Omgång 28: Västerviks IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 28: Västerviks IK - HV71

Inläggav Guld » 27 december 2021, 22:26

shitkicker skrev:Det här blev sista matchen jag kommer titta på på länge. Fy fan vilka jävla losers. Alla viker ner sig, alla gömmer sig, ingen visar vägen, ingen vill vinna, ingen spelar för märket på bröstet. Det ser EXAKT lika ofattbart likgiltigt ut som förra säsongen! Hur i h-vete hamnade vi här?! Det som började med sån fart, fläkt, tyngd och hjärta. Så makalöst patetiskt nu…..

Det ger ingenting positivt att se på det här längre. Ingen glädje överhuvudtaget längre!

Jag undrar detsamma. Hv är alldeles för bekväma.
Slaget om mittzon förlorar vi nästan varenda jäkla match.

Funderade ett tag på om Hv är rejält nedtränade just nu.
Tror dock inte det när energin saknades helt trots mycket vila och prinskorv.

Man blir bara besviken. Jävligt besviken.
Guld

Inläggav Macce » 27 december 2021, 22:26

shitkicker skrev:Det här blev sista matchen jag kommer titta på på länge. Fy fan vilka jävla losers. Alla viker ner sig, alla gömmer sig, ingen visar vägen, ingen vill vinna, ingen spelar för märket på bröstet. Det ser EXAKT lika ofattbart likgiltigt ut som förra säsongen! Hur i h-vete hamnade vi här?! Det som började med sån fart, fläkt, tyngd och hjärta. Så makalöst patetiskt nu…..

Det ger ingenting positivt att se på det här längre. Ingen glädje överhuvudtaget längre!

Helt otroligt...Hult måste ha en förbannelse eller något...inte en karaktär någonstans :(
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Herkie82 » 27 december 2021, 22:27

Guld skrev:

Jag undrar detsamma. Hv är alldeles för bekväma.
Slaget om mittzon förlorar vi nästan varenda jäkla match.

Funderade ett tag på om Hv är rejält nedtränade just nu.
Tror dock inte det när energin saknades helt trots mycket vila och prinskorv.

Man blir bara besviken. Jävligt besviken.

Nedtränade är ett förbannat jäkla skitsnack. Alla lag tränar hårt, punkt.
Herkie82

Inläggav Zico » 27 december 2021, 22:28

Här kräver folk att Hult ska agera och värva spelare. Men va fan.....sååå många spelare kan man ju inte värva så det förändrar nånting. De vi har är ju för dåliga, för klena, för dåliga i försvaret, för oeffektiva framåt. HV har ju för fan inget SPEL överhuvudtaget. Det kanske inte är nya spelare vi behöver? Det kanske är nya tränare vi behöver, för det här ser ju för jävligt ut.

Nä, nu skiter jag i det här, för det här leder INTE till SHL!
Zico

Inläggav Andersson711 » 27 december 2021, 22:30

Det enda bestående är fystränarna. Med tanke på att vi är kassa varje gång man haft en träningsperiod eller ledighet så kanske vi måste kasta ut de människorna på gatan..
Andersson711
Moderator

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 22:30

Zico skrev:Här kräver folk att Hult ska agera och värva spelare. Men va fan.....sååå många spelare kan man ju inte värva så det förändrar nånting. De vi har är ju för dåliga, för klena, för dåliga i försvaret, för oeffektiva framåt. HV har ju för fan inget SPEL överhuvudtaget. Det kanske inte är nya spelare vi behöver? Det kanske är nya tränare vi behöver, för det här ser ju för jävligt ut.

Nä, nu skiter jag i det här, för det här leder INTE till SHL!

Håller med rakt av. Kan faktiskt bara minnas en enda period ( period 1 ) hemma mot Karlskoga som spelet var briljant.
Mestadels har spelet hackat betänkligt och många stunder varit som ikväll undermåligt...

Jag tror inte heller på SHL nästa år. Tror någon på riktigt det här inne?
Jacob96

Inläggav Macce » 27 december 2021, 22:30

löständerna skrev:Hade jag fått byta plats eller ändra på en enda gubbe så hade jag plockat bort Hult och ersatt honom med Mr Stillman. Beträffade Hult så hade han kunnat byta plats med t.ex mattanterna i köket i Husqvarna Garden, tror banne mig att mattanten hade kunnat spika ihop ett bättre och stabilare lag än Hult. Frågan är dock om Hult hade lyckats med mattantens uppgift. Förmodligen hade spelarna fått käka på Sibylla mitt emot arenan resten av säsongen.

:lol:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 27 december 2021, 22:32

Donald Sandström JP
Vad var det som hände? HV71 tappade allt och rasade ihop som ett korthus

Vad var det som hände?
Det undrar både jag och många med mig som fick se HV71 rasa ihop fullständigt i bortamatchen mot Västervik efter halva matchen.
Ledning med 2-1 för HV efter två perioder blev seger för Västervik med 5-2 sedan HV uppträtt bedrövligt under större delen av matchen.

Förlusten väcker frågor. Hur kunde det här hända? Vi har sett det en gång tidigare, borta mot Västerås då precis allt rasade ihop.
Det var samma sak mot Västervik.
Är det så att HV71 lider så att ha så många spelare borta att man helt enkelt inte förmår prestera bättre än så här?
Har vi överskattat HV och intalat oss att laget är bättre än vad det är?

Och hur är det med nye bossen Anders Wilanders löfte till sportchefen Johan Hult att det minsann ska få kosta och att det inte finns några hinder att förstärka laget?
Än så länge har Hult och Wilander bara snackat med tomma ord. Alla kan se att det här laget måste fyllas på. Nu saknades åtta spelare mot Västervik av olika anledningar och så här har det sett ut ett längre tag nu.

Mot Västervik var Taylor Matson med igen och även om han inte svarade för någon färgsprakande match så kan man i alla fall konstatera att Matson är oerhört viktig för HV. Eller rättare sagt, han kommer att bli det framöver.
Med sitt kloka och uppoffrande spel är han viktig i alla lägen. Han ställer krav på sin omgivning och även om man inte såg det mot Västervik under långa perioder så går det inte att komma ifrån hans betydelse i det här laget.
Taylor Matson har missat de senaste nio matherna. Han spelade senast den 24 november när han skadade sig mot Vita Hästen i Husqvarna Garden. Han borde vara ringrostig men istället var han en av de bättre i HV den här kvällen, eller rättare sagt en av de minst dåliga.

Jag har skrivit det tidigare och jag gör det igen. HV måste agera på ett bättre sätt och framförallt måste man vara betydligt bättre förberedd än vad man varit den här gången. Att tre spelare är på junior-VM är ingen överraskning. Önerud, Ullström, Forsberg och allt vad de heter har varit borta under längre perioder.

Det är alltså ingen överraskning.

Om det saknas pengar. Eller om den berömda marknaden är knastertorr och helt tom på spelare så säg det. Nu verkar HV mest vänta ut att de skadade, sjuka och frånvarande ska vara tillbaka igen.
Det håller inte. Det såg vi mot Västervik och det kommer vi få se fler gånger den här säsongen.
Strax innan matchen här i Plivit Arena fick vi beskedet att förre HV-anfallaren André Petersson stannar kvar i KHL resten av säsongen. Ett 100-procentigt väntat beslut.
Själv tycker jag att nu får det räcka med ”André-tjötet”. Skulle han komma hem någongång och hjälpa HV så var det nu.
Pengar styr allt och HV kunde givetvis inte matcha det bud som Dynamo Moskva gav honom vilket är fullt förståligt.

Till sist några rader om, i mina ögon märkliga, beslutet att inte spela U18-VM för tjejer i Mjölby och Linköping om några dagar.
Jag vill först slå fast att jag har den största tilltron till de restriktioner och regler som införs för att stoppa covid-19 och den nya virusvarianten omikron. Det är bara att tugga i sig och gilla läget som det så populärt brukar heta.
Men att, som i det här fallet, lämna ett officiellt besked på julafton att turneringen är inställd några veckor senare är både platt och föraktfullt för de spelare och ledare som i två års tid arbetat för den här turneringen.

Svenska Ishockeyförbundet och det internationella ishockeyförbundet har gjort det lätt för sig genom att helt sonika ställa in arrangemanget. Och det är inte utan att man håller med de som undrar om tjejer smittar mer än killar med tanke på att junior-VM samtidigt spelas i Kanada.

Vad är skillnaden?
Att isolera spelarna i Sverige och låtit dem leva i en bubbla hade varit en ganska enkel sak. Om viljan funnits alltså.
För det kan väl inte vara så att det är lättare att rycka på axlarna och ställa in U18-VM bara för att det är tjejer?
HV-trion Mira Jungåker och Mira Markström har nu fått se VM-turneringen ställas in två år i rad. I år har även HV-backen Jenna Raunio drabbats. Jag lider med ungdomarna som går miste om det här.

FAKTA HOCKEYALLSVENSKAN
Västervik-HV71 5-2(0-1, 1-1, 4-0)
Första perioden: 0-1 (5.27) Tyler Vesel (Fredrik Forsberg/Chad Billins) spel fem mot fyra.
Andra perioden: 1-1 (7.01) Joakim Hagelin (Victor Öhman/Marcus Westfält). 1-2 (10.52) Christoffer Törngren (Jonathan Davidsson/Max Wennlund).
Tredje perioden: 2-2 (3.53) Mylew Powell (Brett Supinski/Alfred Barklund). 3-2 (4.56) Joakim Hagelin (Marcus Westfält/Max Krogdahl). 4-2 (13.00) Myles Powell (Brett Supinski/Johannes Johannesen). 5-2 (19.41) Marcus Westfält (Jens Holmström/Johannes Johannesen) spel fem mot sex.
Utvisningar, Västervik: Max Krogdahl 2+2, Luke Green 2.
Utvisningar, HV71: Jonathan Davidsson 2, Marcus Davidsson 2, Tommi Huhtala 2.
Skott: 40-29 (9-11, 20-9, 11-9)
Domare: Fredrik Rönnberg, Alexander Österberg.
Publik: 445 i Plivit Arena.

JP/JNYTTLIGAN
5 poäng: Tyler Vesel
4 poäng: Chad Billins
3 poäng: Nichlas Torp
2 poäng: Jonas Gunnarsson
1 poäng: Taylor Matson

SÅ STARTADE HV71
Målvakter: Jonas Gunnarsson (Filip Larsson)
Förstafemman: Chad Billins, Hugo Fransson - Tommi Huhtala, Tyler Vesel, Fredrik Forsberg.
Andrafemman: Max Wennlund, Nichlas Torp - Christoffer Törngren, Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson.
Tredjefemman: Daniel Norbe, Marcus Karlström - Alexander Suzdalev, Taylor Matson, Måns Lindbäck.
Fjärdelinan: Kalle Holm - Jesper Kokkonen, Jonathan Wikström, Pontus Netterberg.
Extraspelare: Gustav Salmi Lilja.

DE SAKNADES I HV71
Emil Andrae, Victor Sjöholm, Zion Nybeck, alla i junior-VM, Alexander Ytterell, skadad, Simon Önerud, skadad, Daniel Bertov, skadad, David Ullström, skadad.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav 15:48 » 27 december 2021, 22:37

Nu är det ju inte nu vi ska vara som bäst. Men backbesättningen vi har just nu är ju otroligt svag och det ligger ju såklart på Hults bord…
Vi har Wennlund som är forward, Fransson junior och Karlström som varit petad stora delar, med rätta…Billins och Norbe är de enda som håller någorlunda nivå match efter match… Passningsspelet och närkampsspelet är uselt.

Vi blir överkörda av Västervik. Vad händer? Ingenting… och det stör mig så oerhört.

Med sånt här spel gör vi så oerhört dålig reklam för oss själva. Blir inte lättare att värva spelare när laget spelar skit. För helt ärligt vilka spelare som lyfter laget skulle det här spelet locka? Vi får istället förlita oss på att lönen löser detta problem och det känns ju bra…
Ser bottenlöst sorgligt ut men det är väl i motvind drakar lyfter…hm…hm….
15:48

Inläggav shitkicker » 27 december 2021, 22:41

Donald Sandström ställer en hel del skarpa och intressanta frågor i sin krönika. Tydligt att även lokalpressen tröttnat på HVs tomma ord och att de insett att laget varit oerhört överskattat. Nu är det bara inkompetenseliten i styrelsen kvar att inse detta och agera - eller lägga korten på bordet och erkänna att man bara hoppats att det skulle lösa sig.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 27 december 2021, 22:59

Var det nån som såg om Kokkonen, Netterberg och Huhtala var med ikväll? Jag såg dom inte. Och Forsberg....han är bra, jobbar bra, men jag tycker han jobbar för mycket ute vid sargen och bakom mål. När han väl kommer in framför mål, är han trött och skjuter med ärtbössa.
Zico

Inläggav mrnorrland » 27 december 2021, 23:08

Utklassade av Västervik nu dags och agera. Pinsamt Hult tack återigen för du förstör denna klubb med ditt värdelösa karaktär snack
mrnorrland

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 23:11

Zico skrev:Var det nån som såg om Kokkonen, Netterberg och Huhtala var med ikväll? Jag såg dom inte. Och Forsberg....han är bra, jobbar bra, men jag tycker han jobbar för mycket ute vid sargen och bakom mål. När han väl kommer in framför mål, är han trött och skjuter med ärtbössa.

Kokkonen har varit spårlöst försvunnen sen han skrev på för HV.
Huthala var bra i början men nu ?

Bertov som inte spelade idag tycker jag ändå håller en god allsvensk nivå men Torp? Vad består hans styrka i ? Helt värdelös över hela banan enligt mig iaf.
Jacob96

Inläggav lejacques » 27 december 2021, 23:36

Tommy säger till JP att det kan inte hänga på en förstakedja och en målvakt som spelar bra. Resten måste kliva fram.

Det var ju fint att han också såg det vi andra såg idag. Att vi har en urusel bredd.

Men sen säger han att det är upp till gruppen för annars kan det gå riktigt illa. Kanske dags att inse för Tommy att den här gruppen inte kommer fixa det. Kanske dags för Tommy att gå direkt till Wilander och Lindbom och säga att han behöver nyförvärv. Helst nu.

Fan.det är så jävla underkänt. Ett forum med glada hockeyamatörer ska inte ha bättre koll än en förening som på pappret ska kunna utmana om guld varje år.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CROHB » 27 december 2021, 23:52

Helt sjukt att vi med vår spelarbudget inte klarar av att köra över Västervik trots lite frånvaro på backsidan.
Nu börjar till och med jag bli orolig……
Hult måste bort!
CROHB

Inläggav shitkicker » 28 december 2021, 00:04

CROHB skrev:Helt sjukt att vi med vår spelarbudget inte klarar av att köra över Västervik trots lite frånvaro på backsidan.
Hult måste bort!

Det är inte plånboken som spelar hockey. Budgeten är helt ointressant när du sätter den i händerna på en så uppenbart inkompetent individ som Hult.

Vilken dilettant som helst kan betala guldpris för rena vraket, men det krävs en riktigt kunnig och kompetent individ att hitta guldet för vrakpris. Och vilken Hult är av dessa båda karaktärer är väl osmakligt uppenbart?…..
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav CROHB » 28 december 2021, 00:25

shitkicker skrev:
CROHB skrev:Helt sjukt att vi med vår spelarbudget inte klarar av att köra över Västervik trots lite frånvaro på backsidan.
Hult måste bort!

Det är inte plånboken som spelar hockey. Budgeten är helt ointressant när du sätter den i händerna på en så uppenbart inkompetent individ som Hult.

Vilken dilettant som helst kan betala guldpris för rena vraket, men det krävs en riktigt kunnig och kompetent individ att hitta guldet för vrakpris. Och vilken Hult är av dessa båda karaktärer är väl osmakligt uppenbart?…..

Håller med fullt ut. Ofattbart att han inte är borta sedan länge. Så många miljoner han slängt i sjön under sina år vid rodret, måste vara unikt att underprestera så länge utan att bli sparkad. Noll kompetens för jobbet.
CROHB

Inläggav HV-supportern » 28 december 2021, 07:54

Lag som Västerås och Västervik leker med oss. Pinsamt.
HV-supportern

Inläggav mrnorrland » 28 december 2021, 10:47

Myspys HV utan krav som det ska vara när Hult är vid rodret. Man bytt hela styrelse och ledare men ändå får man inte bort Hult. Ne tycker synd om sponsorer och fans återigen som givit denna man pengar i sponsring och medlemskap. De har återigen blivit lurade, hjärntvättad av denna mans vision. När ska klubben inse att den misslyckas i varje serie man spelar i? Vi kommer vara i div 1 om 2 år med denna man. Nästa år försvinner hela laget, pengar försvinner, sponsorer försvinner och ingen publik, dels för Corona och folk tröttnat. Då har vi inte råd längre med sådan trupp vi har chans att gå upp, återigen kommer Hult gå på 3 sorteringen från resterande klubbar. Ne Hult är hv sportsliga är prio 5 i hv. Om de sportsliga vart det viktiga hade man gjort nått 3 årssedan
mrnorrland

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna