tommy1985a skrev:tyckte det blev bra snurr på alla kedjor när man ändrade lite. Nu gäller det att slipa stenhårt på det defensiva spelet och bygga om det totalt. kolla på videos hur andra lag försvar sig och kopiera deras försvarspel innan det drar igång igen. Sen måste vi fixa någon form av straff om man inte går ut och spelar hockey för fullt. Istället för en svordomshink som man lägger pengar i när man svär. Får man lägga pengar när man inte går ut och ger allt hela matchen från start.
Så här såg kedjorna ut i sista perren.
Nillson - WK - Putte
Rajala - Cristensen - Brithen
Sterling - Krog - Holzapfel
sista vet jag inte riktigt. Men jag tycker det ser bra ut. Fortsätt så här resten av året nu för dom fungerade riktigt bra, Problemet handlar om attityden, Och den defensiva speliden. Backarna måste även lära sig att inte hålla i pucken för länge innan dom passar och krångla till det i onödan som dom gör hela tiden i uppspelen.
Det är gott att du kan se något positivt. Jag fruktar att den upphämtning vi såg huvudsakligen berodde på Luleå inte HV. Själv kan jag bara minnas de första 25 minuterna som såg precis så illa ut som det gjorde i början av säsongen. Laget är inget lag och detta räcker inte för att lyfta i tabellen. Som det ser ut nu blir det bara en strid på kniven för att hålla två lag bakom sig. Och tyvärr har AIK t.ex. det vi inte har det vill säga ett fungerande lag.