Omgång 15: HV71 - Tingsryd AIF

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 15: HV71 - Tingsryd AIF

Inläggav löständerna » 13 november 2021, 21:09

"SPELA HOCKEY BONNJÄVLAR" står det på skylten :lol:
Gud förbannat Billy Öhman!
Användarvisningsbild
löständerna

Inläggav eisbjern » 13 november 2021, 21:10

löständerna skrev:"SPELA HOCKEY BONNJÄVLAR" står det på skylten :lol:

Också ett sätt att heja på sina spelare :D
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav mordy » 13 november 2021, 21:11

Jag måste ändå säga att det känns jäkligt mycket bättre med Larsson i målet, står fast vid att Gunnar är riktigt usel detta åre. Larsson har haft en dålig match hittills. Idag visar han att han är riktigt duktig, även om hela laget spelar bra och det slinker in en puck så ser Larsson riktigt säker ut i mål. Hoppas tränarna även ser detta och fortsätter bänka Gunnar mer! :D
mordy

Inläggav mrbeach » 13 november 2021, 21:12

mordy skrev:Jag måste ändå säga att det känns jäkligt mycket bättre med Larsson i målet, står fast vid att Gunnar är riktigt usel detta åre. Larsson har haft en dålig match hittills. Idag visar han att han är riktigt duktig, även om hela laget spelar bra och det slinker in en puck så ser Larsson riktigt säker ut i mål. Hoppas tränarna även ser detta och fortsätter bänka Gunnar mer! :D

INSTÄMMER :!:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav Sir Ward » 13 november 2021, 21:13

Får Max Wennlund motorsågshjälmen andra matchen i rad??
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pawhlen » 13 november 2021, 21:13

Sir Ward skrev:Får Max Wennlund motorsågshjälmen andra matchen i rad??

Skulle inte förvåna mig, han har varit grym på backplats
Pawhlen

Inläggav Junior » 13 november 2021, 21:14

Pawhlen skrev:

Ja, det hade ju varit skönt om han gav den till sig själv haha
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav eisbjern » 13 november 2021, 21:14

Pawhlen skrev:

Det är väl han som delar ut den, lagom egotrippat att ta den själv :lol:

Edit: Tingsryd på pucken
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav FirstSwitch » 13 november 2021, 21:18

Pawhlen skrev:

Han får ge den till Holm som ändå gjorde det viktiga 2-1 målet.
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 13 november 2021, 21:20

Junior skrev:
Pawhlen skrev:

Ja, det hade ju varit skönt om han gav den till sig själv haha

Sant, tänkte inte på det. Stark moonshine här ikväll ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 13 november 2021, 21:28

Utan att ha sett en sekund. Men Max Wennlund. Vilken hjälte. Gjorde det bra som back senast. Och nu mål.

Tycker Wennlund verkligen bevisat varför han ska ha en tröja i år. Sen om det är som fjärdecenter, trettondeforward eller back spelar mindre roll. Men det Wennlund står för är ovärderligt.

Sen extremt kul för Kalle Holm att få näta efter två svagare insatser.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 13 november 2021, 21:41

Max Wennlund borde typ på riktigt skola om sig?

Har lite ändrat mig om Kokkonen, tyckte han var helt okej med spelet utan puck innan. Men, eh, Bryggman ja tack.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 13 november 2021, 21:44

Junior skrev:Max Wennlund borde typ på riktigt skola om sig?

Har lite ändrat mig om Kokkonen, tyckte han var helt okej med spelet utan puck innan. Men, eh, Bryggman ja tack.

Och där är väl skillnaden mellan en spelare som Wennlund och Kokkonen. Wennlund fyller en funktion i laget. Kokkonen, som skulle vara en "ledande" spelare är helt intetsägande när han inte producerar. Sämsta värvningen i HV:s historia.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 13 november 2021, 21:53

lejacques skrev:

Och där är väl skillnaden mellan en spelare som Wennlund och Kokkonen. Wennlund fyller en funktion i laget. Kokkonen, som skulle vara en "ledande" spelare är helt intetsägande när han inte producerar. Sämsta värvningen i HV:s historia.

Ja Max gör det bästa av vad han får. Sånna spelare kan vara det som är avgörande när det väl gäller och andra spelare blir skadade.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav RJ--92 » 13 november 2021, 23:45

lejacques skrev:

Timo Vertala borde va snäppet värre än Kokkonen ändå...
RJ--92

Inläggav Pawhlen » 13 november 2021, 23:46

RJ--92 skrev:
lejacques skrev:

Timo Vertala borde va snäppet värre än Kokkonen ändå...

Pat Kavanagh och Bryan McCabe var inga höjdare heller, och ej att förglömma, Ryan Obyrne och Bill Sweatt
Pawhlen

Inläggav lejacques » 13 november 2021, 23:54

Hmmmmmmm. Ni verkar helt glömma att vi i Kokkonen har en spelare som floppat på två nivåer i samma lag. Det är unikt.

Jag själv har ju alltid hävdat att Hagos är den sämsta värvningen tidigare. Men Kokkonen skriver just nu historia. Ingen annan har bidragit med så lite. Jag kan köpa att han inte kom till sin rätt i SHL. Men allsvenskan. Kom igen. Det är som sagt unikt att en spelare floppar efter han fått förlängt med ett lag som degraderats.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav jordfelsbrytare » 14 november 2021, 07:29

lejacques skrev:Hmmmmmmm. Ni verkar helt glömma att vi i Kokkonen har en spelare som floppat på två nivåer i samma lag. Det är unikt.

Jag själv har ju alltid hävdat att Hagos är den sämsta värvningen tidigare. Men Kokkonen skriver just nu historia. Ingen annan har bidragit med så lite. Jag kan köpa att han inte kom till sin rätt i SHL. Men allsvenskan. Kom igen. Det är som sagt unikt att en spelare floppar efter han fått förlängt med ett lag som degraderats.

Johan Hult ligger väldigt nära till hands gällande klubbens sämsta värvning någonsin. Oklart huruvida motivering är nödvändig i sammanhanget.
jordfelsbrytare

Inläggav mrnorrland » 14 november 2021, 16:42

lejacques skrev:Hmmmmmmm. Ni verkar helt glömma att vi i Kokkonen har en spelare som floppat på två nivåer i samma lag. Det är unikt.

Veli-Pekka latrinen var en succé i jämförelse
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 14 november 2021, 21:24

aaah, glömde denna före match:

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 16 november 2021, 20:13

Donald Sandström JP
”Lite halvdant och bekvämt” - men det är precis det här som kännetecknar ett bra lag

Vad är det som kännetecknar ett bra lag?
Jo, man vinner. Man vinner även när spelet inte fungerar som det ska och man plockar poäng till höger och vänster även när man är på väg att förlora.

Det ska vara en back som gör det! Max Wennlund jublar - precis som hela HV när det blev seger igen i Hockeyallsvenskan. Foto: Jörgen Jarnberger, Bildbyrån
Att HV71har ett bra lag råder det ingen som helst tvekan om. Jag, vi, fans och alla andra kräver att HV mer eller mindre ska vinna var och varannan match i den här serien med det här laget.
Så här långt tror jag inte att någon är besviken.

Den som på förhand trodde att HV skulle gå ut och göra tvåsiffrigt på motståndaren var ute och cyklade omgående. Så enkelt är det inte och så dålig är inte Hockeyallsvenskan.

Men HV vinner. Man vinner trots att spelet inte stämmer till 100 procent, att tränarna fortfarande hävdar att det är mycket som kan bli bättre och man kniper segrar efter att ha börjat blekt, spelat upp sig, och sedan gått i mål som segrare.

Samma sak såg vi mot Troja i onsdags, mot Västervik i fredags och här mot Tingsryd under lördagen. Motståndaren börjar ganska bra men efter ungefär halva matchen kommer HV in och tar över och på något sätt märks det att motståndaren inte orkar stå emot.

HV hade fem spelare borta stora delar av den här veckan av olika anledningar. Fyra av dem är tillbaka i nästa vecka vilket känns bra. Att gå hårt på enskilda spelare under en längre tid är inte bra alls och kan straffa sig längre fram.
Så här efter 15 omgångar tycker jag också att det finns en hel del som klarnar mer och mer. Man kan slå fast att HV skapat två kedjor som faller väl ut. Bröderna Davidsson med Måns Lindbäck samt Vesel, Huhtala och Forsberg är bra och kommer bli ännu bättre.

Wennlund trivdes i fredags och han trivdes under lördagen i sin nya backroll.

Och där har vi också ett problem, hur ska man få fart på de andra två? Var ska man använda Taylor Matson? Blommar någonsin Jesper Kokkonen ut och har Simon Önerud kanske sett sina bästa hockeydagar?

Lagkaptenen har det märkbart jobbigt och får inte något att fungera och det märks att han själv inte trivs på isen speciellt bra just nu.

HV tuffar på i serieledning. Vinsten mot Tingsryd var bara ”en i raden” men visade återigen att ett bra lag inte behöver spela på topp för att vinna. HV har så individuellt skickliga spelare att man löser det här ändå.

MATCHFAKTA
HV71-Tingsryd 3-1
(0-1, 3-0, 0-0)
Första perioden: 0-1 (8.27) Alexander Lindelöf (Jakob Heljemo/Joachim Nermark).
Andra perioden: 1-1 (10.51) Max Wennlund (Tyler Vesel). 2-1 (15.58) Måns Lindbäck (Kalle Holm/Chad Billins). 3-1 (19.11) Fredrik Forsberg (Tyler Vesel/Daniel Norbe) spel fem mot fyra.
Tredje perioden: -

Utvisningar,HV71: Marcus Karlström 2, Max Wennlund 2,
Utvisningar, Tingsryd: Jacob Lundegård 2, Kim Tallberg 2,
Skott: 28-22 (9-5, 10-6, 9-11)
Domare: Alexander Österberg, Daniel Wessner
Publik: 7.000/7000 i Husqvarna Garden

JP/JNYTTFEMMAN
5 poäng: Måns Lindbäck
4 poäng: Max Wennlund
3 poäng: Tyler Vesel
2 poäng: Jonathan Davidsson
1 poäng: Marcus Davidsson

SÅ STARTADE HV71
Målvakter
Filip Larsson (Jonas Gunnarsson)
Förstafemman: Max Wennlund, Nicolas Torp - Måns Lindbäck, Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson.
Andrafemman: Chad Billins, Kalle Holm - Tommi Huhtala, Tyler Vesel, Fredrik Forsberg.
Tredjefemman: Daniel Norbe, Marcus Karlström - Jesper Kokkonen, Taylor Matson, Pontus Netterberg
Fjärdefemman: Martin Brovall - Simon Önerud, Jonathan Wikström, Christoffer Törngren.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna