Omgång 14: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 14: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav Sir Ward » 24 oktober 2014, 13:00

JP-femman

5+ Andreas Jämtin. HV-anfallaren gjorde en av sina bästa matcher i HV-tröjan, krigade och visade stor offervilja både
i defensiven och offensiven.

4+ Axel Eidstedt. Den unga backen går från klarhet till klarhet och spelade mycket och gjorde det bra.

3+ Gustaf Wesslau. Hv-målvakten tog 43 av 44 puckar och svarade för en hel bra räddningar.

2+ Lawrence Pilut. Spelade mycket och gjorde en mycket bra insats. Pilut spelar vårdat med pucken och går inte bort sig i försvarzon.

1+ Patrik Carlsson. Han var tillbaka i laget och gjorde ett kanonjobb i defensiven och är oerhört skicklig i box play.

Fredrik Olausson: Grabbarna jobbar jättebra. Jag är stolt över dem.

Bert Robertsson: Det var en bra hockeymatch - så nära en slutspelsmatch det går att komma.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 24 oktober 2014, 13:33

Man slår "STORA, STARKA, FANTASTISKA,ÖVERMÄKTIGA" Skellefteå med 1-4 på bortaplan o skjuter 15 skott på mål dessutom me 5 junorbackar på plan. . Dödligt effektiva i pp och FANTASTISKA i boxplay. Dessutom nya serieledare. Tror FBKS största tapp denna säsong stavas. Andreas Johansson.
Hv ser ruskigt stabila ut.
Nick

Inläggav FirstSwitch » 24 oktober 2014, 13:45

sir Ward skrev:JP-femman

5+ Andreas Jämtin. HV-anfallaren gjorde en av sina bästa matcher i HV-tröjan, krigade och visade stor offervilja både
i defensiven och offensiven.

4+ Axel Eidstedt. Den unga backen går från klarhet till klarhet och spelade mycket och gjorde det bra.

3+ Gustaf Wesslau. Hv-målvakten tog 43 av 44 puckar och svarade för en hel bra räddningar.

2+ Lawrence Pilut. Spelade mycket och gjorde en mycket bra insats. Pilut spelar vårdat med pucken och går inte bort sig i försvarzon.

1+ Patrik Carlsson. Han var tillbaka i laget och gjorde ett kanonjobb i defensiven och är oerhört skicklig i box play.

Fredrik Olausson: Grabbarna jobbar jättebra. Jag är stolt över dem.

Bert Robertsson: Det var en bra hockeymatch - så nära en slutspelsmatch det går att komma.

Va inga domare med på listan den här gången??
FirstSwitch

Inläggav ateisten » 28 oktober 2014, 09:25

Igår kväll gjorde jag samma sak som med matchen Brynäs natten innan, kollade upp ang kvalificerade målchanser.
Såhär blev resultatet:
Skellefteå vann kampen bara med 11-8 (7-6 utan PP) trots dom dominerade, inte minst i skottstatistiken 44-16.
Fördelning i perioder (ej inräknat mål i tom kasse, men alla andra):

SAIK: 1:a 4st (2st i PP), 2:a 3st (1st i PP), 3:e 4st (1st i PP)
HV71: 1:a 4st (1st i PP), 2:a 1st, 3:e 3st (1st i PP)

Det Intressanta var att Skellefteå totaldominerade i andra perioden och vann skotten med 16-1, men hade närmast inget riktigt bra läge att raka in pucken. HV höll dom på utkanten med ett uppoffrande försvar. Otroligt många vinkelskott och från blålinjen, knappt nått från skottsektorn. HV-spelarna blockade dock väldigt många skott ska påpekas. HV71 fick t ex ett målläge utan att skott på mål räknades in, Nilson missade en öppen bur. Så det är värt att notera att skott kan va väldigt missvisande ibland.

AJ sa i paus att "dom hade bara tre mållägen.." till cmore, samma siffra jag kom fram till, då har jag iaf gjort en bra bedömning.

Nu är det bara Växjö (h) och Färjestad (B) kvar att bedöma innan jag är klar.. ;)
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Bluey » 28 oktober 2014, 11:24

ateisten skrev:Igår kväll gjorde jag samma sak som med matchen Brynäs natten innan, kollade upp ang kvalificerade målchanser...

Mycket intressant! Tack för allt arbete du lägger ned.

Räknar du även in målchanser som uppstår när något lag tar ut målvakten? Eventuellt kanske de kunde exkluderas/särredovisas eftersom det är en speciell situation i matchen. Men som sagt, grymt jobbat redan som det är!
Bluey

Inläggav dekman » 28 oktober 2014, 11:41

@ateisten: Tack! Känns som min teori håller hyggligt :)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav ateisten » 29 oktober 2014, 01:33

Bluey skrev:Mycket intressant! Tack för allt arbete du lägger ned.

Räknar du även in målchanser som uppstår när något lag tar ut målvakten? Eventuellt kanske de kunde exkluderas/särredovisas eftersom det är en speciell situation i matchen. Men som sagt, grymt jobbat redan som det är!

Uppskattat!
Jag tänkte det först, men avvägde det när jag märke att ingen yta på pappret var till övers. Lite lathet kanske..
Minns iaf att Skellefteå hade ett riktigt bra läge, framförallt vid avvaktande utvisning (6 mot 5) i första perioden som jag noterade som "kvalificerad målchans" (5 mot 5).
Ytterligare att notera från andra perioden: Skellefteå hade 10-0 (ca 13min in) i skott men det stod ändå 1-1 i kvalificerade målchanser.

dekman skrev:Tack! Känns som min teori håller hyggligt :)

Varsågod!
Hade samma teori så jag tyckte nog att den förtjänade att få bli till fakta.. ;)
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna