Omgång 7: HV71 - Djurgården

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 7: HV71 - Djurgården

Inläggav FirstSwitch » 3 oktober 2014, 10:18

Håller med om att tröjorna var snygga, så grymt mycket bättre än förra säsongens tredjeställ.
FirstSwitch

Inläggav Las Rayas Azules » 3 oktober 2014, 10:34

Snyggaste tröjorna HV har haft, hade gärna sett dem som nytt förstaställ (man kan ändå ha kvar det helvita borta).

Det gör också tröjorna mer unika, jämfört med nu när LHC:s är ganska lika.
Las Rayas Azules

Inläggav hammare7 » 3 oktober 2014, 10:47

Visst det var ett sömnpiller men jag blev imponerad av HV igår iallafall.
Jag är nöjd med spelet och skalll förklara varför.

DIF ställde upp ett köttmur för att frustrera HV och förstöra deras spel, visst HV lyckades aldrig riktigt komma ur det gräppet som DIF hade. Men HV gav ej upp, blev ej frustrerade och hade tålamod och lugn. De trodde på sig själva att de skulle lösa det och spelade med ett lugn som jag sällan sätt HV spela i sådana här matcher. Vanligtvis blir man frustrerade o tappar puckar och motståndarna kontrar, nu fick DIF ingen riktigt farlig kontring mot oss.
Försvarsspelet var bra och DIF anfallsspel att se dåligt ut. Visst PP spelet hackade lite men man såg visa goda intutioner och varianter som hade kunnat gått in med lite flyt.

De bästa spelarna igår var Melin för sin vilja (störst vilja i HV igår) och sen försvarsspelarna som gjorde en bra match. Ersberg får godkänt men förväntar mig mer av första femman trots att de avgjorde igår.

Holzapfel med Jäämtin och Laine var kul att se och var den farligaste femman igår.
Strandberg med Melin och Ridderwall funkade inte alls. Men gillar Ridderwalls instinkt att gå rakt på mål, bara han får det att lossna så kommer han bli viktig. Om nu Fiala kommer tillbaka är det troligt att han kanske spelar med Ridderwall och kanske Nilson.

Hoppas Nilson är tillbaka snart, Sandberg på blå funkar tyvärr inte, han har för dåligt skott
hammare7

Inläggav Hatten » 3 oktober 2014, 11:46

Bra av Hv att Gneta till sig en vinst till slut och som någon nämnde tidigare i tråden "det hade inte hänt förra året"! Ett stort frågetecken tycker jag ändå vi på ståplats står för! Var är den som ska leda klacken en torsdagskväll i omgång fyra? Är det så illa att klacken inte är större än femtio personer? Jag tycker North bank gör ett stort jobb när det kommer till tifo och bortaresor men att utöka klacken har misslyckats! Med de årskortspriser på 2000 kronor så borde vi vara 500 i klacken!!!!
Hatten

Inläggav silver » 3 oktober 2014, 15:56

Bra spelat av HV, tycker det var Djurgården som drog ner tempot enormt så hade vi mött ett offensivare lag hade det nog blivit en mycket bättre match istället för denna sega skiten. Grymt snygga tröjor.

Men ett stort frågetecken till klacken! Hur många var det som sjöng? 30 st? Bättre än så här kan vi! (Nu var jag ju inte där, men när jag går på hemmamatcher är jag alltid otroligt hes efteråt).
Användarvisningsbild
silver

Inläggav tommy1985a » 3 oktober 2014, 16:38

**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Sir Ward » 3 oktober 2014, 18:31

JP-femman

5+ Filip Sandberg. Piggast i den pigga fjärdekedjan, som var den formation som oftast skapade tryck i Djurgårdszonen.

4+ Kristofer Berglund. Lugnt och säkert spel av Berglund, som visserligen var på isen vid Djurgårdens mål men var annars så
gott som felfri i defensiven.

3+ Erik Ersberg. Kunde kanske ha stoppat Djurgårdens kvittering men gjorde i övrigt stabilt intryck.

2+ Mattias Karlsson. Karlsson hade mest speltid i HV och tog precis det ansvar han ska göra.

1+ Teemu Laine. Spräckte mål och poängnollan när hav gav HV ledningen. Blir allt bättre.

Guldstjärna Macce. Finfina matchtrådar där allt finns med. Text, bilder, klocka och laguppställning.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Macce » 3 oktober 2014, 18:42

sir Ward skrev:3+ Erik Ersberg. Kunde kanske ha stoppat Djurgårdens kvittering men gjorde i övrigt stabilt intryck.

Första JP poängen för Ersberg eller?
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 3 oktober 2014, 19:10

Macce skrev:
sir Ward skrev:3+ Erik Ersberg. Kunde kanske ha stoppat Djurgårdens kvittering men gjorde i övrigt stabilt intryck.

Första JP poängen för Ersberg eller?

Stämmer bra det och även du fick fint betyg av JP ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna