Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Danken skrev:Hv har bara Anton Wedin och kanske Bertov borta som är stabila.
Willamsson hoppas jag mycket på.
Emil Andreé är för klen och möjligen kan Olausson ta en plats. Zion är extremt överskattad tror aldrig han håller för SHL.
Hugo är i klass med Gunnarsson det är bara SVT som hypar upp honom i JVM.
Fegon_ skrev:Danken skrev:Hv har bara Anton Wedin och kanske Bertov borta som är stabila.
Willamsson hoppas jag mycket på.
Emil Andreé är för klen och möjligen kan Olausson ta en plats. Zion är extremt överskattad tror aldrig han håller för SHL.
Hugo är i klass med Gunnarsson det är bara SVT som hypar upp honom i JVM.
Fast, påstår du att Hugo är överskattad... Då tyder det på rätt stor dumhet. Så, det blir ju rätt knasigt att gå ut publikt och vara stolt över sig själv för att man har skitfel
Hugo lär vara en förstamålis i NHL i många år. Det lär inte Gunnarsson vara. Men för den delen är Gunnar inte dåligt. Räkna antalet nollor ifjol. Han har ett illa fungerande lag framför sig. Ingen målvakt kan göra sig rättvis då
Idag som exempel. 0 mål är Gunnars fel. 4 mål är fem andras fel.
Mycket bra skrivet och du sätter huvudet på spiken när du nämner backarna. Jag vet inte vilken gång i ordningen sportcheferna misslyckas med ta in åtminstone 6 duktiga, stabila backar som håller i SHL. Det är och har varit hönsgård i egen zon alltför ofta, många av dom är helt enkelt inte tillräckligt bra. Arell, Bertov, Karlsson och Johansson är spelare som i andra klubbar aldrig fått spela i samma lag. Någon nämnde Rögle som exempel, dom valde att släppa Williamsson och Bertov av en anledning, vad som hände sen vet vi redan svaret på. Jag hade vilja veta vad Hult tror han ska hitta under alla stenar han vänder på, svaret på debaclet ligger nog inte under stenarna iaf.Fegon_ skrev:Vi har värvat bra spelare, som både levererat och har potential. Vi har värvat jäkligt bra. Förutom när det kommer till backar. Där skulle vi välja mellan Williamsson, Arell och Bertov. Men vi tog alla tre. Och tappade två platser som vi hade behövt annat på
I övrigt har vi värvat ruskigt bra forwards. Men, som jag sagt tidigare. Jag tror att dom har varit väldigt bra i sin omgivning, men vi har inte tagit in deras omgivning. Vi har försökt sätta dom med förra säsongs värvningar av spelare beroende av sin omgivning.
Jag fattar varför vi värvar dom. Det ser jävligt bra ut.. Men. Jag undrar om andra tackat nej till dom efter att ha sett vilka de är beroende av. Och istället budar vi högt pris för de som inte fungerar med oss.
Jag skyller ingenting på Rahm där faktiskt. Annat än att det behövs en total förändring i formationer för att hitta två som fungerar bra och förhoppningsvis en som gör det väldigt bra i sina roller, likt en typisk trea.
Spelidén kan vara bra och på träning funkar det fantastiskt bra. Svårt att ändra den då. Men, då möter vi oss själva och vårt försvar vill att det ska funka så ingångar tillåts och extra tid ges av försvarare. Fullt logiskt.
Vi får in två nya killar, som får en snabb guide om sina bågar i uppspel och styrspel. I övrigt behöver dom inte ta hänsyn till något och då sticker dom ut otroligt mycket, problemet då blir dock att medspelarna inte är där de två nya vill att dom ska vara. Dom är där laget ska vara, och då blir det inte heller bra. Även om dom syntes som fan,. Men ändå inte uträttade mer än var Frölundas fjärdefemma gjorde och där uträttade hela femman något.
Sedan ser jag att vi vänder spel rätt bra, gör uppspel rätt bra, när vi kommer in i anfallszon gör vi det rätt bra. Men får vi pucken mellan röd och offensiv blå, då förstörs hela anfallet. Halva femman väntar på att pucken ska tas in så att övriga kan göra sin grej medan puckföraren inte kan passa en puck på en meter till en som står still och därför måste dumpa, och där blir vi flera meter efter i check.
Jag tror att vi har för få pucksäkra backar för att ta in pucken i zon, så att forwards får skapa anfall. Idéen fattar jag, men ett av de stora felen är att när vi skulle välja mellan Williamsson, Arell och Bertov, tog vi alla tre, och således tappade nästan allt vad ingångar heter.
Sen i övrigt, varför i helvete är Kinvall så kass? Varför är C. Sandberg vår bästa center? När fan ska det riktas kritik från fans och inte bara dönickar som gnäller till varandra i ett faktiskt meningslöst forum? Vi kan inte påverka något här. Kan vi påverka på annat sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster