Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Husmusen skrev:6 dagar kvar, Saik och FBK nästa matcher, även om vi nu värvar något...varför ska det vara i sista sekunden? Sitter man med låga bud som man hoppas att spelarna ska acceptera 23:59 den 15e ? Svårt att se logiken i att Engwall, Ejdsell Ullström med flera sitter och funderar "hmm ska jag ta Hults bud eller ska jag stanna kvar här" och måste fundera in till sista dagen, ser verkligen inte logiken i det om det nu inte är så att båda sidorna sitter med motbud och tjurar och hoppas att den andra ska ändra sig in i det sista ? Samtidigt är det lustigt att man går ut med att man tittar på de spelarna, hade någon av dem sagt tvär nej så hade dem väl gått ut med det ?
Husmusen skrev:Seriöst vad får man skriva på detta forumet egentligen utan att behöva bli grillade av paragraf ryttare konstant hela tiden ?
Jag menar bara att man är nyfiken som fan att veta vad som pågår bakom kulisserna, är inte du nyfiken och undrar vad det är som gör att allt händer i sista sekunden ? Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta otroliga övertramp jag precis har begått....
Vi är alla hv fans, varför ha en sån otroligt stiff och spänd attityd emot varandra hela tiden? Sjukt onödigt
Husmusen skrev:Seriöst vad får man skriva på detta forumet egentligen utan att behöva bli grillade av paragraf ryttare konstant hela tiden ?
Jag menar bara att man är nyfiken som fan att veta vad som pågår bakom kulisserna, är inte du nyfiken och undrar vad det är som gör att allt händer i sista sekunden ? Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta otroliga övertramp jag precis har begått....
Vi är alla hv fans, varför ha en sån otroligt stiff och spänd attityd emot varandra hela tiden? Sjukt onödigt
Sir Ward skrev:Admin är Dekman som äger HVfans, f.ö en lat gubbjävel som mig
och ja, örfil är utdelad. Vi är hans utsända slavar.
Har en trevlig helg Husmusen.
Husmusen skrev:Ja jag tyckte det var fel av admin att driva om min åsikt, såg ingenstans i reglerna att det jag skrev bröt emot någon regel. men ursäkt godtas absolut.
Jag tror inte heller det är lätt att värva spelare och har vid flera tillfällen hyllat j&j's jobb inför säsonger. Men min åsikt kvarstår att jag inte alls tycker de är lika vassa midseason och snart får vi se om de gör sitt andra dåliga transferfönster i rad. Hoppas dock de inte gör det
Kjellsortering skrev:
Det förvånar mig mycket att detta forum i bland framstår som en polisstat med korrupta ledare.
Jag vet att det är hårda ord men vad jag menar är att:
När någon som är relativt ny skriver av sig i en längre textmassa får hen hårda ord och ett långt raljerande svar, i en betydligt längre textmassa.
När någon namndroppar en spelares namn, men av någon anledning inte kommer, så kallas han för ett troll och förföljs.
När andra gör samma sak så accepteras det och försvaras.
Jag älskar detta forum men kan inte efter alla dessa år som jag följt och läst. Bara sitta tyst och acceptera att all som har olika synpunkter om laget i vårt hjärta inte får framföra sin åsikt utan blir kritiserad, märkt eller förföljd.
Alla har vi rätt att yttra våra åsikter i text och tal utan att vi blir påhoppade, förföljda eller förlöjligas. Borde inte forumet vara tillgängligt för alla som har HV i vårt hjärta (oavsett nationalitet, utbildning, klass eller handikapp)? Och där vi tar hänsyn till andras åsikter och inte via olika maktmedel trakasserar hens diametrala åsikt.
Jag efterlyser mer ödmjukhet och respekt mot varandra här på forumet och ni som är Moderatorer bör framgå som goda exempel.
Vi vill väll att åsikterna ska flöda och forumet väga?
Diabolics skrev:Kjellsortering skrev:
Det förvånar mig mycket att detta forum i bland framstår som en polisstat med korrupta ledare.
När någon som är relativt ny skriver av sig i en längre textmassa får hen hårda ord och ett långt raljerande svar, i en betydligt längre textmassa.
När någon namndroppar en spelares namn, men av någon anledning inte kommer, så kallas han för ett troll och förföljs.
Jag älskar detta forum men kan inte efter alla dessa år som jag följt och läst. Bara sitta tyst och acceptera att all som har olika synpunkter om laget i vårt hjärta inte får framföra sin åsikt utan blir kritiserad, märkt eller förföljd.
Alla har vi rätt att yttra våra åsikter i text och tal utan att vi blir påhoppade, förföljda eller förlöjligas. Borde inte forumet vara tillgängligt för alla som har HV i vårt hjärta (oavsett nationalitet, utbildning, klass eller handikapp)? Och där vi tar hänsyn till andras åsikter och inte via olika maktmedel trakasserar hens diametrala åsikt.
Jag efterlyser mer ödmjukhet och respekt mot varandra här på forumet och ni som är Moderatorer bör framgå som goda exempel.
Jag har två saker jag vill poängtera här som kanske kan sprida lite ljus över situationen (jag har gjort det tidigare men det är bra med repetition).
1) Det finns en allmän trend att fler personer kommer hit och skriver när det går dåligt för HV och det blir ett jävla gnäll. Detta är tråkigt så total frihet att skriva hur som helst utan mothugg kommer inte ske. Detta forum är inte en slasktratt för folks frustration. Det finns tydligen någon typ av facebook-sida för detta.
2) Läser man en författare mycket så lär man sig efter ett tag att läsa mellan raderna och förstå innebörden i meningar där orden i sig självt inte räcker till. Detta gäller även här. Medlemmar som varit med länge har högre trovärdighet, förtroende och mer utrymme att utrycka sig då de bidragit under en längre tid samt att det är lättare att tolka vad som sägs. Medlemmar med få inlägg, speciellt nya medlemmar som kommer in med kass inställning och som bryter mot regler, har av naturliga skäl inte det svängrummet. Så nej, alla kommer inte behandlas exakt lika. Man har som ny skribent ett större ansvar att visa att man är seriös och vill vara deltagande.
Kjellsortering skrev:Diabolics skrev:Kjellsortering skrev:
Jag har två saker jag vill poängtera här som kanske kan sprida lite ljus över situationen (jag har gjort det tidigare men det är bra med repetition).
1) Det finns en allmän trend att fler personer kommer hit och skriver när det går dåligt för HV och det blir ett jävla gnäll. Detta är tråkigt så total frihet att skriva hur som helst utan mothugg kommer inte ske. Detta forum är inte en slasktratt för folks frustration. Det finns tydligen någon typ av facebook-sida för detta.
2) Läser man en författare mycket så lär man sig efter ett tag att läsa mellan raderna och förstå innebörden i meningar där orden i sig självt inte räcker till. Detta gäller även här. Medlemmar som varit med länge har högre trovärdighet, förtroende och mer utrymme att utrycka sig då de bidragit under en längre tid samt att det är lättare att tolka vad som sägs. Medlemmar med få inlägg, speciellt nya medlemmar som kommer in med kass inställning och som bryter mot regler, har av naturliga skäl inte det svängrummet. Så nej, alla kommer inte behandlas exakt lika. Man har som ny skribent ett större ansvar att visa att man är seriös och vill vara deltagande.
Yttrandefriheten är med andra ord begränsad här på forumet som ny skribent.
Är detta till för att skapa ett forum endast för ”la famiglia”, något som forumet påpekade som det stora problemet inom HV:s organisation?
Vad jag förstår så (min tolkning) finns det inte i reglerna med en begränsning för nya skribenter eller att “tolkningar mellan raderna” gör det berättigat att nervärdera/recensera andras åsikter. Eller att kalla skribenter för muppar, troll, “*****” eller andra kvädes ord. Lika lite som att kalla någon inom HV:s organisation för samma sak.
Vi har olika åsikter om mål och framtid för vårt kära lag vilket gör detta forum mer intressant att läsa oavsett om det är skrivet av en ny eller gammal skribent.
Kjellsortering skrev:
Yttrandefriheten är med andra ord begränsad här på forumet som ny skribent.
Kjellsortering skrev:Är detta till för att skapa ett forum endast för ”la famiglia”, något som forumet påpekade som det stora problemet inom HV:s organisation?
Kjellsortering skrev:Vad jag förstår så (min tolkning) finns det inte i reglerna med en begränsning för nya skribenter eller att “tolkningar mellan raderna” gör det berättigat att nervärdera/recensera andras åsikter. Eller att kalla skribenter för muppar, troll, “*****” eller andra kvädes ord. Lika lite som att kalla någon inom HV:s organisation för samma sak.
Kjellsortering skrev:Vi har olika åsikter om mål och framtid för vårt kära lag vilket gör detta forum mer intressant att läsa oavsett om det är skrivet av en ny eller gammal skribent.

Igelkotte1 skrev:SJUKT jävla löjligt att skriva ” back klar” när det uppenbart inte stämmer . Hade en back varit klar i lördags när ”sir” Ward skrev så hade det varit presenterat nu. Ingen direkt högoddsare att HV presenterar både en back och forward i veckan så det kan väl vem som helst skriva för att ”briljera”...sir ward klarar ju uppenbarligen å namedroppa sina ”källor” men inte namnet på spelaren . Undra varför![]()
Patetiskt !
Och nej sir Ward dina barn är inga kungar .dom är hundar precis som du.
Igelkotte1 skrev:SJUKT jävla löjligt att skriva ” back klar” när det uppenbart inte stämmer . Hade en back varit klar i lördags när ”sir” Ward skrev så hade det varit presenterat nu. Ingen direkt högoddsare att HV presenterar både en back och forward i veckan så det kan väl vem som helst skriva för att ”briljera”...sir ward klarar ju uppenbarligen å namedroppa sina ”källor” men inte namnet på spelaren . Undra varför![]()
Patetiskt !
Patetiskt !
Patetiskt !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst