Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av matsqq » 9 januari 2014, 00:17
Zico skrev:Många här inne klagar intensivt på de äldre spelarna, Nilson, Petrasek m fl. Men ser man på dagens match så var det fjärdekedjan med Erik Andersson, Anton Bengtsson och Johan Lindström som släppte till både andra och tredje målet. Bengtsson var även inne på första.
Och Elias Fälths agerande vid andra målet är ju helt sanslöst. Först undviker han att slå ut pucken ur egen zon vid två tillfällen. Sen alibitäcker han skottet som ger 2-1 till Modo. Kryper ihop som en liten boll, men grejen är ju att ligga i skottlinjen. Fälth valde att ligga en halvmeter fel, för det kan ju göra ont att få pucken på sig. Uruselt Fälth! Och varför är denne Stefan Johansson överhuvudtaget med? En urusel back till.
Bra iakttagelser där att det var fjärdefemman som släppte till 2 mål ...
Hoppas tränarna drar lärdom av detta och kollar igenom noga vad som hände så att vi inte släpper onödiga mål nästa match också .
-
matsqq
-
av Zico » 9 januari 2014, 00:24
Häpnadsväckande att Anton Bengtsson kommer med på JPs lista. Är man inne på tre av tre mål bakåt så ska man fan inte va med på någon lista, för då har man inte gjort en bra match!!!!!!!!!!! Dåligt val, JP! I och för sig svårt att ta ut fem man i dagens match, men nog var Kevin Fiala helt ok i sin första match och borde självklart gått före Bengtsson.
-
Zico
-
av mille » 9 januari 2014, 08:54
Zico skrev:Häpnadsväckande att Anton Bengtsson kommer med på JPs lista. Är man inne på tre av tre mål bakåt så ska man fan inte va med på någon lista, för då har man inte gjort en bra match!!!!!!!!!!! Dåligt val, JP! I och för sig svårt att ta ut fem man i dagens match, men nog var Kevin Fiala helt ok i sin första match och borde självklart gått före Bengtsson.
jag håller helt med dig Zico. Anton Bengtsson och Elias Fälth har vart riktigt dåliga en längre tid. Jag kan väl förstå tanken att försöka få igång Fälth petrasek nilsson mfl men nog borde någon hungrig junior få chansen på Bengtssons bekostnad. Dessutom tycker jag att fälth har tagit mycket onödiga utvisningar senaste tiden sådant gillar jag absolut inte i synnerhet när utvisningarna beror på slarv och att man ej gör sitt jobb ordentligt.
-
mille
-
av matsqq » 9 januari 2014, 10:30
Håller med om Bengtsson...
Samtidigt - Erik Andersson har väl inte spelat så mycket tidigare och nu när han gör det ihop med Bengtsson så är han med på två av Bengtssons tre baklängesmål så kanske funkade inte den konstellationen så bra och bör ändras ?
Coacherna går väl förhoppningsvis igenom det på video och analyserar lite ...
-
matsqq
-
av chinobar » 9 januari 2014, 10:38
Tyckte dock EA gjorde flera bra grejer under matchen, jag kom på mig själv att mer än en gång tänka "vem är den där nummer 8, tänk om vi haft flera i laget som körde som honom.."
Kul att se!
Lance Wardson!
-

chinobar
-
av Crazy » 9 januari 2014, 12:52
Jag tycker nog i så fall att Krog med sina två ass mer skulle ha en stjärna än Bengan iaf utan att låta för Krogfanatisk

-
Crazy
-
av magnus b » 9 januari 2014, 13:10
Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
-
magnus b
-
av sammeandersson » 9 januari 2014, 13:37
magnus b skrev:Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
HV71 läkare bekräftade igår att det inte var något allvarligt med Rajala
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
-

sammeandersson
-
av didotto » 9 januari 2014, 13:40
sammeandersson skrev:magnus b skrev:Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
Dom gick väl mest bara ut och sa att det inte var något benbrott i båtbensområdet. Kan ju fortfarande vara en muskelskada. Kommer väl ett uttalande på hemsidan under dagen.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
-
didotto
-
av magnus b » 9 januari 2014, 14:00
didotto skrev:sammeandersson skrev:magnus b skrev:Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
Dom gick väl mest bara ut och sa att det inte var något benbrott i båtbensområdet. Kan ju fortfarande vara en muskelskada. Kommer väl ett uttalande på hemsidan under dagen.
Det är bara att hålla tummarna. Utan Rajala känns PC och WK en aning uddlösa. Även om Fiala var bra igår så är han ju inte Rajala. Gillar dock Bendelins och Olssons sätt att faktiskt spela med Fiala där han ska spela istället för att flytta upp Lindström och matcha Fiala sparsamt i fjärde.
-
magnus b
-
av didotto » 9 januari 2014, 14:03
Bara att hålla med. Fast kan ju lägga till att hela HV71 är uddlösa utan Rajala.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
-
didotto
-
av Lux » 9 januari 2014, 14:09
Satt som ett frågetecken framför tvn igår i drygt 2 timmar igår... Förstår verkligen inte hur det kan se ut som det gör. Så fort kommentatorn sa att Modo ha haft svårt i PP så visste jag att de skulle göra mål på oss. Spelare framför mål mot HV i PP och skott mot mål har typ en sannolikhet på 1/3 att den går in. HVs PP orkar jag inte tänka på mer.
Fiala var kul att se. Bygger han upp några kilo muskler till så kommer han bli riktigt bra!
Blir lite irriterad när jag hör Bendelin intervjun efter matchen. Han menade på att Modo var ett klart bättre lag än AIK och höll det som en ursäkt. Suck.
HV började riktigt bra men blev i mina ögon utspelade hela matchen, även sista 10 i ren taktik när de backade hem.
Nu får vi hoppas på att LHC kör slut på sig på fredag innan de ska möta oss på lördagen. Annars kan det bli väldigt jobbigt igen.
-

Lux
-
av sammeandersson » 9 januari 2014, 14:15
didotto skrev:sammeandersson skrev:magnus b skrev:Spelarna såg bakfulla ut igår, Wesslau tappade puckar, Fälth ska vi inte tala om. Bara Fiala och transatlantkedjan som visade vilja. Jag tyckte även att Petrasek var OK, kanske även Erik Andersson trots att han var inne på ett par mål bakåt. Hoppas det inte är allvarligt med Rajala bara.
HV71 skrev på Twitter igår: Toni Rajala utgick i första perioden, efter en smäll. Men enligt HV71s läkare Johan Franke är det ingen allvarlig skada.
-

sammeandersson
-
av magnus b » 9 januari 2014, 14:38
sammeandersson skrev:
HV71 skrev på Twitter igår: Toni Rajala utgick i första perioden, efter en smäll. Men enligt HV71s läkare Johan Franke är det ingen allvarlig skada.
Bekräftade läkaren huruvida spelarna fortfarande hade alkohol i blodet efter någon form av lagfest på tisdagskvällen?
-
magnus b
-
av sammeandersson » 9 januari 2014, 14:48
magnus b skrev:sammeandersson skrev:
Bekräftade läkaren huruvida spelarna fortfarande hade alkohol i blodet efter någon form av lagfest på tisdagskvällen?
Haha, tyvärr. Tror inte att det krävs någon bekräftelse, angående det.
-

sammeandersson
-
Återgå till HV71 Matcherna