Jacob96 skrev:Jompii skrev:Det är såhär jag vill se HV71 städa av halvmediokra lag i Hockeyallsvenskan. Med undantag för delar av första perioden så kontrollerar HV71 den här matchen och efter att man tog ledningen så var segern aldrig hotad.
Stort beröm till Jesper Thörnberg som enligt mig är bästa spelaren på isen idag. Intensiv, skridskostark och riktigt bra. Bara målet som fattades. Kedjan med Lilja, Wikström och Thörnberg var enligt mig bäst idag och får välförtjänt mer och mer istid ju längre matchen går. Även ett plus i kanten till Hugo Fransson som efter några svajig byten i början av matchen tog för sig och stod för ett par fina pass.
Lite kalla vindar kring Törngren fortsatt. Måste komma igång. Han ska inte spruta in poäng men hans annars så stabila spel svajar fortsatt en aning. Gunnar håller nollan utan att riktigt imponera. Ser lite svajig ut.
Fredag, 4-0, tre poäng och åter serieledning, såja!
Ja nu är du nöjd va![]()
![]()
Nöjd med att slå Tingsryd med 1/4 lonebudget.
Jag personligen är inte nöjd fore Hult är portad från arenan och vi är tillbaka i toppen av Shl dock.
Men alla är vi olika .
Gäsp...du känns väldigt trött...
Efter flera halvdana insatser så åker vi ner till Tingsryd med en väldigt stor frånvarolista, bestående av nästintill enbart framstående spelare. Vi möter ett Tingsryd som har flyt och två starka segrar i ryggen. Trots detta så går vi ifrån till 0-2 efter första perioden och kontrollerar sedan matchen med ett väldigt stabilt spel. Vi visar inställning genom att jobba i varje byte, täcka skott och stå upp för varandra och laget. Vi håller nollan, tar tre poäng, är åter serieledare och har nu en stabil insats att försöka bygga vidare på. Ja, jag är nöjd över dagens match. Endast en trött gaphals kan vara missnöjd med dagens match och resultat.
Att vara nöjd över dagens match är dock inte samma sak som att vara nöjd med den nuvarande situationen kring truppen. Men jag förstår att du inte riktigt kan förstå det när du sitter där och slukas upp av din tragiska, ensidiga och allmänt bittra syn kring att allt är värdelöst sålänge Hult är inom Husqvarna Garden's väggar.