Omgång 7: HV71 - Färjestad BK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 7: HV71 - Färjestad BK

Inläggav jordfelsbrytare » 10 oktober 2020, 20:26

Andersson711 skrev:Chansvärvningen av superstjärnan Axel Holmström (gjort 1 bra slutspel) har ju verkligen burit frukt hittills.
Det enda hans kontrakt innebär är att vi i princip alltid är 1 center kort.

Fy fan Johan Hult, du är ett gift för denna föreningen.

High risk high reward värvning..
jordfelsbrytare

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 20:28

jordfelsbrytare skrev:
Andersson711 skrev:Chansvärvningen av superstjärnan Axel Holmström (gjort 1 bra slutspel) har ju verkligen burit frukt hittills.
Det enda hans kontrakt innebär är att vi i princip alltid är 1 center kort.

Fy fan Johan Hult, du är ett gift för denna föreningen.

High risk high reward värvning..

Inte för att vara extra bitter men var i det hela fanns en ”high reward”? Han har som sagt gjort 1 bra slutspel sen mest varit knäskadad.
Jag ser det som en klassisk Hult-värvning.. ”Går det så går det”.
Andersson711
Moderator

Inläggav eisbjern » 10 oktober 2020, 20:31

jordfelsbrytare skrev:Den gemensamma nämnaren till den misär vi fans behövt uppleva så många år är att Johan Hult byggt laget.
Belöningen nytt 3års woop woop.
I vilken annan Shl klubb som helst hade Hult blivit utsparkad med huvudet före för länge sedan.
Jag uppskattar inte den svågerpolitik som får fortsätta år efter år i klubben. Det är en livsfarlig väg att hålla.

Nu börjar det kännas riktigt jävla läskigt det här.
Det positiva är 1 poäng och Hugo+Martinsson insats.

Dels det, sedan är det vedervärdigt tråkiga spelsystemet som man envisats med sedan i princip sedan Dahléns tid som helt desarmerar skickliga spelare. Lägg där till att man nu kompletterat det med ett försvarssystem som jag inte ens kan beskriva med ord, för jag vet inte vad det är. Spelar ingen roll hurdant lag som sätts ihop då. Slår vad om att i med 2010 års upplaga av HV71 bara hade legat marginellt bättre till..
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 20:33

Legogubbe skrev:Börjar seriöst ge upp hoppet om denna föreningen. Vi förlorar ju ta mig fan mer än vad vi vinner. Folket skickar en massa hjärtan till höger och vänster, vi vinner nästa. Älskar er. Wow. till vilken nytta? Börjar snart kräkas på skiten. Är hela Jönköping släkt eller vad är det frågan om?

Exakt! Huvudet på spiken!
Man kan gilla hur länge som helst men det hjälper inte ett skit!
Men så länge vi fans håller käften och gnäller på forumet så är ju allt frid och fröjd i föreningen. Då kan man fortsätta gå till jobbet som inget hänt och köra en trevlig fika och klia varandra på ryggen.

Tänk om Hult varit VD för ett privat företag och gått minus år efter år! Hade han fått vara kvar tror ni?
Sen att man vill ha bort Rahm! Nja säger jag då det inte hjälpt tidigare.
Vi har redan haft för många tränare under Hults tid och det har inte givit oss ett skit! Guldet ska inte ges till Hult då han knappt va delaktig i det bygget! Sen har man alltså skickat tränare efter tränare och själv fått förnyat förtroende gång på gång!

Det tycker jag är det mest anmärkningsvärda och felet!
Så länge Hult accepterar en tränaren som går efter Corsi så kommer det inte hända något!
Det är här som det första felat! Sen att Hult säsong efter säsong får chans att bygga upp ett lag men inte lyckats på många år bevisar ju att det är fel man på helt fel plats!
Vi har ju ändå en kaffekokare till Hult som kan få chansen då Davidsson måste ha blivit varm o kläderna nu. Det kostar klubben ingenting förutom att man har en mindre att tjöta med under fikan.

Men ingenting kommer att hända och då ska fan Agne Bengtsson och Ekelund och bort!

Det har blivit en klubb för inbördes beundran där man likt inom politiken håller varandra om ryggen oavsett snedsteg!
Vi har blivit hockeyns Socialdemokrater! Man plockar in ditt och datt i olika positioner utan veta kunskapen!

Men vi fortsätter och nöja oss med blågula hjärtan och fortsätter leva i någon fantasi värld!
Ett enda stort mörker måste lysa över Husqvarna Garden!

Gonatt!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 10 oktober 2020, 20:35

lejacques skrev:Skrev innan matchen att jag trodde på seger då den här föreningen alltid hittar ett sätt att hålla sig flytande.

Men fan. Hults HV har balanserat på gränsen till katastrof i flera år nu. Är det här året då verkligheten till slut kommer ikapp och allt går åt helvete. På riktigt.

En jävla fin sits föreningen satt sig i. Tre år på Hult, två på Rahm, tre på Nyman. Kan bli rätt kostsamt, i synnerhet i dessa tider, om polletten till slut ramlar ner och man fattar att man måste rensa i den sportsliga ledningen...

Jag kan köpa att Hult inte har gjort ett bra jobb över tid.
Jag håller med.

Men denna säsong kan man omöjligt skylla på Hult? Han har ställt ett väldigt väldigt bra lag till tränarnas förfogande. De måste han få cred för, precis som han fått skit dom andra säsongerna när laget sett väldigt spretiga ut.

LAGET MÅSTE kunna göra de bättre. Just nu handlar de om självförtroende givetvis. Man hittar sätt att förlora pga av att man förlorat så mycket innan.

När detta lag får luft. Så är jag övertygad om att de vänder. O då vänder de rejält.
Men just nu är de tufft, man hade behövt vinna ikväll, man behöver vinna snart.

För att få luft.
Nick

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 20:35

PapaEmeritus skrev:Som sagt. Jag tror fan att vi kan åka ur om vi inte börjar sparka folk snart.

Ny sportchef.
Ny tränartrio.
Två nya backar.
Önskelistan kan göras lång.

Pandemin och det tuffa ekonomiska läget lär sätta stopp för detta

Tror inte det räcker! Man måste nog avsätta styrelsen som ändå ger Hult förnyat förtroende gång på gång!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 10 oktober 2020, 20:41

Nick skrev:
lejacques skrev:Skrev innan matchen att jag trodde på seger då den här föreningen alltid hittar ett sätt att hålla sig flytande.

Men fan. Hults HV har balanserat på gränsen till katastrof i flera år nu. Är det här året då verkligheten till slut kommer ikapp och allt går åt helvete. På riktigt.

En jävla fin sits föreningen satt sig i. Tre år på Hult, två på Rahm, tre på Nyman. Kan bli rätt kostsamt, i synnerhet i dessa tider, om polletten till slut ramlar ner och man fattar att man måste rensa i den sportsliga ledningen...

Jag håller med.

Men denna säsong kan man omöjligt skylla på Hult? Han har ställt ett väldigt väldigt bra lag till tränarnas förfogande. De måste han få cred för, precis som han fått skit dom andra säsongerna när laget sett väldigt spretiga ut.

LAGET MÅSTE kunna göra de bättre. Just nu handlar de om självförtroende givetvis. Man hittar sätt att förlora pga av att man förlorat så mycket innan.

När detta lag får luft. Så är jag övertygad om att de vänder. O då vänder de rejält.

För att få luft.

Du missar en grej. Hult tillsätter även tränaren. Han är ansvarig för hela bygget.

På pappret har HV ett bra lag. Sett till forwards och målvakter. Men backsidan... Där valde han att köra sin patenterade grej och sätta sitt hopp till att spelare som aldrig varit på ett visst sätt plötsligt ska utvecklas och bli precis det Hult hoppas på.

Det är som om Hult inte kan hålla flera tankar i huvudet på samma gång. Och därför blir lagbyggena, allt från tränare till trupp, skeva - år efter år.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav eisbjern » 10 oktober 2020, 20:43

lejacques skrev:
Nick skrev:

Jag håller med.

För att få luft.

Du missar en grej. Hult tillsätter även tränaren. Han är ansvarig för hela bygget.

På pappret har HV ett bra lag. Sett till forwards och målvakter. Men backsidan... Där valde han att köra sin patenterade grej och sätta sitt hopp till att spelare som aldrig varit på ett visst sätt plötsligt ska utvecklas och bli precis det Hult hoppas på.

Det är som om Hult inte kan hålla flera tankar i huvudet på samma gång. Och därför blir lagbyggena, allt från tränare till trupp, skeva - år efter år.

Ja, hela den hockeyfilosofi som bedrivs av föreningen just nu är enormt skadlig. För även i de (få) stunder det gått bra har det i ärlighetens namn varit rätt tråkig hockey ändå.
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Mike » 10 oktober 2020, 20:46

Hulth må ha ställt ett ok lag på banan, bortsett från backarna då.
Men det är ju inte enbart spelarna han värvat, han värvar även tränarna.

Väldigt konstigt att Hulth sitter kvar med tanke på vilka tränare han värvat, för att sedan sparka.

Tror inte han kan sparka ytterligare en tränare och samtidigt stanna kvar själv.

Det jobbigaste är att alla dessa sitter på långa kontrakt, allt över 1 år är för långt med tanke på historian.
Mike

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 20:52

Tror Hult fått hybris efter succén med Borgman!
Arell skulle vara en dimension till vårt PP!
What ???? Vad jag vet så har han inte spelat 1sek ännu!

Emil Johansson skulle ta stora kliv i år!!
What?? Blir bara sämre och sämre!

Bertov värvades hem som den Jönköpingskille han ändå är!
Idag var han faktiskt bra men det är första matchen jag tycker det!
Krävs lite mer och är han tilltänkt att ersätta Lauridsen eller Andersson så fattar jag inget!
Andrea skulle också ta kliv i år! En kille på 18 bast sätter man sån tillit till är uselt! Killen kommer bli bra men
att sätta den pressen ser man att det inte gjort killen gott då han inte har någon bredvid sig som kan hjälpa han på isen.
Karlsson är en värvning jag aldrig kommer förstå överhuvudtaget! Vi hade liknande spelare redan och här kunde Hult väntat och hittat något sexigare! Men så spelar inte Hult med tanke på Styrman bl a.

Visst att forwardsidan ser bra ut men utan spelande backar så funkar inget! Först när forwards åkt för att få puck så tvingas de bromsa ner och först då får man puck! Då raseras allt vad anfall heter!
Sen överarbetar man i egen zon genom att kladda med puck så man låser fast sig eller ger bort pucken!

1. Bort med Hult!
2. Sker inte det måste styrelsen bort!
3. Bort med Hult
4. Nya sportchefen ställer krav på HC att slopa allt vad Corsi heter! Det ska aldrig ens få uttryckas inom Garden för då blir det dryga böter!

Sen kan vi ingjuta mod och självförtroende och ge killarna spelglädje för det ser ut som det saknas helt och hållet!
Senast redigerad av frippe-borås 10 oktober 2020, 20:53, redigerad totalt 1 gång.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 10 oktober 2020, 20:52

lejacques skrev:
Nick skrev:

Jag håller med.

För att få luft.

Jo jag vet att Hult även tillsätter tränaren. Jag är inte dum. Jag vet vad en sportchef gör.

Va gäller baksidan så håller jag med dig till 100 procent. Jag fattade aldrig tex varför man värvade en sån som Arell. Högst medioker. Vi har 1 toppback, ja kanske 2 om man tittar på dagens match
Kinwall o martinsson. Idag var martinsson hvs bästa back. Bakom dom är de högst mediokert.

Va gäller tränarsidan. Ja vad ska man säga. Spelar nog ingen roll vilken tränare man värvar. Ingen lyckas i Hv!
Nick

Inläggav lejacques » 10 oktober 2020, 21:05

Jag tror absolut inte att du är dum. Jag bara utgick från det du skrev i ditt inlägg. Och där tycker jag du missade en grej.

Vad gäller tränare. Ja, jo. Numera lyckas inte tränare i HV. Hult lyckas inte med tränare.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 21:09

Jag vill se en coach som faktiskt jobbat som det innan. Gärna under en längre tid! Jag skiter i vem det är, langa fram ett kontrakt till Wikegård om det är så, bara människan kommer utifrån och inte tillhör familjen! Ekelund bör avgå med, han är så jävla familjekär han med.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 10 oktober 2020, 21:12

Visst, HV spelar inte bra, men så genomuselt som många här gör gällande är det ju inte. För ser man på hur matcherna sett ut, inklusive idag, så är det egna misstag som gör att man bara har 4 p och inte 10-12 p. Som Kronvall sa i sändningen idag, sällan ser man ett lag som blir så hårt straffade för individuelka misstag som HV blivit hittills. Nästan 100-procentigt. Att man då kramar klubborna lite hårdare och ger sig själva dåligt självförtroende blir tyvärr en naturlig följd.

Man gjorde 2 gigantiska misstag mot Örebro som gjorde att man tappade en klar vinst. Man gjorde 2 gigantiska misstag mot Rögle som gjorde att man tappade vinsten. Tre individuella misstag mot Skellefteå och två (om inte tre) idag gjorde att man gav bort matcherna. Framgång föder framgång likaväl som bakslag föder bakslag. Jag fattar inte att så många, i grunden, duktiga hockeyspelare kan va så in i h-e slarviga med pucken.

Många häcklar Johan Hult, vilket jag tycker är helt uppåt väggarna fel. Laget han satt ihop är riktigt bra. Det är ju på isen det brister. Jag tror att tränarkonstellationen (förvisso tillsatt av Hult) inte är rätt. Har lite svårt att se att Rahm fixar det här faktiskt. Så ja, det kan bli en stentuff säsong. Tror inte man till slut hamnar i playoutläge, lika lite som man hamnar top sex. Ingemansland ligger nära.
Zico

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 21:14

Zico. Tycker du verkligen backsidan ser bra ut? Jag tycker den är helt sinnessjukt felbalanserad.
Andersson711
Moderator

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 21:18

Zico skrev:Visst, HV spelar inte bra, men så genomuselt som många här gör gällande är det ju inte. För ser man på hur matcherna sett ut, inklusive idag, så är det egna misstag som gör att man bara har 4 p och inte 10-12 p. Som Kronvall sa i sändningen idag, sällan ser man ett lag som blir så hårt straffade för individuelka misstag som HV blivit hittills. Nästan 100-procentigt. Att man då kramar klubborna lite hårdare och ger sig själva dåligt självförtroende blir tyvärr en naturlig följd.

Man gjorde 2 gigantiska misstag mot Örebro som gjorde att man tappade en klar vinst. Man gjorde 2 gigantiska misstag mot Rögle som gjorde att man tappade vinsten. Tre individuella misstag mot Skellefteå och två (om inte tre) idag gjorde att man gav bort matcherna. Framgång föder framgång likaväl som bakslag föder bakslag. Jag fattar inte att så många, i grunden, duktiga hockeyspelare kan va så in i h-e slarviga med pucken.

Många häcklar Johan Hult, vilket jag tycker är helt uppåt väggarna fel. Laget han satt ihop är riktigt bra. Det är ju på isen det brister. Jag tror att tränarkonstellationen (förvisso tillsatt av Hult) inte är rätt. Har lite svårt att se att Rahm fixar det här faktiskt. Så ja, det kan bli en stentuff säsong. Tror inte man till slut hamnar i playoutläge, lika lite som man hamnar top sex. Ingemansland ligger nära.

Förstår din tanke! Hade det handlat om en säsong så.... Men nu har vi haft flera säsonger där det bara ser sämre och sämre ut oavsett lag Hult ger till förfogande! Många skrek tidigt att backsidan var för dålig! Vi tappade Lauridsen och Andersson. Ersatte med Arell och Bertov!!
Att misstag kommer någon gång köper jag. Men när samma spelare gång på gång gör det så handlar dem om skicklighet att inte hamn fler gånger i såna situationer.
Vet inte vad Hult ställer för krav på spelsätt med det är bla det som felar i föreningen att man ger tränaren 110% förtroende för sitt spelsätt! Hade man tyckt till så hade man väl aldrig accepterat att spela efter Corsi! Men det har man gjort och det ser lika dåligt ut nu som då man spelade efter det!
Senast redigerad av frippe-borås 10 oktober 2020, 21:20, redigerad totalt 1 gång.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 10 oktober 2020, 21:19

lejacques skrev:Jag tror absolut inte att du är dum. Jag bara utgick från det du skrev i ditt inlägg. Och där tycker jag du missade en grej.

Vad gäller tränare. Ja, jo. Numera lyckas inte tränare i HV. Hult lyckas inte med tränare.

Som jag skrev så håller jag med dig om Hults jobb över tid. Där har de varit för dåligt. Syftade mest på denna säsong när vi har ett väldigt bra lag på pappret.

Vi hoppas alla på att de ska vända. De får se ut hur de vill bara de vänder.
Nick

Inläggav gnrl99 » 10 oktober 2020, 21:20

Zico skrev:Visst, HV spelar inte bra, men så genomuselt som många här gör gällande är det ju inte. För ser man på hur matcherna sett ut, inklusive idag, så är det egna misstag som gör att man bara har 4 p och inte 10-12 p. Som Kronvall sa i sändningen idag, sällan ser man ett lag som blir så hårt straffade för individuelka misstag som HV blivit hittills. Nästan 100-procentigt. Att man då kramar klubborna lite hårdare och ger sig själva dåligt självförtroende blir tyvärr en naturlig följd.

Ingemandsland, JA. med topp 3 dyraste truppen i ligan!!! Oerhört misslyckande....igen!

Ser väldigt haffsigt ut på isen, varje match är det ngt individuellt misstag som avgör tydligen....eller inte.

Man är för dåliga helt enkelt!
gnrl99

Inläggav Zico » 10 oktober 2020, 21:42

Andersson711 skrev:Zico. Tycker du verkligen backsidan ser bra ut? Jag tycker den är helt sinnessjukt felbalanserad.

Jag tycker så här: efter att tre backar lämnat laget sen förra säsongen, hade vi fem backar kvar som var riktigt bra. Kinnvall, Martinsson, Strömberg, Johansson o Williamsson. Gediget! Sen fyller man på med Bertov och den värvningen köper jag. Man lyfter upp Andrae, vilket är helrätt. Men sen blev det nåt fel.

Jag satt och väntade på en Adam Almquist eller likvärdig.....och då tar man in Niklas Arell. Då blev det fel i backbalansen enligt mitt sätt att se på det. Att man sen tar Anton Karlsson som ersättare till Williamsson är väl ok. Tufft läge dock att komma in så abrupt som han gjorde eftef att inte spelat sen i mars. Med det sagt, Williamsson är saknad. Att Emil J skulle falera som han ju faktiskt gjort är nog överraskande för både SC, tränare och oss supportrar.

Är det svar nog på din fråga?
Zico

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 21:49

Zico skrev:
Andersson711 skrev:Zico. Tycker du verkligen backsidan ser bra ut? Jag tycker den är helt sinnessjukt felbalanserad.

Jag tycker så här: efter att tre backar lämnat laget sen förra säsongen, hade vi fem backar kvar som var riktigt bra. Kinnvall, Martinsson, Strömberg, Johansson o Williamsson. Gediget! Sen fyller man på med Bertov och den värvningen köper jag. Man lyfter upp Andrae, vilket är helrätt. Men sen blev det nåt fel.

Jag satt och väntade på en Adam Almquist eller likvärdig.....och då tar man in Niklas Arell. Då blev det fel i backbalansen enligt mitt sätt att se på det. Att man sen tar Anton Karlsson som ersättare till Williamsson är väl ok. Tufft läge dock att komma in så abrupt som han gjorde eftef att inte spelat sen i mars. Med det sagt, Williamsson är saknad. Att Emil J skulle falera som han ju faktiskt gjort är nog överraskande för både SC, tränare och oss supportrar.

Ärligt talat, ja. Det är absolut svar nog på min fråga. Håller dock inte med gällande Bertov då jag anser honom vara alldeles för dålig.
Han är på sin höjd ”ok”. Varken mer eller mindre men sannerligen ingen Nisse/Lauridsen.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 10 oktober 2020, 22:23

Andersson711 skrev:
Zico skrev:

Ärligt talat, ja. Det är absolut svar nog på min fråga. Håller dock inte med gällande Bertov då jag anser honom vara alldeles för dålig.
Han är på sin höjd ”ok”. Varken mer eller mindre men sannerligen ingen Nisse/Lauridsen.

Tycker ändå han är ok. Bättre idag när han "slapp" Emil J. Håller med att han inte är vare sig Nisse eller Lauridsen, men bra ersättare till Persson tänker jag.
Zico

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 22:41

Ja det köper jag, men det innebär ju att vi ändå inte ersatt någon av de flyktade backarna. DET, om något är ett problem.
Vi behöver backar som kan sätta ett ordentligt förstapass likväl som att kunna lägga en enkel sarg ut när det behövs.
Andersson711
Moderator

Inläggav Zico » 10 oktober 2020, 22:57

Andersson711 skrev:Ja det köper jag, men det innebär ju att vi ändå inte ersatt någon av de flyktade backarna. DET, om något är ett problem.
Vi behöver backar som kan sätta ett ordentligt förstapass likväl som att kunna lägga en enkel sarg ut när det behövs.

Man kan väl ändå, i någon mån, se Andrae som duglig ersättare till Lauridsen. Om han håller 52 omgångar återstår att se. Jag gillar dock att man vågar satsa på de unga, riktiga stora talangerna. Men som jag skrev tidigare, i min bok blev det fel när man tog in Arell utan att för den skull såga honom. Han gör det för det mesta ok, men det hade behövts nåt annat, där verkar vi vara eniga.
Zico

Inläggav Dovahkiin » 10 oktober 2020, 23:40

Sånt här händer aldrig fhc eller Luleå tex de gör ej dessa enorma misstag gång på gång på gång de har även alltid bättre grundspel mm. Tar ju för fan 30 matcher innan hv ens hittar spelet. Något är så in i helvete fel iHv och har varit väldigt länge.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Andersson711 » 10 oktober 2020, 23:41

Zico skrev:
Andersson711 skrev:Ja det köper jag, men det innebär ju att vi ändå inte ersatt någon av de flyktade backarna. DET, om något är ett problem.

Man kan väl ändå, i någon mån, se Andrae som duglig ersättare till Lauridsen. Om han håller 52 omgångar återstår att se. Jag gillar dock att man vågar satsa på de unga, riktiga stora talangerna. Men som jag skrev tidigare, i min bok blev det fel när man tog in Arell utan att för den skull såga honom. Han gör det för det mesta ok, men det hade behövts nåt annat, där verkar vi vara eniga.

Där är jag med. Vi hoppas att Andrae håller, kanske får ytterligare en push av J-VM (om det blir något) och kommer tillbaka med ytterligare en dimension. Nej Arell gör vad som förväntas, synd bara att Hult åter väljer att presentera en spelare på fel sätt när han lyfter fram Arell som en 2-vägs back. Läste fö i en annan tråd att du funderar på att hoppa av forumet. Låter som en sällsynt värdelös idé då dina inlägg ofta (inte alltid) uppskattas då det väger upp för många av oss andra mer bittra skribenter.
Andersson711
Moderator

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna