Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Kanske lite tidigt men redan nu längtar man till Silly season!
Finns det några seriösa rykten om nya spelare till nästa säsong!?
Vad tror ni om Almqvist och Fantenberg? Blir det Frölunda om de vänder hem till Sverige tro?
Ullström vänder väl hem till Sverige antar jag då de väntar barn. Blir det Hv?
Sen är det väl dax för André Petersson att komma hem va? Likadant där, blir det isåfall Hv?
Sen har jag ju fortfarande mina egna drömmar om Bourque men det är nog sista säsongen man kan drömma om honom!
Helt fel forum men när deadline blev som den blev så får man drömma till kommande säsong!
Mods får ta bort om ni tycker det är för tidigt att spåna på kommande säsong redan! Eller starta en ny tråd!
Groucho skrev:En spelare som jag tycker HV borde jobba hårt på att värva till nästa säsong är Moras Mathias Bromé. Får lite gamla HV-vibbar när jag ser honom på isen. Snabb, jobbig jävel som dessutom har sina bästa år framför sig. Fick debutera i Tre Kronor nu senast.
Henke67 skrev:Jag vill ha hem Ullström. Han kan visserligen knappast bli en ny JD, men han borde kunna bli en ledande spelare på SHL nivå i flera år framöver. Det blir kontinuitet blandat med erfarenhet även från andra klubbar.
Men jag hoppas verkligen att man gör klart med honom vad som förväntas. Skall han bli en stötesten skall han jobba stenhårt i alla lägen, även när det går lite tungt. Och hårdare ju sämre det går...
Det har inte alltid sett ut som att han har varit en inspirationskälla för sina kedjekamrater...
Sedan vill jag ha en dedikerad specialteams coach. Jag har inget förslag på vem. Men någon förändring måste till!
Husmusen skrev:Jag drömmer om lite mer roller på våra spelare nästa säsong, inte ett gäng med allround spelare i alla femmorna.
Jag vill tillbaka till tiden med en super bra första femma igen, där femmorna var lite mer uppbyggda kring spelfördelare, någon som tar skit framförmål men som är målfarlig också och en sniper som forwards, medans man har minst 1 riktigt målfarlig back för första och andra femman också.
Jag vill se att man tar en ordentlig genomtänkare vad som är problem med vårt pp år efter år och förhoppnignsvist inser att det beror precis på ovanstående, vi måste ha in lite mer spets i Hv71 igen, inte 4 allround femmor. Vi behöver lite högre klass på våra spelare för att få igång vårt pp igen, och att de kreativa spelarna får lite mer utrymme för sitt kreativa spel.
15:48 skrev:Husmusen skrev:Jag drömmer om lite mer roller på våra spelare nästa säsong, inte ett gäng med allround spelare i alla femmorna.
Jag vill tillbaka till tiden med en super bra första femma igen, där femmorna var lite mer uppbyggda kring spelfördelare, någon som tar skit framförmål men som är målfarlig också och en sniper som forwards, medans man har minst 1 riktigt målfarlig back för första och andra femman också.
Jag vill se att man tar en ordentlig genomtänkare vad som är problem med vårt pp år efter år och förhoppnignsvist inser att det beror precis på ovanstående, vi måste ha in lite mer spets i Hv71 igen, inte 4 allround femmor. Vi behöver lite högre klass på våra spelare för att få igång vårt pp igen, och att de kreativa spelarna får lite mer utrymme för sitt kreativa spel.
Exakt! En center och en vinge av högsta klass måste in. Varför skulle man inte kunna ge våra duktiga juniorer chansen i en fjärdelina? Tror inte de skulle göra bort sig. Sparar dessutom lite pengar som kan gå till klassvärvningar eftersom vi måste värna vår skrala ekonomi... *host host*
Ny-Ny-Önerud
Teden-Ljungh-Sandberg
Figren-Andersson-Sundh
Wennlund-Holmström-Nybeck
Heikkinen
Boxplay forwards: Figren, Andersson, Sundh, Önerud, Sandberg
Powerplay forwards: Ny, Ny, Önerud, Nybeck, Ljungh, Sandberg
lejacques skrev:Drömvärvning. Fredrik Stillman.
Helst som ny sportchef. Tränare går också bra förutsatt vi får in ett nytt namn på sportchefsstolen.
Junior skrev:Känner 50/50 på Axel. Har kan nog vara en bra andracenter faktiskt, levererar ju sjukt i slutspel. Men känns heller inte som ett toppnamn. Gråter inte om vi signar honom, men kommer ju inte gå i taket heller.
magnus b skrev:Holmström känns som en kanonvärvning. Bara 22år, borde finnas enorm uppsida där. Ljungh-Holmström-Andersson-Gustafsson är ju en kanonbra centersida. Den skulle även ge rum för lite mer offensivt inriktade vingar, som kan släppa lite på defensiven typ någon som Lasch.
lejacques skrev:Holmström som spelare är intressant. Men som påpekas ovan är han som klippt och skuren för HV:s slätstrukna mall. Och det gör väl mig en smula skeptisk.
Rätt less på hårt jobbande spelare med rätt karaktär. Gissar dessutom att Hult kommer ge honom en hög lön, vilket med dagens spelsystem ger oss max 0,5 poäng per match tillbaka.
Suck.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster