Omgång 36: Skellefteå AIK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 36: Skellefteå AIK - HV71

Inläggav shitkicker » 31 december 2013, 02:19

dekman skrev:Om detta är de nya tränarnas nya spel som börjar sätta sig så får jag lite hopp om framtiden. Tänk på att det är matcher mot betydligt sämre motstånd än SAIK man måste vinna och det ska man göra om man fortsätter så här.

Men det är precis det som oroar mig. HV spelade bra idag mot SAIK och en förlust var på förhand bara att vänta. Hade HV satt några av sina solklara chanser så hade man rent av kunnat vinna matchen. HV har spelat sina bästa matcher (även om dom är lätträknade denna säsongen) mot bättre motstånd.

MEN - precis lika bra som dom spelade idag mot SAIK, precis lika dåligt har dom spelat mot bottenlagen och lagen precis ovanför i tabellen. Särskilt de gånger som man haft chansen att rycka lite. Av bottenmötena och alla 6p-matcher denna säsongen så är det i princip bara en match mot ÖHK som HV tagit 3p på.

Jag hoppas verkligen att HV kan spela mot AIK på torsdag och lördag, på samma sätt som mot SAIK idag. Jag är dock långt ifrån säker på att dom kommer att göra det.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav dekman » 31 december 2013, 03:02

Shitkicker: jo nog har du en poäng där. Det är väl det där huvudet som spökar igen kan man ana. Mot topplagen är det inte samma press att vinna. Alltså missförstå rätt, man har ju press att vinna alla matcher mer eller mindre men de mot bottenlagen är ännu viktigare då man MÅSTE hålla dom bakom sig. Vinna mot SAIK är tex ingen som väntar sig, då kan man gå in relativt avslappnat. Mot AIK kräver alla vinst.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav matsqq » 31 december 2013, 04:58

Regnet skrev:
Crazy skrev:Klart det är larvigt men med tanke på hur mycket skit dalen fick för det han sa i media eller för att han inte utvecklade sina svar så tycker jag absolut att de nya ska ha lika mycket skit. De är inte fridlysta för att de är nya.

Så för att folk larvade sig när Dahlén var tränare så borde vi larva oss minst lika mycket nu?? Bra tänkt där

Crazy skrev:ja jag tyckte det var larvigt då och det är lika larvigt nu i så fall. Konsekvens ska man visa upp i så fall, inte såga en för att man tycker han är på ett sätt och om man nu sågar någon för dennes prestationer så ska man väl såga nästa tränare efter dennes också.

Bra att du hittat ett sätt att stötta ditt lag när det behövs som mest !
I ditt fall handlar det alltså om att kritisera nya tränare på ett larvigt sätt för att du tyckte att helt andra personer kritiserade en tidigare tränare på ett larvigt sätt ... de nya tränarna måste alltså ha skit för vad helt andra personer gjort även om det är larvigt !
Det låter ju väldigt konsekvent !
matsqq

Inläggav Crazy » 31 december 2013, 17:18

Vad är det du tycker är konstigt? för mig är det väldigt logiskt.

Jag kritiserar framför allt gnället på tränare och att det är deras fel och nu när vi bytt tränare och det går lika illa så tycker jag att detta ska lyftas upp.

Har du hört mig kritisera laget hv71? Har du hört mig säga att man ska sparka någon??? Nä för det har jag aldrig skrivit så vitt jag vet så jag STÖTTAR HV i denna motgång oavsett om jag pratar tränare hit och dit.
Crazy

Inläggav aimstar » 1 januari 2014, 03:10

Crazy skrev:Vad är det du tycker är konstigt? för mig är det väldigt logiskt.

Jag kritiserar framför allt gnället på tränare och att det är deras fel och nu när vi bytt tränare och det går lika illa så tycker jag att detta ska lyftas upp.

Har du hört mig kritisera laget hv71? Har du hört mig säga att man ska sparka någon??? Nä för det har jag aldrig skrivit så vitt jag vet så jag STÖTTAR HV i denna motgång oavsett om jag pratar tränare hit och dit.

Men Dahlén hade laget i 2 säsonger innan denna och det var först i år som kritiken växte sig riktigt stor, på grund av att spelet fortfarande såg ohyggligt otydligt ut. Bendelin och Olsson har nu haft laget i 3 matcher, så det är inte bara det att din jämförelse haltar en aning, den är direkt löjlig.
aimstar

Inläggav Crazy » 1 januari 2014, 19:48

Okej haltar den även om det är likadant i slutet av säsongen….
Crazy

Inläggav aimstar » 2 januari 2014, 03:08

Crazy skrev:Okej haltar den även om det är likadant i slutet av säsongen….

Har ingenting förbättrats tills dess så nej, då tyder det väl på att spelarna eller lagbygget inte varit bra nog, men vänta då tills slutet av säsongen med att gnälla på tränarbytet, om det nu finns fog för det då.
aimstar

Inläggav ateisten » 2 januari 2014, 04:09

Nu har jag precis sätt reprisen av matchen.
Vad kan man säga, HV klarade av ett rasande högt tempo med minimalt av individuella misstag. Offensiven var som vanligt men defensiven var vi som ett nytt lag. Alla deltog i det jobbiga.
Nöjd efter en förlust har jag som princip att inte va, men det bådar gott inför framtiden om vi fortsätter med samma vanor i defensiven och förvandla dom till en trygghet.
Kapaciteten i laget är så mycket bättre än vad dom visat på hela året och det gör mig mer positiv inför framtiden.
HV förtjänade iaf ett annat öde med nån poäng med sig hem. Nästa gång så kanske det studsa rätt för oss mot SAIK i ett eventuellt slutspel? Drömma kan man ju..

Nu höjde spelarna själva ribban vart nivån ska vara, nu gäller det bara att konservera och fullfölja så resten av säsongen så ska vi klara av att undvika kvalserien.
Ohlsson har nu mitt förtroende.

Utropstecknet: Inte nog med att Gustaf Franzén använder #18 på ryggen så är detta vår nästa Jesper Fast, otroligt underhållande spelar att titta på och tar för sig utan att visa nån helst respekt för motståndarna. En framtidsman.
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna