Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
av RJ--92 » 6 oktober 2021, 22:38
jordfelsbrytare skrev:Vill se betydligt mer av Kokkonen.
Detta håller absolut inte för en toppkedja.
Någon som vet när Ullström förväntas göra comeback förresten?
Om de går som tänkt så har man sagt November hela tiden om jag ej minns fel?
-
RJ--92
-
av RJ--92 » 6 oktober 2021, 22:39
Diabolics skrev:inte fick de ihop en tabell heller... tredjesortering på allt ta mig fan.
Inte va jag kunde se, kan vara avlastning då matchen vart avgjord och ge Karlström värdefull speltid helt enkelt nog.
-
RJ--92
-
av 327 Karlsson » 7 oktober 2021, 00:32
mrbeach skrev:Har Cmore rensat i källaren för att hitta så usla kommentatorer

Välkommen till HA. Då har killen ändå kommenterat sen 2013, det kan man inte tro när man hör honom.
Vila i frid Henke_82
-

327 Karlsson
-
av Windom Earle » 7 oktober 2021, 07:03
Diabolics skrev:HV-supportern skrev:Karlskoga på fredag och Björklöven borta nästa vecka. Jag vill ha minst 4 poäng på dom två matcherna.
jag accepterar inget utom sex poäng
#sverigesmestundermåligaliga
Ja, vi bör ha 6 p och redan då börja segla iväg i toppen. De här två lägen och AIK är väl de som i nuläget kommer erbjuda hårt motstånd och plocka någon poäng av HV71. Men vi är fortsatt storfavorit även mot Löven och BIKK. Det börjar se ut som att vi kan glömma ångest i HG pga dålig start iallafall. 12 p på fyra matcher ger arbetsro.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
-

Windom Earle
-
av Diabolics » 7 oktober 2021, 09:27
Windom Earle skrev: Det börjar se ut som att vi kan glömma ångest i HG pga dålig start iallafall. 12 p på fyra matcher ger arbetsro.
Ja det är en viktig poäng. Hade det gått troll i maskineriet, vilket det kunde gjort även om SAIK hade gästat HA med sitt nuvarande lag, då kunde detta blivit en mental mardröm. Arbetsro. viktigt.
-

Diabolics
- Admin
-
av mrnorrland » 7 oktober 2021, 12:24
Otroligt viktigt att Forsberg fick näta för självförtroendet. Även jag tyckt han börjat piggt men blivit hårt uppvaktad men de har gett Vesel lite utrymme. Spännande o se ifall huthala tar Kokkonen plats om 3 matcher när han börjar komma in.
Kokkonen trodde jag skulle bounca back iår men de verkar trögt….. hoppas de släpper för han så hans axlar åker ner. Tycker hans spelstil bör passa Samuelsson och stillnande mer aggressiva och hårt arbetande system än förra året puttinutt tekniska skitsystem
-
mrnorrland
-
av lejacques » 7 oktober 2021, 12:46
Tycker Kokkonen gjorde det helt okej igår. Men så var det grejen med poängen. Fyra matcher. Inte en poäng. Och då spelar han bredvid Vesel och Forsberg. Anmärkningsvärt.
Som du säger. Kanske slänga Huhtala där redan imorn?
Vad gäller Kokkonen i övrigt har han 48 matcher på sig att bevisa att han faktiskt var värd en förlängning. Något verkar än så länge låsa sig när han drar på sig HV-tröjan och matcherna betyder något.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
-

lejacques
-
av Crille » 8 oktober 2021, 19:41
mrbeach skrev:HV-supportern skrev:Lakun skrev:Hoppas hoppas vi får tillbaka spelare tills fredag.
Tommi Huhtala lär vara spelklar.
Ingen vidare spelare enligt Expressen:
Återigen har Hult hittat en spelare på väg NER
"Med det sagt, så ja, HV71 har startat riktigt bra. Man har hittat rollerna på ett väldigt bra sätt. Men ska sanningen fram så tycker jag inte Huhtala förändrar särskilt mycket. Han är väldigt meriterad, men det finns anledning till att han gått på marknaden länge och han hade en väldigt svag säsong förra säsongen. Det blir en spelare jag kan se i en tredjekedja. Mina rapporter på honom säger att han spelat med bra energi i sitt spel tidigare, men som sagt, så tappade han lite förra säsongen, och det kan ändå oroa mig något."
Jag gissar att gubbarna på expressen kliar sig i skallen ikväll
-
Crille
-
Återgå till HV71 Matcherna