Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav Herkie82 » 25 december 2021, 10:32

Quila skrev:
Fylke74 skrev:Vill inte vara någon glädjedödare, naturligtvis underbart om André kommer "hem" men är det inte bakåt det känns bräckligt?
Anser att vi har ett gäng fw som kan producera men för att göra det tror jag att det krävs att de tex får pucken på bladet i uppspelsfasen.
Hur många backar har vi som är tillräckligt skickliga för att ge våra fw de förutsättningar de behöver?
Inser att det inte är så enkelt som jag nämner ovan men hoppas ni förstår vad jag menar.

Man söker även back.

När man ”söker en back” så får jag lite vibbar från tidigare. Man söker men det kommer aldrig något och 5 i 12 så landas ”Fredrik Styrman”. Tror du att vi kommer landa något bra eller slutar det med i bästa fall mellanmjölk?
Herkie82

Inläggav lejacques » 25 december 2021, 12:25

Herkie82 skrev:
Quila skrev:
Fylke74 skrev:Vill inte vara någon glädjedödare, naturligtvis underbart om André kommer "hem" men är det inte bakåt det känns bräckligt?
Anser att vi har ett gäng fw som kan producera men för att göra det tror jag att det krävs att de tex får pucken på bladet i uppspelsfasen.
Hur många backar har vi som är tillräckligt skickliga för att ge våra fw de förutsättningar de behöver?
Inser att det inte är så enkelt som jag nämner ovan men hoppas ni förstår vad jag menar.

Man söker även back.

När man ”söker en back” så får jag lite vibbar från tidigare. Man söker men det kommer aldrig något och 5 i 12 så landas ”Fredrik Styrman”. Tror du att vi kommer landa något bra eller slutar det med i bästa fall mellanmjölk?

Jag tvivlar inte på att Quilla har insyn. Däremot har Quilla insyn i en förening där Hult är sportchef. Så troligast är väl ditt scenario Herkie.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 25 december 2021, 14:52

lejacques skrev:
Herkie82 skrev:
Quila skrev:
Man söker även back.

Jag tvivlar inte på att Quilla har insyn. Däremot har Quilla insyn i en förening där Hult är sportchef. Så troligast är väl ditt scenario Herkie.

Jag tvivlar inte heller på att man söker en back, det vore konstigt annars. Det jag är rädd för är vad man hittar och vad man är ute efter. Är det tänkt att det skall in en stjärna eller ska backlinjen breddas? Nja det ger ingen bra magkänsla med tanke på hur historiken sett ut. Ska vi få in en stjärnback så kanske det är bättre att vänta tills de stängda ligorna i europa börjar bli klara med vilka som inte går till slutspel.

Saipa har ju redan släppt någon som knappt tog plats i deras lag till västerås tror jag det var så det börjar kanske röra på sig lite.

Fortsätt håll oss uppdaterade så gott det går Quilla, du är det närmaste magsårsmedicin jag kommer i detta läge. :lol:
Herkie82

Inläggav Robert.76 » 25 december 2021, 15:32

Jag har inga förväntningar alls på nyförvärv, så slipper jag få några utbrott. Sen att det hade behövts både forward och back...och annat är en annan sak 8-)
Robert.76
Moderator

Inläggav Grga » 25 december 2021, 19:32

Och en MÅLVAKT för bövelen!! Skall vi vinna och vara bäst så bygger man från grunden. Den lilla detaljen har HV missat i över 10 år.
Börjar bli tjatigt nu, jag vet...
Grga

Inläggav Quila » 25 december 2021, 21:10

Herkie82 skrev:
Quila skrev:

Man söker även back.

Det som kommer in ska spetsa, men den har man ju hört förr. Som du nämner Styrman, så var det ju även då sagt spets. Men Hult är Hult, men nu är det skillnad ovanför honom. Mycket mer prestationsinriktat med Wilander som ser till att pengar finns att tillgå. Viktigt!
Målvakt tror jag inte kommer.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Weirdo » 26 december 2021, 20:52

Någon som har koll på Timrå? Status på Strömberg o Carlson isåfall? O någon som har koll på Hjalmarsson?
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav mrnorrland » 27 december 2021, 12:25

https://hockeynews.se/articles/22475/?f ... LVLQckG0XA

Återigen en intensägande ordbajs intervju av Hult som säger de har kollat på kortsidiga och långsiktiga alternativ nu när JVM och man har halva backuppsättningen borta. Får vi inte andre blir de nog inget, kanske nån random avdankad spelare men ingen som lyfter då han ”har” tittat. Nja Hult övertro på sitt original lag är det som iår igen fäller detta hv.
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 27 december 2021, 13:08

Enkel val

Cameron Whynot https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ron-whynot

Varför inte lixom? :lol: :lol:
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 27 december 2021, 13:20

mrnorrland skrev:https://hockeynews.se/articles/22475/?fbclid=IwAR1_pxTyTOx0mKYe-8jCVai-gJXfv2I2DKmtw3KWo6N4-H0OWLVLQckG0XA

Återigen en intensägande ordbajs intervju av Hult som säger de har kollat på kortsidiga och långsiktiga alternativ nu när JVM och man har halva backuppsättningen borta. Får vi inte andre blir de nog inget, kanske nån random avdankad spelare men ingen som lyfter då han ”har” tittat. Nja Hult övertro på sitt original lag är det som iår igen fäller detta hv.

Du brukar oftast vara lite mer butter än jag tycker är nödvändigt men här får jag nog hålla med dig ändå.

Känns som kvalificerat skitsnack. De har inte gjort ett endaste jäkla skit.

HV har lånat in Thörnberg gånger 2 vilket i sig är bra MEN det är ju inte där problemen är.

Backsidan har man inte gjort något åt trots att det är där de stora problemen är nu med Ytterell och Bertov skadade samt Andrae och Sjöholm på JVM. Då blir det jäkligt tunt där helt plötsligt. Det mest positiva i backlinjen just nu är att Karlström visar att han vill kriga sig till en plats. Han är en helt ok allsvensk back helt enkelt och kan fylla upp när skador kommer.

Hade HV kollat på någon kortsiktig lösning så hade den varit levererad nu. Eller har jag fel i det antydandet?

Antingen tittar man inte på det eller så har man inte lyckats lösa det på något sätt. Jag vet inte vilket jag tycker är mest skrämmande.

Vi är ju för helsefyr en tämligen rik klubb i allsvenskan, det finns allsvenska lag som är på ruinens brant ekonomiskt som inte har så mycket att välja på om en stor buffel kommer och kastar pengar på dem. För rätt pengar så hade nog de flesta allsvenska klubbarna kunnat tänka sig att släppa de flesta backarna.

Tittar man inte på en kortsiktig lösning så ska man inte säga det i en intervju heller utan då ska man vara ärlig och säga att de ser att skadorna återhämtar sig bättre än de tror och att de kommer vara återställda inom nån vecka och därför blir det inte värt att ta in en spelare som kanske levererar effekt i 2 matcher och sen hamnar på bänken.

HV71 behöver visa mer transparens i sånthär eller börja leverera. Det går inte att hålla allt i ett mörker och sen inte komma med något utan att det blir ett jäkla liv bland fans och detta är med hänsyn till förra säsongen ganska motiverat. Förtroendet är förbrukat helt enkelt.
Herkie82

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 15:09

Quila: Hur går det med Andre P ????
Jacob96

Inläggav Kamy » 27 december 2021, 16:18

Jacob96 skrev:Quila: Hur går det med Andre P ????

Tröttnar du inte på att ställa samma frågor om och om stup i kvarten? Väldigt tröttsamt att läsa det iallafall. Allt som behöver ha sagts har sagts. Det finns inget annat att uppdatera om/tills det blir klart.
Kamy

Inläggav Farzan » 27 december 2021, 16:23

Kamy skrev:

Tröttnar du inte på att ställa samma frågor om och om stup i kvarten? Väldigt tröttsamt att läsa det iallafall. Allt som behöver ha sagts har sagts. Det finns inget annat att uppdatera om/tills det blir klart.

+1
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Robert.76 » 27 december 2021, 18:01

Du får veta när det händer Jacob, det går inte fortare för att du ställer samma fråga hela tiden. Tagga ner å ha lite is i magen :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Kamy » 27 december 2021, 18:05

https://twitter.com/ep_transfers/status ... 21992?s=21

Ryktas till Dynamo Moskva nu. Vi får väl se vad som händer.
Kamy

Inläggav Kamy » 27 december 2021, 18:07

Kamy skrev:https://twitter.com/ep_transfers/status/1475494933188521992?s=21

Ryktas till Dynamo Moskva nu. Vi får väl se vad som händer.

Edit: verkar vara klar för Dynamo Moskva resten av säsongen enligt en spelaragent.
Kamy

Inläggav mrnorrland » 27 december 2021, 18:10

Rätt väntat om han är full fart så finns de ingen anledning att spela i hv, t ex Ullström är ju här bara för han har risk operation o ingen ville chansa
mrnorrland

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 18:19

Kommer nog aldrig hem.
Har Hult en plan B ? Tveksamt …..
Senast redigerad av Jacob96 27 december 2021, 18:26, redigerad totalt 1 gång.
Jacob96

Inläggav lejacques » 27 december 2021, 18:24

Jacob96 skrev:Andre verkar vara en pengahora .
Kommer nog aldrig hem.

Som sagt. Tagga ner. André är den svensk som gjort flest mål i KHL någonsin. Han är värd varenda krona han begär.

Jag förstår till 100 om han inte vill gå till HV, som dessutom lyckats spela ner sig till allsvenskan.

Nu är ju frågan vad som händer i HV. Hult verkar alltså än en gång siktat mot stjärnorna, och på vägen har spelare som Pontus Åberg, Greg Squires och Colin Smith hittat andra klubbar.

Fy fan. Precis samma dåliga magkänsla som för ett år sen. Och egentligen de flesta år med Hult som sportchef. Det här kommer sluta i ännu ett antiklimax. Det är i alla fall ingen lågoddsare att så blir fallet.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 18:27

lejacques skrev:
Kommer nog aldrig hem.

Som sagt. Tagga ner. André är den svensk som gjort flest mål i KHL någonsin. Han är värd varenda krona han begär.

Jag förstår till 100 om han inte vill gå till HV, som dessutom lyckats spela ner sig till allsvenskan.

Nu är ju frågan vad som händer i HV. Hult verkar alltså än en gång siktat mot stjärnorna, och på vägen har spelare som Pontus Åberg, Greg Squires och Colin Smith hittat andra klubbar.

Fy fan. Precis samma dåliga magkänsla som för ett år sen. Och egentligen de flesta år med Hult som sportchef. Det här kommer sluta i ännu ett antiklimax. Det är i alla fall ingen lågoddsare att så blir fallet.

Ja exakt. Hult landar väl någon enligt honom riktigt spetsig division 1 spelare 14 februari ...eller något sådant. Med helt rätt karaktär skall tilläggas.
Jacob96

Inläggav mrnorrland » 27 december 2021, 18:27

Kommer nog aldrig hem.

Nja, vad skulle du valt. Hög riktigt bra lön, lite skatt, hög klassisk hockey de du älskar mot bra lön men får ut mindre pga skatt, sämre hockey med sämre medspelare med destruktiv spelsystem som drar ner offensiva skickliga spelare? Ett val ganska enkelt. Hv har ett spelsystem som känns alla ska vara lika bra på allt och inte för ut det var en enskild spelare är duktig på. Nja väntar andre tar Ryssland. Kanske om vi var i SHL han kunde valt hv men allsvenskan, nja, hade hoppats men inte logiskt han väljer hv nu
mrnorrland

Inläggav Joachim943 » 27 december 2021, 18:35

lejacques skrev:Nu är ju frågan vad som händer i HV. Hult verkar alltså än en gång siktat mot stjärnorna, och på vägen har spelare som Pontus Åberg, Greg Squires och Colin Smith hittat andra klubbar.

Tack gode gud att vi inte gick för Colin Smith. Större diva var längesen jag såg på en rink. En Ullström på 80% är mycket bättre.
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 18:38

Hur jobbar Hult egentligen? Han borde väl kunnat få ur Andre redan för 1 månad sedan om det vore så att han helst vill till KHL igen.
Och därmed kunnat landa kanske Pontus Åberg istället.
Nu sitter Hult lurad igen...som vanligt. Andre fått träna 2-3 veckor på is med HV. Vad fick Hult ut av det? Lurad.... :lol: :lol:
Jacob96

Inläggav lejacques » 27 december 2021, 19:04

Ju mer jag tänker på det desto mer förbannad/ledsen/uppgiven blir jag. Det var alltså det här vi väntat på i snart fyra månader.

Hult är verkligen... jättedålig.

Skulle inte bli förvånad om man gör som 17/18 och skiter i nyförvärv för att vänta in Ullström (då var det Sweatt). En duktig spelare absolut. Samtidigt en spelare som är helt matchotränad. Precis som 17/18 behövdes det fler förstärkningar, och kontrakt som borde ha brutits. Men allt bara rullade på. Man överskattade laget enormt och trodde man var bättre än vad man faktiskt var. Historien upprepar sig, oavsett serie vi spelar i. I alla fall så länge Hult är sportchef.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 27 december 2021, 19:06

Ja då var vi där igen. Var alla ägg lagda i André-lådan? Oroväckande är bara förnamnet…
15:48

Inläggav Kamy » 27 december 2021, 19:09

Bekräftat nu med André till Moskva. Man satsade allt på ett kort. Bra jobbat Hult.
Kamy

Inläggav SEMPER FIDELIS » 27 december 2021, 19:10

Vad gör Hult? Fortsättning följer...

Detta kommer sluta med mellanmjölks värvningar..
SEMPER FIDELIS

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 19:12

Han är Kult , han är Hult, han är våran Johan Hult...var det inte så klacken skandaderade när han tog ett såntdär boxplay byte i början på 2000-talet? Han var en mellanmjölksspelare och han är om möjligt ännu mer mellanmjölk som sportchef.

Fyfan så usel. Upprepar samma misstag år efter år efter år......
Jacob96

Inläggav Kamy » 27 december 2021, 19:17

lejacques skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer förbannad/ledsen/uppgiven blir jag. Det var alltså det här vi väntat på i snart fyra månader.

Skulle inte bli förvånad om man gör som 17/18 och skiter i nyförvärv för att vänta in Ullström (då var det Sweatt). En duktig spelare absolut. Samtidigt en spelare som är helt matchotränad. Precis som 17/18 behövdes det fler förstärkningar, och kontrakt som borde ha brutits. Men allt bara rullade på. Man överskattade laget enormt och trodde man var bättre än vad man faktiskt var. Historien upprepar sig, oavsett serie vi spelar i. I alla fall så länge Hult är sportchef.

Helt otrolig hur usel en person får vara på sitt jobb men få sitta kvar år efter år. Vilken sportchef i något annat lag hade fått sitta kvar med vår klubbs ekonomi efter att ha spelat net laget till Allsvenskan?

Kolla på kvällens laguppställning. Så tunt. Jag tror vi aldrig kommer gå upp tiLl SHL sålänge vi har kvar Hult inom verksamheten.
Kamy

Inläggav Jacob96 » 27 december 2021, 19:20

Kamy skrev:
lejacques skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer förbannad/ledsen/uppgiven blir jag. Det var alltså det här vi väntat på i snart fyra månader.

Helt otrolig hur usel en person får vara på sitt jobb men få sitta kvar år efter år. Vilken sportchef i något annat lag hade fått sitta kvar med vår klubbs ekonomi efter att ha spelat net laget till Allsvenskan?

Kolla på kvällens laguppställning. Så tunt. Jag tror vi aldrig kommer gå upp tiLl SHL sålänge vi har kvar Hult inom verksamheten.

FBKs GM Jakobsson fick ju gå i höstas pga dåliga resultat. Han fick alltså gå innan jul. Nu har FBK vänt uppåt.
Joakim Eriksson i DIF avgick självmant....
Hult däremot som lyckats sämst i klassen. Han är kvar...och lyfter en saftig lön med all säkerhet.
Jacob96

FöregåendeNästa

Återgå till HV71