Omgång 21: HV71 - Luleå Hockey

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 21: HV71 - Luleå Hockey

Inläggav shitkicker » 14 november 2013, 22:09

Vilken jävla prestation att vinna den här matchen! Inte bara för att det är en tung skalp, men också för att man i princip spelar BP i hela sista perioden trots lika många man på banan!

Wesslau är kvällens BATMAN! Rajala är kvällens ROBIN!

GÖTT MOS!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Guld » 14 november 2013, 22:09

Fan vad du är värd detta Wesslau! Matchhjälte nr 1.
Idioträddningar i parti och minut i tredje. Grymt!

Fan vad vi fans är värda detta.
Lite jävla medstuds. Världen är lite mer i balans.

Gott jobb HV, men fokusera på offensiven till nästa match.
Tack!
Guld

Inläggav hausmanis » 14 november 2013, 22:09

gott me 3 färska poäng, SJUKT GOTT, men satan alltså förstår ej varför Hv71 typ är bäst i SHL i första perioden sen bara dyker hela tiden, tycker det varit så många matcher nu man måste leva på prestationerna i första perioden sen slappar dom ihop
hausmanis

Inläggav Zico » 14 november 2013, 22:10

Bra att Wesslau är igång igen. Bra med tre poäng. Pinsamt........var att se att ståplats endast var halvbesatt!! Pinsamt!!!
Zico

Inläggav Macce » 14 november 2013, 22:11

Andersson711 skrev:Old Wesslau is back maddafakkahs!

:lol: :lol:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Diabolics » 14 november 2013, 22:13

PSYKOLOGI-KURS GUSTAF, PSYKOLOGI-KURS!!!!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Brorsan » 14 november 2013, 22:14

Grattis grabbar!!!! Bra för självförtroendet att vinna och det har vi gjort några matcher nu. Spelet kommer att höjas stegvis.
Wohooo!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
Brorsan

Inläggav mrbeach » 14 november 2013, 22:15

Svår match nästa mot Lillebror som har en otäck vana att vinna i kinnarps :x
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav FirstSwitch » 14 november 2013, 22:15

Härligt 3 nya friska poäng. Wesslua var grym och vår kedja med WK/PC och Rajala är ..galet bra.
Nu klättrar vi :D
FirstSwitch

Inläggav Jackass2 » 14 november 2013, 22:17

hausmanis skrev:gott me 3 färska poäng, SJUKT GOTT, men satan alltså förstår ej varför Hv71 typ är bäst i SHL i första perioden sen bara dyker hela tiden, tycker det varit så många matcher nu man måste leva på prestationerna i första perioden sen slappar dom ihop

Håller med om det problemet, men inte i den här matchen. Det är Luleå som spelar upp sig så in i helvete.
Sen tycker jag inte att HV's försvar är så jävla dåligt längre. Problemet under press är snarare att laget blir långt.
Mycket starkt att hålla emot och ta de 3 pinnarna.
Årets match av Wesslan, nu ska ni se att formen äntligen är här och att den håller i sig till midsommar!

Gött ta av sig skämskudden, inte sist och inte sämst +/-, nu går vi HELA vägen. Basta!
Jackass2

Inläggav tommy1985a » 14 november 2013, 22:32

Skönaste 3 poäng denna säsong. Fy fan vad gött med den pressen i sista mot HV71 och Wesslau får stå emot och vi klarar 3 pinnar.. riktigt jävla skönt.

Lite kul sammanfattning. Denna match sköt vi knappt några skott men nästan alla skott vi sköt var riktigt farliga och kunde lika gärna resulterat i mål. Vi hade nog lika många heta chanser denna match som förra trots väldigt mycket mindre skott och vinner därmed rättvist ändå tycker jag.

Försvarspelet är fortfarande väldigt darrigt och nervöst, många små misstag när man försöker få ut pucken, man duttar och dräller för mycket istället för att vara lite rejäl och pressa ut den. Man backar ner och låter alltid Lueleå komma in i zon innan man försöker sätta press när det redan är försent. Vi måste bättra på försvarsspelet och sätta press på dem med flera gubbar redan innan blå och stoppa upp deras fart redan där så behöver det inte bli så här onödigt farligt varje gång motståndarna kommer in i zon.

1 kedja på banan i HV71 idag och ändå vinner vi? Måste vara en jävligt bra kedja.. Ni vet vilken jag menar, jobbade dessutom bäst i både defensiven och offensiven. Många gånger bröt Wille passningar och vände spelet med Rajjala.

Vilket lag vi skulle ha om resten av kedjorna drog sitt strå till stacken också, åtminstone defensivt. Så många spelare som man undrar vad dom egentligen sysslar med då det bara verkar vara Wille-kedjan som skapar något framåt och försvar sig bättre en sina egna backar. Backarna under all kritik tycker jag. Dom har egentligen bara ett jobb och kan inte ens sköta det ordentligt utan måste ställa till det gång på gång i uppspelen och i försvarszon och drälla med puck, hålla i den alldeles för länge. Salmela och Fanten helt ok resten underkänt idag.

Ibland undrar man om det inte vore bättre att bygga ett lag med bara snabba forwards istället för stora klantiga söliga backar som inte gör nån nytta. Snabba defensiva forwards som går in som backar istället.

OBS: nu är vi inte JUMBO längre :D:D:D Gött som faaaaaeeeen... Fortsätter vi såhär så är det nu inte så långt upp till mitten.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Henning » 14 november 2013, 22:49

Ja, vad ska man säga? 3 riktigt sköna poäng! Inte helt värda kanske, men gud vet att vi inte varit bortskämda med ovärda vinster denna säsongen.

Oroväckande dock att 1a kedjan fortfarande är den enda som levererar efter potential. Sterling - Krog - Holzapfel hade en bra match där innan uppehållet, men nu är dom lika osynliga som tidigare. Christensen och Jämtin verkar försöka iaf.

Bara 8 poäng upp till 4e platsen nu! Det trodde nog ingen för 10 omgångar sen, eller ens 3 omgångar sen!
Serien är riktigt jämn i år och egentligen bara Skellefteå som sticker ut. Bara 15 poäng mellan 2an och 12an, det krävs inte en stor svacka för ett lag för att helt plötsligt ligga i botten, se bara på LHC.
Henning

Inläggav CROHB » 14 november 2013, 23:37

Väntad seger men ändå är inte spelet på topp på långa vägar. Betänk att vi är helt ordinarie och kommer undan med blotta förskräckelsen och en hel del tur. Huvudsaken är trots allt tre poäng om än turliga. Vi har verkligen haft marginalerna med oss denna vecka och idag en Wessslau som såg ut som för exakt ett år sedan.
Känslan är att vi inte spelar i närheten av våran kapacitet men ändå lyckas vi knipa poäng, en styrka i sig. Klarar GW att fortsätta spela så här och vi börjar spela som vi har kapacitet för, som vi stundtals gör, så är snart VF inom räckhåll och den eftertraktade andraplatsen, många matcher kvar.
Är bara en kedja som fungerar ännu så länge så det finns gott om sparkapital.
CROHB

Inläggav Simon » 14 november 2013, 23:42

Toni Rajala måste vara en utav de senaste säsongernas bästa värvning! Jävlar så rapp han är och framme och stör tidigt i alla lägen, offensivt som defensivt! Ikväll visade han återigen att han är värd all den istid han får numera! GRYMT imponerad av han så här långt.
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Dovahkiin » 14 november 2013, 23:54

Simon skrev:Toni Rajala måste vara en utav de senaste säsongernas bästa värvning! Jävlar så rapp han är och framme och stör tidigt i alla lägen, offensivt som defensivt! Ikväll visade han återigen att han är värd all den istid han får numera! GRYMT imponerad av han så här långt.

Håller med nu börjar han bli den stjärna han ska vara! Dock undrar jag en sak varför spelar Uffe Rajala i BP? Borde man inte spara honom i fem mot fem och PP?
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Sir Ward » 15 november 2013, 00:03

Simon skrev:Toni Rajala måste vara en utav de senaste säsongernas bästa värvning! Jävlar så rapp han är och framme och stör tidigt i alla lägen, offensivt som defensivt! Ikväll visade han återigen att han är värd all den istid han får numera! GRYMT imponerad av han så här långt.

Påminner mycket om legenden #9 Esa Keskinen, som jag håller som bland dom bästa jag har sett i HV:s matchdräkt.
Briljant klubbteknik, placeringssäker, snabb på rören, grym sniper och pratar endast engelska liksom Keskinen gjorde.

SHL:s bästa nyförvärv?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Dovahkiin » 15 november 2013, 00:12

SHL:s bästa nyförvärv?

Det börjar luta åt det! Han tillsammans med Alsenfelt, Cumiskey, Salmela typ. Sjukt kul att se Rajala lira hockey nu.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Izon » 15 november 2013, 01:38

http://www.luleahockeyforum.com/t530p30 ... hv71-lulea

Kul med olika vinklar ibland.
Här har vi skallat oss blodiga på ständiga kedjebyten och ingen ro i femmorna (bättre nu dock).
Medan man i norr skallar sig blodiga för att coachen aldrig byter i femmorna och tränaren ser loj ut i båset.
Som sagt kul med olika vinklar.

Matchen då?

Grym match, skönt med som Wesslau säger i http://www.jnytt.se/wesslau-storspelade ... mboplatsen att en 3-2 vinst med blåmärken ger mer självförtroende just nu en en bekväm 5-0a även om vi fans hellre vill se det, ja, vissa iaf.

Tycker Campoli får skum kritik, från vissa här och mest från Leif Burk, förstår inte varför?

Skön vinst och nu tar vi Lipers av bara farten
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav TBl » 15 november 2013, 07:33

Izon skrev:http://www.luleahockeyforum.com/t530p30-2013-11-14-shl-omgang-21-hv71-lulea

Kul med olika vinklar ibland.
Här har vi skallat oss blodiga på ständiga kedjebyten och ingen ro i femmorna (bättre nu dock).
Medan man i norr skallar sig blodiga för att coachen aldrig byter i femmorna och tränaren ser loj ut i båset.
Som sagt kul med olika vinklar.

Matchen då?

Grym match, skönt med som Wesslau säger i http://www.jnytt.se/wesslau-storspelade ... mboplatsen att en 3-2 vinst med blåmärken ger mer självförtroende just nu en en bekväm 5-0a även om vi fans hellre vill se det, ja, vissa iaf.

Tycker Campoli får skum kritik, från vissa här och mest från Leif Burk, förstår inte varför?

Skön vinst och nu tar vi Lipers av bara farten

Är det någon som bryr sej om vad dinosaurien Boork säger nu för tiden? Han är en föredetting som inte hänger med för fem öre i dagens hockey...
TBl

Inläggav Nick » 15 november 2013, 10:17

Tycker campoli är väldigt stabil.. väldigt få misstag o spelar enkelt hela tiden..
väldigt bra värvning tycker jag..
Nick

Inläggav Robert.76 » 15 november 2013, 10:58

Efter att ha besökt Kinnarps för första gången denna säsongen kan jag konstatera följande av gårdagens match:

* Rajala är en gudabegåvad spelare, det är en fröjd att se hela den kedjan på isen.

* Wesslaus högstanivå är ofantligt hög, vill påstå att han räddade HV igår, 2 av räddningarna var helt sjuka....

* Salmela är nog en av de bästa backar jag sett i HV, han gör inte ett misstag, han och Campoli får otroligt mkt istid, och de förtjänar varje minut

* Försvaret (när inte Salmela och Campoli är på isen) är inte bra, många gånger som backarna blir stressade och sätter sig själva i svåra lägen

Till sist, en stor eloge till ståplats som jag tycker gjorde det jättebra igår
Robert.76
Moderator

Inläggav Norrlandssupporter » 15 november 2013, 11:14

Robert.76 skrev:Efter att ha besökt Kinnarps för första gången denna säsongen kan jag konstatera följande av gårdagens match:

* Rajala är en gudabegåvad spelare, det är en fröjd att se hela den kedjan på isen.

* Wesslaus högstanivå är ofantligt hög, vill påstå att han räddade HV igår, 2 av räddningarna var helt sjuka....

* Salmela är nog en av de bästa backar jag sett i HV, han gör inte ett misstag, han och Campoli får otroligt mkt istid, och de förtjänar varje minut

* Försvaret (när inte Salmela och Campoli är på isen) är inte bra, många gånger som backarna blir stressade och sätter sig själva i svåra lägen

Till sist, en stor eloge till ståplats som jag tycker gjorde det jättebra igår

Med all respekt, men du kan inte påstå att Salmela inte gör ett misstag. Han är en såkallad högriskspelare och spelar nästan alltid på gränsen. Det brukar många gånger straffa sig i den egna zonen

Igår stod han för en blunder utan dess like när han smörpassade Wallmark till ett friläge. Vi kommer att få se liknande felpass och missbedömningar många gånger under säsongen. Va så säker!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav oeloe » 15 november 2013, 12:03

Izon skrev:http://www.luleahockeyforum.com/t530p30-2013-11-14-shl-omgang-21-hv71-lulea

Låtsas att Boorken pratar tvärtomspråket så brukar man hamna hyfsat nära verkligheten.
oeloe

Inläggav Robert.76 » 15 november 2013, 12:08

Norrlandssupporter: Jag får ändra min text och skriva att Salmela gjorde ett misstag då :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 15 november 2013, 13:47

Om det var någon jag tyckte var direkt dålig i går var det Stefan Johansson. Otroligt många fel pass och sen var han så långsam med att agera när han hade pucken.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Sir Ward » 15 november 2013, 14:08

JP-femman:

5 Gustaf Wesslau
Har hittat formen igen och stod för en del riktigt svettiga, matchavgörande räddningar.

4 Toni Rajala
En riktig artist som det lyser självförtroende om. Gör både mål och assist i stort sett varje match.

3 Chris Campoli
Den kanadensiske backen var lugn och stabil mot ett Luleå som har starka offensiva pjäser som Klasen och Olausson.

2 William Karlsson
Nummer 71 Karlsson blev målskytt igen och gör sällan en svag insats.

1 Oscar Fantenberg
Börjar kanske hitta tillbaka till den form han hade förra säsongen. Backen var bra mot Luleå.

Vad tycker ni själva om betygen? Mejla till sporten@jonkopingsposten.se
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav FirstSwitch » 15 november 2013, 15:24

Dovahkiin skrev:Om det var någon jag tyckte var direkt dålig i går var det Stefan Johansson. Otroligt många fel pass och sen var han så långsam med att agera när han hade pucken.

Ja han var inte bra igår som du säger samtidigt hade han inte många alternativ att passa till eller, gäller för forwards (Sterling/Krog/Holza) att visa sig och vilja ha pucken så det underlättar för backen när det kommer press, det ser man ju klart skillnad när Rajala kedjan är inne då dem alltid försöker få sig spelbara vilket alltid gör att en back har en väg ut.
FirstSwitch

Inläggav Norrlandssupporter » 15 november 2013, 15:36

Robert.76 skrev:Norrlandssupporter: Jag får ändra min text och skriva att Salmela gjorde ett misstag då :)

Hehe, det jag menar är att Salmela spelar med så pass hög risk att det kommer komma misstag. Förhoppningsvis så kompenserar han det med att vara den offensiva kraften vi behöver. Han är en klassback helt klart.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna