Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Jag håller med dig om allt du säger. Vi lever på konstgjord andning. Helt ärligt hade vi inte fått in Rajala och Salmela så då hade vi garanterat legat tok sist i tabellen. Vi vinner matcher för att det finns sådan individuell kvalitet. Men man vinner inget mästerskap om man inte spelar som ett lag. Precis som du säger problemen som finns sopas tillfälligt under mattan så länge man vinner. Men i de flesta matcher vi förlorar blir lagets brister så extremt tydliga.Simon skrev:Vi hade med oss en chef från Borlänge i vår loge ikväll, och när han sa "hur i helvete spelar HV egentligen? Dumpar dom pucken mer än vad de försöker spela sig in i zon så är det mer chans på kontring än att faktiskt försöka göra nått kreativt" så har han ju rätt tyvärr. Att vi fans ska sitta och se vad som "är rätt för hv" är ganska mediokert egentligen. Hur tänker tränarstaben där? Att köra på med samma spelide trots att alla ser att det funkar fan inte. Det är det jag menar med konstgjord luft nu i början när nyförvärven kom in, det höjdes för stunden men är nog på väg tillbaka. Matchen mot Växjö var fan inte bra, skillnaden där var att vi fick utdelning framåt på våra korträknade chanser, då glömmer man oftast hur uruselt laget spelade. Matchen mot Örebro likadant, där spelade Örebro sig framåt i matchen trots underläge. Det verkar inte HV kunna göra, utan det är alltid de sista minuterna innan matchen är slut som det sätts press på motståndarlaget. Ska det verkligen vara så?
Simon skrev:Jag vet inte hur ni andra ställer mig till min frågeställning men ni får mer än gärna fylla i åsikter om jag har fel eller inte. Jag var på plats idag, säsongens första match live då LF bjöd med oss till deras bås, härlig upplevelse i säg.
Men vad jag såg idag bekräftar bara mina egna tankar om hur säsongen sett ut i det stora hela, jag har sett varje match hemifrån hitills och man får lite andra synpunkter efter att ha sett det live.
Och jag anser följande:
1. HV71 består idag av invidualister, inte av ett lag. Leksand visade det tydligt idag då de står upp som ett lag i med och motgång och spelar som ett lag, kompakt i varje del av laget från målvakt i Alsenfelt till sista forward, de har en tydlig spelide att spela sig in i zon och täcka upp högt upp i banan.
2. HV71`s förbannade dumpande av puckar är så sönderläst så det är pinsamt.
3. HV71 går på konstgjord luft. Att de spelare som kom in har höjt laget är ett faktum men frågan är om inte detta har börjat att sättas in att UD`s spelsystem har börjat visa tecken att "förstöra" även dessa spelare. Jag fick höra idag av en "mycket god vän" till Grillfors att ända sedan UD anlände till HV71 så har det funnits grupperingar som är både för och emot UD, och detta är från första dagen. Kommentarer som sas var att "Ge det en säsong så kommer det märkas att det är på väg åt helvete". Det måste ju ha betytt att det redan från första dag har funnits ett missnöje i spelarna att "man ger inte allt" i alla situationer, detta smittar ju även av sig på sina medspelare. Det gör ju automatiskt att spelet tryter och prestationen minskar och man ger inte allt för laget. Ett slags missnöje som inte alls är bra för laget i det stora hela och det sas även att detsamma gällde Oscar Sundhs vara eller icke vara i HV.
Jag hoppas verkligen jag har fel i mina tankar efter kvällens match, men jag tycker det ser konstigt ut att ett lag med så i grunden skickliga spelare som HV har. Ska dumpa pucken ner i zon och sen köra efter, jag försökte att räkna de ggr som detta slutade i fatalt misslyckande men jag fick sluta räkna efter en bra bit in i första perioden.
mep skrev:Jag kramade precis om toni rajala och ansi salmela på harrys! Vilka jävla killar!
bogani skrev:mep skrev:Jag kramade precis om toni rajala och ansi salmela på harrys! Vilka jävla killar!
Känns väl sådär om dessa killar är ute och roar sig på harrys kl. 04 efter en förlust?
Sevin skrev:bogani skrev:Känns väl sådär om dessa killar är ute och roar sig på harrys kl. 04 efter en förlust?
Tycker jag verkligen inte att det gör.
Simon skrev:Jag vet inte hur ni andra ställer mig till min frågeställning men ni får mer än gärna fylla i åsikter om jag har fel eller inte. Jag var på plats idag, säsongens första match live då LF bjöd med oss till deras bås, härlig upplevelse i säg.
Men vad jag såg idag bekräftar bara mina egna tankar om hur säsongen sett ut i det stora hela, jag har sett varje match hemifrån hitills och man får lite andra synpunkter efter att ha sett det live.
Och jag anser följande:
1. HV71 består idag av invidualister, inte av ett lag. Leksand visade det tydligt idag då de står upp som ett lag i med och motgång och spelar som ett lag, kompakt i varje del av laget från målvakt i Alsenfelt till sista forward, de har en tydlig spelide att spela sig in i zon och täcka upp högt upp i banan.
3. HV71 går på konstgjord luft. Att de spelare som kom in har höjt laget är ett faktum men frågan är om inte detta har börjat att sättas in att UD`s spelsystem har börjat visa tecken att "förstöra" även dessa spelare. Jag fick höra idag av en "mycket god vän" till Grillfors att ända sedan UD anlände till HV71 så har det funnits grupperingar som är både för och emot UD, och detta är från första dagen. Kommentarer som sas var att "Ge det en säsong så kommer det märkas att det är på väg åt helvete". Det måste ju ha betytt att det redan från första dag har funnits ett missnöje i spelarna att "man ger inte allt" i alla situationer, detta smittar ju även av sig på sina medspelare. Det gör ju automatiskt att spelet tryter och prestationen minskar och man ger inte allt för laget. Ett slags missnöje som inte alls är bra för laget i det stora hela och det sas även att detsamma gällde Oscar Sundhs vara eller icke vara i HV.
Jag hoppas verkligen jag har fel i mina tankar efter kvällens match, men jag tycker det ser konstigt ut att ett lag med så i grunden skickliga spelare som HV har. Ska dumpa pucken ner i zon och sen köra efter, jag försökte att räkna de ggr som detta slutade i fatalt misslyckande men jag fick sluta räkna efter en bra bit in i första perioden.
Inzaneclown skrev:Sevin skrev:bogani skrev:Känns väl sådär om dessa killar är ute och roar sig på harrys kl. 04 efter en förlust?
Tycker jag verkligen inte att det gör.
De är spellediga till tisdag och de är vuxna människor så det vet nog vad som gäller. Låt killarna roa sig lite.
Hur ofta såg man inte Petrasek och Melin ute då det begav sig? Man vann SM-guld ändå.
Och jag anser följande:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster