Tråden om: HV71 Dam

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om HV71 Queens

Inläggav Rex0z » 18 november 2012, 18:41

mrcadaza skrev:
Jompii skrev:Jag har hört från en säker källa att det har skapats en "Janne Karlsson-situation" i Queens.
Många spelare är missnöjda med tränaren och en spelarflykt har dragit igång. Ett antal spelare har redan lämnat Queens och enligt min källa så kommer fler att lämna.
Pinsamt!!! Vad sjutton håller de på med?Är det schism så lös den eller i annat fall så titta på orosmomentet och gör ngt åt det.

Av egna erfarenheter så är kvinnor ganska duktiga på att gå/snacka bakom ryggen på folk. Men ja pinsamt är ordet, ska dom bära HV71 som namn så får dom fan prestera bättre även att dom inte gillar tränaren!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Jompii » 18 november 2012, 20:59

Ni har inte tänkt på att det kanske är tränaren som det är fel på och inte spelarna?
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Shadow » 18 november 2012, 22:19

Jompii skrev:Jag har hört från en säker källa att det har skapats en "Janne Karlsson-situation" i Queens.
Många spelare är missnöjda med tränaren och en spelarflykt har dragit igång. Ett antal spelare har redan lämnat Queens och enligt min källa så kommer fler att lämna.

Då kanske du kan be din källa uppge vilka spelare som lämnat och vilka som kommer lämna laget då. Kan ju vara bra för ledningen att veta så de i så fall kan scouta efter nya spelare som vill spela.
Shadow

Inläggav mrcadaza » 18 november 2012, 22:25

Är det spelare som lämnat så är det väl bara att titta på aktuell spellista.
Gnäller man på resultatet så är det väl spelarnas fel i största mån och om det r taktiskt så är tränaren den som har störst skuld.
MEN tillsammans måste man lösa detta.
Krafterna nu handlar om att mobilisera för kval.
För ngt annat kommer inte att ske....

Lägg för bövelen stridsyxan och ilskan åt sidan och se till att rädda kvar laget istället!!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Shadow » 18 november 2012, 22:40

mrcadaza skrev:Är det spelare som lämnat så är det väl bara att titta på aktuell spellista.
Gnäller man på resultatet så är det väl spelarnas fel i största mån och om det r taktiskt så är tränaren den som har störst skuld.
MEN tillsammans måste man lösa detta.
Krafterna nu handlar om att mobilisera för kval.
För ngt annat kommer inte att ske....

Lägg för bövelen stridsyxan och ilskan åt sidan och se till att rädda kvar laget istället!!

Jovisst kan man kika på truppsidan, men det ser inte ut som någon trillat bort där. Likväl som att man inte heller kan se de som enligt uppgift ska lämna heller.
Det ser inte ut att kunna bli annat än kval framåt vårkanten som det ser ut just nu. Den saken är helt klar. Men det återstår ju 16 omgångar och ska laget klara sig kvar får de börja dra in segrar i massor nu. Munksund som ligger näst sist just nu har 12 poäng. Så bara där är 4 matcher att plocka ihop först. Nu har ju HV och LHC norrlandslagen två helger i rad. Idel segrar så kanske det kan börja ljusna lite. Samtidigt får man hoppas på att resultaten går vägen för de andra lagen så det kan fås lite hjälp av dom med. Men nu ligger bollen helt i lagets händer.
Shadow

Inläggav Razz » 26 november 2012, 11:05

Den viktigaste frågan här är ju hur många par finns det i laget? Rätt vanligt inom kvinnoidrotten.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav Groucho » 26 november 2012, 16:01

Razz skrev:Den viktigaste frågan här är ju hur många par finns det i laget? Rätt vanligt inom kvinnoidrotten.

Vanligt eller ej, relevansen i den frågan undgår iallafall mig. :?
"Fan, lever du Olsson?" #6 Christoffer Persson
Användarvisningsbild
Groucho

Inläggav Blondestar » 26 november 2012, 16:29

Razz skrev:Den viktigaste frågan här är ju hur många par finns det i laget? Rätt vanligt inom kvinnoidrotten.

Det är nog lika många som hos herrlaget skulle jag tro. Vad gäller ditt påstående, kan ju någon form av källa vara intressant.
Hejdå allihopa! Signing off.
Blondestar

Inläggav #21 » 26 november 2012, 20:34

Räcker ju att kolla på damlandslaget i fotboll, där nästan hälften föredrar kvinnokönet. I hockeylandslaget finns väl ett par stycken.
Så det är ju uppenbarligen vanligt inom tjejidrotten! Att det skulle vara lika vanligt bland herrarna är ju bara löjligt.

Inläggav Razz » 27 november 2012, 09:11

Blondestar skrev:

Det är nog lika många som hos herrlaget skulle jag tro. Vad gäller ditt påstående, kan ju någon form av källa vara intressant.

I herrlaget är det garanterat noll. Min källa är delvis ett damlag här i stan. Dock i en annan idrott med det spelar nog ingen större roll. I det laget var det några par. Sen är det väl allmänt känt att det är vanligt förekommande i damidrotten?
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav lejacques » 29 november 2012, 19:41

Herregud. Vilka källor ni levererar.

"Jag vet någon så då borde ju... och visst är det allmänt känt att..."

Vad spelarna gör på sin fritid är väl upp till dem, och inget för oss här på forumet att gissa och spekulera i.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav dekman » 30 november 2012, 10:28

lejacques skrev:Herregud. Vilka källor ni levererar.

"Jag vet någon så då borde ju... och visst är det allmänt känt att..."

Vad spelarna gör på sin fritid är väl upp till dem, och inget för oss här på forumet att gissa och spekulera i.

Håller med dig helt! Skvaller om spelares fritid, partner, läggning etc har inget på det här forumet att göra. Gå till Flashback om ni tycker sånt är viktigt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav #21 » 30 november 2012, 11:24

Varför denna jävla moralpanik?
Man diskuterar ju precis allting annat på detta forum, inklusive tusentals fullständigt meningslösa inlägg.
Varför skulle man inte kunna prata om detta?

Inläggav dekman » 30 november 2012, 11:45

#21 skrev:Varför denna jävla moralpanik?
Man diskuterar ju precis allting annat på detta forum, inklusive tusentals fullständigt meningslösa inlägg.
Varför skulle man inte kunna prata om detta?

10 punkter till varför:
1. För att det är skvaller. Och skvaller hör inte hemma här.
2. För att tråden handlar om laget, inte om spelares sexuella preferenser
3. För att vissa saker tillhör privatlivet, med betoning på privat
4. För att det är förbannat tröttsamt att så fort det pratas om damidrott så ska det insinueras en massa som inte har med saken att göra.
5. För att jag säger det.
6. För att jag säger det.
7. För att jag säger det.
8. För att jag säger det.
9. För att jag säger det.
10. För att jag säger det.

Moralpanik? Ja, det är upp till vem som helst att bedöma. Men det är inte riktigt det som det ordet betyder...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Jullebulle » 30 november 2012, 12:30

Tidigare i tråden tyckte man att det behövdes en ny tränare. Då är frågan. Vem vill ta över ett gäng oseriösa tjejer? Är fallet dessutom så att de är lesbiska så.... då förstår ni ju själva.
medlem #77 om någon mot all förmodan skulle bry sig.
Jullebulle

Inläggav #21 » 30 november 2012, 12:34

Om skvaller inte hör hemma här så är det ju ganska många trådar om nyförvärv som inte hör hemma här.
Om "moralpanik" var ett så hemskt ord att använda för att beskriva hur ni överreagerade, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för min enormt bristande språkkunskap...

Inläggav dekman » 30 november 2012, 12:43

Det är skillnad på att "skvallra" om vilka spelare som är påväg in mot att skvallra om enskilda spelares privatliv - eller generalisera utifrån en hel grupp. Där går faktiskt gränsen.

Sen är det kanske så att lesbiska är överrepresenterade inom damidrott. Men...

VEM
FAN
BRYR
SIG?

Spela roll liksom.

År 2012 ska det inte ha nån betydelse om en spelare är svart, vit, grön, kristen, satanist, bög, lesbisk, straight etc. Men just damidrott måste fortfarande dras med en massa fördomar och förutfattade meningar. Det gör mig förbannad.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav #21 » 30 november 2012, 12:55

Men hade det funnits en grön lesbisk satanist i queens, så hade det kanske gett laget lite mediatid trots allt! ;)

Inläggav dekman » 30 november 2012, 13:42

#21 skrev:Men hade det funnits en grön lesbisk satanist i queens, så hade det kanske gett laget lite mediatid trots allt! ;)

Touché!

:lol: :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav mrcadaza » 9 december 2012, 16:49

dekman skrev:Det är skillnad på att "skvallra" om vilka spelare som är påväg in mot att skvallra om enskilda spelares privatliv - eller generalisera utifrån en hel grupp. Där går faktiskt gränsen.

Sen är det kanske så att lesbiska är överrepresenterade inom damidrott. Men...

VEM
FAN
BRYR
SIG?

Spela roll liksom.

År 2012 ska det inte ha nån betydelse om en spelare är svart, vit, grön, kristen, satanist, bög, lesbisk, straight etc. Men just damidrott måste fortfarande dras med en massa fördomar och förutfattade meningar. Det gör mig förbannad.
Varför diskuteras det inte lika mkt över alla de som är homosexuella inom manliga lagsporter? Kanske är tjejer betydligt modigare att stå för sin läggning än vad killar är. Killar är ju generellt tuffare i lag än som enskilda individer.

MEN MEN MEN!!! :!:
Helt ointressant

Tänkte faktiskt flika in om matchen idag.
Har sett lite klipp från matchen. HV höll jämna steg mot LHC och hade 1-1 efter 1 periode. Sem kom raset.
Och som så ofta så trillar puckarna dit tätt inpå varnadra.
1-1 blev 1-4 på 1 minut och 1 sekund. Oacceptabelt och handlade om dålig inställning. De la av att spela.
Sen kom de väl igen lite grann igen men...
1-5 blev 1-7 på 32 sekunder.
1-8 blev 1-11 på 2 minuter och 27 sekunder.

Mönstret var tydligt kom ett mål så tappade man geisten och la av.
Truppen håller inte. För ung? Kanske men den är för tunn och för oerfaren.
Om HV ska klara sig kvar ja då blir det ju kval men ska de på lång sikt klara sig kvar i Riksserien så måste de värva etablerade spelare helt enkelt.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 10 december 2012, 10:28

mrcadaza skrev:Truppen håller inte. För ung? Kanske men den är för tunn och för oerfaren.

Jag tror på alla tre faktiskt. Medelåldern i Queens är under 19 år, 18,65 för att vara exakt. Nu är det iofs generellt väldigt låg medelålder i damhockeyn, mycket beroende på att det är svårt (omöjligt...) att försörja sig på det så många slutar pga jobb etc.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Shadow » 17 december 2012, 00:10

dekman skrev:År 2012 ska det inte ha nån betydelse om en spelare är svart, vit, grön, kristen, satanist, bög, lesbisk, straight etc. Men just damidrott måste fortfarande dras med en massa fördomar och förutfattade meningar. Det gör mig förbannad.

Mycket bra skrivet. Det är ett inlägg som du har all heder för att du skrev. Tjejerna kämpar i motvind för en sport de brinner för. Och sen kommer konstigt nog ALLTID detta med deras läggning upp. Som du skrev - Spelar ingen roll. Det påverkar inte prestationen på isen/planen.

mrcadaza skrev:Tänkte faktiskt flika in om matchen idag.
Har sett lite klipp från matchen. HV höll jämna steg mot LHC och hade 1-1 efter 1 periode. Sem kom raset.
Och som så ofta så trillar puckarna dit tätt inpå varnadra.
1-1 blev 1-4 på 1 minut och 1 sekund. Oacceptabelt och handlade om dålig inställning. De la av att spela.
Sen kom de väl igen lite grann igen men...
1-5 blev 1-7 på 32 sekunder.
1-8 blev 1-11 på 2 minuter och 27 sekunder.

Mönstret var tydligt kom ett mål så tappade man geisten och la av.
Truppen håller inte. För ung? Kanske men den är för tunn och för oerfaren.
Om HV ska klara sig kvar ja då blir det ju kval men ska de på lång sikt klara sig kvar i Riksserien så måste de värva etablerade spelare helt enkelt.

Jag såg den matchen och med tanke på hur LHC åkte skridskor under första perioden så orkade helt enkelt inte HV-tjejerna med resten av matchen.
Som det ser ut nu så får tjejerna rikta in sig på kvalet i slutet av säsongen. Som det ser ut i dagsläget så är det Skåre från västra serien, Hisingen från södra, Sundsvall från norra (trots att Modo leder), och SDE HF från östra som går till kvalet tillsammans med HV och Segeltorp. Om Segeltorp får ordning på spelet kan det lika gärna bli Munksund som följer med HV.
Shadow

Inläggav mrcadaza » 26 januari 2013, 19:04

GRATTIS till era första poäng någonsin i Riksserien. Lite sensationellt men 2 pinnar borta mot Segeltorp är riktigt bra och kanske bra att ha med sig när kvalet börjar. 3-2 på bortais och legat under hela matchen. :!: :!:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav KungSune » 26 januari 2013, 19:16

Ja jävlar i havet.

Grattis
Användarvisningsbild
KungSune

Re: Tråden om: HV71 Queens!

Inläggav Shadow » 22 mars 2013, 10:53

Lycka till i kvalet till Riksserien!
Shadow

Inläggav mrcadaza » 24 mars 2013, 22:20

HV Queens åkte ut.
Segeltorp som HV slog efter straffar och Sundsvall som slog HV går upp eller rättare sagt Segeltorp stannar kvar och Hv åker ut till förmån för Sundsvall.
Fjärde laget i kvalet Sädetälje slog HV.

Kanske för detta ngt gott med sig för HV är långt efter de andra etablerade lagen och kom överlägset sist.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 25 mars 2013, 10:21

Ja, ska man vara ärlig så är det väl inte mer än rättvist att man åkte ut efter att inte tagit en enda trepoängare under säsongen.

Dock så vidhåller jag att det är bra/viktigt att HV fortsätter ha Queens under sina vingar - det är viktigt att även alla unga tjejer som älskar HV ska ha möjligheten att spela i HVs färger.

Sen får man inte glömma att HV har ingen som helst ungdomsverksamhet för tjejer, inga tjejlag i de lägre åldrarna, enbart seniorlaget. Vill man ha lag även i högsta damserien så måste man nog framöver även ha ungdomsverksamhet för tjejer - vilket jag hoppas att man kommer skaffa!

F.ö så har jag ändå respekt för tjejerna i Queens, de spelar utan ersättning och även utan kontrakt. Det är verkligen skilda världar...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Shadow » 1 april 2013, 11:03

dekman skrev:Ja, ska man vara ärlig så är det väl inte mer än rättvist att man åkte ut efter att inte tagit en enda trepoängare under säsongen.

Dock så vidhåller jag att det är bra/viktigt att HV fortsätter ha Queens under sina vingar - det är viktigt att även alla unga tjejer som älskar HV ska ha möjligheten att spela i HVs färger.

Sen får man inte glömma att HV har ingen som helst ungdomsverksamhet för tjejer, inga tjejlag i de lägre åldrarna, enbart seniorlaget. Vill man ha lag även i högsta damserien så måste man nog framöver även ha ungdomsverksamhet för tjejer - vilket jag hoppas att man kommer skaffa!

F.ö så har jag ändå respekt för tjejerna i Queens, de spelar utan ersättning och även utan kontrakt. Det är verkligen skilda världar...

Sunda tankar tycker jag. Dock vet jag inte om det där med rättvist stämmer. Det har ju inte bara varit förkrossande siffror de fick stryk med. Dock mot topplagen i serien så var det många gånger stora siffror. Men jag vet inte om de speglar matchen alltid. Jag tror att det sitter mycket mentalt i de fallen. Typ att det spelar ingen roll om vi förlorar med 5 eller 10 mål. Samt att mer skytteträning skulle vara passande.

Dina tankar om ungdomsverksamhet för tjejer är logiska. HV:s ledning var ju uppe i Linköping för några år sedan för att kolla hur allt funkade i organisationen för just damhockeyn. Nu finns det i alla fall tre lag i Linköping som inriktar sig på tjejer. Riksserielaget, Div 1 och ett yngre flicklag. Men precis som för grabbar behövs det ju fler lag för att bygga upp egna produkter.

Kontrakt finns det nog, men inga pengar i alla fall. Jag kan tycka att det är tråkigt att inte fler resonerar som du. Är man intresserad av hockey så stöttar man lagen som spelar i klubben oavsett om det är A-laget, damlaget, juniorer eller ännu yngre. När LHC var nere i oktober hade jag hoppats på att det skulle vara många kvar och heja på era tjejer. Dock blev ju inte så fallet.
Shadow

Inläggav dekman » 1 april 2013, 11:19

Tack shadow! Det med kontrakt var nåt jag läste nu när de åkte ut, att inga spelare har kontrakt och därför har rätt att lämna om de vill. Men det kan ju vara en klausul för att de åkte ur.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav mrcadaza » 1 april 2013, 17:15

Det ska stämma att de inte har kontrakt. Hur ser ett löneavtal ut egentligen inom damishockeyn på klubbnivå?
Det vore ju i rätt riktning att ha flera damlag. Juniornivå o.s.v. Annars så lär det aldrig hålla.
Att hålla på Queens gör vi nog de flesta men det är kvaliteten som många bojkottar att se live.
Ok att de hade möjlighet när LHC var här som sades ovan i ett inlägg men det räcker inte.
Krävs nog mer än så.

Användarvisningsbild
mrcadaza

FöregåendeNästa

Återgå till HV71