Vem vill du att vi möter i kvalet?

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Vem vill du att vi möter i kvalet?

Inläggav Highlander » 31 mars 2021, 17:13

NightWalker skrev:Brynäs behöver bara 1 poäng på sina hängmatcher.

Det har du ju helt rätt i. Rejäl tankevurpa från min sida.
Då är det ju helt öppet.
Highlander

Inläggav lejacques » 31 mars 2021, 19:31

Växjö kör över Brynäs. Eftersom Brynäs och Oskarshamn möts i sista omgången så kommer LHC ha minst ett av lagen bakom sig efter 52 omgångar.

Så då kan vi skriva av LHC. Det blir Brynäs eller Oskarshamn i kval. Vilket lag väljer ni?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 31 mars 2021, 19:38

lejacques skrev:Växjö kör över Brynäs. Eftersom Brynäs och Oskarshamn möts i sista omgången så kommer LHC ha minst ett av lagen bakom sig efter 52 omgångar.

Så då kan vi skriva av LHC. Det blir Brynäs eller Oskarshamn i kval. Vilket lag väljer ni?

BIF har mest att förlora men samtidigt flera farliga spelare som har potential att avgöra på egen hand.
IKO har vi bäst statistik emot, men de spelar inspirerat och som ett lag. Vill väl inget annat än att bevisa sig mot storebror.

Pest eller kolera.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 31 mars 2021, 21:29

Patrik Berglund missade dagens match pga covid. Fick beskedet när laget samlades och fick vända i dörren.

Det här börjar bli direkt löjligt. Jag har tidigare inte pratat om sportslig orättvisa eftersom jag inte tycker det gällt HV. I min värld ligger HV där de ligger på grund av beslut man tagit långt innan covid ens fanns. Vi är sämst. Degradera oss.

Men att Brynäs eventuellt skulle råka halka ner i ett kval och HV av någon anledning skulle toppa formen under ett par veckor, och Brynäs därför förlorar tiotals miljoner. Det är så sjuuukt orättvist.

Ännu löjligare blir det när man ser SHL:s beslut att slutspelsmatcher ska kunna avgöras på WO. Ett lag kan alltså, om jag fattar det rätt, i teorin vinna SM-GULD utan att ha spelat en enda match. Så länge motståndarna drabbas av svåra covidutbrott.

Det här är skrattretande. Kvalet kanske inte ens hinner dra igång till på tisdag (och det är faktiskt orättvisa som drabbar HV). Slutspelet kanske skjuts ytterligare beroende på vad som händer med Brynäs.

Stäng säsongjäveln. Flytta upp tio lag om allsvenskan nu blir bittra. Flytta ner HV om nu något lag måste flyttas ner. Men stäng för i h-vete säsongen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav frippe-borås » 31 mars 2021, 22:43

Ren parodi!
Slutspelet kan avgöras på W.O och kommer inte skjutas fram.
Men kvalet kommer skjutas upp! Är det samma liga man spelar i eller är kvallaget redan borträknade från SHL regler?
Samma regler måste väl gälla alla lag oavsett slutspel eller kvalspel!
Men att ens komma på idén att vinna på W.O får mig att tappa tron på idrotten numera. Vem vill stå som
Mästare efter att möjligtvis har vunnit finalen pga motståndet drabbats av Covid-19 och tvingats lämna W.O?

Antingen så tar man samma beslut eller så lägg ner skiten!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Legogubbe » 31 mars 2021, 23:19

Nu tror jag ni fått det om bakfoten. Står det inte att lag som spelar slutspel kan tvingas lämna WO om det konstateras smitta inom laget? Och att kvalet (negativt kval) kommer kunna spelas enligt plan då tiden för detta faller inom ramarna?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... slutspelet
Legogubbe

Inläggav lejacques » 31 mars 2021, 23:29

Ja, jag har inte skrivit något annat.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 1 april 2021, 05:00

Tar nog helst Brynäs, även om vi har bättre statistik mot Oskarshamn så tycker jag vi har haft större övertag i matcherna när vi har mött Brynäs, där har vi faktiskt ofta förtjänat att vinna men inte lyckats punktera matcherna.
aimstar

Inläggav Jean Valjean » 1 april 2021, 19:44

Problemet är att Brynäs har två matchvinnande målvakter. Med vår oförmåga att göra mål tror jag att det kan bli extremt svårt för oss att göra mer än 1 mål per match. Jag anser att vår chans är mot Oskarshamn...
Jean Valjean

Inläggav shitkicker » 1 april 2021, 19:54

Jean Valjean skrev:Problemet är att Brynäs har två matchvinnande målvakter. Med vår oförmåga att göra mål tror jag att det kan bli extremt svårt för oss att göra mer än 1 mål per match. Jag anser att vår chans är mot Oskarshamn...

Jag är enig med dig. Problemet är att om BIF torskar idag (torsdag), vilket det ser ut som, så blir det BIF eftersom målskillnaden gör att IKO klarar sig även vid förlust mot BIF i sista omgången.

Helt jävla sjukt.

Lagen som spelade SM-final för 4 år sen, kommer spela om vem som ska bli nedflyttade...

Nästa år kanske det är IKO som lånar ut spelare till HV för att de ska få speltid.

Tanken är så jävla sjuk att den inte går att ta in.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav scopulus » 1 april 2021, 20:18

HV-Brynäs i kvalet och ångesten är total
Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Andersson711 » 1 april 2021, 20:20

Brynäs alltså.

Vi är rökta när vi ska hantera desperata Rödin, Scott, Bertilsson och Ersson.
Detta var det absolut sämsta som kunde hända oss. Ser HA som fullständigt oundvikligt nu.
Andersson711
Moderator

Inläggav DocSeverinsen » 1 april 2021, 20:22

Känner mig kluven inför mötet med BIF.
Nånstans hade jag hellre velat möte OHK, men det är mer baserat på historiken. Ser man till spelet så tror jag vi har bättre chans mot Brynäs. De har lika mycket att förlora som oss och om möjligt ett tyngre ok utifrån historia, fans etc.
Att vi har haft längre tid på oss att ställa om mot kvalspel tror jag är positivt för oss.

Som kommentatorerna i studion sa efter kvällens match "Det är det laget som kan hantera pressen bäst som kommer vinna". Namnen på ryggen har mindre betydelse.
DocSeverinsen

Inläggav Quila » 1 april 2021, 20:44

Ja detta var ju surt. Det har väl åtminstone fått avgöras i sista omgången, men inte ens det halmstrået till livsglädje fick vi, utan nu kan Brynäs vila upp sig några dagar, spela av sista matchen och förbereda sig på out-spel på tisdag...

Rödin, Scott, Bertilsson och två målvakter som kan vinna matcher blir något att bita i.

Jag ser just Mv-sidan som Brynäs stora fördel gentemot oss. Tyvärr.

Vi är bättre i special teams, men urusla på att mäta i 5v5. Blir en otäck resa detta!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Jacob96 » 1 april 2021, 20:47

Nej detta vinner vi inte .
Är helt inställd på 1-4 i matcher eller möjligen 2-4 i Brynäs favör .

"Tack" Agne . Tack Hult . tack Ekan .Tack snöret.

Så fruktansvärt värdelöst detta.
Jacob96

Inläggav Diabolics » 1 april 2021, 21:45

Så, nu stänger vi denna tråd då svaret är presenterat.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71