Omgång 16: HV71 - Luleå HF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 16: HV71 - Luleå HF

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:15

Sjutton tusars hakar och mostrars skägg!!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrbeach » 25 oktober 2012, 21:16

Fan Fan Fan :evil:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:16

Årets plattfall och magplask....
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav #22 Bemersten » 25 oktober 2012, 21:16

Avgå alla. Tack för mig. Hv kan betala tillbaka priset på matchen till mitt konto
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav stang » 25 oktober 2012, 21:17

Pinsamt dåligt spelat av Hv som sagt ge publiken entrepengarna tillbaka.
stang

Inläggav trancedanne » 25 oktober 2012, 21:17

mrcadaza skrev:
HVfantastenAB skrev:För helvete vilken jävla bajs seg match ! Och jag skiter i ER ALLA som hatar mig nu, men för fan, värva en rejäl 2:a målvakt som kan göra en normal sidledsförflyttning. Lamaste jag sett ! Luleå kommer 2 mot 1 och han hinner fan stanna pucken nästan och ändå hinner inte Gunnarsson dit. Nej det håller inte. Det blir förlust ikväll. SOM VANLIGT när dom ställer sopan Gunnarsson. Skicka ner han nånannanstans. Han håller verkligen inte ES klass eller som en andra målis i ett lag som HV71. PINSAMT !!!!!!!

Sen spelar ju hela laget som dom vore bakfulla efter 2 veckors krökande på Rhodos .. Men men , kanske bara är jag ?
Pladask magplask. Denna kommentar hör hemma på okunskapens bakgård. Skyll på 2.a målvakten givetvis. Ställ dig själv där vet ja.

Säger snubben som skulle vila Wesslau i flera av dessa matcher för att få Gunnarsson i matchform, tur att du inte är tränare. HV spelar sämre med Jonas i målet, samma visa gång på gång. Han gör inte de avgörande räddningarna, hans agerande vid Luleå målet var pinsamt. Sov han kanske?
Senast redigerad av trancedanne 25 oktober 2012, 21:18, redigerad totalt 1 gång.
trancedanne

Inläggav frippe-borås » 25 oktober 2012, 21:17

En riktig platt match idag av Hv men samtidigt möter man ju ett lag som vägrar anfalla.
Men något tråkigare lag än Luleå får man ju leta efter. Fy fan de är en skam för svensk hockey.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:18

Fruktansvärt dålig match.
Rakt igenom.
Trodde att det skulle bli bättring.
Men sett till hela matchen så kunde inte HV göra mål och det är uselt att på hemmaplan vika ner sig så fruktansvärt.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Simon » 25 oktober 2012, 21:19

Vi har nog beskådat säsongens tråkigaste match från BÅDA hållen!
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav sqz » 25 oktober 2012, 21:19

Slösade man bort en torsdagskväll. Inte på grund av förlusten men
om ändå matchen kunde vara någorlunda rolig att se på.
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav mrbeach » 25 oktober 2012, 21:20

HVfantastenAB :!:

Var detta målet med Gunnarssons fel jomenvisst Han skulle ju för f..n inte gått av isen
Men det är en annan sak som du kan ta upp som NY målvaktstränare
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Diabolics » 25 oktober 2012, 21:20

Luleå, ni är skyldiga mig 3x20 minuter av mitt liv. Det finns tamigfan inte ett tråkigare lag att se spela hockey. Att man inte lär sig och ALDRIG NÅGONSIN tittar på en match eller något överhuvudtaget som innefattar något med spår av tråkluleå.

Det finns just nu inget lag i elitserien jag önskar så illa som luleå. Hoppas de åker ur efter omgång 19.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Offtheice » 25 oktober 2012, 21:21

Satan så uselt. Sämst när det gäller återigen. Inte ett jävla mål på nästan 40 skott! Suck!!
Offtheice

Inläggav #22 Bemersten » 25 oktober 2012, 21:21

sqz skrev:Slösade man bort en torsdagskväll. Inte på grund av förlusten men

Där håller jag med. Damhockey i paralympics hade varit roligare att se på idag.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:22

trancedanne skrev:Säger snubben som skulle vila Wesslau i flera av dessa matcher för att få Gunnarsson i matchform, tur att du inte är tränare. HV spelar sämre med Jonas i målet, samma visa gång på gång. Han gör inte de avgörande räddningarna, hans agerande vid Luleå målet var pinsamt. Sov han kanske?
Som vanligt sitter en grupp "pojkar" och gnäller på målvakten. Men gör så här då. Sparka alla målvakter utom Wesslau och sen kan ni ju sätta in en utespelare som målvakt när Wesslau tydligen gjort sig illa. För det är väl så ni vill eller ska HV spela med 6 man på plan?
Satsa på en lockout målvakt och mata Wennerholm med guldsked i mun!!
Hockeysnacket når en okunnighet så det skriker i allas hungriga magar.
Hela laget agerar fruktansvärt dåligt och att ta ut det på målvakten är riktigt lågt.
Då kan vi ju byta ut den töntiga pojk klacken vi har som står och petar näsan och har armarna i kors och Sveriges sämsta stöd till sitt lag! :evil:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav HVfantastenAB » 25 oktober 2012, 21:22

Vidhåller det jag skrev tidigare men tillägget måste ju ändå nämnas att hela laget var under is idag. Inte ett rätt på 60 min. Den enda som förtjänar cred är Mackan Nilsson. Om ni inte håller med mig så måste ni sett fel match eller drömt om Jämtin.
Gunnarsson skulle tagit pucken. PUNKT SLUT !

Gunnarsson 3 matcher - 3 förluster, det räcker för mig ! Dags att agera. Målvakterna är viktigare än nånsin i ett slutspel och skulle Wesslan gå sönder .. ja, då är det stor risk för ännu ett fiasko. Dags att ut å leta efter en stabil målvakt som kan vinna matcher.
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav HVfantastenAB » 25 oktober 2012, 21:24

mrcadaza skrev:
trancedanne skrev:Säger snubben som skulle vila Wesslau i flera av dessa matcher för att få Gunnarsson i matchform, tur att du inte är tränare. HV spelar sämre med Jonas i målet, samma visa gång på gång. Han gör inte de avgörande räddningarna, hans agerande vid Luleå målet var pinsamt. Sov han kanske?
Som vanligt sitter en grupp "pojkar" och gnäller på målvakten. Men gör så här då. Sparka alla målvakter utom Wesslau och sen kan ni ju sätta in en utespelare som målvakt när Wesslau tydligen gjort sig illa. För det är väl så ni vill eller ska HV spela med 6 man på plan?
Hela laget agerar fruktansvärt dåligt och att ta ut det på målvakten är riktigt lågt.
Då kan vi ju byta ut den töntiga pojk klacken vi har som står och petar näsan och har armarna i kors och Sveriges sämsta stöd till sitt lag! :evil:

Har jag aldrig sagt, så du måste ta fel på person här mrcadaza. Du blandar ihop mig med nånannan. Har aldrig som sagt skrivet att vi ska vila Wesslan för att G ska få stå.
Stefan Liv alltid saknad aldrig glömd
Användarvisningsbild
HVfantastenAB

Inläggav Nordas » 25 oktober 2012, 21:27

Kan vara en av de tråkigaste matcherna jag sett. Inget tempo och ingen vilja från något av lagen.
Att skylla på Gunnarsson är ju bara patetiskt. De tre matcher han spelat har ju hela laget spelat som en säck ruttna potatisar.
Nåja, nya tag mot MODO på lördag :)

För övrigt ett snyggt självmål Oscar Ahlström gjorde idag mot MODO :)
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav stang » 25 oktober 2012, 21:28

#22 Bemersten skrev:
sqz skrev:Slösade man bort en torsdagskväll. Inte på grund av förlusten men

Där håller jag med. Damhockey i paralympics hade varit roligare att se på idag.

Och jag med håller med,trodde faktiskt att det kunde bli en bra match som jag skrev innan så hade hv chansen att öka i tabbelen men nej inte en jävel var villig att offra några svettdroppar.Som sag en bortslösad kväll framför tvn.
stang

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:29

HVfantastenAB skrev:
mrcadaza skrev:

Har jag aldrig sagt, så du måste ta fel på person här mrcadaza. Du blandar ihop mig med nånannan. Har aldrig som sagt skrivet att vi ska vila Wesslan för att G ska få stå.
Om du läste det korrekt så är det jag som beskylls för att ha sagt att man bör låta båda målvakterna få stå så det inte blir en chock för laget om man bara nöter en målvakt. Idag fanns väl inget alternativ när Wesslau var otillgänglig. Trancedanne har snappat upp detta och tycker att Wesslau ska stå alla matcher och visst han är vår förstemålvakt men som nu när han är väck vad ska laget göra? Spela med 5 man 3x20 min? Att skylla förlusten på honom är okunnigt. Han agerande kan man kanske ifrågasätta men utan honom så hade denna matchen vart förlorad tidigare för HV hade ingen förmåga idag att göra mål. 34-19 i skott och 0 gjorda mål är oacceptabelt dåligt.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav bogani » 25 oktober 2012, 21:30

Luleå har ju tyvärr en förmåga att dra ner anfallande lag i skiten och få matcherna att se ut som torkande målarfärg.

Möjligt att Wesslau hade tagit pucken men det är ändå en sidledsförflyttning det handlar om. Knappast någon tavla.

Att släppa ett mål ska man kunna göra utan att stjälpa laget. Snarare anfallet som ska ha kritiken idag.
bogani

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:32

Kul att se att en del fattar hockey härinne.
Så här sammanfattade Johannes Hägglund matchen.
"HV71 har mest puck, men Luleås försvarsspel är oerhört effektivt. Hemmalaget kommer inte till många bra lägen. Marcus Nilson är den som skapar mest i HV. David Rautio är oerhört stabil i Luleåmålet. HV71 får fortsätta vänta på första segern utan Gustaf Wesslau i kassen. Men den här förlusten kan man inte lasta Jonas Gunnarsson för. Kilströms mål var helt otagbart."

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav trancedanne » 25 oktober 2012, 21:35

mrcadaza skrev:

Som sagt, Gustav om någon målvakt har bevisat att han kan klara av att lira många matcher, låt honom göra det då. Dahlen tänkte precis i dina banor när han satte in Jonas i de 2 övriga matcherna. Helt åt helvete när en tränare tror sig veta bättre än sin egen målvakt, men i denna match så fanns inget alternativ eftersom han var sjuk. Det skapas en negativ psykologisk effekt i hela laget när Jonas står istället för Wesslau, skönt att spräcka din självsäkra åsikt angående målvaktsfrågan. Att man ens jämför honom med Jonas är skrattretande, Jonas kommer aldrig att bli någon vinnarmålvakt i HV
trancedanne

Inläggav Pawhlen » 25 oktober 2012, 21:48

trance: och det grundar du på hans första senior-säsong och han har bara spelat tre matcher? :roll:
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 25 oktober 2012, 21:50

trancedanne skrev:
mrcadaza skrev:

Som sagt, Gustav om någon målvakt har bevisat att han kan klara av att lira många matcher, låt honom göra det då. Dahlen tänkte precis i dina banor när han satte in Jonas i de 2 övriga matcherna. Helt åt helvete när en tränare tror sig veta bättre än sin egen målvakt, men i denna match så fanns inget alternativ eftersom han var sjuk. Det skapas en negativ psykologisk effekt i hela laget när Jonas står istället för Wesslau, skönt att spräcka din självsäkra åsikt angående målvaktsfrågan. Att man ens jämför honom med Jonas är skrattretande, Jonas kommer aldrig att bli någon vinnarmålvakt i HV
Och jag säger det återigen att det är okunnigt att sitta och resonera att en målvakt ska stå alla omgångar. Det är ett generalfel på ett helt lag när man inte kan prestera bättre än så här. Ett helt lag. 4 femmor. VEM jämför Wesslau med Jonas? Kan du svara på det? VEM har gjort det? Inte jag i alla fall. Men alla vet att ett lag behöver 2 målvakter. Annars kan vi ju som sagt satsa på en målvakt bara och sen ta chansen med utespelare i en match som denna för förlorar gör vi ju alltid.
Ska bli väldigt kul att höra dina och vissa andras synpunkter på när Wesslau står och förlorar matcher. Men då försvarar man väl honom med att han inte får tillräckligt med hjälp. Wesslau såg ju inte precis vass ut de 2 sista målen nu senast efter sin stretchparad. Så här i efterhand helt onödig.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Rex0z » 25 oktober 2012, 21:57

Bild
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Crazy » 25 oktober 2012, 22:04

Killar, jag tycker inte vi ska klaga på HV så mycket idag. De släppte ett mål i spelet och det är inte mycket alls, problemet var att de inte gjorde NÅGOT! Men LULEÅ är galet BRA DEFFENSIVT, de har släppt in minst mål i hela serien och tror man att något lag ska kunna kötta sönder dem så tror man fel. Vi hade inte så många chanser idag men vi hade två frilägen och två skott som borde gott på mål och sätter man inte sina chanser går det så här men att kräva avgå och pengarna tillbaka.....KOMIGEN! HV leder serien och har förlorat TRE matcher! Vad begär ni?
Crazy

Inläggav Sir Ward » 25 oktober 2012, 22:07

Rex0z skrev:Bild

Galet rolig :lol:
Skicka den till deras kansli och redovisa sen gärna svaret.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Maidensoldier » 25 oktober 2012, 22:11

Crazy skrev:Killar, jag tycker inte vi ska klaga på HV så mycket idag. De släppte ett mål i spelet och det är inte mycket alls, problemet var att de inte gjorde NÅGOT! Men LULEÅ är galet BRA DEFFENSIVT, de har släppt in minst mål i hela serien och tror man att något lag ska kunna kötta sönder dem så tror man fel. Vi hade inte så många chanser idag men vi hade två frilägen och två skott som borde gott på mål och sätter man inte sina chanser går det så här men att kräva avgå och pengarna tillbaka.....KOMIGEN! HV leder serien och har förlorat TRE matcher! Vad begär ni?

tyvärr bara 2 poängs ledning trots det. Därför behöver vi vinna ännu mer.
Maidensoldier

Inläggav hausmanis » 25 oktober 2012, 22:16

självklart så var jag ju på denna matchen då jag ALLTID lyckas gå på tråkiga matcher...Hursom det är ABSOLUT inte Gunnarssons fel att vi förlorade.

Det är som vanligt, Gunnarsson står och rästen av Hv spelar helt jävla sjukt otaggat, jag förstår ej vad det är men man PISSAR Gunnarsson i nyllet iaf, Hv fick fan inte till någonting alls, inga pasningar satt, inget organiserat annfalls spel, såg ut som Rögle fast sämre, ja...precis som det gjorde den andra matcherna Gunnarsson stog också....Förstår ej vad det är, för Gunnarsson är det inget fel på han släppte in 1 mål idag lixom...

tycker det är illa som fan att man inte kan tagga till med Gunnarsson i mål, synd om stackarn
hausmanis

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna