Omgång 18: Rögle BK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 18: Rögle BK - HV71

Inläggav Pg79an » 1 december 2020, 22:11

Legogubbe skrev:Följa detta laget är ta mig fan som en varböld i röven. Det gör ont oavsett om man skiter eller inte. Inte ens förstoppning skulle hjälpa!

Det är tufft nu för många men jag håller även på Newcastle i PL så jag är en aning härdad
Pg79an

Inläggav Pg79an » 1 december 2020, 22:12

frippe-borås skrev:Rahm säger att kampinsatsen är bra!
Va i helvete!! Hv71 är kört för SHL. Står man som ansvarig coach och påstår att kampinsatsen är bra så är det kört!
Agne, Hult och Rahm måste bort ikväll! Finns ingen annan räddning!

Håller med, vill dock att Magnus Carlsson ska ha sin beskärda del av ansvaret och lämna han också
Pg79an

Inläggav lejacques » 1 december 2020, 22:13

Till och med JP har ledsnat. Föreslår omtag i organisationen. Då är det illa. Riktigt illa.

https://www.jp.se/artikel/ljungquist-ef ... nisationen
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav mrbeach » 1 december 2020, 22:21

lejacques skrev:Till och med JP har ledsnat. Föreslår omtag i organisationen. Då är det illa. Riktigt illa.

Klockren analys fattas bara att han hade totalsågat Hult :!:
Man kan ta en Smålänning från Småland.
Men inte Småland från Smålänning!
"Exilsmålänning nu i Skåne"
Användarvisningsbild
mrbeach

Inläggav jordfelsbrytare » 1 december 2020, 22:21

lejacques skrev:Till och med JP har ledsnat. Föreslår omtag i organisationen. Då är det illa. Riktigt illa.

Jäklar det är väl första gången sen AJ gate som JP eller någon övrig journalist i Jkpg reagerar? :shock: Ja då är det verkligen illa.

Lyssnar spelarna på Rahm?
Lyssnar Rahm på spelarna?
jordfelsbrytare

Inläggav shitkicker » 1 december 2020, 22:22

Och då skriver han egentligen samma sak som bland annat du och jag varit inne på i flera år.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 1 december 2020, 22:24

mrbeach skrev:

Klockren analys fattas bara att han hade totalsågat Hult :!:

Det är väl precis vad han gör mellan raderna. Sågar Hult, Agne Bengtsson, Ekelund och styrelse. Vilket de på alla sätt förtjänar. Tyvärr har det nog gått för långt och att degradering är oundviklig och möjligen även nödvändig för att röka ut detta gäng som sänkt klubben så fullständigt.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 1 december 2020, 23:07

Min far jobbade på fabrik i en håla utanför jönköping nästan hela arbetslivet. I mitten av 80-talet skaffade sig detta, då framgångsrika företag, som en av de första företagen en dator för att sköta saker på kontoret. Detta var enligt min far starten till fallet för detta företag. Varje dag, så länge jag kan minnas, gnällde min far över hur ledningen var inkompetenta och att företaget var på väg att gå under. En nationell omställning av produktionsprocesser i denna bransch gjorde till slut att företaget gick i konkurs och min far blev uppsagd. Detta var ca 30 år efter datorn köptes.

Jag brukade roa mig efter detta med att berätta för min far: var glad, det är första ggn på 30 år som du har rätt om ditt företag.

Varsågoda.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 1 december 2020, 23:12

Diabolics skrev:Min far jobbade på fabrik i en håla utanför jönköping nästan hela arbetslivet. I mitten av 80-talet skaffade sig detta, då framgångsrika företag, som en av de första företagen en dator för att sköta saker på kontoret. Detta var enligt min far starten till fallet för detta företag. Varje dag, så länge jag kan minnas, gnällde min far över hur ledningen var inkompetenta och att företaget var på väg att gå under. En nationell omställning av produktionsprocesser i denna bransch gjorde till slut att företaget gick i konkurs och min far blev uppsagd. Detta var ca 30 år efter datorn köptes.

Jag brukade roa mig efter detta med att berätta för min far: var glad, det är första ggn på 30 år som du har rätt om ditt företag.

Varsågoda.

Du gör det lite väl enkelt för dig.

Det har sett mer eller mindre skit ut alla år med den här ledningen. Så att komma och påstå att några för en gångs skull får rätt, för att de envist klagat och kritiserat, ja, det är att göra det lite enkelt för sig.

Snarare tvärtom. Historien kan appliceras på de som försvarar Hult och den enda gång på sju år han faktiskt lyckas.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lejacques » 1 december 2020, 23:37

Riktiga tabellen just nu:
Rögle 2,33 poäng
Luleå 1,94
Örebro 1,89
Frölunda 1,81
Växjö 1,79
Djurgården 1,53
Skellefteå 1,48
Färjestad 1,47
Oskarshamn 1,47
Leksand 1,33
Linköping 1,13
HV71 1,06
Brynäs 0,94
Malmö 0,83

Frågor på det?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Avery » 1 december 2020, 23:55

Har inte skrivit i detta forum sedan 2017, men kan inte hålla mig ikväll.

Tycker att Hult & co lyckats få ihop ett bra lag med flertalet toppnamn som har olika egenskaper och dokumenterat bra stats sedan tidigare.
Problemet tycker jag är att tränartrojkan inte får ut något av gruppen. Det är total katastrof.
Sportsliga ledningen har givit ganska bra förutsättningar och satt ihop ett bra lag, att inte Rahm lyckats motivera/få ut max av gruppen är inte ledningens fel. Dags att ringa Mårts!
Avery

Inläggav Diabolics » 2 december 2020, 00:28

Jag är lika illa berörd över situationen som samtliga men det är pinsamt låg nivå att börja jubla för att man äntligen fått rätt nu när det är misär. Att börja gratulera varandra och upphöja varandra till martyrer och samtidigt kasta ut en massa halmgubbar mot andra skribenter i ett försök att lyfta sig själv ännu mer, det är nog det mest hårresande jag läst på detta forum. Vilket fundamentalt intellektuellt bottenläge. Jag har svårt att hitta ord.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 2 december 2020, 00:37

Min mening med det inlägg jag skrev tidigare i tråden var inte att lyfta mig själv. Den poäng jag försökte göra är att vi alla är delaktiga i detta.

Alla som har hållit käft och inte höjt rösten på årsmötena.

Alla som hållit god min och hoppats på det bästa när en ny säsong börjat.

Det är ditt fel. Och det är mitt. Hade HV haft en starkare och mer organiserad supporterkultur hade det här inte skett. Men det är ju min åsikt.

Sen är det ju mer regel än undantag numera att några tjurar varje säsong för att de upplever det som att vissa skriker "in your face" när det går dåligt.

Sagt det förr och säger det igen. Foka istället på hur tusan vi hamnat här. Igen. Att HV spelar piss och vi diskuterar samma saker. Igen. Jag kan lova dig att det inte har att göra med att forumet är kasst och nivån är låg.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 2 december 2020, 00:40

Nu var det i första hand inte dig jag syftade på lejacques, även om ditt inlägg andades en viss del av det och drogs med ner i sörjan.

Men jag är bestört över hur mycket offerkofter som nu bränns på hybrisens bål.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Quila » 2 december 2020, 00:42

Diabolics skrev:Nu var det i första hand inte dig jag syftade på lejacques, även om ditt inlägg andades en viss del av det och drogs med ner i sörjan.

Men jag är bestört över hur mycket offerkofter som nu bränns på hybrisens bål.

Håller med dig Diabolics...
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 2 december 2020, 00:44

Avery skrev:Har inte skrivit i detta forum sedan 2017, men kan inte hålla mig ikväll.

Tycker att Hult & co lyckats få ihop ett bra lag med flertalet toppnamn som har olika egenskaper och dokumenterat bra stats sedan tidigare.
Problemet tycker jag är att tränartrojkan inte får ut något av gruppen. Det är total katastrof.
Sportsliga ledningen har givit ganska bra förutsättningar och satt ihop ett bra lag, att inte Rahm lyckats motivera/få ut max av gruppen är inte ledningens fel. Dags att ringa Mårts!

Tycker det syns tydligt och egentligen har gjort hela tiden: spelarna tror inte på spelidén. De har försökt, men nu är det så uppenbart så det finns ingen tro på det alls längre. Med det så har förtroendet för N Rahm mer, eller mindre tappats helt. Förstår inte heller hur man kan få ut så otroligt lite av så bra material. Endast ett fåtal spelare som presterat ungefär vad man kan förvänta sig av dem och merparten har presterat långt därunder.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 2 december 2020, 00:47

Såg inte matchen. Första missade matchen på evigheter. Hur var den? Fanns det något ljus i mörkret?
Hur såg kedjan ut med Törngren, Lias och Filip? Hur verkade Wedin?
Quila
Moderator

Inläggav Robert.76 » 2 december 2020, 00:51

Quila skrev:Såg inte matchen. Första missade matchen på evigheter. Hur var den? Fanns det något ljus i mörkret?
Hur såg kedjan ut med Törngren, Lias och Filip? Hur verkade Wedin?

Nu låter jag väl sur och negativ, men den kedjan var totalt osynlig, även Wedin. 1a perioden var jämn, när Rögle gjorde 1-0 så gavHV upp...det blev så tydligt. Minst dålig var nog Hugo och Olausson. Även Kinnvall och Martisson var otroligt bleka, för att inte tala om Önerud...blekmedel där också.
Robert.76
Moderator

Inläggav 327 Karlsson » 2 december 2020, 00:58

Det enda positiva med kvällens match var att matchstället var snyggt.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav shitkicker » 2 december 2020, 01:30

327 Karlsson skrev:Det enda positiva med kvällens match var att matchstället var snyggt.

Jag tycker att Olausson är något att glädjas åt i allt mörker. Han kämpar och spelar med självförtroende, något samtliga övriga saknar.
shitkicker
Moderator

Inläggav Snöret » 2 december 2020, 03:12

Diabolics skrev:
Snöret skrev:.....svammel....

det bidrar inte så mycket att svamla ihop någon lista om man på förhand bestämt sig för att alla i HV är en nolla :roll:

Förstår du mig nu, kära Diabolics. Det är dags för dig att sluta hoppas och inse fakta. Vi är inget bra hockeylag, inte på långa vägar. Det smärtar att säga, men det är sanningen. Även om du inte vill inse eller kännas vi det, så är det så det är. Vi är just nu Sveriges sämsta ishockeylag i SHL, oavsett tabell läge. Och vi har Sveriges i särklass sämsta ledning.
Snöret

Inläggav 327 Karlsson » 2 december 2020, 10:05

shitkicker skrev:
327 Karlsson skrev:Det enda positiva med kvällens match var att matchstället var snyggt.

Jag tycker att Olausson är något att glädjas åt i allt mörker. Han kämpar och spelar med självförtroende, något samtliga övriga saknar.

Sant, det är roligt att se ungdomarna komma in och bara köra på! Att ha en sådan kedja påminner lite om fjärdekedjan 2010, eller när Svampen, Bengan och Törngren var helt respektlösa tillsammans för några år sedan.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav vonk » 2 december 2020, 10:20

Nu så där 12 tim efter avblås.... Ser ni hur laget spelar? Oerhört svårt och på gränsen tvångsmatad korkad.... men jag förmodar att dom försöker spela efter överenskommet spelsystem och spelplan, svårt tro att så där 20 man spelar som dom behagar och bara 2-3 st spelar som planen är, eller?
I frustation efter ännu en torsk är det lättast att kräva allas avgång och sparka alla utom ismaskin föraren och P-vakter men försök sätta er på spelarnas situation, inte så kul att gå på jobbet när det verkligen pissar emot som störtflod! Visst är det ngt som är åt helvete men man ska nog hitta den akuta punkten att sätta fingret på och agera efter det.
Tror att spelsystem själv är största orsak varför beteendet är så håglöst virrigt på matcherna, för svårt att utföra, för lätt för motståndaren att söndra....
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav Quila » 2 december 2020, 10:28

Tack för input i matchen lite längre upp :)

Det är när det blåser som starkast emot som våra mest meriterade spelare ska kliva fram. Förväntar mig mycket mer av våra främsta spelare. Dags att sluta alibispela och börja tävla i varje moment på isen. Tyvärr verkar Rahm tappat förtroendet bland spelarna och då behövs en ny röst, med stadiga ben, som väcker laget och får dom att tro på deras hockeyskills igen. Synd, då jag verkligen trott på Rahm, men tycker han känns för endimensionell och tror för hårt på sin idé, istället för att anpassa den utefter materialet han har att tillgå.
Quila
Moderator

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna