Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav frippe-borås » 20 januari 2015, 13:50

Varken Jämtin eller Laine har ju kommit upp till dom
Förväntningar som jag hade på dom.
Sen ser jag inte alls Laine, Jämtin mot Jouenssu som liknande spelare.

Men jag kan ha helt fel men ser hellre en"Hv" kille kommer in nu än någon kräsen tjeck!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav bogani » 23 januari 2015, 09:48

hammare7 skrev:Ser hällre Ryan Lasch än Marian Hossa. Men jag tror inte HV kommer värva någon mer, tror inte ekonomin håller för de. Håller o håller men man har haft några minussäsonger på rad nu och man vill vända det. Om HV skal göra någon värvning måste nån extern sponsor gå in o bidra med pengar.

Håller verkligen inte med dig! Tyvärr tror jag dock inte att Chicago släpper Hossa..

;) 8-)
bogani

Inläggav hammare7 » 23 januari 2015, 10:14

bogani skrev:
hammare7 skrev:Ser hällre Ryan Lasch än Marian Hossa. Men jag tror inte HV kommer värva någon mer, tror inte ekonomin håller för de. Håller o håller men man har haft några minussäsonger på rad nu och man vill vända det. Om HV skal göra någon värvning måste nån extern sponsor gå in o bidra med pengar.

Håller verkligen inte med dig! Tyvärr tror jag dock inte att Chicago släpper Hossa..

;) 8-)

Oj sorry fel brorsa....... :)
hammare7

Inläggav hammare7 » 23 januari 2015, 12:41

http://www.hockeysverige.se/2015/01/23/ ... i-sverige/

mitt drömnyförvärv till nästa säsong
hammare7

Inläggav Nick » 25 januari 2015, 12:58

Jesse Joensuu verkar inte ha spelat dom 2 sista matcherna för Bern? Åtminstone har de inte uppdaterats på eliteprospect. Är han skadad? Nån som vet?

Står ff på 8 matcher o 4 poäng.. och Bern spelade både igår o i fredags.
Nick

Inläggav Groucho » 25 januari 2015, 14:20

Nick skrev:Jesse Joensuu verkar inte ha spelat dom 2 sista matcherna för Bern? Åtminstone har de inte uppdaterats på eliteprospect. Är han skadad? Nån som vet?

Hoppas inte på för mycket nu. Jesse spelade bägge matcherna och noterades för en assist.
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav PapaEmeritus » 25 januari 2015, 16:54

Nick skrev:Jesse Joensuu verkar inte ha spelat dom 2 sista matcherna för Bern? Åtminstone har de inte uppdaterats på eliteprospect. Är han skadad? Nån som vet?

Eliteprospects uppdaterar inte sin statistik speciellt frekvent.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Calle2 » 25 januari 2015, 17:50

Ryktet har hörts förut men står nu också om i kvällstidningarna. SAIK lär bjuda ut Schremp på samma sätt som de gjorde med Lehtonen som gick till Örebro. Center med bra storlek och pålitlig poänggörare. Kan leda PP. Tyvärr svag defensivt och det finns få spelare i SAIK som har minus-statistik men Schremp är en av dem.
Calle2

Inläggav Herkie82 » 26 januari 2015, 22:58

Är delad till den gode Rob. Visst han är inte dålig men jag ser hellre att man öppnar pluskan för Jesse. Anledningen till det är hur han höjer sig i slutspelet. Han var bra i grundserien men i slutspelet var han i en klass för sig i hela ligan mer eller mindre.

Hittat en kille som kan vara intressant för framtiden på backsidan.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=61228

Hårdast skott i AHL och lite styvt 3 mph lägre än Charas rekord i NHL om jag minns rätt? hyggligt trevligt att ha den pöjken på våran blålinje i PP.
Herkie82

Inläggav Garlic » 27 januari 2015, 08:18

Herkie82 skrev:Är delad till den gode Rob. Visst han är inte dålig men jag ser hellre att man öppnar pluskan för Jesse. Anledningen till det är hur han höjer sig i slutspelet. Han var bra i grundserien men i slutspelet var han i en klass för sig i hela ligan mer eller mindre.

Hårdast skott i AHL och lite styvt 3 mph lägre än Charas rekord i NHL om jag minns rätt? hyggligt trevligt att ha den pöjken på våran blålinje i PP.

Man kan ju name-dropa ett 20tal liknande spelare, varför nu man ska göra det...
Garlic

Inläggav Las Rayas Azules » 27 januari 2015, 19:43

Garlic skrev:
Herkie82 skrev:Är delad till den gode Rob. Visst han är inte dålig men jag ser hellre att man öppnar pluskan för Jesse. Anledningen till det är hur han höjer sig i slutspelet. Han var bra i grundserien men i slutspelet var han i en klass för sig i hela ligan mer eller mindre.

Vilket tjugotal 22-åriga rightbackar som snittar 0,75p per match i AHL och skjuter som Chara tänker du på?
Las Rayas Azules

Inläggav frippe-borås » 27 januari 2015, 20:39

Man kan droppa namn till höger o vänster men det vi måste vara överrens om är att Hv måste ligga på någon innan deadline.
Vi har en tunn trupp numera och det visar sig nu när Christensen saknas då är vi inte tugga framåt.
Skulle vilja se en 2:a center och ett riktigt ånglok som ytterforward typ Jouensuu.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Razz » 27 januari 2015, 21:30

Las Rayas Azules skrev:
Garlic skrev:

Vilket tjugotal 22-åriga rightbackar som snittar 0,75p per match i AHL och skjuter som Chara tänker du på?

Å andra sidan, varför ska en 22-årig back som snittar 0,75p/matchen i AHL och tillhör ett lag med cap-problem vara intresserad av att flytta till SHL?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav silver » 27 januari 2015, 22:30

Jag hoppas och ber över att vi lyckas plocka in en sniper innan fönstret stänger, för just nu har vi ingen renodlad målskytt. Någon som på egen hand kan avgöra matcher. En sån pjäs kommer vi att sakna i slutspelet annars, och det bådar inte gott.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Sir Ward » 27 januari 2015, 22:35

silver skrev:Jag hoppas och ber över att vi lyckas plocka in en sniper innan fönstret stänger, för just nu har vi ingen renodlad målskytt. Någon som på egen hand kan avgöra matcher. En sån pjäs kommer vi att sakna i slutspelet annars, och det bådar inte gott.

Ryktas om Jesse Joensuu från insidan.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Tanke » 27 januari 2015, 22:48

Jesse i all ära, men det jag sett senaste matcherna är att det saknas en målskytt (typ Rajala förra året) och en spelfördelare till ala Christensen.
Hade nog hoppats mer på spelare som Ridderwall, Putte, Tedenby som vassa avslutare. Även Laine. Vad är det de saknar för attt börja få flytet? Det är min drömspelare...
Tanke

Inläggav frippe-borås » 27 januari 2015, 23:03

Kommer Jouenssu så öppnar han upp för våra målskyttar!
Med en sån spelare så får andra ytor!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Kallesgranne » 27 januari 2015, 23:22

sir Ward skrev:
silver skrev:Jag hoppas och ber över att vi lyckas plocka in en sniper innan fönstret stänger, för just nu har vi ingen renodlad målskytt. Någon som på egen hand kan avgöra matcher. En sån pjäs kommer vi att sakna i slutspelet annars, och det bådar inte gott.

Joenssu spelar samtliga matcher med sitt Bern. Varför oss just nu? Är inte lånet med Oilers säsongen ut?

Såklart jag vill ha tillbaka Jesse, men ser inte hur det ska gå till just nu...
#vijävlabarakör
Kallesgranne

Inläggav Robert.76 » 27 januari 2015, 23:50

Jag tror och hoppas att vi får se en spelare presenteras denna vecka. Många lag ser ruskigt starka ut just nu,och efter att Fiala och Mackan försvunnit så känns det inte alls lika vasst längre,sen är det flera av våra stjärnspelare som inte presterar.....
Robert.76
Moderator

Inläggav aimstar » 28 januari 2015, 00:02

Bara att konstatera att det är ett jävla mög att Pesonen blev klar för SAIK precis innan vi tappade Fiala och Nilson. Kanske läge att damma av något gammalt Immonen-rykte!
aimstar

Inläggav Sir Ward » 28 januari 2015, 00:27

Kallesgranne skrev:
sir Ward skrev:

Joenssu spelar samtliga matcher med sitt Bern. Varför oss just nu? Är inte lånet med Oilers säsongen ut?

Såklart jag vill ha tillbaka Jesse, men ser inte hur det ska gå till just nu...

Lån och kontrakt som du nämner är oftast alltid förhandlingsbart. Läs/"lex" Marcus Nilson.
Förhandling där båda parter är överens och i #4 mål så blev det vinst för HV ekonomiskt.
Personligen så beklagar jag övergången och hade hellre sett en vara kvar.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Garlic » 28 januari 2015, 07:45

Las Rayas Azules skrev:
Garlic skrev:

Det finns många fler bra backar, men fattar inte grejen med att bara att slänga ut ett namn. Han kommer inte gå till hv i vilket fall, så det är helt ointressant. Man kan inte heller värva unga transatlanter och tro att de ska spela i flera år för vår klubb. De blir uppköpta direkt om de skulle prestera bra av nåt lag med mer pengar...

Så föredrar mer att höra lite spelare som ryktas hit med lite substans, än spelare som i vilket fall inte kommer att komma...
Garlic

Inläggav dekman » 28 januari 2015, 11:34

Garlic skrev:Så föredrar mer att höra lite spelare som ryktas hit med lite substans, än spelare som i vilket fall inte kommer att komma...

Fast den här tråden heter "spelardrömmar"... sen finns det en annan för mer seriösa rykten. Här tillåts lite mer galenskap :)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav hammare7 » 28 januari 2015, 12:46

http://hv71.se/artikel/63084/

Davidsson talar ut om läget men det står inget matnyttigt tycker jag. Jag tror det ej blir något nyförvärv, de är min magkänsla
hammare7

Inläggav PapaEmeritus » 28 januari 2015, 15:06

Hur ser det ut med trade deadlines i år? Är det 31 jan som gäller som vanligt? När öppnar fönstret igen?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav chinobar » 28 januari 2015, 15:20

Ja, den som det visste... precis försökt hitta ifnormation om detta på shl.se och swehockey.se, maken till informationslösa sidor har jag aldrig sett. Enbart kommersiellt inriktade sidor numera, de där, skräp.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav KungSune » 28 januari 2015, 17:04

chinobar skrev:Ja, den som det visste... precis försökt hitta ifnormation om detta på shl.se och swehockey.se, maken till informationslösa sidor har jag aldrig sett. Enbart kommersiellt inriktade sidor numera, de där, skräp.

Det står ju på Swehockeys förstasida att det är 31 januari.
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav chinobar » 28 januari 2015, 17:11

Herpderp.

Övergångsdag alltså, ok, då lärde jag mig ett nytt ord.
Sökt på Deadline, transferdatum, transferdeadline m.m. och inte hittat ett skit.

Tack Sune!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav magnus b » 28 januari 2015, 17:39

Jag hoppas innerligt att man inte plockar in så mycket nytt till nästa säsong. Vi har en ung och lovande forwardssida. Vore katastrofalt om man inte kan ge Törngren, Bengtsson, Andersson, Sandberg och Johnsson den istid de behöver för att utvecklas. Sen har vi även AHl och Stenlund som är intressanta spelare.

Prio ett är en förlängning av Bengtssons kontrakt och en andra center av klass (typ Ryno).
Sen även försöka få hem Thörnberg och förlänga med Carlsson.
Även Andersson och Johnsson kommer säkert tillbaka

Förläng inte med Jämtin, Holza.
Laine försvinner säkert till KHL. Möjligen att de skulle bryta med Melin, han ser så jävla ointresserad ut för tillfället.

Sen har vi en grymt stark forwardssida:

Ridderwall - Christensen - Thörnberg
Carlsson - Ryno - Brithén
Törngren - Bengtsson -Tedenby
Sandberg - Johnsson - Andersson
Ahl - Stenlund
magnus b

Inläggav frippe-borås » 28 januari 2015, 17:42

Nilsson och Fiala borta sen tidigare och nu Thörngren resten av säsongen måste ju leda till nyförvärv.

Räknar med minst 2 men helst 3 då vi behöver en center och en sniper samt en rejäl murbräcka i ett hett slutspel.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71