hammare7 skrev:Andersson711 skrev:magnus b skrev:Någon som hört något om Johnsson ryktet? Vad är trovärdigheten?
Det skulle i så fall tyda på att man tänker bygga laget lite annorlunda nästa år. Med två tydliga toppcentrar (Ullström, Ljungh), Sen Bengtsson , Gustafsson och Johnsson bakom. Behöver inte alls vara fel att ha lite mer defensiv balans i bygget. Känns som en betydligt mer balanserad centersidan än i år. Tycker även att uppsidan är stor där. Bengtsson tar kliv hela tiden, Gustafsson kommer vara ännu starkare och bättre nästa år, Johnsson känns också intressant.
Om vi ska lasta upp Ulla och Ljungh som ”toppcentrar” så kommer vi få problem.
I SHL är de det.
Tror på en bättre säsong av ullström nästa år då han kommer ha en skadefri försäsong och får en bättre grundfysik.
Ljung en stabil center för andra formationen.
Sen vill jag ha in Önerud och Videll på ytterforwards platserna, tänk
Önerud ullström Wännström
Videll Ljung Tedenby
Thörnberg Johnsson Engvall
Begntsson Gustafsson Sundh
Figren
Ullström har väl aldrig haft en säsong där han levererat ordentligt med poäng? 30 är hans bästa siffra som senior förutom ett år i AHL 10/11. Det finns väl egentligen inget som talar för att han plötsligt börjar leverera på en högre nivå? Missförstå mig inte, jag gillar Ullström men anser det som aningen magstarkt att kalla honom ”toppcenter”.