Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 20/21: Diskussioner

Inläggav mrnorrland » 1 juni 2020, 15:49

Nick skrev:
mrnorrland skrev:
Nick skrev:Såå många som skrev exakt likadant om lauridsen inför förra säsongen. Han sågades brutalt härinne. Han var vårt svaga kort o altt vad de var.
Med facit i hand (vilket jag själv förutspådde inför förra säsongen) så var han HVs bästa back. Grymt stabil tvåvägsback.

Nu säger jag inte att Arell gör samma resa. Men snälla vänta med motorsågen tack.
Han kanske utvecklas ala lauridsen.
Vem vet.

Man kan aldrig räkna med att en utpräglad defensiv back heltplötsligt blir offensiv. Ne jag håller fast att Arell är nästintill ett hån mot fansen. Jag hade räknat mig en yngre spelare med potential att växa i poängskörden, inte en 29 åring defensiv back med bra inställning till hockey som aldrig har vart offensiv men beskrivs som det i presentationen.

Enligt rapporterna och vad han själv sa så var lauridsen också en defensiv back när han kom hit. Han utvecklade sin offensiv rätt hyggligt va?
Så nä räkna med kan man inte. Men man kan ha förhoppningar. Och de är absolut inte omöjligt.

Ingen blir gladare än vi om han helt plötsligt gör 20 poäng. Men han var värvad som en defensiv back. Arell värvas som en back med offensiva uppsida, de gjorde inte Lauridsen. De som är fel här är man värvar en back där slotsen är redan är upptagna. Ne detta är budgetvärvning, nu återstår väll vi skippar 1 c positionen och värvar en bänkad 4 center. Arell var typ nästan bänkad i slutet och inte önskad i ett av SHL sämsta försvar. Nu skall han gå in som topp 4 back med speltid i PP då det var den position vi sakna. Ne dåligt beslut enligt mig och vi kommer flippa igen
mrnorrland

Inläggav Nick » 1 juni 2020, 15:59

Naturligtvis kommer han inte gå in som nån topp 4 back. Tror man de så blir man besviken de förstår jag. Han kommer vara 7e 8e back. Är jag ganska övertygad om.
Nick

Inläggav mrnorrland » 1 juni 2020, 16:05

Nick skrev:Naturligtvis kommer han inte gå in som nån topp 4 back. Tror man de så blir man besviken de förstår jag. Han kommer vara 7e 8e back. Är jag ganska övertygad om.

Om vi inte haft typ 3 backar för 7 backplatsen så hade jag inte haft några problem med denna värvning
mrnorrland

Inläggav DocSeverinsen » 1 juni 2020, 18:30

Jag tror precis som någon annan skrev att man fick Arell billigt, och att man vill ha klart en okej trupp tidigt. Troligtvis kommer spetsspelarna dyka upp senare pga att NHL inte är klara ännu och att det är en hel del osäkerhet med Covid19. Man kan helt enkelt "offra" en av de billigare backarna om en stjärna skulle bli ledig.
DocSeverinsen

Inläggav Diabolics » 1 juni 2020, 20:21

Det är inte sista gången HV (oavsett vem som är vid rodret) kommer göra värvningar vi inte förstår. Jag tycker ni som gapar är lite för mycket som min gamla pappa när han åker buss: skit-störig och gapig för att han inte kan påverka hur och vart bussen är på väg ;)

.... och innan ni blir arga, det är ett försök till skämt!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Nutarviguld » 2 juni 2020, 10:18

asså ja vem vet, han kanske kan utvecklas, om man går rakt in på aktuell värvning så visst, han kanske kan utvecklas.
Dock så är jag skeptisk personligen. Malmö petade honom, lät han sitta på bänken stundtals.
Jag tror absolut det kan finnas potential att kunna ha gjort ett fynd här...

MEN min poäng är, var det en "FYND" plats vi hade öppet i laget nu ? NEJ NEJ NEJ det var det inte, "FYND" platsen sitter BERTOV och Andrae på...Detta var luckan efter Lauridsen/N Andersson. På denna lucka har vi väl inte råd med ännu en "FYND CHANS" spelare ? shit halva backsidan är "FYND CHANS" backar nu, ODDSEN att någon gör en Lauridsen resa kanske är stor men att flera ska göra det samtidigt ? Ouuuch det är möjligt men alldeles för mycket gambling på årets backsida för att jag ska känna mig trygg
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 2 juni 2020, 10:20

Nutarviguld skrev:asså ja vem vet, han kanske kan utvecklas, om man går rakt in på aktuell värvning så visst, han kanske kan utvecklas.
Dock så är jag skeptisk personligen. Malmö petade honom, lät han sitta på bänken stundtals.

MEN min poäng är, var det en "FYND" plats vi hade öppet i laget nu ? NEJ NEJ NEJ det var det inte, "FYND" platsen sitter BERTOV och Andrae på...Detta var luckan efter Lauridsen/N Andersson. På denna lucka har vi väl inte råd med ännu en "FYND CHANS" spelare ? shit halva backsidan är "FYND CHANS" backar nu, ODDSEN att någon gör en Lauridsen resa kanske är stor men att flera ska göra det samtidigt ? Ouuuch det är möjligt men alldeles för mycket gambling på årets backsida för att jag ska känna mig trygg

Att vi väljer o nobba Norbe för Arell gör mig riktigt jävla rädd
mrnorrland

Inläggav Nutarviguld » 2 juni 2020, 11:27

mrnorrland skrev:
Nutarviguld skrev:asså ja vem vet, han kanske kan utvecklas, om man går rakt in på aktuell värvning så visst, han kanske kan utvecklas.

Att vi väljer o nobba Norbe för Arell gör mig riktigt jävla rädd

Ja den är sjuk också. Vi är inte beredda att ge Norbe den roll han ville ha, vilket jag förmodar var en plats i topp 2 backpar. Inte förväntar han sig att få spela i första kedjan sin första SHL säsong? Men vi värvar Arell? Jag hade GÄRNA sätt Norbe i andra backpar, 100ggr hellre honom än Arell
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 2 juni 2020, 16:06

Med de backar vi nu har så hade ju Norbe lätt gått in i andra backparet.
Tror Norbe varit billigare också.
Att värva in en back som varit skadebenägen och suttit en hel del bänk och som är tänkt att kliva in och fylla tomrummet efter Nisse/Lauridsen är för mig en gåta!
Hult påstår att han är ett vapen framåt när hans statistik talar rätt så tydligt att han absolut inte är en offensiv back.
Är Hult så lättlurad att en agent kan lura på honom vad som helst! Ne det är klart det inte är men man kan nästan tro det!
Styrman och nu Arell när vi alla trodde på något riktigt sexigt!
Är ju som att frugan tog på sig tanttrosor när hon ska försöka vara sexig!

Arell kommer säkert göra nytta men när vi har Strömberg, Williamsson och Bertov så anser jag att man borde värvat en kille med offensiva skills! Eller satsar vi helhjärtat på att ta över stämpeln Luleå hade? Tråk Hv klingar inget vidare i mina öron!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pg79an » 2 juni 2020, 16:42

Känns lite som när Ikonen värvades, ett fett antiklimax. Hult har nån form av övertro på att vissa spelare helt plötsligt ska börja producera när allt annat talar för att just det inte kommer hända. Men Arell är säkert en hyvens kille iaf.
Pg79an

Inläggav Norrlandssupporter » 3 juni 2020, 10:39

frippe-borås skrev:Med de backar vi nu har så hade ju Norbe lätt gått in i andra backparet.
Tror Norbe varit billigare också.
Att värva in en back som varit skadebenägen och suttit en hel del bänk och som är tänkt att kliva in och fylla tomrummet efter Nisse/Lauridsen är för mig en gåta!
Hult påstår att han är ett vapen framåt när hans statistik talar rätt så tydligt att han absolut inte är en offensiv back.
Är Hult så lättlurad att en agent kan lura på honom vad som helst! Ne det är klart det inte är men man kan nästan tro det!
Styrman och nu Arell när vi alla trodde på något riktigt sexigt!
Är ju som att frugan tog på sig tanttrosor när hon ska försöka vara sexig!

Arell kommer säkert göra nytta men när vi har Strömberg, Williamsson och Bertov så anser jag att man borde värvat en kille med offensiva skills! Eller satsar vi helhjärtat på att ta över stämpeln Luleå hade? Tråk Hv klingar inget vidare i mina öron!

Agree.

Men, Luleå är allt annat än tråkiga nuförtiden. Ruggigt fina förra säsongen och året innan. Lär inte blir sämre med Klasen.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nutarviguld » 3 juni 2020, 11:03

Pg79an skrev:Känns lite som när Ikonen värvades, ett fett antiklimax. Hult har nån form av övertro på att vissa spelare helt plötsligt ska börja producera när allt annat talar för att just det inte kommer hända. Men Arell är säkert en hyvens kille iaf.

Det värsta med det är också att när Hult väl inser att han har fel, eller jag menar, Hult vägrar inse att han har fel.
Ikonen är ett sjukt bra exempel på detta. Man värvar Ikonen, 98% av alla Hvfans frågar sig "wtf?" Värvningen får exact det utfallet som de flesta av fansen trodde, men Hult kör på, Att Ikonen fortfarande är kvar i laget är ett solklart bevis på att Hult sällan vill erkänna sina egna misstag och agera ut efter ett misslyckade som att tex göra sig av med Ikonen
Nutarviguld

Inläggav Nick » 3 juni 2020, 11:20

Nutarviguld skrev:
Pg79an skrev:Känns lite som när Ikonen värvades, ett fett antiklimax. Hult har nån form av övertro på att vissa spelare helt plötsligt ska börja producera när allt annat talar för att just det inte kommer hända. Men Arell är säkert en hyvens kille iaf.

Det värsta med det är också att när Hult väl inser att han har fel, eller jag menar, Hult vägrar inse att han har fel.
Ikonen är ett sjukt bra exempel på detta. Man värvar Ikonen, 98% av alla Hvfans frågar sig "wtf?" Värvningen får exact det utfallet som de flesta av fansen trodde, men Hult kör på, Att Ikonen fortfarande är kvar i laget är ett solklart bevis på att Hult sällan vill erkänna sina egna misstag och agera ut efter ett misslyckade som att tex göra sig av med Ikonen

Hur vet du att man inte försökt hitta en lösning på ikonen kontrakt? Vad jag fattade de som så försökte man förra säsongen. Men ingen ville ta över hans kontrakt.
De är ju inte bara att bryta ett kontrakt, de kostar ju som sagt pengar.

Vem vet kanske hade kostat mer än de smakat att bryta Ikonen kontrakt rakt av.

Sen ska man inte glömma att Ikonen höjde sig extremt mycket i. Slutet av förra säsongen. De jag såg av honom då, gör att jag gärna vill följa fortsättningen.
Nick

Inläggav Nutarviguld » 3 juni 2020, 12:23

Han höjde sig från totalt osynlig till duglig. Frågan är om vi betalar honom för att vara duglig dock ?
Nutarviguld

Inläggav Herkie82 » 12 juni 2020, 14:42

Har forumet ballat ur helt?
Herkie82

Inläggav frippe-borås » 16 juni 2020, 13:45

Är ju en av dagens höjdpunkter att gå in och se om det ryktas om någon
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Herkie82 » 26 juni 2020, 16:54

Det enda jag fortfarande kan göra är att skriva i den här tråden, resten ballar ur. Har någon kontakt med dekman? Det har ju gått ganska lång tid nu och forumet funkar fortfarande inte?
Herkie82

Inläggav dekman » 12 juli 2020, 21:59

Herkie82 skrev:Det enda jag fortfarande kan göra är att skriva i den här tråden, resten ballar ur. Har någon kontakt med dekman? Det har ju gått ganska lång tid nu och forumet funkar fortfarande inte?

Nu ska forumet efter lååång tystnad fungera igen. Jag har inte haft tid/ork att sätta mig in i vad som var fel, men nu lyckades jag äntligen lösa det. Ni som fortfarande råkar hitta in igen kan ju meddela andra medlemmar som ni känner.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 12 juli 2020, 22:03

OFF TOPIC GUBBAR

Nu blir det en månad avstängning!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav SEMPER FIDELIS » 17 juli 2020, 09:52

Tror att chansen är väldigt stor nu att Lias blir kvar 1 år till pga rådande situation med Covid19.

Speciellt nu när SHL öppnar upp med att dom spelare med kontrakt men som skrev på för en NHL-klubb kan återvända.

Så Wedin-Andersson-Sandin kan ju bli en tillfällig 1a kedja i år
SEMPER FIDELIS

Inläggav spaawn » 18 juli 2020, 15:59

Jag tycker man ska utnyttja chansen att ha med Sandin i laget initialt. MEN jag tycker också att han ska få inleda som 13:e forward/läktaren. Eftersom man VET att han inte kommer stanna hela säsongen så är det bättre att ge de spelare som ingick i laget från början chansen. Skulle någon falla igenom/bli skadad så har vi Linus där som ersättare och ingen kan bli sur över det. Tror det är bäst för laget i långa loppet att göra så, än att låta honom spela i förstakedjan per automatik.
spaawn

Inläggav Weirdo » 18 juli 2020, 16:26

spaawn skrev:Jag tycker man ska utnyttja chansen att ha med Sandin i laget initialt. MEN jag tycker också att han ska få inleda som 13:e forward/läktaren. Eftersom man VET att han inte kommer stanna hela säsongen så är det bättre att ge de spelare som ingick i laget från början chansen. Skulle någon falla igenom/bli skadad så har vi Linus där som ersättare och ingen kan bli sur över det. Tror det är bäst för laget i långa loppet att göra så, än att låta honom spela i förstakedjan per automatik.

Känns väldigt dyrt att ta in Sandin och betala hans, vad jag antar, höga lön bara för att använda honom som reserv. Speciellt nu i coronatider.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav spaawn » 18 juli 2020, 19:07

Inte så säkert att hans lön är extremt dyr, kontraktet skrevs tidigt 2019, INNAN han började spruta in mål för Rögle. Tycker det är värt det, om inte annat för att vårda relationen för en ev. värvning tillbaka i framtiden.
spaawn

Inläggav RJ--92 » 19 juli 2020, 10:53

Rykten under förra säsongen påstod att han har 50 000 i lön ju, och på halvår som han maximalt kommer va hos oss blir de 300 000 som är månadslön för klasslirare som jämförelse tex..
RJ--92

Inläggav Weirdo » 19 juli 2020, 12:04

RJ--92 skrev:Rykten under förra säsongen påstod att han har 50 000 i lön ju, och på halvår som han maximalt kommer va hos oss blir de 300 000 som är månadslön för klasslirare som jämförelse tex..

Om man skulle ha chansen att plocka in honom med den lönen måste det ju bara vara en no-brainer. Han kom på tredjeplats i skytteligan förra säsongen liksom. Skulle däremot absolut inte sätta honom som reserv/13e då han är en klasspelare som kan vara skillnaden på poäng eller inte i en match. Och vi vet ju hur tajt tabellen brukar vara när den summeras.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Quila » 19 juli 2020, 21:55

Sandin skulle ge laget än mer verktyg såklart och detta lär ju vara gynnsamt i aspekten att få ihop Lias i rätt miljö. Man vet ju att de två trivdes bra ihop så att säga. Om Sandin kommer så kommer han konkurrera på samma villkor som alla andra. Det är som vanligt som så att man ska ”förtjäna” sin istid. Tycker det vore fantastiskt kul att se Sandin igen, samtidigt som jag anser oss ha en fullgod ersättare till honom i Forsberg. Att han två så utpräglade målskyttar i laget vore ju väldigt trevligt.
Senast redigerad av Quila 20 juli 2020, 05:11, redigerad totalt 2 gånger.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav PapaEmeritus » 19 juli 2020, 23:41

Quila skrev:Att han två så utmärglade målskyttar i laget vore ju väldigt trevligt.

Nu kan jag inte låta bli: Utmärglade? Får de ingen mat eller? ;)
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Quila » 20 juli 2020, 04:46

Haha, sorry! El Gordo nästa alltså. :D :lol:
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 23 juli 2020, 22:10

Gnrl99, besvarar ditt inlägg här och inte i Seriösa Rykten-tråden. Vet efter alla år här inte hur man citerar ett inlägg från annan tråd.. :shock: :)

Att Ikonen lämnar tyder till största delen att man har något i görningen. En annan spelare är på ingång och man vill frigöra plats, men framförallt lite stålar. Så är det. Om denna spelare är en center, eller forward är svårt att sia om, men borde betyda att Sandin ska lira med oss, ja kanske över hela kommande säsong, såvida han inte blir skickad till NA vid eventuella skador osv.

Lias är fortfarande huvudspåret som 1C och intresset är ömsesidigt. Lias kan bli borttrejdad och det finns lag som tror mycket mer på Lias än vad NYR gjort det senaste. Tror dock vi lyckas landa honom. Bubblaren är nog inte Kellman som jag tror inte blickar mot SHL, utan snarare Ullström isf, men David har anbud efter en fin säsong. Han och Rahm gillar varandra vad jag förstått och tror inte det finns något negativt mellan Hv och Ulla.
Quila
Moderator

Inläggav gnrl99 » 23 juli 2020, 22:15

Quila skrev:Gnrl99, besvarar ditt inlägg här och inte i Seriösa Rykten-tråden. Vet efter alla år här inte hur man citerar ett inlägg från annan tråd.. :shock: :)

Att Ikonen lämnar tyder till största delen att man har något i görningen. En annan spelare är på ingång och man vill frigöra plats, men framförallt lite stålar. Så är det. Om denna spelare är en center, eller forward är svårt att sia om, men borde betyda att Sandin ska lira med oss, ja kanske över hela kommande säsong, såvida han inte blir skickad till NA vid eventuella skador osv.

Lias är fortfarande huvudspåret som 1C och intresset är ömsesidigt. Lias kan bli borttrejdad och det finns lag som tror mycket mer på Lias än vad NYR gjort det senaste. Tror dock vi lyckas landa honom. Bubblaren är nog inte Kellman som jag tror inte blickar mot SHL, utan snarare Ullström isf, men David har anbud efter en fin säsong. Han och Rahm gillar varandra vad jag förstått och tror inte det finns något negativt mellan Hv och Ulla.

Tack för ditt svar!

Men hur länge tror du besked kring Lias dröjer? Vad händer om han spelar säsongen i HV, hur fungerar det med Rangers rättigheter till honom senare? Man vill väl sannolikt ha ngt ut av en förstarundare som Lias? Dvs trade låter rätt troligt ändå och därmed kanske inget HV....eller?
gnrl99

FöregåendeNästa

Återgå till HV71