Final 2: HV71 - IF Björklöven

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Final 2: HV71 - IF Björklöven

Inläggav frippe-borås » 25 april 2022, 22:58

Åhman alla dagar i veckan!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lillskogen » 25 april 2022, 23:02

Kan vi inte ta en käftsmäll. Då bara lägga av att spela om det
lillskogen

Inläggav mrnorrland » 26 april 2022, 06:59

Natt full av ångest. Fortsatt dag med ångest
mrnorrland

Inläggav CJ#17 » 26 april 2022, 07:38

Håller med om ångest. Känns tungt nu. Bara vänta på nästa och hoppas på en annan matchbild.
Tänkte skrivit att det varit lättare att ta om de andra vann för att de gjorde en bättre match och det inte berodde på en som jag tyckte omotiverad snedfördelning av domslut ihop med att HV spelade riktigt kasst. Men spelet kan de ju vända på. Domarna kanske svårare tyvärr, men bara fortsatta trampa på och åka ifrån dem och spela pucken snabbare. Domarna kommer vi väl inte undan. Jag gillar inte det här med att det ska va samma domarna, för det är det väl?
Var det med KIK nu under våren Hv gjorde en sån här match hemma? Alla pass och allt samspel var helt väck. Paralyserat. Bara glömma nu. Plattmatchen gjord för denna serie, hoppas vi.
CJ#17

Inläggav DocSeverinsen » 26 april 2022, 09:38

Så här dagen efter trycker jag Björklöven gjorde det man inte gjorde i första matchen, man tog fajten med HV. Man fick också bra utdelning framåt medans HV hade motstuds. Hade något av stolpe/ribbskott gått in kunde matchen och matchbilden blivit något helt annat. Det vi fick se igår var ett desperat, tufft och uppoffrande Björklöven.Visst blir jag lite orolig att Hv skulle tappa detta, nerverna sitter "utanpå" för tillfället, men logiken säger att vi ska kunna nöta ner detta Björklöven match för match, byte för byte. De har förvisso duktiga hockeyspelare, men en betydligt tunnare trupp. Att de också får skavanker och tappar spelare kommer visa sig längre in i serien, och då har de inte samma bänk att plocka från som HV.

Så även om jag grämer mig efter en onödig förlust, så känner mitt logiska jag, att detta ska HV bara fixa. Det vill dock till att man inte går i fällan och låter Björklöven diktera matchbilden och påverkas av domarna i för hör utsträckning. Jag tror man gör läxan ordentligt till onsdag och tar tillbaka hemmaplansfördelen redan då.
DocSeverinsen

Inläggav mrnorrland » 26 april 2022, 09:40

Blir svårt när vi även har dommaren mot oss, igår helt självklart de inte ville ge hv pp trots de hade lika situationer som hv utvisningar
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 26 april 2022, 10:08

Jag håller inte med, det var inte Björklöven som vann igår, det var vi som förlorade...
Vi gav ju bort matchen, det var längesedan som Hv var så lama som igår, man kämpade ju max 1 period, kändes som sista säsongen i SHL all over.

Sjukt tråkigt att se den attityden i en FINAL...
Nutarviguld

Inläggav DocSeverinsen » 26 april 2022, 11:34

Fast jag vet inte om de inte kämpade. Ibland kuggar det bara inte i och då kommer spelarna fel i situationerna. får pucken framför/bakom sig och man fastnar på motståndaren istället för att med fart bara gasa förbi. Jag upplevde det som att det var en sån match igår. Jag tror vi kommer få ett toktaggat HV imorgon och ett Björklöven som får svårt att hänga med.
DocSeverinsen

Inläggav Windom Earle » 26 april 2022, 11:59

mrnorrland skrev:Blir svårt när vi även har dommaren mot oss, igår helt självklart de inte ville ge hv pp trots de hade lika situationer som hv utvisningar

Som han säger den gode MrMadhawk. "Dummaren" :lol:
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Regnet » 26 april 2022, 14:06

DocSeverinsen skrev:Fast jag vet inte om de inte kämpade. Ibland kuggar det bara inte i och då kommer spelarna fel i situationerna. får pucken framför/bakom sig och man fastnar på motståndaren istället för att med fart bara gasa förbi. Jag upplevde det som att det var en sån match igår. Jag tror vi kommer få ett toktaggat HV imorgon och ett Björklöven som får svårt att hänga med.

Ja exakt. Folk klagar gärna att det är motivationen det är fel på men det där är nästan aldrig sant. Det är snarare att spelet hackar, man blir osäker och litar inte på varandra längre och börjar försöka göra de andras jobb med vilket innebär att man kommer helt efter i närkamper osv och då ser det sjukt lojt ut.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna