Omgång 23: HV71 - Rögle BK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 23: HV71 - Rögle BK

Inläggav Yennefer » 3 december 2022, 22:47

Fina fina HV71 <3
Yennefer

Inläggav Diabolics » 3 december 2022, 22:58

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

VILKEN JÄVLA VINST.

I helvete att detta inte var välförtjänt. Ortio räddade, några svettiga och var fantastisk i framförallt första, men fan vi hade gott om bra lägen att hänga 3-4 till oxå.
Det har nämnts innan, men Sjöholm. Fan vad bra. Herman, jävvlar :!:
Nej, Tedenby var inte bäst idag. Bäst idag var Foppisch, utan någon konkurrens. Det är han som ordnar ettan. Hans sista mål är så snyggt att jag skrek som en galning trots att jag såg målet minst fyra timmar efter det skedde. Efter det var han nära att näta flera gånger men även fixa assist.
Visst, Vesel kanske ser lite mjuk ut ibland, men han gör ändå rätt mycket bra och hjälper till förtjänstfullt i defensiven.

Kul oxå att se att "förstakedjan" hittar lite stäm och får utdelning för slitet. Mieles mål var fantastiskt snyggt i sitt samarbete med Petersson. Lenc vallade väl in pucken i ryggen på sig själv å in i mål?
Jag hoppas man ville va shysst så Berra fick lira lite på slutet och låta Hammer vila.

Otroligt skönt att vi vann denna match. Fem vinster av sju möjliga efter uppehållet, var precis vad vi behövde och just att inte förlora två i rad är otroligt viktigt.

In med Matson när han är tillbaka, och ut med Sam så ser det ännu bättre ut.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nick » 3 december 2022, 23:04

Bara att lyfta på den berömda hatten ikväll. Så jävla skönt. Inge fan va de rättvist med 2-0 efter första, men vem fan bryr sig. Helt underbart detta!
Nick

Inläggav HV-supportern » 4 december 2022, 02:49

Någon mer än jag som uppfattade att Miele gjorde hånfulla gester mot Rögle supportrarna efter sitt mål? Lite onödigt, men det kanske ligger en historia bakom.
HV-supportern

Inläggav otroligtkäckt » 4 december 2022, 03:07

HV-supportern skrev:Någon mer än jag som uppfattade att Miele gjorde hånfulla gester mot Rögle supportrarna efter sitt mål? Lite onödigt, men det kanske ligger en historia bakom.

Kan ha fel men tror han har bekanta, antagligen familj, någonstans däråt han gestikulerade. Inte första gången han gör det.
otroligtkäckt

Inläggav RJ--92 » 4 december 2022, 09:37

otroligtkäckt skrev:
HV-supportern skrev:Någon mer än jag som uppfattade att Miele gjorde hånfulla gester mot Rögle supportrarna efter sitt mål? Lite onödigt, men det kanske ligger en historia bakom.

Kan ha fel men tror han har bekanta, antagligen familj, någonstans däråt han gestikulerade. Inte första gången han gör det.

Han flyttade till Jönköping med hela familjen om jag förstod de hela rätt, finns säkert folk här inne som har bättre koll på de än mig.
RJ--92

Inläggav Weirdo » 4 december 2022, 11:08

otroligtkäckt skrev:

Givetvis är detta anledning. Där ju där uppe i hörnet spelare och deras fruar sitter. Så noll konstigt.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Jokkalainen » 4 december 2022, 13:19

Weirdo skrev:
otroligtkäckt skrev:

Givetvis är detta anledning. Där ju där uppe i hörnet spelare och deras fruar sitter. Så noll konstigt.

Han vinkade till sina barn... snacka om höna av en fjäder.
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav shitkicker » 4 december 2022, 15:52

Såg inte matchen, men har sett highlights. Ortio kommer återigen ut stort och är det monster i målet som vi så desperat behöver! Fantastiskt skönt att se. Sen är flera av målen riktigt fina mål, med både skymning och styrning framför mål samt individuella prestationer. Det ser onekligen väldigt bra ut nu. Laget spelar med ett annat självförtroende helt klart och man behöver inte längre oroa sig för att man ska tappa ledning osv.

5 av 7 3-poängare sen uppehållet. Poängsnitt efter uppehållet är 2,14. Totalt poängsnitt är 1,26. Det börjar som sagt verkligen se bra ut nu.

En annan bra sak är även att man vinner mot bottenkonkurrenterna. Måstematcherna, om man säger så. Det är bra. Nu återstår bara att börja plocka lite poäng av topplagen här och där också för att befästa säker mark.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Kamy » 4 december 2022, 16:27

Helt Off topic men sjukt att Luleå enbart är 2 poäng från negativ kval och samtidigt går deras ledning och säger att man går för guldet. Jag känner sällan skadeglädje men jag blir ju inte ledsen heller för Fröbergs skull om han skulle hamna i negativ kval ännu en gång.
Kamy

Inläggav Diabolics » 4 december 2022, 19:19

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna