Omgång 11: Färjestad - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 11: Färjestad - HV71

Inläggav FirstSwitch » 15 oktober 2014, 22:25

sir Ward skrev:1+ Pehr Claesson. Fantastisk domarinsats liksom övriga tre domare. Utvisningen på Jämtin var klockren.

1+
FirstSwitch

Inläggav slew » 15 oktober 2014, 22:28

Nja, köper inte dina betyg helt idag Sir Ward, dock uppskattas ironin i domarinsatsen :D . Purre var i mitt tycke topp två idag tillsammans med Wesslau.

Gedigen kämpainsats - älskar att se HV när de sliter så här. Hoppas nu att bortaspöket hädanefter är raderat så att vi även kan producera mer offensivt framöver. Känns som att man safade tre poäng idag snarare än att gå på mer offensivt. Men lite självförtroende i bortaspelet kanske det lossnar även om det i nästa fall blir mot SAIK. Först: bättra på hemmasviten.
slew

Inläggav Lux » 15 oktober 2014, 22:33

sir Ward skrev:
Lux skrev:Kokar i mig nu :evil:

Hur fan kan så dåliga domare få döma på den här nivån?!!

Jämtins utvisning är under all kritik och dessutom 2+2. Snacka om att titta på spelarens namn liksom
Lance Ward fick uppleva under ens fantastiska sejour i HV.

Svälj egot nu domarna och ni är faktiskt fyra stycken på isen. SKÄRPNING!!!

Det sjuka är att de alla fyra står och väntar på att reprisen ska visas på jumbotronen direkt efter situationen för att se vad som hände. Det tar lite tid och då väljer de att ta 2+2 INNAN reprisen har visats. Sen vägrar de kolla på jumbotronen. Blir så jävla förbannad!!

(om jag minns rätt så får domarna kolla på jumbotronen fr.o.m förra säsongen för att bedöma situationer)
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav dashen » 15 oktober 2014, 22:59

Laginsats! Att täcka skott och backchecka som HV gjorde idag är gryymt! Tycker Carlsson och ridderwall gör ett grymt arbete i defensiven. Bäst i HV idag var klart Wesslau!

Sen var det länge sen jag såg domarna göra så mycket misstag i en och samma match.

Men Brithen har en förmåga att försvinna vissa matcher vilket gör att även kedjekamraterna inte syns lika mycket. Jag är kluven att ha honom i första kedjan =)
dashen

Inläggav ateisten » 15 oktober 2014, 23:19

Wesslau var en klippa och bäste spelaren ikväll, men kollektivet ska också ha en minst lika stor eloge för dom uppoffringarna över hela banan och den kämpaanda som fanns där på isen.
Bara att applådera!

Även om Färjestad radade upp chanser så var jag inte orolig, konstigt nog, kände mig trygg ända tills slutsignalen.
HV är starka och dom vet om det själva. Men framförallt har dom höjt ribban hur hårt alla ska jobba. Allt annat är oacceptabelt och det ska man tacka AJ, Stille och Olausson för. Dom ska ha cred för att dom vänt från "osäker spel" på försäsongen till en kollektiv "maskin" med individualister.

Ser ljust på framtiden.

Utropstecken:

Wesslau MVP idag och ger Ersberg en jäkla fight om första spaden efter denna insats.
Carlsson Framspelare, boxplaykung, uppoffringar, backcheck.. var det nått han inte gjorde!?
Fiala En virvelvind som leverera, nu återstår 47-57p om man ska ta hans ord som sanning..
Tedenby Han gjorde GWG och med det så är han värd att nämnas. Hoppas det ger honom lite självförtroende efter ett par lite sämre insatser dom senaste matcherna.
Laginsatsen ska höjas upp där alla gjorde sitt i symbios med sin lagkamrat, ljuvligt att se.

Frågetecken:
Domarna, suck.. Vad höll dom egentligen på med!?
FBK-klacken. Att heja "vi hatar HV" är för mig kontraproduktivt, speciellt när man ska kalla sig den så kallade "sjätte spelaren" och va det stora stödet till sitt lag. Tar HV-spelarna åt sig liksom..? Nej inte direkt! Positiv energi är det som kommer fram och skapar stämning i hela hallen. Dags att växa upp kan man tycka..
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav Rex0z » 16 oktober 2014, 00:21

Guldstav Wesslau, jädrar va säker han var!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Iman » 16 oktober 2014, 01:03

Vill inte låta gnällig eller så.
Men detta är andra matchen i rad där jag inte får ta del utav någon presskonferens efter att HV spelat. Finns ej på SHL's sida, men finns från andra matcher. Kan det vara en tillfällighet?
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav JohanB » 16 oktober 2014, 04:28

Iman skrev:Vill inte låta gnällig eller så.
Men detta är andra matchen i rad där jag inte får ta del utav någon presskonferens efter att HV spelat. Finns ej på SHL's sida, men finns från andra matcher. Kan det vara en tillfällighet?

Haha andra matchen? Jag skulle vilja påstå att det är minst 7-8e som det inte lagts ut, vet att jag sett från nån enstaka bortamatch men ingen hemma än, kan verkligen inte vara någon slump. Helskumt faktiskt.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav chinobar » 16 oktober 2014, 07:43

Iman skrev:Vill inte låta gnällig eller så.

HV:s presskonferenser hemma har nog aldrig lagts upp på SHL:s hemsida, det är tyvärr inte något som HVTV har valt att filma verkar det som.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Norrlandssupporter » 16 oktober 2014, 10:02

dashen skrev:Laginsats! Att täcka skott och backchecka som HV gjorde idag är gryymt! Tycker Carlsson och ridderwall gör ett grymt arbete i defensiven. Bäst i HV idag var klart Wesslau!

Sen var det länge sen jag såg domarna göra så mycket misstag i en och samma match.

Men Brithen har en förmåga att försvinna vissa matcher vilket gör att även kedjekamraterna inte syns lika mycket. Jag är kluven att ha honom i första kedjan =)

Tycker du har rätt till viss del. Men är det verkligen Teds fel att hela den linan ibland försvinner? Tycker Eric är loj emellanåt och åker mest runt och chanspassar. Det MÄRKS när han är på bra humör, för då är han dominant. Kanske kan man flytta Brithén, men jag tror inte det är hos honom problemet ligger.

Skulle dock vara intressant att se Laine - Christensen - Fiala på fredag. Fiala har gjort två fantastiska matcher och bör få chansen med Eric igen.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Lux » 16 oktober 2014, 12:12

Fast att HV vann och att jag har fått sova på saken så har ilskan inte släppt! Fattar fortfarande inte hur dålig domaren var igår. Jag brukar inte klaga på domarna så ofta (offentligt iaf) men allt som domarna missade och gjorde fel igår fick det att rinna över...

Finns det en spelare jag verkligen avskyr i SHL så är det Anton Hedman. Efter att förra året pensionerat en lovande junior i AIK med en galet onödig tackling och därefter knappt be om ursäkt fick mig att avsky denna spelare.
Och igår tacklar han först Pilut med en regelrätt men samtidigt väldigt onödig och farlig tackling som bara är tur att det inte resulterar i en hjärnskakning. Sen att han crosscheckar MK i knät (!) och bara får en tvåa är fan helt ofattbart. Man kan ju tycka att kontrollrummet borde ha skickat vidare situationen till DN.

MK tar upp situationen med Expressen i länken nedan.
http://www.expressen.se/sport/hv-backen ... on-hedman/

"Anton Hedman försvarade sig efter den tunga förlusten.
– Jag försöker bara gräva fram pucken, jag försöker inte göra illa honom på något sätt och jag visste inte ens att det var just han, säger Hedman."
IDIOT!!!
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav FirstSwitch » 16 oktober 2014, 12:45

Ja den incidenten var otäck, även om Karlsson inte blev skadad så kan man ju fråga sig vad Anton Hedman tänkte i det läge, tycker det är solklart att han ute för att skada.
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 16 oktober 2014, 12:46

JP-femman

5+ Gustaf Wesslau. Målvakten storspelade igen och låg till stor del bakom HV:s första bortaseger för säsongen.

4+ Patrick Carlsson. Stod för två passningspoäng men utmärkte sig framförallt i det defensiva spelet med sitt uppoffrande spel.

3+ Kevin Fiala. Återigen en underhållande injektion i HV:s offensiva spel. Gjorde sitt första SHL-mål för säsongen.

2+ Mattias Karlsson. Fick återigen mycket istid och tog ett stort ansvar i det defensiva spelet. Stark i det fysiska spelet.

1+ Riley Holzapfel. Får kanske inte så mycket uträttat i det offensiva spelet, men är en viktig kugge i defensiven.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Robert.76 » 16 oktober 2014, 13:07

sir Ward skrev:JP-femman

5+ Gustaf Wesslau. Målvakten storspelade igen och låg till stor del bakom HV:s första bortaseger för säsongen.

4+ Patrick Karlsson. Stod för två passningspoäng men utmärkte sig framförallt i det defensiva spelet med sitt uppoffrande spel.

3+ Kevin Fiala. Återigen en underhållande injektion i HV:s offensiva spel. Gjorde sitt första SHL-mål för säsongen.

2+ Mattias Karlsson. Fick återigen mycket istid och tog ett stort ansvar i det defensiva spelet. Stark i det fysiska spelet.

1+ Riley Holzapfel. Får kanske inte så mycket uträttat i det offensiva spelet, men är en viktig kugge i defensiven.

Bra lista, men saknar Berlund på listan, tycker han gjorde sin bästa match i HV-tröjan
Robert.76
Moderator

Inläggav Henning » 17 oktober 2014, 12:02

Lux skrev:Fast att HV vann och att jag har fått sova på saken så har ilskan inte släppt! Fattar fortfarande inte hur dålig domaren var igår. Jag brukar inte klaga på domarna så ofta (offentligt iaf) men allt som domarna missade och gjorde fel igår fick det att rinna över...

Finns det en spelare jag verkligen avskyr i SHL så är det Anton Hedman. Efter att förra året pensionerat en lovande junior i AIK med en galet onödig tackling och därefter knappt be om ursäkt fick mig att avsky denna spelare.
Och igår tacklar han först Pilut med en regelrätt men samtidigt väldigt onödig och farlig tackling som bara är tur att det inte resulterar i en hjärnskakning. Sen att han crosscheckar MK i knät (!) och bara får en tvåa är fan helt ofattbart. Man kan ju tycka att kontrollrummet borde ha skickat vidare situationen till DN.

MK tar upp situationen med Expressen i länken nedan.
http://www.expressen.se/sport/hv-backen ... on-hedman/

"Anton Hedman försvarade sig efter den tunga förlusten.
– Jag försöker bara gräva fram pucken, jag försöker inte göra illa honom på något sätt och jag visste inte ens att det var just han, säger Hedman."
IDIOT!!!

Håller helt med dig ang. domarna. Dom gjorde en jäkligt dålig insats och ingen kan påstå något annat. Jag förstår att alla har dåliga dagar och man kan inte alltid vara på topp, den mänskliga faktorn spelar alltid in. Men det minsta man kan begära är att man åtminstone går ut efter matchen och ber om ursäkt för att man varit dålig.

En spelare som spelar dåligt blir bänkad. En spelare/ledare som går ut och ger någon som helst kritik till domarna blir straffad för det direkt. Det är dags för domarförbundet att hoppa ner från sin höga piedestal och börja bli lite ödmjuka tillbaka istället.
Henning

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna