mrnorrland skrev:https://hockeynews.se/articles/22475/?fbclid=IwAR1_pxTyTOx0mKYe-8jCVai-gJXfv2I2DKmtw3KWo6N4-H0OWLVLQckG0XA
Återigen en intensägande ordbajs intervju av Hult som säger de har kollat på kortsidiga och långsiktiga alternativ nu när JVM och man har halva backuppsättningen borta. Får vi inte andre blir de nog inget, kanske nån random avdankad spelare men ingen som lyfter då han ”har” tittat. Nja Hult övertro på sitt original lag är det som iår igen fäller detta hv.
Du brukar oftast vara lite mer butter än jag tycker är nödvändigt men här får jag nog hålla med dig ändå.
Känns som kvalificerat skitsnack. De har inte gjort ett endaste jäkla skit.
HV har lånat in Thörnberg gånger 2 vilket i sig är bra MEN det är ju inte där problemen är.
Backsidan har man inte gjort något åt trots att det är där de stora problemen är nu med Ytterell och Bertov skadade samt Andrae och Sjöholm på JVM. Då blir det jäkligt tunt där helt plötsligt. Det mest positiva i backlinjen just nu är att Karlström visar att han vill kriga sig till en plats. Han är en helt ok allsvensk back helt enkelt och kan fylla upp när skador kommer.
Hade HV kollat på någon kortsiktig lösning så hade den varit levererad nu. Eller har jag fel i det antydandet?
Antingen tittar man inte på det eller så har man inte lyckats lösa det på något sätt. Jag vet inte vilket jag tycker är mest skrämmande.
Vi är ju för helsefyr en tämligen rik klubb i allsvenskan, det finns allsvenska lag som är på ruinens brant ekonomiskt som inte har så mycket att välja på om en stor buffel kommer och kastar pengar på dem. För rätt pengar så hade nog de flesta allsvenska klubbarna kunnat tänka sig att släppa de flesta backarna.
Tittar man inte på en kortsiktig lösning så ska man inte säga det i en intervju heller utan då ska man vara ärlig och säga att de ser att skadorna återhämtar sig bättre än de tror och att de kommer vara återställda inom nån vecka och därför blir det inte värt att ta in en spelare som kanske levererar effekt i 2 matcher och sen hamnar på bänken.
HV71 behöver visa mer transparens i sånthär eller börja leverera. Det går inte att hålla allt i ett mörker och sen inte komma med något utan att det blir ett jäkla liv bland fans och detta är med hänsyn till förra säsongen ganska motiverat. Förtroendet är förbrukat helt enkelt.