Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 14/15: Spelardrömmar!

Inläggav chinobar » 25 november 2014, 14:28

Nu vet jag inte hur länge sedan hans återfall var, men koman skedde 2008.
Jag vill då i alla fall tro att människor kan förändras och att våra sportchefer verkligen varit noggranna.

Men vill man vara obotlig skeptiker är det förstås upp till var och en att tolka sådant man inte har någon aning om.

- Hela mitt livs cirkus och festande tog slut år 2008. Då låg jag i koma i åtta dagar. De ringde åt mina föräldrar och sade att de skulle komma och se deras son nu. Senare kanske de inte skulle ha hunnit mer. Sjukhuspersonalen kämpade. Jag kämpade. Jag återvände!

Karalahti var länge mer känd för sitt liv utanför isen, men efter att ha hamnat i koma som följd av en inflammation i bukspottskörteln blev det slut med festandet. Efter att ha fått karriären tillbaka på fötterna tack vare spel i Esbo Blues och Dynamo Minsk i KHL mötte ändå Karalahti mera motgångar.

Trots motgångarna har Karalahti lyckats ta sig tillbaka till rampljuset på idrottsliga grunder. Karalahti hörde under den gånga säsongen till Jokerits bästa spelare och vann som äldsta spelare någonsin försvararnas poängbörs i den inhemska ishockeyligan. Säsongen avslutades på bästa möjliga sätt med ishockey-VM. Nästa säsong spelar Karalahti för Jokerit i KHL.

Utdrag ur en artikel jag hittade (publicerad Juni 2014), som verkar vara skriven från ett inlägg i hans blogg http://www.jerekaralahti.com/ugh-olen-puhunut/ (enbart på finska, så ingen aning om sanningshalten i artikeln då jag inte talar det).
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Donjsone » 25 november 2014, 16:47

chinobar skrev:Nu vet jag inte hur länge sedan hans återfall var, men koman skedde 2008.
Jag vill då i alla fall tro att människor kan förändras och att våra sportchefer verkligen varit noggranna.

Men vill man vara obotlig skeptiker är det förstås upp till var och en att tolka sådant man inte har någon aning om.

Fine människor kan förändras, det är visar ju en viss sorts karaktär att komma ifrån sådan skit! Men det är väl ingen bra karaktär att värva när man så uttalat sagt att det är en ledare och härförare man är ute efter. Ledare på isen kan han givetvis bli men med den historian han tar med sig så tycker jag att han är ingen vidare ledare utanför! Ska han lära upp våra unga hur man ska bete sig utanför isen på ett proffsigt sätt när han själv har varit en bad boy nästan hela karriären?

Jag tror att det är fel karaktär utanför..

Men jag är den första som erkänner att jag haft fel!

Bevisa motsatsen Jere!!
Donjsone

Inläggav chinobar » 25 november 2014, 17:14

Det finns ju dock säkerligen en bra anledning till varför vissa personer som varit med om missbruk och tagit sig ur det, numera föreläser om det; hur dåligt det är och hur dåligt det kan gå för en om man hamnar i ett.
Tycker det är lite väl naivt och tro att han inte lärt sig av sin destruktiva bakgrund.

Jag kan ju dock självklart också ha fel, har vi otur passar han inte in alls i gruppen och får sparken efter två veckor.
Men det tror jag inte någon av oss hoppas på ;)

Det jag menar är att den karaktär han har nu (och den man kanske vill skall smitta av sig på andra) inte är densamma som den han hade när han levde minst sagt vilt. Dock är ju hans bakgrund något man självklart inte vill att någon skall ta efter.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Norrlandssupporter » 27 november 2014, 14:02

chinobar skrev:Det finns ju dock säkerligen en bra anledning till varför vissa personer som varit med om missbruk och tagit sig ur det, numera föreläser om det; hur dåligt det är och hur dåligt det kan gå för en om man hamnar i ett.
Tycker det är lite väl naivt och tro att han inte lärt sig av sin destruktiva bakgrund.

Jag kan ju dock självklart också ha fel, har vi otur passar han inte in alls i gruppen och får sparken efter två veckor.
Men det tror jag inte någon av oss hoppas på ;)

Det jag menar är att den karaktär han har nu (och den man kanske vill skall smitta av sig på andra) inte är densamma som den han hade när han levde minst sagt vilt. Dock är ju hans bakgrund något man självklart inte vill att någon skall ta efter.

Bra inlägg!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav feme0701 » 3 december 2014, 20:08

Jag kan inte tänka mig att Jesse kommer till HV denna säsongen dels med tanke på lönen och dels på den redan nu tajta truppen.
Faktum är att jag inte vill att Jesse ska komma (denna säsongen) någon gång måste Andreas ändå få arbetsro.
Dock skulle jag aldrig vilja se Jesse i en annan SHL-klubb, då är det bättre om vi tar honom.
Så om Jesse skulle ansluta, vems plats tycker ni att han skulle ta?
feme0701

Inläggav aimstar » 3 december 2014, 23:45

feme0701 skrev:Jag kan inte tänka mig att Jesse kommer till HV denna säsongen dels med tanke på lönen och dels på den redan nu tajta truppen.
Faktum är att jag inte vill att Jesse ska komma (denna säsongen) någon gång måste Andreas ändå få arbetsro.
Dock skulle jag aldrig vilja se Jesse i en annan SHL-klubb, då är det bättre om vi tar honom.
Så om Jesse skulle ansluta, vems plats tycker ni att han skulle ta?

Brithéns, och låta Brithén centra en kedja med Laine och Melin, om det inte är otänkbart att sätta honom som center. Jesse, Tedenby, Christensen och så den kedjan hade smakat mumma, men som jag skrev i en annan tråd, Jesse är egentligen bara intressant om det blir ett kontrakt över minst nästa säsong med. Men visst skapar det problem också, jag vet bara att jag som supporter hade mått fint av att kunna mönstra de två kedjorna, med PC, Riddarn och Fiala i tredje, samt en checking line där man kan sätta in Holza, Jämtin och Sandberg. Det är dock oerhört synd på Törngren och Bengtsson (och jag har säkert glömt nån också). Man får väl försöka dumpa Nilson eventuellt. Kul att spekulera iaf, jag är glad att jag inte måste ta besluten om det kommer på tapeten. :)
aimstar

Inläggav Lux » 5 december 2014, 16:11

Tänkte skriva igår att vi kommer få skador på viktiga spelare men ville inte jinxa det...

Nu verkar Jämtin vara borta resten av grundserien och då är Jesse en perfekt ersättare!
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav frippe-borås » 5 december 2014, 18:20

Håller med föregående talare att Jouensuu vore gött att få in trots antalet forwards då skador stör och juniorerna kommer få det hett om öronen i slutspelet vilket kan vara gott att ha en murbräckare!

Menar Fiala kommer ju inte komma långt med sitt spel och med den attityden Ham visar upp!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav frippe-borås » 12 januari 2015, 23:15

Jag sticker ut hakan att Hv försöker ta över Joensuus kontrakt från Bern där han inte lyckats imponera som
importspelare han är.
Långskott ja men skulle inte förvåna mig då han inte alls lyckats där.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Razz » 13 januari 2015, 00:39

frippe-borås skrev:Jag sticker ut hakan att Hv försöker ta över Joensuus kontrakt från Bern där han inte lyckats imponera som
importspelare han är.

Så en vinge till är vad vi behöver tycker du?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav tommy1985a » 13 januari 2015, 01:20

Väldigt tveksamt om vi värvar någon ersättare. En av anledningarna till att man kommit överens om att flytta på Nilson är ju för att det inte finns plats i truppen heller. Det betyder att våran Melin kommer få chansen på riktigt nu och det tror jag kommer vara riktigt bra för honom. han ligger ändå i toppen trots få matcher och skralt med istid det visar vad det finns att hämta i Melin även om han kanske inte alltid ser så duktig ut där ute eller syns så mycket. Ska bli kul att se mer av Melin, Nu har han chansen att hämta igen lite poäng som han gått miste om :)
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Nick » 13 januari 2015, 06:20

Vet inte men var inte Ville Leino på glid från khl?
Läste nånstans att Luleå var ute efter honom.
Han kan spela borde c/ o ytter. Vore kanske en bra center till vår andra kedja.
Nick

Inläggav frippe-borås » 13 januari 2015, 14:53

Razz skrev:
frippe-borås skrev:Jag sticker ut hakan att Hv försöker ta över Joensuus kontrakt från Bern där han inte lyckats imponera som
importspelare han är.

Så en vinge till är vad vi behöver tycker du?

Säger inte det utan bara vad jag hoppas!
Christensen, Brithén, Holzapfel, Carlsson, Bengtsson kan alla spela center så visst kan det vara en dröm utifrån
dina tankar om antalet centrar.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav tommy1985a » 15 januari 2015, 01:11

Som sagt jag hoppas inte HV71 plockar in någon ersättare om det inte dyker upp en drömchans att värva hem en till HV71-kille , typ Thörna Ullström Peterson. Joensu skulle jag inte nappa på när man ser hur skralt det har gått för Laine så kan man ju bara gissa på hur tungt Joensu skulle få det i truppen. Med allt kaos i Ryssland och rubeln så kanske det inte är helt ologiskt att någon av dessa tar kontakt med HV71 under säsongen. Sen har vi ju WK som verkar fått det lite tyngre men jag tror knappast att han ger upp ännu :) Men man vet aldrig, Kanske 1-2 år till i HV71 innan ett nytt försök i NHL kan dyka upp. Som sagt det är nog mest drömmar men jag skulle nog inte värva in något annat utan hålla dörrarna öppna för dessa killar IFALL det skulle hända nåt. Vi har ju redan bra spelare som det är och tillräckligt trångt i laget som det är.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav EMILNB » 16 januari 2015, 22:29

Harju hade inte varit fel istället för Fiala! Han ligger nog pyrt till i Jokerit.
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav karl120 » 17 januari 2015, 00:24

Saknat en finsk rightare (fw) sedan Jukka! Haataja på marknaden. Why not?
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav tommy1985a » 17 januari 2015, 14:57

Är den här killen ledig eller? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8540
Kanske inte vore så dumt med 111 kg framför mål annars :)
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Calle2 » 17 januari 2015, 16:55

Frölunda vill ha hem Johan Sundström en spelare som skulle passa i HV. Stor, stark center som är rightare och kanske skulle kunna tänka sig en omstart från SHL efter drygt två säsonger utan att kunna etablera sig i NHL ?
Calle2

Inläggav tommy1985a » 17 januari 2015, 23:19

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9250
Här är en kille som man kanske ska kolla upp, Ska va ledig enligt free agent om jag inte tittat fel nånstans.
Potential finns där att producera helt klart, Verkar vara lite ojämn dock men SHL kanske är rätt ställe för honom för att komma igång ordentligt. Vore lite häftigt med en slovak i laget :) Verkar för övrigt varit samtidigt som Christensen i Lev. Där kanske vi har Christensens kille.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav karl120 » 18 januari 2015, 14:02

Haataja till Modo. Då kör vi på Marcel Hossa som lekkamrat till Christensen istället då. Vilken sniper!
http://youtu.be/FuqCGxvnB3A
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav silver » 18 januari 2015, 15:17

Marcel Hossa hade ju varit drömmen. En riktig sniper är vad vi behöver, ingen mer powerforward eller tvåvägsforward. Ridderwall leder ju målligan i HV men han har gjort 80% rena turmål...
Användarvisningsbild
silver

Inläggav hammare7 » 18 januari 2015, 16:04

Ser hällre Ryan Lasch än Marian Hossa. Men jag tror inte HV kommer värva någon mer, tror inte ekonomin håller för de. Håller o håller men man har haft några minussäsonger på rad nu och man vill vända det. Om HV skal göra någon värvning måste nån extern sponsor gå in o bidra med pengar.
hammare7

Inläggav frippe-borås » 18 januari 2015, 17:53

Då går vi ännu mer minus eftersom Hv aldrig kalkylera mindre än semi.
Med denna tunna trupp kommer vi inte längre än kvart då det alltid kommer skador.

Nilsson och Fiala måste bara ersättas med minst en forward de ändå vart ordinarie mer eller mindre.
Fiala var ju ändå en 1:a lines forward det kan inte vem som helst ta över.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav tommy1985a » 18 januari 2015, 18:03

Jag tror man kommer värva in 1 till. Men det skulle inte förvåna mig om man avvaktar 2 matcher till och ser hur det går efter ett till uppehåll tills Torsdag. Trött jag blir på dessa uppehåll. Som sagt förlorar vi våra 2 nästa matcher så kommer det gå undan med värvning säkerligen, nåt måste man ju ha fått för Fiala och Nilson. Sen borde inte vårat lag våra så himla dyrt från Davidsson och Ledins Krog mm tiden. Så nåt borde man kunna hosta upp även om det inte är Rajala för 700 000 / Månad eller vad nån skrev att han kostade.

Hoppas man lyckas Norpa Marcel, Lasch är jag lite tveksam till då han inte gjort mer poäng än vad Christensen är uppe i nu på 1 säsong i SHL. Marcel har nog mycket större potential att kunna bidra med mycket poäng.

Annars har vi ju den där Slovaken som jag länkade i tidigare inlägg. Nån som kan kolla upp om han är ledig på marknaden? Jag sökte under free agents men under WC så är osäker. Men det verkar vara en spelare som är given i Slovakiska landslaget och som producerar där så han borde inte vara så kass direkt. Han borde dessutom veta vem Christensen är vilket kanske underlättar lite.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 18 januari 2015, 20:07

https://www.youtube.com/watch?v=itCUA_usE5U

Dustin Penner som jag också länkade tidigare. Det här vore nog helt rätt spelare för HV71 om han är ledig. En riktig biff som grötar in sina mål framför målvakten. Försök flytta på 111 kg :)
Det här är nog vad vi behöver, inte ett dugg rädd för att ta närmaste vägen till målet.

Köp köp köp om han är ledig. Slovaken vore också kanske en bra spelare men frågan är om det inte är just det här vi behöver. Kolla videon grabbar.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hvbullen » 19 januari 2015, 19:06

Hoppas innerligt på jesse.. Perfekt i detta läget vi befinner oss i just mu.
Vi behöver tyngd!! Punkt slut.. ;)
hvbullen

Inläggav Nick » 19 januari 2015, 19:52

hvbullen skrev:Hoppas innerligt på jesse.. Perfekt i detta läget vi befinner oss i just mu.

Tror knappast Bern släpper Jesse. Finns väl ingen anledning för dom att släppa honom han har gjort 4 poäng på 8 matcher o verkar ha kommit igång där borta nu. Första 6 matcher gjorde han 1 mål. Så 3 poäng dom 2 senaste.

Nä jesse kan vi nog skriva av. Möjligtvis att han kommer nästa säsong men inte denna.
Nick

Inläggav Sir Ward » 20 januari 2015, 02:41

Nick skrev:
hvbullen skrev:Hoppas innerligt på jesse.. Perfekt i detta läget vi befinner oss i just mu.

Nä jesse kan vi nog skriva av. Möjligtvis att han kommer nästa säsong men inte denna.

Eller inte. Hört annat om Jesse Joensuu och vore en otroligt viktig och stark förstärkning.
hvbullen säger det bra - vi behöver tyngd.
Enligt mig så vore Jesse Joensuu en supervärvning, även Sanny håller nog med mig :)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 20 januari 2015, 02:52

Va har du hört sir? Jobbar dom på jesse eller?
Klart han vore en fantastisk värvning.. Givetvis men vågar inte hoppas på nåt som är för bra för att vara sant?
Nick

Inläggav PapaEmeritus » 20 januari 2015, 06:53

Jesse vore en riktigt bra värvning men han tillför egentligen ingenting nytt och det skulle bli lite kaka på kaka. Vad har Jesse som vi inte redan har i Laine, Jämtin, Ridderwall och Carlsson? Inte behöver vi en gnuggare till.

Snarare så känns det som vi är i behov av en riktig sniper, typ Jukka Voutilainen när han var som bäst, som ett komplement till Brithén och Christensen. Förstakedjan är den kedja som i mina ögon inte riktigt har satt sig och man har provat flera olika spelare som tredjeman under säsongen. Synd att vi inte hann hugga på Pesonen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

FöregåendeNästa

Återgå till HV71