Vi måste agera och visa vårt missnöje

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Vi måste agera och visa vårt missnöje

Inläggav FoX » 8 oktober 2020, 22:16

Om det ska bli någon vändning för vårt älskade Hv71 så måste vi fans agera.
Efter x antal Mail till Agne Bengtsson under åren så får man som svar att man har Hults förtroende till 100%!
Det visar sig stämma eftersom man väljer att förlänga med honom gång på gång!

Trots säsong efter säsong med ny HC så blir det inte bättre utan det blir sämre och sämre samt en otroligt tråkig ishockey!

Därför tror jag med flera att vi behöver göra något!
Att samlas och visa vårt missnöje utanför Husqvarna Garden.
Att skriva av oss vår frustration här över Hults sätt att bygga lag hjälper inte.
Vill vi ha en ändring så måste vi ta ett ansvar!
Jag vill inte sitta och titta när de gräver graven för mitt Hv71 som jag följt slaviskt i ca 40år!

Hur många är på och isåfall när?
Eller finns det andra förslag!
FoX

Re: Vi måste agera och visa vårt missnöje

Inläggav gnrl99 » 8 oktober 2020, 22:18

Jag är på! Närsom!!!

Det är helt orimligt att vi kommer se en förändring om INTE vi fans reagerar och agerar nu! Innan det är för sent TACK!

Många här inne kritiserar Hult ( med all rätt) men Ekelund då? Peter har varit GM lika länge som Hult/Davidsson sportchefer. Eklund har faktiskt det yttersta sportsliga ansvaret. Men vad gör han om dagarna? Springer runt o är allmänt käck där på kontoret och äter goda luncher och lyfter en bra lön även han såklart. Kompisgängets HV71 !
Agne är klubbdirektör och är högsta boss. Många som faktiskt inte lever upp till förväntningarna.

För MYCKET mys och för lite vinnarmentalitet , tvärtom mot HV71 tidigare. Där saknades inte vinnarskallar .

Behöver ju inte vara någon expert för att se att Hults "stratgi" tidigare år varit tveksam, dvs satsa på bredd istället för spets. Nu har han ändrat den taktiken forrwardsmässigt men istället har vi en backsida värdig Malmö Redhawks i bästa fall.

Hult ska INTE bygga fler HV-lag. Tack!
Senast redigerad av gnrl99 8 oktober 2020, 22:30, redigerad totalt 3 gånger.
gnrl99

Inläggav FoX » 8 oktober 2020, 22:21

gnrl99 skrev:Jag är på! Närsom!!!

Grymt! Hoppas på fler missnöjda fans som inser att det är detta som kommer krävas för att få ordning på Hv71!
FoX

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2020, 00:16

Skittråd.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav gnrl99 » 9 oktober 2020, 00:21

Diabolics skrev:Skittråd.

Hur menar du att man uppnår en förändring då? Tror du ledningen avsätter sig själva? Det tror inte jag.
Om inte vi sätter press finns ju absolut ingen som helst chans till att bli en toppklubb igen iaf.....
gnrl99

Inläggav FoX » 9 oktober 2020, 01:01

Fortsätt du att försvara Hult och ledningens sätt att fördärva vårt lag!
Men gnäll inte sen när det är kört!
Det finns absolut ingenting som talar för oss i år. Vi spelar den sämsta och tråkigaste hockey i SHL!
Men både klubben och en del fans vägrar inse det och lever på gamla meriter. Det är det som skrämmer mig mest, förnekelse!
FoX

Inläggav Mikko_ » 9 oktober 2020, 05:43

Jag är på! Jag börjar måla plakat redan idag!
Är det någon som ska avgå så röstar jag på 1. Hult 2. Davidsson 3. Övriga

Ersätt Hult med Thörnberg vore det enda vettiga!!
Mikko_

Inläggav Twonell » 9 oktober 2020, 10:19

Lägg ner denna tråden TACK
Twonell

Inläggav Windom Earle » 9 oktober 2020, 10:48

Mikko_ skrev:Jag är på! Jag börjar måla plakat redan idag!

Nja, inget ont om Thörnberg, varken Owe eller Martin. Nr 10 ska upp i taket för utomordentlig fighting spirit och målfarlighet, men Thörnberg är kanske den siste jag skulle välja som sportchef. Hellre Andreas Falk som borde ha haft många år med "C" i HV71.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Nutarviguld » 9 oktober 2020, 12:03

Windom Earle skrev:

Nja, inget ont om Thörnberg, varken Owe eller Martin. Nr 10 ska upp i taket för utomordentlig fighting spirit och målfarlighet, men Thörnberg är kanske den siste jag skulle välja som sportchef. Hellre Andreas Falk som borde ha haft många år med "C" i HV71.

Jag tror inte Thörnberg är den typen som kan hantera ett sportchefs jobb alls faktiskt. Men man undrar ju vad som hänt med hans tröj hisning ? Men att byta ut Hult har man ju längtat efter i många år nu.
Nutarviguld

Inläggav Hannes » 9 oktober 2020, 12:45

Nutarviguld skrev:
Windom Earle skrev:

Jag tror inte Thörnberg är den typen som kan hantera ett sportchefs jobb alls faktiskt. Men man undrar ju vad som hänt med hans tröj hisning ? Men att byta ut Hult har man ju längtat efter i många år nu.

Tröjhissningen kommer antagligen nästa år. Det är sällan det är tätt inpå att en spelare försvunnit, Petraseks tog ett tag, Gustafssons likaså. För det första vet vi inte om Thörnberg slutat, för det andra har vi ingen publik, för det tredje kan det vara på sin plats att invänta det beslutet ett tag till med tanke på att det varit infekterat. Så nästa år alternativt året efter.

Appråpå visa missnöje; bli medlemmar och inkom med förslag på de årsmöten som hålls. Det är vi medlemmar som äger klubben i grunden och har alla möjligheter att välja styrelse som faller oss i smaken.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2020, 13:34

FoX skrev:

Det finns absolut ingenting som talar för oss i år. Vi spelar den sämsta och tråkigaste hockey i SHL!
Men både klubben och en del fans vägrar inse det och lever på gamla meriter. Det är det som skrämmer mig mest, förnekelse!

Tack för att du berättar för mig vad min inställning till saken är. Jag visste inte om detta själv.

Sen att du väljer att skicka en halmgubbe till mig, snarare än att fundera över varför jag tycker detta är en skittråd, eller kanske bara ställa frågan :roll:, det säger rätt mycket om varför det bevisligen är en skittråd. Att på ett pubertalt och impuls-styrt sätt få för sig att man skall dra med sig några likasinnade och göra någon typ av missnöjes-manifestation som på något hybris-artat sätt skulle företräda "fansen", är skrattretande som bäst.

Du är väl medlem? Tror du inte på medlemsdemokrati, ja då kanske du inte skall vara medlem? Det finns nämligen civiliserade processer för hur man påverkar verksamhet i medlemsstyrda föreningar. Jag gissar att du är för harig för att gå på medlemsmötet och haspla ur dig all den smörja du förmedlar här för att få till stånd en förändring. Men att dra ihop en skock lika hariga människor och känna sig stark i grupp, ja, det är ju så folk brukar visa sitt missnöjde som inte vill delta i den civiliserade processen.

Så ja, skittråd.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 9 oktober 2020, 13:40

FoX skrev:Efter x antal Mail till Agne Bengtsson under åren så får man som svar att man har Hults förtroende till 100%!

Vad ska han säga?

Jag har förklarat det i så många andra sammanhang, att i kommunikation utåt så finns bara två lägen att kommunicera:
antingen fullt förtroende eller inget förtroende. Sen spelar det ingen roll om han egentligen är tveksam till Hult, det är inget som öht kommer att kommuniceras utåt så länge Hult är anställd. Att tro man ska få ett ärligt svar på en sån fråga är väldigt naivt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 9 oktober 2020, 13:41

Mikko_ skrev:Ersätt Hult med Thörnberg vore det enda vettiga!!

Det där förslaget var en smula eljest, minst sagt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2020, 13:46

Tillägg:

Det finns ytterligare en medlemsstyrd organisation som man kan delta i och som skulle kunna vara ett medel för att få fram åsikter om hur HV styrs etc: NBS. Det är en organisation som har HVs öra och där skulle det kunna komma kritik ifrån som faktiskt tas på allvar.

Gillar man inte NBS, då kan man starta en egen förening med medlemmar som gör sig hörda. Skulle det visa sig, att genom demokratiska former, det infinner sig en jättestark organisation, medlemsmässigt, som vill påverka HV genom sitt medlemskap i HV71, ja då har man ett case.

annars... nja.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Quila » 9 oktober 2020, 16:11

Herregud, vilken tråd...
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Kallesgranne » 9 oktober 2020, 16:18

Höj er! Lägg ner tråden!
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav gnrl99 » 9 oktober 2020, 19:27

Diabolics skrev:
FoX skrev:

Tack för att du berättar för mig vad min inställning till saken är. Jag visste inte om detta själv.

Sen att du väljer att skicka en halmgubbe till mig, snarare än att fundera över varför jag tycker detta är en skittråd, eller kanske bara ställa frågan :roll:, det säger rätt mycket om varför det bevisligen är en skittråd. Att på ett pubertalt och impuls-styrt sätt få för sig att man skall dra med sig några likasinnade och göra någon typ av missnöjes-manifestation som på något hybris-artat sätt skulle företräda "fansen", är skrattretande som bäst.

Du är väl medlem? Tror du inte på medlemsdemokrati, ja då kanske du inte skall vara medlem? Det finns nämligen civiliserade processer för hur man påverkar verksamhet i medlemsstyrda föreningar. Jag gissar att du är för harig för att gå på medlemsmötet och haspla ur dig all den smörja du förmedlar här för att få till stånd en förändring. Men att dra ihop en skock lika hariga människor och känna sig stark i grupp, ja, det är ju så folk brukar visa sitt missnöjde som inte vill delta i den civiliserade processen.

Så ja, skittråd.

Det är allt annat än demokratiskt snarare mkt korrupt som HV-ledningen agerar med sin svågerpolitik. Ge vännerna kontrakt baserat enbart på att dom är vänner, knappast meritmässig rekrytering eller resultatbaserad iaf.

Dom har misslyckats 5/6 säsonger med uppsatta målen men får ändå förlängda kontrakt hela högen. Kallar du det seriöst eller?

Skrämmande att det tillåts fortsätta!
gnrl99

Inläggav Diabolics » 9 oktober 2020, 21:36

gnrl99 skrev:Det är allt annat än demokratiskt snarare mkt korrupt som HV-ledningen agerar med sin svågerpolitik. Ge vännerna kontrakt baserat enbart på att dom är vänner, knappast meritmässig rekrytering eller resultatbaserad iaf.

Det du skriver om har inget att göra med demokratin i föreningen att göra. Medlemmarna väljer styrelsen, som sedan sköter tillsättningar.
Så det är precis så föreningsdemokrati fungerar, sen att du inte fattar det, det kan jag inte rå för.

Sen tror jag inte du har en aning om vad du snackar om med "meritmässig rekrytering" (inget ord jag någonsin sett användas i dessa kretsar) eller resultatbaserad (hur kan man basera en rekrytering på ett resultat? Vilket resultat? Det som man visat upp förr eller det som komma skall, så att man då måste vara synsk) utan du skriver bara lite ord som du tror passar ihop så du får en hel mening.

gnrl99 skrev:Dom har misslyckats 5/6 säsonger med uppsatta målen men får ändå förlängda kontrakt hela högen. Kallar du det seriöst eller?

Skrämmande att det tillåts fortsätta!

Så byter du ämne. Vad har detta med föreningsdemokrati att göra? Eller med frågan om hur jävla puckad denna tråd är? Nej just det, inget alls. Det är fortsatt en jävla usel ide att springa iväg till arenan och skrika sig hesa för att man känner sig butthurt, när det finns accepterade processer att påverka en förening.

Och förutom de olika medlemsprocesserna jag har beskrivit innan så kan man (inte nu, men i vanliga fall) visa sitt missnöje med att inte gå på matcher, köpa prylar, betala för c-more eller på annat sätt undvika att stödja HV ekonomiskt.

Du kan ju göra som han idioten på facebook som bytte till frölunda.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 9 oktober 2020, 23:18

Frågor till de som är missnöjda och vill agera och visa missnöje: Fox, gnrl99 och Mikko_

1. Är ni medlemmar?
2. Har ni i så fall gått på medlemsmötena?
3. Har ni i så fall tagit upp ert missnöje med Hult, målsättningar, ledning, ryggdunkarmentalitet osv på mötena?
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav aimstar » 10 oktober 2020, 06:27

I stort sett alla, både här och experter, hyllade HV's trupp inför säsongen. Förutom premiären och ett mål i öppen kasse sist så har man bara uddamålsförluster. Det kanske är läge att sitta ner i båten lite och inte lägga sån energi på att tvunget hitta en syndabock?
aimstar

Inläggav Nutarviguld » 10 oktober 2020, 08:35

aimstar skrev:I stort sett alla, både här och experter, hyllade HV's trupp inför säsongen. Förutom premiären och ett mål i öppen kasse sist så har man bara uddamålsförluster. Det kanske är läge att sitta ner i båten lite och inte lägga sån energi på att tvunget hitta en syndabock?

Jag har ifrågasatt backsidan från start
Nutarviguld

Inläggav jordfelsbrytare » 10 oktober 2020, 09:33

aimstar skrev:I stort sett alla, både här och experter, hyllade HV's trupp inför säsongen. Förutom premiären och ett mål i öppen kasse sist så har man bara uddamålsförluster. Det kanske är läge att sitta ner i båten lite och inte lägga sån energi på att tvunget hitta en syndabock?

Jag har satt stora frågetecken för HV:s backuppsättning redan i somras. För mycket "om och men" för ett lag med topp 4 ambitioner.
Målvaksidan och C/Fw sidan är dock mycket habil på pappret och bör kunna vara även i verkligheten framöver. Holmström saknas dock mer en vad jag trodde han skulle göra.
jordfelsbrytare

Inläggav RJ--92 » 10 oktober 2020, 09:40

Nutarviguld skrev:
Windom Earle skrev:

Ren gissning från min sida nu. Hissa tröja gör nog HV först när de får ha folk i hallen igen då de nog lockar rätt mycket och då bra inkomst.
RJ--92

Inläggav aimstar » 10 oktober 2020, 17:10

jordfelsbrytare skrev:Jag har satt stora frågetecken för HV:s backuppsättning redan i somras. För mycket "om och men" för ett lag med topp 4 ambitioner.
Målvaksidan och C/Fw sidan är dock mycket habil på pappret och bör kunna vara även i verkligheten framöver. Holmström saknas dock mer en vad jag trodde han skulle göra.

Nutarviguld skrev:Jag har ifrågasatt backsidan från start

Nu vet jag inte exakt vad ni har sagt, men den kritiken mot backsidan som jag har läst har handlat främst om det offensiva och det är ju inte där vi har fallerat. Däremot läcker det ju för mycket bakåt, men kan man verkligen lasta Hult för det, med tanke på hur truppen ser ut?
aimstar

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 21:00

aimstar skrev:
jordfelsbrytare skrev:Jag har satt stora frågetecken för HV:s backuppsättning redan i somras. För mycket "om och men" för ett lag med topp 4 ambitioner.

Nutarviguld skrev:Jag har ifrågasatt backsidan från start

Nu vet jag inte exakt vad ni har sagt, men den kritiken mot backsidan som jag har läst har handlat främst om det offensiva och det är ju inte där vi har fallerat. Däremot läcker det ju för mycket bakåt, men kan man verkligen lasta Hult för det, med tanke på hur truppen ser ut?

Ja det kan man för en del av backarna håller inte i SHL samt att de som han trodde ska stora kliv inte gjort det! Hult lever på karaktär och hopp! Inget jag skulle vilja ha i mitt lag om jag hade varit coach där man går in i en säsong med tro och hopp! Lite som
Managerspel att man värvar någon för att han är skön och kanske lyckas!

Sen att man får skada på Williamsson och man redan har överflöd av såna backar och saknar spelande backar så väljer man ändå att ta in medelmåtta om ens det!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav PapaEmeritus » 10 oktober 2020, 21:16

Stod ni utanför Garden med arga plakat och eldade upp HV-tröjor ikväll? Mycket tomt snack här inne annars.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav frippe-borås » 10 oktober 2020, 21:26

PapaEmeritus skrev:Stod ni utanför Garden med arga plakat och eldade upp HV-tröjor ikväll? Mycket tomt snack här inne annars.

Du e go du! Om man nu ska genomföra något seriöst så krävs det lite planering antar jag.
Men fortsätt du lägga ut blågula hjärtan, vi är bäst!

Oavsett en protest eller inte så kan det inte få fortsätta säsong efter säsong! Tillslut kommer det inte finnas några lag eller virus som räddar oss kvar! Då är vi i Allsvenskan och där vill inte jag att Hv71 hamnar och ingen annat Hv71 fan heller antar jag! Men att göra narr på folk
som vill se en förändring för att få Hv på banan igen är lika lågt tycker jag!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 10 oktober 2020, 21:36

bräna tröjor kommer inte hjälpa ett skit bara dålig ide
mrnorrland

Inläggav Diabolics » 10 oktober 2020, 23:21

frippe-borås skrev:Men att göra narr på folk
som vill se en förändring för att få Hv på banan igen är lika lågt tycker jag!

Jag kan förstå att det kan tolkas så, det jag skriver. Men betänk att du och några andra tycker att ni skall ha full frihet att berätta "sanningen" om dagens HV71 här på detta forum, men en sådan frihet kommer med en utsatthet, dvs möjligheten att någon faktiskt förklarar varför sakerna ni skriver inte håller vatten, och till och med är löjeväckande. Det får man leva med om man skriker sig hes år ut och år in. Cry me a fucking river.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Nästa

Återgå till HV71