Omgång 48: HV71 - Modo Hockey

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 48: HV71 - Modo Hockey

Inläggav Quila » 4 mars 2022, 22:46

Sir Ward skrev:Mycket bra match med en fantastisk publik.
STORT TACK TILL ER SOM FÖRGYLLDE KVÄLLEN.

Började lite trevande, framförallt i första perioden för att sen övertas helt av HV.
Tyler Kellers mottagande av puck, skickade både en försvarare Och målvakten för korvinköp, sen öppen gata.
Årets mål sa Harald Lückner. Jag håller definitivt med.

Magiskt mål. Vilken prestation! Inte ofta Harald har rätt, men troligen både där, samt att han tippade på HV-vinst. Harald, köp en lott påvägen hem :D
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Nick » 4 mars 2022, 22:50

Första matchen man inte ens är orolig. Vi äger matchen från första nedsläpp.
Nick

Inläggav Sir Ward » 4 mars 2022, 22:52

Till det tråkiga. Tacklingen på Emil Andrae.

Tittat på den flera gånger och är en fullt medveten tackling mot huvudet. Syns tydligt.
Allt under 8-10 matcher avstängning är ett skämt.
Senast redigerad av Sir Ward 5 mars 2022, 03:10, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrnorrland » 4 mars 2022, 22:54

Robert.76 skrev:
hv-mannen skrev:Glädjande att höra att André av säkerhetsskäl inte spelade vidare…
Hoppas det uppgifterna stämmer

Ja, även HV har gått ut med de uppgifterna nu, Emil kommer dock vila imorgon.

är nog helt rätt att låta han vila imorgon även om han inte fick hjärnskakning
mrnorrland

Inläggav lejacques » 4 mars 2022, 22:59

Quila skrev:
lejacques skrev:Så jävla svårt är det inte. Två spelare tillbaka från skador, rätt kedjor och rätt backpar och så städar man av Modo rätt bekvämt.

Gunnarsson har fått mycket skit. Idag håller han nollan igen – mot ett topplag igen. Dessutom kliver han fram och gör en viktig dubbelräddning när det står och väger.

HV kommer med 99,9 procent sannolikhet vinna serien. Vi kommer bli rysligt farliga i slutspelet. Det enda orosmomentet är precis som tidigare – skador. Den här matchen visar återigen att det är extremt viktigt att vi kommer ha snudd på fullt lag i slutspelet. För vi vet att våra bänkspelare inte är tillräckligt bra. Med fullt lag dock (och rätt kedjor och backpar), ja, då ser det jäkligt bra ut.

Fast vi ska kunna ha 3 Fw:s borta och ändå klara det. Med den truppen vi har. Det är bara det att coacherna verkar snörat in sig på att ha jämngråa kedjor i de lägena. Ha 2, eller 3 producerande och en klassisk killerkedja som spelar 0-0 med Wennlund, Wickström, i spetsen. Vi kommer åka på skador och vi måste kunna hantera det ändå.

Hör vad du säger, och håller till viss del med. Ja, det är verkligen upp till tränarna att göra det bästa av situationen i de lägena, vilket de inte gjort tidigare. Men min poäng kvarstår. Problemet är att många överskattar ursprungstruppen. Hela säsongen har visat att vi inte har bredden för att fylla hål efter ledande spelare. Så ja, skador på ledande spelare är för mig fortsatt det som oroar. Vill våra motståndare köra fulspel i slutspelet så ska de ju gå in och satsa på att sänka några av våra viktigaste spelare...

Men nu har vi ju snudd på fullt lag. Så kanske dumt att ta ut något i förskott. Ikväll njuter vi bara :D
Senast redigerad av lejacques 4 mars 2022, 23:00, redigerad totalt 1 gång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Sir Ward » 4 mars 2022, 22:59

Donald Sandström JP
Bilden av en vinnare: ”Här har HV71 ett ruskigt radarpar”

Seriefinal, ett kokande Husqvarna Garden och ett HV71 som studsade till rejält via seger med 4-0 tände till när man mötte Modo i seriefinalen i Hockeyallsvenskan.
Och undra på det...

Det var länge sedan det var sådant tryck i Husqvarna Garden och jag satt bara och rös i den första perioden när det mullrade på läktarna.
Dessutom...
Tyler Kelleher var tillbaka i laget igen efter sin skada och nu när han sattes ihop med Myles Powell igen så blev det åka av. Powell och Kelleher är klasspelare och Modo hade märkbart att stå emot när de båda satte högsta fart vilket de gjorde ofta.

1-0 Myles Powell.

2-0 Tyler Kelleher.

När sedan Fredrik ”du kan lita på mig” Forsberg dunkade in 3-0 i den andra perioden i numerärt överläge sedan Modos Filip Svenningsson fått matchstraff efter en ful smäll på Emil Andrae, ja då avgjordes mer eller mindre matchen.
Det var HV för hela slanten, mycket i kraft av numerära överlägen när Modo drog på sig utvisningar. Men det var också HV:s fart och intensitet som gjorde att Modo hade svårt att stå emot.

HV frångick alltså den fula ovanan att släppa in matchens första mål den här gången. Ja, matchens andra och tredje också egentligen eftersom det har läckt betänkligt från start i de senaste matcherna.
Jag tyckte redan innan matchen att det skulle bli spännande att se kedjan med Shinkaruk, Kelleher och Powell, och jag blev inte besviken. Myles Powell och Tyler Kelleher hade riktigt kul tillsammans och helt klart är att här har HV ett framtida radarpark.
Och när nye Hunter Shinkaruk har kommit ikapp spel- och träningsmässigt kommer han givetvis att bli en enorm tillgång han också.
Han har ju dessutom mer eller mindre lovat att bli en joker i slutspelet!

Innan matchen började fick Emil Andrae ta emot priset som Hockeyallsvenskans bästa junior. Att det var lapp på luckan och fullsatt i Husqvarna Garden gjorde inte det hela sämre.
Emil Andrae hade egentligen ingen konkurrens i den här serien. Då menar jag inte att de andra juniorerna i serien är dåliga, tvärtom. Det är bara det att Andrae är i en egen klass.
Det såg dock inte alls bra ut när Andrae fick hjälpas av isen i den andra perioden sedan han fått ta emot en mycket ful tackling av förre HV-spelaren Filip Svenningsson. Smällen tog i huvudet och med tanke på den långa rad av hjärnskakningar som HV-spelare haft den här säsongen så vore det olyckligt om en av lagets bästa spelare, så här fyra omgångar kvar av grundserien, också drabbades av en hjärnskakning.

Efter att ha legat under med 0-3 inför den sista perioden den senaste tiden så var det ombytta roller den här gången.
Det blev aldrig spännande under matchens sista 20 minuter. HV kontrollerade det hela, spelade stabilt och inte ens det faktum att Modo fick spela i numerärt överläge ett par gånger störde HV71.

Kassaskåpssäkert brukar man säga och det var precis vad det här var. Sedan kan man ju alltid fråga sig varför inte HV uppträder så här oftare. För när man visar upp det här spelet är man bäst i serien. Inget snack om saken!
Med fyra omgångar kvar ser seriesegern klar ut. Enda hotet nu verkar vara Karlskoga, ett Karlskoga som väntar för HV:s del redan under lördagen. Men inte ens en förlust där kommer hindra från att vinna serien.

Till sist, den här sjätte spelaren som HV har i form av sin hemmapublik är också något som talar för HV framöver.

Det är härligt att publiken är tillbaka igen. Oj vad vi har saknat det...

HV71-Modo 4-0
(1-0, 2-0, 1-0)
Första perioden: 1-0 (16.02) Myles Powell (Tyler Kelleher) spel fyra mot fyra.
Andra perioden: 2-0 (7.36) Tyler Kelleher (Myles Powell). 3-0 (14.27) Fredrik Forsberg (Tyler Vesel/Chad Billins) spel fem mot fyra.
Tredje perioden: 4-0 (12.31) Fredrik Forsberg (Tyler Vesel/Tommi Huhtala).
Skott: 35-24 (14-9, 16-6, 5-9)
Utvisningar, HV71: Taylor Matson 2, Tommi Huhtala 2, Simon Önerud 2, Nichlas Torp 2, Chad Billins 2, Daniel Norbe 2.
Utvisningar, Modo: Filip Svenningsson 5+matchstraff, David Bernhardt 2, Max Tjernström 2, Daniel Mannberg 2, Josef Ingman 2.
Domare: Linus Öhlund och Jimmy Dahmén.
Publik: 7.000 i Husqvarna Garden.

JP/Jnyttfemman
5 poäng: Tyler Kelleher
4 poäng: Myles Powell
3 poäng: Tommi Huhtala
2 poäng: Jonas Gunnarsson
1 poäng: Fredrik Forsberg
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lillskogen » 4 mars 2022, 23:12

mrnorrland skrev:
Robert.76 skrev:
hv-mannen skrev:Glädjande att höra att André av säkerhetsskäl inte spelade vidare…

Ja, även HV har gått ut med de uppgifterna nu, Emil kommer dock vila imorgon.

Off topic.
Men Norrland
Jag hoppas inte se dig om hv går upp. Ett löfte tidigare…
Om inte bannad nästa säsong annars löjligt påstående att lämna om hv går upp.
I övrigt en bra match. Såg inte att Gunnar skulle hålla en nolla till. Har han månne hittat linserna?
lillskogen

Inläggav mrnorrland » 4 mars 2022, 23:17

lillskogen skrev:
mrnorrland skrev:
Robert.76"[quote="hv-mannen skrev:Glädjande att höra att André av säkerhetsskäl inte spelade vidare…

Ja, även HV har gått ut med de uppgifterna nu, Emil kommer dock vila imorgon./quote]

Off topic.
Men Norrland
Jag hoppas inte se dig om hv går upp. Ett löfte tidigare…
Om inte bannad nästa säsong annars löjligt påstående att lämna om hv går upp.
I övrigt en bra match. Såg inte att Gunnar skulle hålla en nolla till. Har han månne hittat linserna?

Om jag lämnar frivilligt, hv går upp, vad är problemet?
mrnorrland

Inläggav lillskogen » 4 mars 2022, 23:20

Norrland
Från förra matchen
Citat
vidhåller att vi har tagit vår sista vinst för iår
lillskogen

Inläggav mrnorrland » 4 mars 2022, 23:23

lillskogen skrev:Norrland
Från förra matchen
Citat
vidhåller att vi har tagit vår sista vinst för iår

jag svarade innan att ingen är gladare än jag att jag hade fel.

Ser fortfarande inte problemet med att hv går upp och jag lämnar forumet. ser win win.

Och för och göra dig än mer säker, jag kommer inte våga ge mig in o se fler matcher live i garden så alla glada
mrnorrland

Inläggav Junior » 4 mars 2022, 23:25

Jag tolkar HVs uttalande om Emil ganska negativt. "...vila från morgondagens match och undersökas mer..." Tycker inte det känns som en utesluten hjärnskakning.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lillskogen » 4 mars 2022, 23:28

[quote="lillskogen"]Norrland
Från förra matchen
Citat
vidhåller att vi har tagit vår sista vinst för iår[/quote
Ändra
Jag förstår givetvis vredens utlopp i stridens hetta. Ibland går jag för långt och ser inte vad som avsågs…
Nu lämnade även Hult så vad kan ske härnäst? Bara det bättre framgent enligt mig
lillskogen

Inläggav mrnorrland » 4 mars 2022, 23:30

Junior skrev:Jag tolkar HVs uttalande om Emil ganska negativt. "...vila från morgondagens match och undersökas mer..." Tycker inte det känns som en utesluten hjärnskakning.

varken bu elr bä

tar de försiktigt positivt
mrnorrland

Inläggav 15:48 » 5 mars 2022, 00:33

Landat hemma efter en trevlig afton i Garden. Med undantag av årets fulaste tackling. Vi fick ju dock se årets finaste mål oxå. Stabilt var annars ordet. Tänk vad mycket Kellehers och Öneruds återkomst betydde. Helt annan ”spetsbredd” på laget och Kokkonen fick därav färre minuter.

Synd o klaga efter en sån här insats men tycker det är beklämmande att Wennlund petas till förmån för denne Kokkonen. Sen behöver vi ju byta ut Törngren från PP. Finns flera bättre alternativ. Sjöholm vill jag gärna ha på backen så hoppas inte detta var nåt permanent. Lite svårt vem man ska peta efter ikväll då Bertov gjorde en stabil insats. Söderberg var oxå bra men hade några mindre bra passningar i egen zon som kunde ställt till det. Nåväl imorgon kommer väl Sjöholm vara åtminstone extraback pga Andraes frånvaro.

Första perioden var vår sämsta sedan hade vi full koll. Huhtala vilken slutspelslirare. Älskar karln! Hjärta, inställning o hårt fysiskt arbete!
Kelleher är en högerfattad Tedenby. Grym speed och skills. Powell: Klass! Tredje länken i sammma kedja, Shinkan ser fortsatt lite loj ut men var ändå snäppet upp idag. Hoppas det fortsätter uppåt. Annars ser jag gärna Lindbäck eller Önerud på den plasten.

Men men. Mycket nöjd över kvällens insats! Hoppas på god fortsättning imorgon!
15:48

Inläggav RJ--92 » 5 mars 2022, 08:44

Quila skrev:
Sir Ward skrev:Mycket bra match med en fantastisk publik.
STORT TACK TILL ER SOM FÖRGYLLDE KVÄLLEN.

Började lite trevande, framförallt i första perioden för att sen övertas helt av HV.
Tyler Kellers mottagande av puck, skickade både en försvarare Och målvakten för korvinköp, sen öppen gata.
Årets mål sa Harald Lückner. Jag håller definitivt med.

Magiskt mål. Vilken prestation! Inte ofta Harald har rätt, men troligen både där, samt att han tippade på HV-vinst. Harald, köp en lott påvägen hem :D

Räcker korvkiosken i HG?? Skulle vilja påstå restaurangen på Scandic minst.. :lol: :lol:
RJ--92

Inläggav Guld » 5 mars 2022, 09:01

Vilken härlig match! Stabilt och rejält av hela laget.
För att ändå lyfta enskilda var Huhtala riktigt bra och Powell fortsätter att dominera.
Gunnar håller sin 7:e (?) nolla!

Kul också att träffa ett gäng forummedlemmar. Tack för sällskapet! :)
Guld

Inläggav Henke67 » 5 mars 2022, 10:19

Mitt i de mycket välförtjänta hyllningarna till Kellehers mål vill jag passa på att hylla Andre för hur han driver på mål i det läget. Och visst var det Powell som la fram pucken till Kelleher?
Henke67

Inläggav NightWalker » 5 mars 2022, 10:28

Junior skrev:Jag tolkar HVs uttalande om Emil ganska negativt. "...vila från morgondagens match och undersökas mer..." Tycker inte det känns som en utesluten hjärnskakning.

Det är det nog absolut inte. Det är inte så ovanligt att symptomen kommer flera timmar senare/dagen efter.
NightWalker

Inläggav Diabolics » 5 mars 2022, 11:50

Vilken kväll!!!!!!!!

Underbart rakt igenom, med undantag för tacklingen på Andrae naturligtvis.
Forumdeltagarnas ölbärs-intag bäddade för segern. En mer ohotad seger går inte att finna ;)

Gladast var jag när vakterna brottade ut en kille i modo-tröja :D

Gött att träffa lite folk härifrån i verkligheten. Även gött med seger-whisky efteråt! Nu är man lite seg, sittandes i frulle-restaurangen på Scandic. Men, eftersom det finns en del modo-röfvar som bott här så kan man glädjas åt deras misär. Vi skall lämna dem bakom oss, det ska vi.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav matsqq » 5 mars 2022, 13:25

Ingen disciplinnämnd för tacklingen mot Andrae. Va??? :shock: :evil: :shock: :evil: är Hv: s spelare fritt byte inför slutspelet ???
matsqq

Inläggav mrnorrland » 5 mars 2022, 13:42

matsqq skrev:Ingen disciplinnämnd för tacklingen mot Andrae. Va??? :shock: :evil: :shock: :evil: är Hv: s spelare fritt byte inför slutspelet ???

https://hockeynews.se/articles/23442/
mrnorrland

Inläggav matsqq » 5 mars 2022, 13:50

mrnorrland skrev:
matsqq skrev:Ingen disciplinnämnd för tacklingen mot Andrae. Va??? :shock: :evil: :shock: :evil: är Hv: s spelare fritt byte inför slutspelet ???

Bra, tänkte väl det
matsqq

Inläggav CJ#17 » 5 mars 2022, 14:58

matsqq skrev:
mrnorrland skrev:

Bra, tänkte väl det

Full fart rätt in i huvudet. Emils karriär kunde varit slut. Tycker modoiten bör bli avstängd året ut. Fy fan, noll respekt.
CJ#17

Inläggav Legogubbe » 5 mars 2022, 16:38

Någon skev 5-10 matcher vilket låter overkill. Mest troligt som Sanny tipsade om, 3-5 matcher.
Legogubbe

Inläggav matsqq » 5 mars 2022, 16:42

Gissar på 5 matcher...
matsqq

Inläggav Legogubbe » 7 mars 2022, 23:27

6 matcher på Svenningsson. Helt rätt.
Legogubbe

Inläggav Macce » 8 mars 2022, 15:14

Quila skrev:Fullsatt, en massa forummedlemmar samt Önerud tillbaka! Ikväll mosar vi Modo!

Macce, kan inte nog belysa hur viktiga dina matchtrådar är! Inget vore sig likt utan dem. Stort tack Macce! :D

Känns skönt att höra, tack! :)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 8 mars 2022, 22:21

Macce skrev:
Quila skrev:Fullsatt, en massa forummedlemmar samt Önerud tillbaka! Ikväll mosar vi Modo!

Macce, kan inte nog belysa hur viktiga dina matchtrådar är! Inget vore sig likt utan dem. Stort tack Macce! :D

Bara det att du fixade nedräkningsklockan som jag efterfrågade, som du sen löste, borde rendera Hans Majestät Största Medalj.

Btw, fuck kungen. Du får en platta vikingamjöd istället. Funkar?
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Macce » 8 mars 2022, 22:32

Sir Ward skrev:
Macce skrev:

Bara det att du fixade nedräkningsklockan som jag efterfrågade, som du sen löste, borde rendera Hans Majestät Största Medalj.

Btw, fuck kungen. Du får en platta vikingamjöd istället. Funkar?

HaHa En platta vikingamjöd tackar man inte nej till :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna