Tråden om: HV71 Dam

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71 Queens!

Inläggav Rex0z » 1 april 2013, 20:52

mrcadaza skrev:Det ska stämma att de inte har kontrakt. Hur ser ett löneavtal ut egentligen inom damishockeyn på klubbnivå?
Det vore ju i rätt riktning att ha flera damlag. Juniornivå o.s.v. Annars så lär det aldrig hålla.
Att hålla på Queens gör vi nog de flesta men det är kvaliteten som många bojkottar att se live.
Ok att de hade möjlighet när LHC var här som sades ovan i ett inlägg men det räcker inte.
Krävs nog mer än så.

Är inte Queens i princip ett juniorlag?
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav mrcadaza » 6 april 2013, 23:19

Rex0z skrev:
mrcadaza skrev:Det ska stämma att de inte har kontrakt. Hur ser ett löneavtal ut egentligen inom damishockeyn på klubbnivå?
Det vore ju i rätt riktning att ha flera damlag. Juniornivå o.s.v. Annars så lär det aldrig hålla.
Att hålla på Queens gör vi nog de flesta men det är kvaliteten som många bojkottar att se live.
Ok att de hade möjlighet när LHC var här som sades ovan i ett inlägg men det räcker inte.
Krävs nog mer än så.

Ser man till laget så¨ser det enormt ungt och orutinerat ut. Ser man till vilka lag de ska möta nu nästa säsong i en lägre division så kan jag ju inte säga att man blir speciellt imponerad.
Är det samma upplägg som senast så blir det Grästorp, Malmö, Borås och Hisingen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Shadow » 8 april 2013, 08:33

mrcadaza skrev:
Rex0z skrev:
Krävs nog mer än så.

Ser man till laget så¨ser det enormt ungt och orutinerat ut. Ser man till vilka lag de ska möta nu nästa säsong i en lägre division så kan jag ju inte säga att man blir speciellt imponerad.
Är det samma upplägg som senast så blir det Grästorp, Malmö, Borås och Hisingen.

Lagen som kommer mötas under kommande säsong i Div 1 Södra (om jag förstått rätt) är:
HC Vita Hästen
Linköpings HC 2
Hisingen IK 1
Hovås HC
Vårgårda HC
Karlskrona HK 1
HV71 Queens

Ekonomiskt bra då det inte är några resor upp till Norrland, men samtidigt inte i högsta serien.
Shadow

Inläggav Regnet » 30 maj 2015, 12:32

Jenni Asserholt! Wow vilken pangvärvning. Man skojade inte när man sa att man skulle satsa på damlaget.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav HV-supportern » 30 maj 2015, 13:11

Regnet skrev:Jenni Asserholt! Wow vilken pangvärvning. Man skojade inte när man sa att man skulle satsa på damlaget.

Kanonvärvning! Har inte varit på en enda match hittills men det får bli ändring på det nu.
HV-supportern

Inläggav Curley » 30 maj 2015, 13:20

Bra satsning av HV och det är nog inte slut ännu ! Det kommer mera.....
Curley

Inläggav Sir Ward » 30 maj 2015, 22:26

Regnet skrev:Jenni Asserholt! Wow vilken pangvärvning. Man skojade inte när man sa att man skulle satsa på damlaget.

En helt annan budget nu och mycket kul när stjärnor väljer Hv71 - trots soppan som varit.
Hoppas på ett storlag och framförallt att publiken kommer.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav silver » 31 maj 2015, 18:12

Skulle vara kul om NBS kunde anordna något och samla ihop så många HV supporters i klacken som möjligt när damlaget spelar en match. :)
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Groucho » 1 juni 2015, 19:08

Används fortfarande namnet 'Queens' eller är det HV71 Dam som gäller numera? Tänkte angående om trådtiteln borde ändras.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Sir Ward » 1 juni 2015, 19:28

Groucho skrev:Används fortfarande namnet 'Queens' eller är det HV71 Dam som gäller numera? Tänkte angående om trådtiteln borde ändras.

Den 19 mars 2012 kvalificerade sig laget för Riksserien. I samband med uppflyttningen beslutade man sig för att frångå namnet "Queens" och spelar därmed numera som enbart HV71.
Källa: Wikipedia

Ändrat namnet. Tack Groucho!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Re: Tråden om: HV71 Dam

Inläggav Jompii » 3 juni 2015, 00:32

Underbara värvningar!
Två riktiga prestige värvningar som visar att HV71 är redo att satsa på damlaget vilket är underbart.
Jennica och framförallt Jenni kommer ge HV71 ytterligare en dimension och enligt de ryktena jag hört så kommer fler bomber att droppas. Som det ser ut just nu så kommer man ha en första kedja bestående av centern Jennica Haikarinen samt ytterforwarderna Jenni Asserholt och Maja Jakobsson. Maja, som de tidigare åren varit den stora stjärnan i HV71, är född 1995 och är en framtida landslagsstjärna. Redan testat på spel i U18-landslaget och kommer nog inom ett par säsonger vara bofast i A-landslaget.
Det ska även bli spännande att se hennes storasyster Sara Jakobsson, som idag skrev på för ytterligare ett år, som enligt mig var HV71's bästa back den föregående säsongen, tillsammans med Ida Karlsson.

Nej det ska bli riktigt spännande att följa damernas resa i Riksserien!
Att nå slutspel är inte helt omöjligt och jag kommer definitivt återfinnas på läktaren när säsongen drar igång:)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav sussan » 3 juni 2015, 13:05

Så har Sara Jakobsson signat för ett år till.
Det känns som om vi kommer att ha en stark trupp.
Det är inte bara MSSK-Luleå Hockey som går för guldet. :D
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav KungSune » 3 juni 2015, 16:21

Med tanke på hur svag Riksserien är, vad krävs i värvningshänseende för att bli ett absolut topplag?

Är det ekonomiskt omöjligt att värva in ett par transatlanter av hög klass?
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav sussan » 4 juni 2015, 16:04

Värvningarna går till på ett helt annat sätt än i herrhockeyn.

Istället för att erbjuda en sexsiffrig månadslön lockar man med ett bra jobb och en lägenhet med bra läge (som spelaren själv får betala).
MSSK hade riksseriens i särklass dyraste spelare föregående säsong, kanadensiskan Jennifer Wakefield. Hon hade lite lön som det faktiskt gick att leva på.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Bluey » 17 juni 2015, 16:21

Vem är det som ansvarar för värvningarna till damlaget? Hult och Davidsson är ju sportchefer, men uttalar sig aldrig om värvningarna till damlaget så jag misstänker att det inte är de som ligger bakom. Någon som vet?
Bluey

Inläggav dekman » 18 juni 2015, 13:53

Bluey skrev:Vem är det som ansvarar för värvningarna till damlaget? Hult och Davidsson är ju sportchefer, men uttalar sig aldrig om värvningarna till damlaget så jag misstänker att det inte är de som ligger bakom. Någon som vet?

Om man ser till utalandena så verkar tränaren vara både tränare och sportchef - fast jag är inte helt säker. En sak är säker, de jävlar bara kör ;)

HV71 Dam ser ut att rusta rejält för att etablera sig i Riksserien. Ska faktiskt bli spännande att följa.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Herkie82 » 21 juni 2015, 20:13

dekman skrev:
Bluey skrev:Vem är det som ansvarar för värvningarna till damlaget? Hult och Davidsson är ju sportchefer, men uttalar sig aldrig om värvningarna till damlaget så jag misstänker att det inte är de som ligger bakom. Någon som vet?

Om man ser till utalandena så verkar tränaren vara både tränare och sportchef - fast jag är inte helt säker. En sak är säker, de jävlar bara kör ;)

HV71 Dam ser ut att rusta rejält för att etablera sig i Riksserien. Ska faktiskt bli spännande att följa.

Jo hatten av för HV Dam, de drar ner byxorna fullständigt på Johan och Johan ;)

Är lite synd att det är så svårt att få ett damlag att gå runt. Hade varit roligt om man hade kunnat få dem att dra in lite, typ spela matchen i KA, gratis inträde, baren är öppen men drivs idiellt av ex NBS och överskottet från barkvällen går direkt till damlaget. Nått sånt hade kanske kunnat väcka lite intresse iallafall men det lär väll aldrig funka med svensk lagstiftning kan jag tänka mig?
Herkie82

Inläggav jojo71 » 24 juni 2015, 14:39

Riktigt kul att se att damlaget satsar! Hoppas dm kan etablera sig som ett topplag i riksserien å på så sätt öka intresset för ler tjejer att spela hockey!
jojo71

Inläggav Junior » 25 juni 2015, 21:55

Skulle va jätte kul med lite HVTV inslag med damlaget i framtiden. Jag tror det skulle hjälpa till att höja intresset ytterligare.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Razz » 5 juli 2015, 17:57

dekman skrev:

Tror det är GM Ekelund som är mest aktiv där när det gäller värvningar.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Sir Ward » 7 juli 2015, 20:34

Razz skrev:
dekman skrev:

Tror det är GM Ekelund som är mest aktiv där när det gäller värvningar.

Tränaren Ulf Johansson rekryterar spelare och är även en "sportchef" som Dekman nämnde.
Tyngre nyförvärv - framförallt ekonomiskt är Ekelund och några till med och bestämmer.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Pg79an » 7 juli 2015, 23:52

Får antagligen be om ursäkt redan innan men ärligt talat.......hur intressant och kul är damhockey egentligen?
Möjligtvis den dagen det blir lite hårda närkamper och högre hastighet i spelet men tills dess avvaktar jag att titta, förlåt....
Nä jag håller mig till damhandbollen för där är det faktiskt ett relativt högt tempo och hyggligt mycket hårda närkamper
Pg79an

Inläggav chinobar » 8 juli 2015, 07:17

Själva spelet kan jag hålla med om inte är intressant, ännu, om man jämför det med herrhockeyn.

Dock tycker jag, och kanske andra, att det är intressant att det värvas och satsas lite runt damhockeyn i HV. Damhockeyn överlag har ändå blivit lite mer populärt igen de senaste åren efter nedgången åren efter OS-silvret. Det ger ju extra publicitet nu om/när det går bra för damernas hockeylag, se bara den senaste SM-finalen för damerna (iofs delvis beroende på massa regel- och mätningskaos).

Har nog själv inte kollat en enda damhockeymatch (utöver landslag), men man följer ju nyheterna så där får man ju följa lagen "automatiskt" när något händer.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Herkie82 » 8 juli 2015, 21:37

Pg79an skrev:Får antagligen be om ursäkt redan innan men ärligt talat.......hur intressant och kul är damhockey egentligen?
Möjligtvis den dagen det blir lite hårda närkamper och högre hastighet i spelet men tills dess avvaktar jag att titta, förlåt....
Nä jag håller mig till damhandbollen för där är det faktiskt ett relativt högt tempo och hyggligt mycket hårda närkamper

För egen del så har jag följt damerna i OS och då har det i mina ögon varit rätt intressant men jag tycker helt klart att damhockeyn behöver bli som herrhockeyn för det är lite hockey utan kamp och då blir det lite småsegt. Helt ärligt fattar jag inte allt j*la löjl som är med damhockey, låt dem ha visir som herrarna och låt dem tacklas. Då kommer damhockeyn nå högre. Tror även damhockeyn skulle tjäna lite på mindre rinkar i NHL storlek för att få upp tempot lite.
Herkie82

Inläggav Las Rayas Azules » 8 juli 2015, 21:46

Varför finns reglerna om galler och mot tacklingar?

Om damspelare hade fått tacklas nu, och någon förslog att det skulle tas bort hade han ju blivit halshuggen.

Herkie82 skrev:Tror även damhockeyn skulle tjäna lite på mindre rinkar i NHL storlek för att få upp tempot lite.

Kommer förstås aldrig hända så länge herrarna spelar på andra mått.
Las Rayas Azules

Inläggav Jompii » 8 juli 2015, 22:12

Det stora problemet är just reglerna gällande att man inte får tacklas. Hade man tagit bort dessa regler/använt samma regler som gäller på herrsidan så är jag övertygad om att intresset skulle ökat markant.
Problemet på damsidan är dock att den fysiska skillnaden mellan spelarna är betydligt större än vad den är på herrsidan.
Det finns ju spelare som är födda på 2000-talet som lirar i de högsta serierna och chansen för skador, om man hade tillåtit tacklingar, hade ju varit oerhört stor. Det säger ju sig självt. En 14-15 åring är inte lika fysiskt utvecklad som en vuxen.
Skulle en 14 åring åka på en riktigt hård tackling av Lance Ward så hade ju skaderisken varit oerhörd stor.

Jag har följt damlaget ett antal (3-4) säsonger och det var först den gångna säsongen som jag började gå på deras matcher lite mer frekvent. Innan blev det kanske två matcher per säsong men nu försöker jag gå så ofta jag kan. Detsamma gäller U16/J18/J20.
Visst tappar man en stor del av charmen med hockey i och med begränsningarna gällande tacklingar men jag tycker fortfarande det är väldigt skoj att kolla på matcherna. En stor anledning till detta är för att det är just HV71. Allt med HV71 är intressant.
Andra dammatcher där HV71, eller landslaget, inte spelar är oerhört svala, enligt mig.
Under kvalet till Riksserien så märkte man dock att intresset ökade och i hemmamatchen mot Djurgårdens IF, som spelades i Prolympiahallen, så var det väldigt trångt på läktaren.
I och med att damlaget nu även kvalat upp till Riksserien och satsat rejält, något som fått stort utrymme på sociala medier, så tror jag att intresset fortsatt kommer stiga. Även om det är skilda värdar jämfört med herrarna.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Jompii » 12 juli 2015, 13:37

Jenni Asserholt bygger upp inför säsongen, ser ju onekligen riktigt bra ut!
Kommer garanterat att vara en stor nyckel för laget samt en fantastisk förebild för de yngre.
http://www.hv71.se/artikel/67612/
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Shadow » 20 augusti 2015, 22:59

Reglerna om tacklingar och ansiktsskydd kommer från toppen av IIHF. Det har pratats om lokala regler, men det skulle bli ohållbart vid omställning från nationellt och internationellt spel.
Shadow

Inläggav Svartzonker » 20 augusti 2015, 23:16

HV71 Dam spelade idag sin första match för säsongen när de bussade upp till Linköping för att möta svenska mästarna.
Tyvärr förlorade HV71 matchen med 3-2 efter förlängning. HV71's mål gjordes av Jenni Asserholt och Jenna Smith.
Dock en riktigt stark insats som visar att HV71 kommer bli att räkna med i vinter. Ska även bli riktigt skoj att se laget nästa helg när de lirar dubbelmöte, lördag/söndag, mot norska Vålerenga i Kinnarps Arena.
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav Junior » 21 augusti 2015, 00:27

Också kul att Asserholt kommer att gästa podden om 2 veckor.
SM guld 21/22.
Junior

FöregåendeNästa

Återgå till HV71