Final 4: IF Björklöven - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Final 4: IF Björklöven - HV71

Inläggav Windom Earle » 30 april 2022, 05:37

PapaEmeritus skrev:Vad finns det att fira? Vi åkte ur med ett jävla buller och bång förra året. Hela denna säsongen har gått åt till att fixa detta.
En knuten näve i all stillhet, sen får det fan vara bra så.

Gör ert jobb och vinn match fem och så glömmer vi allt från 2017 tills nu.

Jag tycker att ledare och spelare som inte fortsatte ner till HA borde komma tillbaka och visa sin tacksamhet till det här gänget om det lyckasställa allt till rätta. Gladast borde Niclas Rahm bli, och Hult, som slipper ha känslan av att de "gjort en Modo".

Men fansen kan absolut fira. Denna målmedvetna kraftsamling har vid avancemang lyckats och man kan inte hur som helst starta om med ett till 70 % nytt lag. Vi har dessutom sett att de som stannade, förutom Andrae, Forsberg och Gunnar, har haft en ganska undanskymd roll i laget. Törngren har lyft i slutspelet. Jag kommer ha en näve i byxfickan men även tillåta mig att fira. Det blir en stor lättnad vid avancemang, men även tillförsikt för att få se ett lagbygge de närmaste åren som ska ta oss till toppen.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 30 april 2022, 10:16

PapaEmeritus skrev:Vad finns det att fira? Vi åkte ur med ett jävla buller och bång förra året. Hela denna säsongen har gått åt till att fixa detta.

Hahaaha :lol:

Jag sympatiserar enormt med denna sträva inställning. Jag har tagit mig igenom detta år med avsaknad av samma glädje som vanligt. Jag har inte varit intresserad av våra motståndare utan mest förundrats över hur stor skillnad det är. Jag skiter helt i vilka vi möter i finalen, men jag har lovat mig själv att glädjas med laget, fansen och föreningen i dessa sista matcher.

Det är en annorlunda glädje, men glädjas skall jag.

Lejacques har även några poänger värda att tänka på.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Dovahkiin » 30 april 2022, 16:24

Ja vi åkte ur och man va så jäkla ledsen och går vi upp kommer man bli så jäkla glad, Vet att hela mitt jkpg kommer festa i flera dagar om Hv71 kommer upp igen, kommer bli så jäkla grymt! Jag kommer fira som en dåre och lite till och tack gode gud vet jag att jag har typ 100 tusen bakom mig som känner samma sak 8-) Helt ärligt det som varit har varit och jag lägger ej energi på det mer.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Farzan » 30 april 2022, 21:58

Dovahkiin skrev:

Ja vi åkte ur och man va så jäkla ledsen och går vi upp kommer man bli så jäkla glad, Vet att hela mitt jkpg kommer festa i flera dagar om Hv71 kommer upp igen, kommer bli så jäkla grymt! Jag kommer fira som en dåre och lite till och tack gode gud vet jag att jag har typ 100 tusen bakom mig som känner samma sak 8-) Helt ärligt det som varit har varit och jag lägger ej energi på det mer.

En massa ++++++ på det inlägget!
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav funnyvlad » 1 maj 2022, 19:43

Löven är bättre i denna match. Shit happens.
funnyvlad

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna