shitkicker skrev:Som jag ser det så är det få lag, om ens något, som HV kommer att lyckas slå på egen hand. Det krävs en kombination av att HV har en bra dag och motståndarna har en dålig dag. Vi får hoppas att det ser ut så ikväll (och resten av säsongen också).
Precis så det blev. HV var bra, men Luleå var inte påkopplade, det var tydligt.
Bra seger, viktigt med 3p. Annars tycker jag att flera saker såg bättre ut än det gjort tidigare. Inte lika många vansinniga misstag bakåt, och de som man ändå bjöd på blev inte lika kostsamma som de brukar. Försvarsspelet såg något bättre ut, men det finns fortfarande tendenser av att sistagubben gör det onödigt svårt för sig själv där det finns stora risker för farliga spelvändningar där möjligheten till lager på lager helt uteblir på grund av att alla är på fel sida pucken.
Centersidan såg stabilare ut än den brukar också. Och vad det beror på vet jag..... men det är ingen idé att nämna.
Hugo storspelade. Också viktigt. Gjorde fina räddningar särskilt i andra perioden och i början av tredje, där matchen hade kunnat ta en annan väg. Sen fick han också god hjälp av övriga idag. Många skott kom utifrån utan skymning, så där skötte sig övriga på ett bra sätt också.