CROHB skrev:Jag har lite svårt att förstå kritiken mot värvningarna av Hansson och Bengtsson. De är troligen inte så dyra och kan ju visa sig vara prisvärda och fylla roller som vi behöver. Känns som vi tvärtom inte kastar bort pengar då jag tror de är ganska billiga.
Självklart om vi får in ex Bengtsson, Bernhardt och Almqvist samt behåller sex av dagens backar att det vore fullständigt galet men det tror jag inte kommer att ske. Slår Bengtsson väl ut, där får vi lita på Nubbens omdöme, så är det en spelartyp vi behöver. PP back med storlek som kan blomma ut. Utan att kunna honom fullt ut på något sätt men kan nog tänka mig honom före alla andra backar vi har i truppen idag.
Bernhardt känns som en liknande spelartyp som Bengtsson på många sätt och det vore intressant om HV tar in båda två. Har en känsla av att det kan komma in fyra eller fem nya backar om vi går upp i SHL.
Hansson känns som en Lindbäcktyp och har en tuffhet som vi kan behöva samt bra i BP, rollspelare. Tror han passar bättre i SHL än ex bröderna Davidsson samt tyvärr även Önerud som det inte händer mycket omkring längre.
Tror inte vi kan dra några större slutsatser innan vi har hela bilden och truppen på plats men jag är ganska positiv till dessa värvningar. Skulle det inte slå väl ut så är det ingen större kostnad för oss och går att hitta lösningar och jag räknar med att Nubben inte är handlingsförlamad om det behöver göras förändringar under säsongen så ingen stor risk.
Jag har stort förtroende för vår ledning, från Wilander, Lindbom, Nubben till Tommy och Stille. Enorm skillnad mot tidigare års ledning som såg till att vi är där vi är.
Tex Bengtsson är ju på tok för dålig för topp 4 i shl och att värva honom till ett tredje backpar känns helt onödigt när vi redan har spelare där. Vi borde sparat dom pengarna och lagt på spelare högre upp i back-hirarkin. Därav bortkastade pengar som leder till en alldeles för svag backsida. Hur många kontrakt tror du att vi bryter egentligen?
Bertov
Torp
Bohm
Sjöholm
Ytterell
Bengtsson
Almqvist
Samtliga de har kontrakt om vi går upp. Bengtsson borde varit en tex Pilut om detta skulle blivit riktigt bra. Så en otroligt märklig värvning oavsett hur pusslet läggs!