Omgång 25: Mora IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 25: Mora IK - HV71

Inläggav mrbeach » 15 december 2021, 22:25

När gjorde HV mål i PP senast :?:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav lejacques » 15 december 2021, 22:26

Uruselt. Från början till slut. Inte längre serieledare. Det här känns sjukt oroväckande.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav hv-mannen » 15 december 2021, 22:27

Ordspråk: En förlust mot Mora är en förlust och två är två. :oops:
HV71 i med och motgång!!!
Användarvisningsbild
hv-mannen

Inläggav olof » 15 december 2021, 22:28

lejacques skrev:Uruselt. Från början till slut. Inte längre serieledare. Det här känns sjukt oroväckande.

Verkligen, HV71 är inte i närheten av SHL, man kommer inte ens överleva kvartsfinal.

Starkt av SC:en att stå för TVÅ episka fiaskon i följd, galet pinsamt och inte värdigt denna föreningen.

Ska det skötas så här är det kanske bättre att föreningen får börja om allra längst ner i seriesystemet med RIKTIGT folk på rätt positioner
olof

Inläggav Lakun » 15 december 2021, 22:28

Tappad serieledning. Oroväckande form minst sagt. Fyfan.
Lakun

Inläggav karl120 » 15 december 2021, 22:29

Johan Hult.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Lakun » 15 december 2021, 22:29

mrbeach skrev:När gjorde HV mål i PP senast :?:

Vesel senaste matchen.
Lakun

Inläggav Guld » 15 december 2021, 22:29

mrbeach skrev:När gjorde HV mål i PP senast :?:

I fredags gjorde Vesel ett mål i pp.
Guld

Inläggav mrnorrland » 15 december 2021, 22:29

Alltså detta är så pinsamt att se, HV tidernas sämsta skötta förening. Spelet är sämre än någonsin, man går på 3 alags backar o man anser allt är lugnt. Ne man börjar fan tro Hult är en växjö lakers agent hitskickad för att sätta hv i konkurs

Inte fan är de spelares eller tränares fel att hv spelar såhär dåligt, det är helt klart hults fel. Han är ensam kvar och de ser sämre ut än vanligt

Troja ljungby är närmare shl än hv. Om 2 säsonger spelar vi i div för då har man verkligen genomskådat och inga spelare vill spela för klubben så man får ta bottenskrapet när resterande lag i serien har valt sina spelare
mrnorrland

Inläggav Macce » 15 december 2021, 22:29

karl120 skrev:Johan Hult.

Ja han är kvar..... :o
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav olof » 15 december 2021, 22:32

HV71 är utan tvekan den sämst skötta föreningen på elitnivå definitivt.

Jag tycker så oerhört synd om dem seriösa människorna i damverksamheten som ska behöva vara under samma tak, de förtjänar inte det öht.

Fyfan vad jag skäms för denna förenings styre på herrsidan. Galet pinsamt
olof

Inläggav Highlander » 15 december 2021, 22:33

mrnorrland skrev:Alltså detta är så pinsamt att se, HV tidernas sämsta skötta förening. Spelet är sämre än någonsin, man går på 3 alags backar o man anser allt är lugnt. Ne man börjar fan tro Hult är en växjö lakers agent hitskickad för att sätta hv i konkurs

Inte fan är de spelares eller tränares fel att hv spelar såhär dåligt, det är helt klart hults fel. Han är ensam kvar och de ser sämre ut än vanligt

Troja ljungby är närmare shl än hv. Om 2 säsonger spelar vi i div för då har man verkligen genomskådat och inga spelare vill spela för klubben så man får ta bottenskrapet när resterande lag i serien har valt sina spelare

Jag fattar inte hur du orkar skriva. Jag orkat iaf inte läsa skiten.

Passiv insats idag och oroväckande form. De flesta är kritiska till SC. Men nu tar du i så du gör i byxan.
Highlander

Inläggav Guld » 15 december 2021, 22:33

lejacques skrev:Uruselt. Från början till slut. Inte längre serieledare. Det här känns sjukt oroväckande.

Jag tyckte inte heller det ser bra ut.
Blev sämre och sämre ju längre matchen gick.

Vi får vara nöjda med 1 poäng. Jag är det iallafall.

Förresten.. Det var Davidsson som övade prickskytte på Heens, kommentatorn lurade mig. :)
Guld

Inläggav Jokkalainen » 15 december 2021, 22:34

Är det bara jag som är icke hockey-kunnig, eller är det lite konstigt att låta tre rightare i rad lägga straff?
#1 Alltid saknad, Aldrig glömd!
Användarvisningsbild
Jokkalainen

Inläggav Zico » 15 december 2021, 22:34

olof skrev:HV71 är utan tvekan den sämst skötta föreningen på elitnivå definitivt.

Jag tycker så oerhört synd om dem seriösa människorna i damverksamheten som ska behöva vara under samma tak, de förtjänar inte det öht.

Kan du inte ta och messa med Pawhlen och spy galla den vägen i stället för att sänka forumet.
Zico

Inläggav Legogubbe » 15 december 2021, 22:35

HV71 suger hästballe just nu och har gjort det ett tag. Men allt är precis i sin ordning, Nisse Hult har koll på läget! Detta var lätt den sämsta ishockeymatchen jag sett på flera år. Kolla bara på 3 mot 3 spelet, såg ut som ett gäng 6-åringar åkte runt och försökta lära sig sporten. Fy fan va illa!! Och lånet av Jesper var ju också lyckat. Kräks på detta.
Legogubbe

Inläggav Pg79an » 15 december 2021, 22:35

olof skrev:HV71 är utan tvekan den sämst skötta föreningen på elitnivå definitivt.

Pahwlen?
Pg79an

Inläggav MrT » 15 december 2021, 22:36

Tommy var nöjd med två av tre perioder.
Bara jag som tycker det var uselt mer eller mindre hela matchen?
MrT

Inläggav mrnorrland » 15 december 2021, 22:36

Highlander skrev:
mrnorrland skrev:Alltså detta är så pinsamt att se, HV tidernas sämsta skötta förening. Spelet är sämre än någonsin, man går på 3 alags backar o man anser allt är lugnt. Ne man börjar fan tro Hult är en växjö lakers agent hitskickad för att sätta hv i konkurs

Jag fattar inte hur du orkar skriva. Jag orkat iaf inte läsa skiten.

Passiv insats idag och oroväckande form. De flesta är kritiska till SC. Men nu tar du i så du gör i byxan.

tycker fortfarande att de är pinsamt att se detta spel av hv. De är sjukt jävla dåliga och oinspirerande och de verkar inte tycka de är kul
mrnorrland

Inläggav Andersson711 » 15 december 2021, 22:36

Kom igen nu.
Jag är skitsur, svinbitter, skriver en del inlägg jag vet är värdelösa och jag är så less på att se HV uppträda såhär.
Men. Snälla. Försök variera inläggen något.
Andersson711
Moderator

Inläggav shitkicker » 15 december 2021, 22:41

Tänk ändå att det som såg ut att vara något bra och fartfyllt på gång i början på säsongen kan se så blött, fattigt och oinspirerat ut! Helt ofattbart hur HV gått ner sig. Spelar ju som ett bottenlag på alla positioner.

23 skott, 4 insläppta. Larsson ser riktigt blöt ut, måste jag säga. Enkel att göra bort. Han går bort sig på U10-finter, liksom.

3 gjorda på 44 skott. Här är det andra STORA problemet. Vem ska göra målen?

Frågan är hur länge det dröjer innan HV hamnar i tabellen där spelet hör hemma. I princip alla andra lag verkar växla upp. HV växlar ner. Ofattbart låg lägstanivå. Och Hult vid rodret. Tur att vi redan har poäng nog för att inte åka ur den här serien också. För hade vi inlett så här så hade vi legat i botten av tabellen.

EDIT: Och var det inte just det här man ville undvika med S&S? De verkar ju knappast ha nyckeln för hur det här laget ska spela. Ser ju förjävligt ut och spelsystem och grundspel ser jag inte röken av. Iallafall inte något som är i närheten av att fungera.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Goddamn » 15 december 2021, 22:42

Hur kan vi vinna skotten match efter match och ändå vara så ineffektiva??
Eller ett annat sätt att ställa frågan på. Hur kommer det sig att andra lag ständigt är så effektiva??
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav shitkicker » 15 december 2021, 22:44

Goddamn skrev:Hur kan vi vinna skotten match efter match och ändå vara så ineffektiva??
Eller ett annat sätt att ställa frågan på. Hur kommer det sig att andra lag ständigt är så effektiva??

För att vi har målvakter som inte håller måttet. Tyvärr är det min version av sanningen. Både Gunnarsson och Larsson kan släppa in vilken puck som helst.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav frippe-borås » 15 december 2021, 22:45

Till er som är less på Hult så kan man maila Lindbom. Det är nog enda sättet att vi fans sätter ner foten och visar vårt missnöje. Kommer aldrig ge upp att få bort Hult.
Förra året hjälpte det inte men nu måste det hända något.

Sen trodde jag Tommy Samuelsson hade lite stake och kunde markera och få igång laget. Men han kör sin nyfikenhet och läroprocess. Snart är det vår och allt ska sättas på spel. Vi visar inte upp ett spel värt namnet att slåss om en plats till SHL.

Vi har återigen satt ihop ett lag där man satte hoppet på att spelare skulle ta kliv fast de inte visat det på herrans många år. Men det som oroar mig mest är att nästan alla lag verkar så mycket rappare än oss.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pg79an » 15 december 2021, 22:45

MrT skrev:Tommy var nöjd med två av tre perioder.

Ge gubben nya brillor för han kan omöjligt tycka att någon period var bra med friska ögon eller rätt styrka på glaset
Pg79an

Inläggav Sir Ward » 15 december 2021, 22:46

Donald Sandström
Bilden som HV71 inte ville se – nu måste sportchef Johan Hult agera omedelbart

Inför matchen mot Mora saknades sju spelare. Fyra skadade och tre som håller på och förbereda sig inför junior-VM i Kanada.
En bit in i den andra perioden fick backen Daniel Bertov hjälpas av isen sedan han fått en smäll efter en närkamp. Och när Bertov ligger ner och har ont så kan man vara säker på att det har hänt något eftersom han inte är den typen av spelare som känner efter i onödan.
Som alla förstår så måste HV agera. Och man måste agera nu. Jag köper inte sportchef Johan Hults, numera tjatiga upprepningar, att man ”håller koll på marknaden” och ”ser vad som finns”.

Med sju, numera åtta spelare borta, så måste givetvis HV göra något radikalt. Det må vara kul och en aning känslosamt att låna in Jesper Thörnberg från HC Dalen, på samma sätt som man gjorde med storebrorsan Martin, men det löser inga problem för HV.
Att dessutom påstå att man väntar och ser hur det går med skadade spelare som Alexander Ytterell och Taylor Matson löser självklart inget heller som det ser ut just nu.

Återigen - agera HV. Och gör det bums.

Mot Mora hade HV dessutom av någon konstig anledning som jag inte förstår, att hårt sargat åka upp till Mora med endast ”ungtupp”, den här gången Hugo Fransson som kom in på isen när Bertov försvann.
Jag påstår inte att unga juniorer löser de problem som HV71 har för närvarande, men man kan åtminstone ta ut dem i en situation när det fattas så mycket folk, att man fyller formationerna.
Mot Mora använde HV tre kedjor, och en fjärdelina som bestod av Jesper Thörnberg, Pontus Netterberg - och backen Hugo Fransson.

Vad säger vi då om matchen?
Tja, det var inte speciellt mycket som gladde i HV den här gången i en match som var märkbart avslagen. Spelare försökte peppa varandra, klappa varandra i ryggen och i en periodpaus tyckte vikarierande lagkapten Nichlas Torp att man borde ”tända till”.
Det är också något som vi har hört åtskilliga gånger den här säsongen och till slut måste man fråga sig varför HV så sällan tänder till nu för tiden. Är det spelare som inte tar sitt ansvar, är det en ledarfråga där man inte får ut sitt budskap eller vad beror det på?
Nu kom HV igen i den tredje perioden och fixade fram en förlängning som sedermera blev till straffar där Mora var starkast. Att återigen komma igen i slutperioden och i alla fall få med sig poäng är givetvis en styrka. Men som helhet är HV för tunt just nu.

Sju spelare borta innan matchen. Åtta spelare borta efter matchen. Att det här är ohållbart tror jag att alla är överens om.

Gnälligt? Inte alls. Man ska ha höga förväntningar på det här laget och jag måste även för rättvisans skull hålla med sportchef Hult i sak, när han säger att det är majoriteten av de spelare man redan har i truppen som ska ”göra det”.

Det är hög tid, Huhtala, Kokkonen, Vesel, Wikström, Netterberg med flera att kliva fram. Nu är det alldeles för bekvämt för flera av stjärnorna som bör ta sig en funderare.

MATCHFAKTA
Mora-HV71 4-3 efter straffar
(1-1, 2-1, 0-1, 0-0, 1-0)
Första perioden: 1-0 (15.53) Steven Seigo (Daniel Ljunggren/Anton Heikkinen). 1-1 (19.50) Jonathan Wikström (Jesper Kokkonen/Marcus Karlström).
Andra perioden: 1-2 (6.47) Fredrik Forsberg (Jonathan Wikström). 2-2 (10.19) Johan Persson (Nils Thomasson/Måns Carlsson) spel fem mot fyra. 3-2 (18.11) Alexander Lavoie (Anton Heikkinen/Kalle Miketinac).
Tredje perioden: 3-3 (12.21) Marcus Davidsson (Nichlas Torp).
Avgörande straff: 4-3 Johan Persson.
Utvisningar, Mora:Olle Strandell 2, Daniel Ljunggren 2, Viktor Larsson 2, Kalle Miketinac 2.
Utvisningar, HV71: Jonathan Wikström 2, Nichlas Torp 2.
Skott: 22-44 (7-15, 9-13, 4-12, 2-4).
Domare: Anders Sandahl och Mattias Enroth.
Publik: 1970 i Smidjegrav Arena.

JP/JNYTTFEMMAN
5 poäng: Chad Billins
4 poäng: Fredrik Forsberg
3 poäng: Max Wennlund
2 poäng: Måns Lindbäck
1 poäng: Jonathan Davidsson

SÅ STARTADE HV71
Målvakter: Filip Larsson (Jonas Gunnarsson)
Förstafemman: Chad Billins, Marcus Karlström - Måns Lindbäck, Marcus Davidsson, Jonathan Davidsson
Andrafemman: Max Wennlund, Nichlas Torp - Tommi Huhtala, Tyler Vesel, Fredrik Forsberg
Tredjefemman: Daniel Norbe, Daniel Bertov - Christoffer Törngren, Jonathan Wikström, Jesper Kokkonen
Fjärdelinan: Hugo Fransson - Jesper Thörnberg, Pontus Netterberg

UTANFÖR LAGET
Alexander Ytterell (skadad), Taylor Matson (skadad), Simon Önerud (skadad), David Ullström (skadad), Emil Andrae, Victor Sjöholm och Zion Nybeck, alla spel med juniorlandslaget.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Legogubbe » 15 december 2021, 22:49

Pg79an skrev:
MrT skrev:Tommy var nöjd med två av tre perioder.

Ge gubben nya brillor för han kan omöjligt tycka att någon period var bra med friska ögon eller rätt styrka på glaset
Som tränare i denna föreningen får man lära sig att sänka kraven. Då blir alla dåliga perioder helt enkelt jättebra.
Legogubbe

Inläggav 327 Karlsson » 16 december 2021, 01:34

PapaEmeritus skrev:
olof skrev:HV:s BP håller världsklass.....

Det här laget går verkligen inte upp och lär inte göra det heller så länge nuvarande SC är kvar

Pawhlen?

Måste vara. Snack om damhockeyn och psykologi känns igen, dessutom heter han Olof i andranamn.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav löständerna » 16 december 2021, 07:56

Hult sparar ju alla mail.

In och bomba hans inkorg både på FB och jobbmail. Visa ert missnöje så han kanske förstår att han inte är önskvärd i föreningen längre. Hård ord som man hoppades aldrig behöva använda .. Men nu är det som det är :!:
Gud förbannat Billy Öhman!
Användarvisningsbild
löständerna

Inläggav frippe-borås » 16 december 2021, 13:36

Tror jag mer på att maila Johan Lindbom.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna