Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav didotto » 22 januari 2022, 00:08

15:48 skrev:
didotto skrev:
15:48 skrev:Ge oss HJALMARSSON nu!! Tror ärligt att vi kunde haft både Hjalmar och André om vi haft en sportchef värd namnet… Spelarna har självklart en egen vilja men en skicklig sportchef hade löst det…

Hur då? Hjalmarsson har slutat och lever gott i USA. Petersson har lite högre ambitioner än att spela i allsvenskan. En forward av högsta europeisk klass ska spela i allsvenskan? Kom igen..

Såklart! Men Hjalmarsson kunde levt gott i Sverige oxå. Och du vet säkert att det var självklart att han skulle bli kvar i USA? André var ju enligt många ett hett spår länge men du kanske har full insyn? Vilka bomber har Hult levererat? En bra sportchef överraskar positivt…

Nej det vet jag inte men antar att han vill bo kvar där? Ändå varit över i 14 år.
Hett spår? Jo, han tränade med HV och det var ju skoj. Men hur nära var det egentligen? Han har ju valt bort HV tidigare när de låg i SHL, varför skulle han välja HV när de ligger i allsvenskan?
Angående bomber.. Ja, jag vet inte vilka bomber han har levererat men det var ju inte det du skrev? Du valde ut två spelare som har en anknytning till HV men, såhär i efterhand, har valt bort HV på ganska självklara grunder. Har ju ingen direkt någon betydelse vilken sportchef man haft.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav spaawn » 24 januari 2022, 16:29

Såg att expressens panel spekulerade i ev. fler lag som kan tänka sig att sälja av sina stjärnor i allsvenskan. De nämnde Kristianstad som för bara nått år sedan stod på ruinens brant, och då är det ju deras målvakt Dichov som bl.a. nämns. HÄR har vi nått som LÄTT hade varit värt att lägga både 1 och 2 miljoner på inför slutspelet då vi snackar kanske top-3 målvakter i serien, vilket skulle kunna visa sig rejält avgörande i slutändan. Tänker Hult likadant? Med 99.99% säkerhet nej....
spaawn

Inläggav Zico » 24 januari 2022, 16:41

spaawn skrev:Såg att expressens panel spekulerade i ev. fler lag som kan tänka sig att sälja av sina stjärnor i allsvenskan. De nämnde Kristianstad som för bara nått år sedan stod på ruinens brant, och då är det ju deras målvakt Dichov som bl.a. nämns. HÄR har vi nått som LÄTT hade varit värt att lägga både 1 och 2 miljoner på inför slutspelet då vi snackar kanske top-3 målvakter i serien, vilket skulle kunna visa sig rejält avgörande i slutändan. Tänker Hult likadant? Med 99.99% säkerhet nej....

Han sägs vara klar för Frölunda nästa år, så ett annat klubbyte i år är nog inte aktuellt.
Zico

Inläggav frippe-borås » 25 januari 2022, 15:03

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... e-winiecki
Blake Winiecki spelade ihop med Powell ifjol och här ska man ju göra allt man kan för att försöka locka hit Blake.
Använd Powell som referens och be honom kolla läget om intresse.
Poängmakare i både mål och assist.
Det som talar emot är ju ytterlige en center men det går att lösa genom att slänga ut någon nuvarande center på en forwardsposition.
För mig räcker det inte med Powell som förvärv inför avgörande slutspel. Vad händer om Önerud eller Ullström inte håller. För det finns inga garantier att de gör det. Här måste man rusta för kriget som komma skall! Eller ska vi lita på att Kokkonen börjar leverera efter 2 säsonger?
Med tanke på att han spelas i 1:a kedjan så verkar ju coacherna tro på honom.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav HV-supportern » 26 januari 2022, 23:28

Ässät missar med 99% säkerhet slutspelet i Liiga. Tänk om vi kunde krydda målvaktssidan med ett lån av Linus Söderström inför HA slutspelet.
HV-supportern

Inläggav Herkie82 » 27 januari 2022, 07:49

HK Sochi går det sådär för.

Där finns Magnus Hellberg. Svensk OS målis. Öppnar vi plånboken rejält där så har vi en målis som garanterat tar oss till SHL.

Att vi lyckas få tag på Hellberg inför slutspelet lär stanna vid en dröm men detta är ju en drömtråd. Jag tror Hellberg är en spelare vi kan kasta omotiverat mycket pengar på iallafall.
Herkie82

Inläggav Goddamn » 27 januari 2022, 08:10

Apropå just drömmar. Kan ju inte låta bli att drömma när man ser Tedenby på bild ihop med Önerud.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav DocSeverinsen » 27 januari 2022, 16:11

Goddamn skrev:Apropå just drömmar. Kan ju inte låta bli att drömma när man ser Tedenby på bild ihop med Önerud.

Tedenby är en dröm som absolut kan bli sann. Minsk ligger precis ovanför slutspelssträcket och kan missa slutspelet, och han har utgående kontrakt. Även Almquist spelar ...
DocSeverinsen

Inläggav tibia » 27 januari 2022, 16:22

DocSeverinsen skrev:
Goddamn skrev:Apropå just drömmar. Kan ju inte låta bli att drömma när man ser Tedenby på bild ihop med Önerud.

Tedenby är en dröm som absolut kan bli sann. Minsk ligger precis ovanför slutspelssträcket och kan missa slutspelet, och han har utgående kontrakt. Även Almquist spelar ...

Tedenby har varit en dröm sen han lämnade, extremt rolig spelare att titta på
tibia

Inläggav Nick » 27 januari 2022, 16:35

DocSeverinsen skrev:

Hur många omgångar återstår? Vet du det?

Såg nu att dom spelat 47 matcher. Tror inte den drömmen är särskilt realistisk då. Kommer aldrig hinna Spela klart innan 15e februari.
Nick

Inläggav Weirdo » 27 januari 2022, 18:41

Nick skrev:
DocSeverinsen skrev:

Hur många omgångar återstår? Vet du det?

Såg nu att dom spelat 47 matcher. Tror inte den drömmen är särskilt realistisk då. Kommer aldrig hinna Spela klart innan 15e februari.

Tror dessutom de har tagit uppehåll för OS redan.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Nick » 27 januari 2022, 20:40

Japp nästa match är den 22a. Så därifrån kan vi glömma nyförvärv.
Nick

Inläggav Herkie82 » 27 januari 2022, 21:39

Då är det typ bara Liiga vi kanske kan värva ifrån då.

Den sög ju lite ändå.
Herkie82

Inläggav lejacques » 29 januari 2022, 12:43

Okej. Visst, det är en drömmartråd. Men Hult har ju tydligt sagt att han hellre värvar spelare som levererat i allsvenskan (en skön omskrivning för att han själv inte kan hitta bra spelare utan allsvenska meriter) så jag funderar på vad som faktiskt är rimligt att drömma om.

Jag tänker så här.
1) Hult vill antingen byta spelare med ett allsvenskt lag, alternativt köpa loss spelare från allsvenskt lag.
2) Sannolikheten för att en toppkonkurrent vill släppa en av sina bästa spelare till oss är låg, väldigt låg. Så...
3) ...laget ifråga måste befinna sig på den undre halvan och vara desperata. Typ ekonomiskt som Almtuna och Västervik.

Eftersom Västervik och Almtuna redan sålt ut några av sina bästa spelare så räknar jag bort dem. Kvar blir då, enligt kriterierna ovan Vita hästen, Tingsryd, Södertälje och Troja. Södertälje befinner sig dock i ett läge då de riskerar megafiasko om de åker ut. De har dessutom redan gjort om en del i truppen. Räknar därför bort dem.

Så vad kan vi hitta hos dessa tre lag? Tänker att jag gör som Hult och eliteprospectar och går på deras bästa poängsspelare helt enkelt.

Vita hästen:
Forwards: Rihards Marenis (som värvades från hockeyettan mitt under säsong. Det går visst att hitta spelare utifrån...)
Backar: Colby Sissons

Tingsryd:
Forwards: Daniel Öhrn
Backar: Alexander Lindelöf

Troja:
Forwards: Joakim Hillding
Backar: Kevin Karlsson

Skulle på riktigt inte bli ett dugg förvånad om något av namnen ovan är nästa nyförvärv.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav fronten » 29 januari 2022, 13:24

lejacques skrev:Eftersom Västervik och Almtuna redan sålt ut några av sina bästa spelare så räknar jag bort dem.

Nu är han visserligen center men vi kan stuva om lite, Georgs Golovkovs i Almtuna är en spelare som stuckit ut när vi mött dom enligt mig. Duktig på att transportera in pucken i offensiv zon och finurlig i det offensiva spelet. Lite Piros över honom.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... -golovkovs

Highlights:
https://www.youtube.com/watch?v=2-WazgNv5yM (gräslig musik)
https://www.youtube.com/watch?v=BN9vvMx6RU0
fronten

Inläggav lejacques » 29 januari 2022, 13:40

Tror som sagt Almtuna är färdiga. Ska de göra sig av med spelare behöver de nog få in något som är bättre. Och det vettetusan om de kan få ut av ett byte med HV.
Användarvisningsbild
lejacques

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Diabolics » 29 januari 2022, 15:45

Highlander skrev:
CROHB skrev:Ha ha, 12 matcher räcker nog trots allt.

Jag tolkade det som 21-0 i varje enskild match och tänkte att det var höga krav... :D

Jag tycker vi skall vinna alla matcher med 21-0, minst.

Varför håller vi på och dansar och balanserar på randen till den avgrund HA är? Detta har varit mitt argument hela tiden. Jag skämtar inte när jag säger att min filosofi är att vi borde ha minst tre femmor av god SHL-klass. Det har vi råd med, så varför chansa? Väl tillbaka i SHL kan vi oja oss över hur mkt det kostade och börja bygga kapital igen.

Så nej, jag är extremt missnöjd med årets "preciiiiiiiiis lite bättre än medelklass i HA"-trupp. Det gör mig förbannad att vi snålar oss till ett kval mot SHL.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Farzan » 29 januari 2022, 15:50

Diabolics skrev:
Highlander skrev:
CROHB skrev:Ha ha, 12 matcher räcker nog trots allt.

Jag tolkade det som 21-0 i varje enskild match och tänkte att det var höga krav... :D

Jag tycker vi skall vinna alla matcher med 21-0, minst.

Varför håller vi på och dansar och balanserar på randen till den avgrund HA är? Detta har varit mitt argument hela tiden. Jag skämtar inte när jag säger att min filosofi är att vi borde ha minst tre femmor av god SHL-klass. Det har vi råd med, så varför chansa? Väl tillbaka i SHL kan vi oja oss över hur mkt det kostade och börja bygga kapital igen.

Så nej, jag är extremt missnöjd med årets "preciiiiiiiiis lite bättre än medelklass i HA"-trupp. Det gör mig förbannad att vi snålar oss till ett kval mot SHL.

Du ska hitta 3 femmor med spelare av god SHL-klass som vill spela i HA. Vi har absolut råd, men spelarna ska vilja det själva också. Där ligger problemet. Pengarna är inte allt för många spelare. Minns Lasch förra säsongen. Han valde inte pengarna. Så tänker många spelare. SHL före HA, även om pengarna är högre i HA vid ett bud.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Diabolics » 29 januari 2022, 16:00

Farzan skrev:Du ska hitta 3 femmor med spelare av god SHL-klass som vill spela i HA. Vi har absolut råd, men spelarna ska vilja det själva också. Där ligger problemet. Pengarna är inte allt för många spelare. Minns Lasch förra säsongen. Han valde inte pengarna. Så tänker många spelare. SHL före HA, även om pengarna är högre i HA vid ett bud.

Jag är medveten om detta. Det gör jobbet för SC med flera mycket svårare. Jag tror nog att det går, om man har den ambitionen, men jag säger ju det från en position av grav okunskap då jag inte är i branschen.
Vad har vi som talar för oss:

- Pengar: vi kan betala överpris även sett till SHL-nivå.
- Arenan inklusive publiken
- "Drömmen": en chans att vara med om något väldigt ovanligt.
- Löfte om satsning på SM-guld år två, tre etc. Få folk att se detta år i HA som uppvärmning, chans att spela ihop gänget.
- Exponeringen: Det skulle skrivas om detta lag, på ett sätt inget annat lag skrivits om tidigare.
- Krossa rekord i HA

Det som talar emot:
- Spelar inte i SHL, folk vill vinna saker, direkt, inte vänta (vilket förvisso kräver frågan varför folk väljer att spela för skitlag som lhc och annat bottenskrap i SHL, bättre vara med i det jag nämner ovan)

- nått mer?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Diabolics » 29 januari 2022, 16:03

BTW: jag ger mig själv en varning för OT, detta skall egentligen vara i drömtråden. My bad, sorry!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 29 januari 2022, 16:10

Diabolics skrev:

Inför säsongen, i april/maj där, så tyckte vi olika. Jag tyckte HV skulle göra en försiktig satsning för att ta höjd för ett eventuellt misslyckande. Du tyckte precis som nu att man skulle gå all in och värva ihop en trupp som skulle kunna matcha den undre halvan av SHL.

Jag står fast vid att det är sjukt dumt att gå all in (i synnerhet med Hult som sportchef) då de negativa effekterna av en misslyckad säsong i allsvenskan på lång sikt kan stå oss riktigt dyrt.

Men. När nu Wilander trots allt sa att vi skulle satsa, och Silly season visade att man faktiskt till en början menade allvar. Ja, då är jag med dig till 100 procent i din åsikt. Jag håller med. Har man som målsättning att gå upp och på det sätter en av allsvenskans dyraste trupper på isen. Då vill jag ha ut mer av laget än detta. Jag vill åtminstone att man ska kunna komma upp i samma nivå som Timrå ifjol och Löven året dessförinnan.

Men nu är man bara marginellt bättre än sina toppkonkurrenter. Det är klart, det kan gå vägen ändå. Men varför jobbar man inte med mer marginaler när man nu har de pengar man har?

Idrott är idrott och Vitryssland kan vinna mot Tre Kronor i en OS-kvart. Men klart som korvspad man vill ha Tre Kronors trupp för då kan vi med säkerhet säga att vi åtminstone vinner 99 av 100 matcher mot samma Vitryssland.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 29 januari 2022, 16:22

lejacques skrev:
Diabolics skrev:

Inför säsongen, i april/maj där, så tyckte vi olika. Jag tyckte HV skulle göra en försiktig satsning för att ta höjd för ett eventuellt misslyckande. Du tyckte precis som nu att man skulle gå all in och värva ihop en trupp som skulle kunna matcha den undre halvan av SHL.

Jag står fast vid att det är sjukt dumt att gå all in (i synnerhet med Hult som sportchef) då de negativa effekterna av en misslyckad säsong i allsvenskan på lång sikt kan stå oss riktigt dyrt.

Men. När nu Wilander trots allt sa att vi skulle satsa, och Silly season visade att man faktiskt till en början menade allvar. Ja, då är jag med dig till 100 procent i din åsikt. Jag håller med. Har man som målsättning att gå upp och på det sätter en av allsvenskans dyraste trupper på isen. Då vill jag ha ut mer av laget än detta. Jag vill åtminstone att man ska kunna komma upp i samma nivå som Timrå ifjol och Löven året dessförinnan.

Men nu är man bara marginellt bättre än sina toppkonkurrenter. Det är klart, det kan gå vägen ändå. Men varför jobbar man inte med mer marginaler när man nu har de pengar man har?

Idrott är idrott och Vitryssland kan vinna mot Tre Kronor i en OS-kvart. Men klart som korvspad man vill ha Tre Kronors trupp för då kan vi med säkerhet säga att vi åtminstone vinner 99 av 100 matcher mot samma Vitryssland.

Jag håller med er båda. Klart vi ska satsa. Kosta vad det kosta vill. Det jag såg/ser som ett problem är att få ihop tre femmor av god SHL-klass. Det är inte så lätt oavsett vilken SC i HA det gäller. Detta är inget försvar för den vi har för tillfället. Det är bara det att få 15 spelare, som platsar i SHL, att välja HA i stället, det tror jag är övermäktigt för alla sportchefer i HA. En femma däremot tror jag nog skulle vara enklare. Ge 5 spelare ett förslag dom inte kan tacka nej till. Det tror jag dessutom hade räckt, om övriga håller god HA-klass.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 29 januari 2022, 17:06

Jag ska väl förtydliga mig och påpeka att jag inte tror det är helt enkelt att uppnå de mål som Diabolics vill med truppen.
Däremot tycker jag det är förbluffande att man 34 omgångar in i serien fortfarande inte gjort en reell satsning på att förstärka truppen. Vi har varit minst ett par, tre spelare kort sedan ett par månader tillbaka, och det enda som hänt är att vi bytt en spelare mot en annan, köpt loss en spelare när Nybeck blivit långtidsskadad, samt tagit in tre korttidslån från Dalen.

En satsning i mina ögon behöver inte nödvändigts vara att vi ska ha tre SHL-kedjor på isen. Däremot ska vi ha ett så bra lag som möjligt. Och det har vi inte. Vi har dragits med dökött en längre tid, och att detta dökött fortfarande finns kvar i truppen är ett underbetyg till föreningen.

Så. Oavsett om det är att vi tar in tre nya Powells till eller en hel SHL-kedja. Något måste ju göras, för jag förväntar mig betydligt mycket mer av en klubb med de ambitioner och mål som HV har.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 29 januari 2022, 17:11

lejacques skrev:Jag ska väl förtydliga mig och påpeka att jag inte tror det är helt enkelt att uppnå de mål som Diabolics vill med truppen.
Däremot tycker jag det är förbluffande att man 34 omgångar in i serien fortfarande inte gjort en reell satsning på att förstärka truppen. Vi har varit minst ett par, tre spelare kort sedan ett par månader tillbaka, och det enda som hänt är att vi bytt en spelare mot en annan, köpt loss en spelare när Nybeck blivit långtidsskadad, samt tagit in tre korttidslån från Dalen.

En satsning i mina ögon behöver inte nödvändigts vara att vi ska ha tre SHL-kedjor på isen. Däremot ska vi ha ett så bra lag som möjligt. Och det har vi inte. Vi har dragits med dökött en längre tid, och att detta dökött fortfarande finns kvar i truppen är ett underbetyg till föreningen.

Så. Oavsett om det är att vi tar in tre nya Powells till eller en hel SHL-kedja. Något måste ju göras, för jag förväntar mig betydligt mycket mer av en klubb med de ambitioner och mål som HV har.

Läste precis på Expressen att i princip alla SHL-lag letar förstärkningar och har planer på att förstärka trupperna. Backar och forwards var det som stod högst upp på önskelistorna. Dom flesta tillfrågade SC svarade att det var inte mycket som fanns att tillgå, men man var beredda att hugga om något dök upp. Det innebär att det är stor konkurrens om dom vassaste spelarna.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 29 januari 2022, 17:26

Farzan skrev:
lejacques skrev:Jag ska väl förtydliga mig och påpeka att jag inte tror det är helt enkelt att uppnå de mål som Diabolics vill med truppen.

Läste precis på Expressen att i princip alla SHL-lag letar förstärkningar och har planer på att förstärka trupperna. Backar och forwards var det som stod högst upp på önskelistorna. Dom flesta tillfrågade SC svarade att det var inte mycket som fanns att tillgå, men man var beredda att hugga om något dök upp. Det innebär att det är stor konkurrens om dom vassaste spelarna.

Vilken tur! För det är ju kanske inte de spelarna HV ska eller kan konkurrera om. Och om SHL-lagen värvar innebär det ju i sin tur att det kommer finnas överflödiga spelare som kommer behöva nya klubbadresser.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 29 januari 2022, 17:42

lejacques skrev:
Farzan skrev:

Vilken tur! För det är ju kanske inte de spelarna HV ska eller kan konkurrera om. Och om SHL-lagen värvar innebär det ju i sin tur att det kommer finnas överflödiga spelare som kommer behöva nya klubbadresser.

Jo, men knappast då av god SHL-klass som Diabolics vill ha.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Grga » 29 januari 2022, 18:11

Vi måste ha en riktigt bra målvakt. Bara fokus på det så ordnar det sig. "Aldrig har en person betytt så mycket för så många":)
Grga

Inläggav CROHB » 29 januari 2022, 18:49

Jag tycker inte man kan kritisera Wilander gällande satsningen på något sätt, han har uttryckligen sagt att det inte handlar om pengar.
Tittar vi på vår trupp så är den ju sjukt dyr med allsvenska mått och troligen dubbla lönekostnaden jämfört med ex MoDo och typ fyra, fem gånger dyrare än ex Västerviks.

Den stora kritiken isf mot Wilander är ju att han inte sparkat ut Hult men där är det ju inte solklart om det är hans jobb samtidigt som Agne förlängde kontraktet. Spelar ju ingen roll egentligen hur mycket pengar vi lägger om Hult ska sköta rekrytering och löneförhandlingar.

Gunnarsson
Bertov
Karlström
Törngren
Kokkonen
Önerud

Denna femma med målvakt tror jag är dyrare än förstafemman hos alla övriga lag i allsvenskan eller i paritet med topplagens. De presterar som en typ fjärdefemma hos oss och det beror inte på att andra spelare överpresterar. Finns många fler exempel på spelare som inte presterar i paritet med kostnaden.

Då spelar det knappast någon roll hur mycket pengar vi strör över truppen. En bra sportchef med vår spelarbudget ordnar en spelartrupp som leker hem serien. Där har vi problemet och något vi haft länge.

Så kostnadsmässigt har vi nästan ett lag som troligen kan mäta sig med Timrå och Oskarshamn men skillnaden är ju att vi extremt sällan får valuta för pengarna och inte heller denna säsong. Så vi hade nog kunnat haft Diabolics lag om vi använt pengarna på ett bra sätt.

Går vi inte upp med denna spelarbudget vi har så är det ett större fiasko än fjolåret, så Wilander har nog gjort sitt gällande att skjuta till pengar. Var problemet och felet ligger är ju ganska solklart och varit så i många år.

Sen är ju styrelsen ytterst ansvarig för att Hult sitter kvar så är ju på så sätt deras fel men mer indirekt.

Jag är helt övertygad om att när vi har en ny SC i HV så kommer allt att vända, bara hoppas vi är i SHL då bara vilket jag verkligen tror vi är.
CROHB

Inläggav Diabolics » 29 januari 2022, 19:47

Jag tycker det är vettiga diskussioner med rationella argument. Jag tror inte heller det skulle behövts så mycket större budget för att uppnå ett avsevärt bättre resultat om man hade Stillmans gamla känsla för hur man tar in personer som passar in väl och bidrar.

Dock skall man ha väldigt mycket repsekt för att det är jättesvårt att köpa ihop ett lag, som sedan har "självspelande piano"-karaktär. Jag tror aldrig man kan få ut all kapacitet ur ett lag på 38 omgångar. Således kommer vi nog inte få se vad denna grupp är kapabel till denna säsong, utan det kommer vi eventuellt kunna se någon gång under nästa säsong, givet att man trimmar bort det som vissnat och ersätter smart. Där någonstans kan man se vad detta kollektiv kan åstadkomma.

Således är även detta ett argument för att skjuta över målet, mera, än vad vi hittills gjort med denna trupp. Jag anser att det är för riskfyllt att tro att man kommer få ut ens i närheten av max från en grupp. Så då behöver man skaffa en grupp där 60% av kapaciteten leder till en tillräckligt bra grupp: 0.6x(gruppens kapacitet) = (riktigt jävla bra kapacitet i HA).
Jag säger inte att 60% är vad man kan anta är rimligt att få ut, men det är i alla fall inte 100%, eller ens 90%, på en så kort tid som 38 omgångar.

Procentsatsen kan påverkas av tränarna. Vad vår gruppering får ut av kollektivet vet jag inte, men jag tror de är minst lika bra som någon annan. Således behöver man öka gruppens kapacitet, genom att "skjuta extra högt över målet" vid värvning.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav stålmannen88 » 31 januari 2022, 01:10

Ett namn du nämner är faktiskt intressant där. Det är Colby sissons :) Tänkte spana in han på Onsdag om han är med mot HV då. Har sätt han lite innan, väldigt spelskicklig, 24år bara och 21poäng på 31 matcher är ju ett + med. även +5 i + - statistiken.
Där ha vi något att köpa loss :) om inget annat kommer ut.

lejacques skrev:Okej. Visst, det är en drömmartråd. Men Hult har ju tydligt sagt att han hellre värvar spelare som levererat i allsvenskan (en skön omskrivning för att han själv inte kan hitta bra spelare utan allsvenska meriter) så jag funderar på vad som faktiskt är rimligt att drömma om.

Jag tänker så här.
1) Hult vill antingen byta spelare med ett allsvenskt lag, alternativt köpa loss spelare från allsvenskt lag.
2) Sannolikheten för att en toppkonkurrent vill släppa en av sina bästa spelare till oss är låg, väldigt låg. Så...
3) ...laget ifråga måste befinna sig på den undre halvan och vara desperata. Typ ekonomiskt som Almtuna och Västervik.

Eftersom Västervik och Almtuna redan sålt ut några av sina bästa spelare så räknar jag bort dem. Kvar blir då, enligt kriterierna ovan Vita hästen, Tingsryd, Södertälje och Troja. Södertälje befinner sig dock i ett läge då de riskerar megafiasko om de åker ut. De har dessutom redan gjort om en del i truppen. Räknar därför bort dem.

Så vad kan vi hitta hos dessa tre lag? Tänker att jag gör som Hult och eliteprospectar och går på deras bästa poängsspelare helt enkelt.

Vita hästen:
Forwards: Rihards Marenis (som värvades från hockeyettan mitt under säsong. Det går visst att hitta spelare utifrån...)
Backar: Colby Sissons

Tingsryd:
Forwards: Daniel Öhrn
Backar: Alexander Lindelöf

Troja:
Forwards: Joakim Hillding
Backar: Kevin Karlsson

Skulle på riktigt inte bli ett dugg förvånad om något av namnen ovan är nästa nyförvärv.
stålmannen88

FöregåendeNästa

Återgå till HV71