Omgång 15: AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 15: AIK - HV71

Inläggav Jompii » 24 oktober 2012, 00:19

Stackars Fälth, han har fått ännu en lårkaka.
Allvarligt, vad är det som händer i år? Från att typ aldrig varit skadad sista 4 åren till denna skit. Lårkaka igen, samma lår, samma sätt!

Btw, såg en riktigt skön kommentar på aftonbladet. Det var en kille som skrev "Äntligen är Daniel Larsson Hvs bästa spelare!" :lol:
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Macce » 24 oktober 2012, 00:32

Jompii skrev:Stackars Fälth, han har fått ännu en lårkaka.
Allvarligt, vad är det som händer i år? Från att typ aldrig varit skadad sista 4 åren till denna skit. Lårkaka igen, samma lår, samma sätt!

Btw, såg en riktigt skön kommentar på aftonbladet. Det var en kille som skrev "Äntligen är Daniel Larsson Hvs bästa spelare!" :lol:

Skit med en lårkaka till för Fälth :( , och jag såg också den kommentaren på AB :lol: :lol:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Jompii » 24 oktober 2012, 12:27

Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav tordas » 24 oktober 2012, 15:21

Norrastååå skrev:
CarlTheMan skrev:
stefanliv_kopian skrev:Någon frågade innan hur många Håve fans det var på plats, det var la kanske runt 70-80 pers...

Bra tryck på HV-sektionen ikväll! Riktigt kul!

Kändes bra mot slutet när vi kom på fötter och klarade struparna. Härdes det på TV? Lite avslaget både på isen och på läktaren från och till men enormt skönt på slutet med bättre försvarsspel under AIKs forcering, gapigt på bortaläktaren och 3 poäng.

Nu blir det Luleå-matchen på TV och sedan både Modo i Jönnet och LHC borta live. Good times! så mycket HV-hockey är man inte bortskämd med när man bor i apstan.

// JV

Även jag befann mig igår på hovet och jag menar nog på att 70-80 personer är väldigt snålt räknat. Skulle uppskatta att vi var minst det dubbla när vi räknar med "ståplats" sektionen och sittplatsläktaren som tillhör hela bortasektionen. Var inte många platser över. Hur som helst, helt okej stämning från vår sida. Något att bygga på tills nästa match i stockholm. / Uppsalastudent
tordas

Inläggav danlo303 » 24 oktober 2012, 16:16

Ny medlem här.

Var bara tvungen att bli det för att få skriva ut hur lyrisk jag är av son-kejdan. Har bara sett en match live iår, o det var AIK hemma. Gillade verkligen vad jag såg då (framförallt var Marcus Nilson het då). Lite dålig koll man har svårt att se något annat lag i serien har en så bra 3:e kedja (iofs det där med att det är 3:e-line kan man ju diskutera.) Hursom helst hur grymt som helst.

Grattis William till första elitseriemålet!
danlo303

Inläggav Simon » 24 oktober 2012, 18:43

Det var inte många år sen det fanns en fungerande HVfans verksamhet uppe i stockholmsområdet med en egen hemsida och en funktionell verksamhet som mötte upp vid bortamatcher och även ner hit. Med det folket vi såg igår har ni ett jävligt bra utgångsläge där uppe att göra samma som här nere med en verksamhet för vårt kära lags skull!! Finns viljan o drivkraften kvar??
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav Kakelmannen » 24 oktober 2012, 20:36

Mycket skönt att HV vann i går. AIK var rätt bra och hade fart framåt. Hv var svaga i försvarrspelet och bjöd på många chanser. Wesslau ahde för en gångs skull en mindre bra match och släppte många returer. Hv kunde vinna för man var effektiva framåt och Daniel Larsson inte var så vass. SKÖN Vinst.
Kakelmannen

Inläggav stefanliv_kopian » 24 oktober 2012, 20:40

Även jag befann mig igår på hovet och jag menar nog på att 70-80 personer är väldigt snålt räknat. Skulle uppskatta att vi var minst det dubbla när vi räknar med "ståplats" sektionen och sittplatsläktaren som tillhör hela bortasektionen. Var inte många platser över. Hur som helst, helt okej stämning från vår sida. Något att bygga på tills nästa match i stockholm. / Uppsalastudent[/quote]

Du har säkert rätt, såg inte raderna längst upp. Men riktigt roligt var de och absolut något att jobba vidare på :)
Alltid saknad, aldrig glömd, alltid älskad, för alltid våran Nr.1 Steeeeeefan Liv!
stefanliv_kopian

Inläggav Kakelmannen » 25 oktober 2012, 01:24

Då var de bra med tryck från postorders-fans i går. NBS ordnade ingen resa äns, fast man säger att man ska ordna till alla matcher, så var bara en bil från jkpg på plats.
Kakelmannen

Inläggav dekman » 25 oktober 2012, 08:57

Simon skrev:Det var inte många år sen det fanns en fungerande HVfans verksamhet uppe i stockholmsområdet med en egen hemsida och en funktionell verksamhet som mötte upp vid bortamatcher och även ner hit. Med det folket vi såg igår har ni ett jävligt bra utgångsläge där uppe att göra samma som här nere med en verksamhet för vårt kära lags skull!! Finns viljan o drivkraften kvar??

Det där skulle vi kunna hjälpa till med, att de får en sektion på hv71fans.se, typ /sthlm eller liknande.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav stefanliv_kopian » 26 oktober 2012, 00:51

dekman skrev:
Simon skrev:Det var inte många år sen det fanns en fungerande HVfans verksamhet uppe i stockholmsområdet med en egen hemsida och en funktionell verksamhet som mötte upp vid bortamatcher och även ner hit. Med det folket vi såg igår har ni ett jävligt bra utgångsläge där uppe att göra samma som här nere med en verksamhet för vårt kära lags skull!! Finns viljan o drivkraften kvar??

Det där skulle vi kunna hjälpa till med, att de får en sektion på hv71fans.se, typ /sthlm eller liknande.

Skulle va helt underbart! Skulle kunna bli ett gäng som kanske kan hänga med på andra borta matcher mer i framtiden....
Alltid saknad, aldrig glömd, alltid älskad, för alltid våran Nr.1 Steeeeeefan Liv!
stefanliv_kopian

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna