av hammare7 » 3 oktober 2014, 10:47
Visst det var ett sömnpiller men jag blev imponerad av HV igår iallafall.
Jag är nöjd med spelet och skalll förklara varför.
DIF ställde upp ett köttmur för att frustrera HV och förstöra deras spel, visst HV lyckades aldrig riktigt komma ur det gräppet som DIF hade. Men HV gav ej upp, blev ej frustrerade och hade tålamod och lugn. De trodde på sig själva att de skulle lösa det och spelade med ett lugn som jag sällan sätt HV spela i sådana här matcher. Vanligtvis blir man frustrerade o tappar puckar och motståndarna kontrar, nu fick DIF ingen riktigt farlig kontring mot oss.
Försvarsspelet var bra och DIF anfallsspel att se dåligt ut. Visst PP spelet hackade lite men man såg visa goda intutioner och varianter som hade kunnat gått in med lite flyt.
De bästa spelarna igår var Melin för sin vilja (störst vilja i HV igår) och sen försvarsspelarna som gjorde en bra match. Ersberg får godkänt men förväntar mig mer av första femman trots att de avgjorde igår.
Holzapfel med Jäämtin och Laine var kul att se och var den farligaste femman igår.
Strandberg med Melin och Ridderwall funkade inte alls. Men gillar Ridderwalls instinkt att gå rakt på mål, bara han får det att lossna så kommer han bli viktig. Om nu Fiala kommer tillbaka är det troligt att han kanske spelar med Ridderwall och kanske Nilson.
Hoppas Nilson är tillbaka snart, Sandberg på blå funkar tyvärr inte, han har för dåligt skott