flaska skrev:Kan vi inte sluta hitta inlægg skrivna i en matchtråd, som ær skrivna i stridens hetta och ta fram det som en åsikt efter matchen ær slut?

Om ni i admin gruppen inte vill det, tycker jag ni ska låsa matchtrådsdelen och først øppna den 1 timme efter varje match så mænniskor fått ut sitt adrenalin. Plus att ni moderatorer borde sluta hænga ut folk personligt i forumet, skicka vedkommande ett meddelande istællet.

Klart vi vill ha en sakligare debatt men just nu ær ni med och bidrar till dålig stæmning.

Jag ær inte den som skriver de mest kloka och genomtænkta inlægg allt som oftast. Men under match ær jag en så enøgd supporter att man kommenterar allt. Domare, fans, isen, pucken, hur spelarna upptræder, kommentatorer, ja allt.

Plus att inlæggen under match blir korta under perioden, lite længre under powerbreak och långa under pauserna. Allt efter hur mycket tid man har att skriva av sig på. Då kommer alla dåliga budskap fram och vi som "mæn" øverdriver ju gærna allt.

Børja ta allt med en grævskopa salt och sluta ælta det som skrivs under match. Bidra till en saklig plus objektiv debatt føre och efter match istællet.

Tack på førhand.
Flaskan

Det behöver inte vara allt eller inget. Moderation är ordet. Viss besinning kan krävas även i en matchtråd. De flesta är här för att ge hän åt känslorna, men även för att se andras perspektiv på saker och ting. Hänger jag ut någon? Troligtvis i andras ögon. Det är inte syftet, lika lite som syftet de har som är mest negativa, är att hata HV.
Jag tycker om överdrifter och känslor, men jag kommer att tala om för folk om de är repetitiva eller saknar originalitet.
Som någon sagt innan: vill man bara kräkas upp skit man inte kan hålla inne, testa Twitter.

Detta är OT så jag flyttar detta imorgon.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav aimstar » 14 november 2016, 12:41

tom_flaska skrev:Kan vi inte sluta hitta inlægg skrivna i en matchtråd, som ær skrivna i stridens hetta och ta fram det som en åsikt efter matchen ær slut?

Tack på førhand.
Flaskan

Men som det är nu så behöver man knappt läsa matchtråden, man vet redan mer eller mindre vad det står och vilka som skriver det när man ser vad det står i matchen. Det är alltid nån i HV som är så jävla dålig när andra laget gör mål, det är kvalplats i bästa fall osv osv. Istället för att alla som läser ska behöva ta sånt med en skopa salt vore det kanske bättre om folk lät bli att skriva i affekt? Har iaf själv mer eller mindre övergett matchtrådarna då det mer eller mindre består av antingen "JAAAAAAAAAAAA X!!!!!!" (HV gör mål, X är spelaren som gör det) eller "Fy faaaaan så dåligt, vi är så överskattade, vad fan sysslar X med" (andra laget gör mål, X är utsedd syndabock). Sen lite gnäll på Lindbom emellanåt med om vi ligger under, så har man vad det känns som runt 75% av inläggen i en tråd. Sen kommer sakliga längre kommentarer från ett fåtal användare i pauser osv som fyller ut de sista 25%.

Det blir liksom inte ens något man kan diskutera kring, det är ytterst sällan det motiveras VAD som är så dåligt, vad man borde göra för att fixa det osv, något man faktiskt kan prata om. Skapligt tradigt, tycker iaf jag, men om det funkar för majoriteten så är det bara att vika sig, jag har ju faktiskt alternativet att bara ge fan i att läsa. :)
aimstar

Inläggav Diabolics » 14 november 2016, 16:01

aimstar skrev:

Tack på førhand.
Flaskan

Men som det är nu så behöver man knappt läsa matchtråden, man vet redan mer eller mindre vad det står och vilka som skriver det när man ser vad det står i matchen. Det är alltid nån i HV som är så jävla dålig när andra laget gör mål, det är kvalplats i bästa fall osv osv. Istället för att alla som läser ska behöva ta sånt med en skopa salt vore det kanske bättre om folk lät bli att skriva i affekt? Har iaf själv mer eller mindre övergett matchtrådarna då det mer eller mindre består av antingen "JAAAAAAAAAAAA X!!!!!!" (HV gör mål, X är spelaren som gör det) eller "Fy faaaaan så dåligt, vi är så överskattade, vad fan sysslar X med" (andra laget gör mål, X är utsedd syndabock). Sen lite gnäll på Lindbom emellanåt med om vi ligger under, så har man vad det känns som runt 75% av inläggen i en tråd. Sen kommer sakliga längre kommentarer från ett fåtal användare i pauser osv som fyller ut de sista 25%.

Det blir liksom inte ens något man kan diskutera kring, det är ytterst sällan det motiveras VAD som är så dåligt, vad man borde göra för att fixa det osv, något man faktiskt kan prata om. Skapligt tradigt, tycker iaf jag, men om det funkar för majoriteten så är det bara att vika sig, jag har ju faktiskt alternativet att bara ge fan i att läsa. :)

+1
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna