Quila skrev:shitkicker skrev:Quila skrev:Den är inte körd, men det ser inte alls bra ut. Vi får sikta in oss på att ha två lag bakom om när säsongen summeras. Hoppas ledningen förstått att det är det och inget att som gäller.
Då förväntar jag mig att de gör de nödvändiga förändringarna. SÅS fixar inte detta. Spelarna går på max i detta spelsystem, men det leder bara till förlust efter förlust. Man använder inte materialet på rätt sätt, vilket är jävligt illa med tanke på att materialet är dåligt till att börja med. Det kommer aldrig att vända om man fortsätter spela på det här sättet. Det spelar noll roll om man värvar in ett par stackare till i det här läget. Man gör allt fel just nu och det enda sättet att stoppa detta fritt fall och bygga något som kan ha en chans i kvalet (för där hamnar vi obönhörligen) är att ändra sättet att spela på. Inget annat går att ändra i detta läget.
Det är inte bra, men du förstorar upp dagens match. Skotten är lika, vi är för dåliga på tekningar, men tro det eller ej så spelar vi 1-1 i 5v5. Frölunda gör två mål i PP, medan vi har chansen men är för tama i PP. Frölunda vinner mv-matchen. I övrigt, sett till vad vi ställer på isen så är det typ max vad vi kan få ut just när inte PP utnyttjas. Att Martinsson bjuder på utvisningen i slutet och att Matson tar två dåliga tvåor är dyrbara misstag, men jämfört med förra matchen är vi åtminstone med här. Jag säger inte att det är bra.
Exakt. Det är i special teams vi förlorar matchen idag. Men verkar ändå inte som Tommy kan använda våran spets på rätt sätt. Något måste ske med spelidé oxå.
Spets är spelare som är lite bättre än andra på vissa/flera saker. Den ultimata spetsspelaren måste vara den som gör andra bättre. Vi har ingen med den spetsen i detta lag vill jag hävda. Hammer kan bli den första. Vem drar loket offensivt???