Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly Season 16/17: Spelardrömmar!

Inläggav Nutarviguld » 14 december 2016, 19:38

Händer mycket i dom flesta andra lagen, kommer Hv agera ut eller in ? eller vara passiva som vanligt ?
Nutarviguld

Inläggav FirstSwitch » 15 december 2016, 14:04

Har väl inte hänt så mycket i de andra lagen mest att man gjort sig av med spelare som inte producerat. Marknaden lär väl oxå röra på sig mer efter nyår.
Ser hellre att man prioriterar att förlänga med några som har utgående kontrakt som exempelvis Linus och Önerud.
FirstSwitch

Inläggav hammare7 » 15 december 2016, 15:30

Nutarviguld skrev:Händer mycket i dom flesta andra lagen, kommer Hv agera ut eller in ? eller vara passiva som vanligt ?

Hv kommer inte värva om inte rätt dyker upp
hammare7

Inläggav Henke67 » 15 december 2016, 18:53

Ja de kommer väl knappast att medvetet satsa på fel?
Vore mer intressant om du beskrev vad som kan tänkas vara rätt.
Personligen tror jag det i så fall handlar om en långsiktigare satsning. Minst över även nästa säsong. Kanske tom mer...
Henke67

Inläggav hammare7 » 15 december 2016, 20:28

Henke67 skrev:Ja de kommer väl knappast att medvetet satsa på fel?
Vore mer intressant om du beskrev vad som kan tänkas vara rätt.
Personligen tror jag det i så fall handlar om en långsiktigare satsning. Minst över även nästa säsong. Kanske tom mer...

jo kanske men tror det är högst otroligt att man äns kollar tror man är nöjd med det man har. Även vid skador
hammare7

Inläggav Nutarviguld » 15 december 2016, 21:20

Okej byebye guldet med ligans sämsta pp
Nutarviguld

Inläggav Sir Ward » 15 december 2016, 21:39

Nutarviguld skrev:Okej byebye guldet med ligans sämsta pp

Ser att du återigen tror på HV. Ingen värvning - inget guld.

Du är väl införstådd att HV har läget fullt under kontroll och jobbar efter en budget.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nutarviguld » 17 december 2016, 19:49

sir Ward skrev:

Du är väl införstådd att HV har läget fullt under kontroll och jobbar efter en budget.

"tror på Hv" jag älskar Hv men näe jag tror inte vi har nog för ett guld nej, man måste inte vara blind för att
vara ett fan, hur ska vi ta guld utan PP backar, med ett riktigt dåligt PP ? näe tyvärr jag ser inte möjligheten utan
att värva spets som de flesta andra lag gör

Och angående budget, alla lag har en budget, Hv gör dessutom riktigt bra plus resultat redan så självklart har man råd.
Dom som värvar nu tex Saik osv låg knappast under sin lagbudget tidigare, men dom ser att det behövs.
Samma sak i Hv, vi behöver spets och har råd med det, ska vi vara åskådare eller ska vi ge oss in i leken ?
Hv är nog ganska medvetna om sina dåliga resultat de senaste åren och även om man går över budget lite om man
värvar en back nu så är det nog en "risk" man är villig att ta för att visa sponsorer och andra att man går åt rätt håll igen.
Speciellt med tanke på att man ju faktiskt gör en riktigt bra säsong ekonomiskt, mycket troligen pågrund av ett billigt lag
Nutarviguld

Inläggav Norrlandssupporter » 18 december 2016, 02:15

Nutarviguld skrev:
sir Ward skrev:

"tror på Hv" jag älskar Hv men näe jag tror inte vi har nog för ett guld nej, man måste inte vara blind för att
vara ett fan, hur ska vi ta guld utan PP backar, med ett riktigt dåligt PP ? näe tyvärr jag ser inte möjligheten utan
att värva spets som de flesta andra lag gör

Och angående budget, alla lag har en budget, Hv gör dessutom riktigt bra plus resultat redan så självklart har man råd.
Dom som värvar nu tex Saik osv låg knappast under sin lagbudget tidigare, men dom ser att det behövs.
Samma sak i Hv, vi behöver spets och har råd med det, ska vi vara åskådare eller ska vi ge oss in i leken ?
Hv är nog ganska medvetna om sina dåliga resultat de senaste åren och även om man går över budget lite om man
värvar en back nu så är det nog en "risk" man är villig att ta för att visa sponsorer och andra att man går åt rätt håll igen.
Speciellt med tanke på att man ju faktiskt gör en riktigt bra säsong ekonomiskt, mycket troligen pågrund av ett billigt lag

Förlåt, men det här inlägget är så skrämmande naivt och spekulativt. Du raljerar en massa om saker du inte har en aning om.

1. Vad är en PP-back? Är det en som bara spelar PP? Om du menar offensivt skickliga backar, så har vi flera stycken. Några som redan levererar bra och några som har stor uppsida och bara kan bli bättre, lex Hansson.

2. Skaik har värvat 1 spelare som har stark anknytning till klubben. Alltså en hemvändare. Trots att man underpresterat rejält, vilket inte HV gjort.

3. Man visar knappast sponsorer att man går åt rätt håll genom att oansvarigt sätta sprätt på pengarna när man för en gångs skull ser ut att gå pluss.

De flesta experter och hockeyfolk i allmänhet berömmer årets upplaga av HV och menar på att vi är bättre än på många år. Det finns både bredd och tillräcklig spets.

Summa summarum: HV presterar bra både sportsligt och ekonomiskt. Det finns ingen som helst anledning till att panikvärva något svindyrt.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Nutarviguld » 18 december 2016, 12:48

Jag tycker Hv har varit mycket bättre än förväntan, det är därför jag vill värva spets.

Okej nu ser jag att ni sitter där framför datorn och tänker "omen den där killen är ju hjärndöd på riktigt"

Låt mig förklara, vi har spelat bra i år helt klart, mycket bättre än vad jag någonsin vågat hoppats på.
Det är just därför jag vill värva, fan jag va inställd på ännu ett mellan budget år och det tror jag Hv var också.
Men helt plötsligt vaknar några gamla rävar till liv och några nya är bättre än förväntat.
Orsaken till att jag tycker vi ska värva är att jag anser att vi har ett tillräckligt bra lag för att kunna hota om
guldet på riktigt vilket känns förjävla oväntat men bra! MEN för att kunna hota om guldet på riktigt så MÅSTE
vi vara bättre offensivt framförallt i PP. Laine är borta och när Laine kunde spela till 100% var han en av SHL´s bästa
spelare. Jag vet inte dock om vi ska ta in en forward men vi MÅSTE spetsa till vår offensiv framförallt i PP.
Då har vi på riktigt en chans att bi en riktigt stark guldkandidat och det vore ju förjävla bra ?
Jag tror tyvärr inte vi rår på tex Frölunda i ett slutspel med PP backar som försöker skjuta men träffar första bästa skridsko
och resulterar i en kontring istället 10gånger per match, näe tyvärr jag tycker inte Hansson, Almqvist håller i PP.
Reese och Borgman är OK i PP men inte mer än OK. Jag tror personligen att en grym offensiv back som är duktig i PP skulle
kunna vara det som flyttar Hv ifrån ett bra lag till ett jävla bra lag med guld potential.

Sen får ni tycka jag är dum i huvudet om ni vill men det är min åsikt.
Jag har aldrig sagt att man ska panik värva något dyrt osv som ni spyr ut.
Men hur lyckas andra lag värva spelare som inte är panik värvningar ? oansvarigt sätta sprätt på pengar näe du snarare så visar man att man satsar pengarna man får in för att kunna konkurrera på allvar. Jag träffar mycket sponsorer både till Jsödra och Hv genom mitt jobb och jag vet att de flesta känner att man sponsrar sitt lag för att man älskar laget men också för att man vill att pengarna ska ge ett slagkraftigt lag och som situationen är just nu efter dessa många år av flopp resultat så tvivlar ju många företag på Hvs kompetens, det skulle verkligen sitta fint med ett bra resultat denna säsongen kan jag säga både för oss fans och alla som älskar Hv men också för att få företag att sluta överväga att börja sponsra Jsödra istället för Hv eller att helt sluta med sponsring och istället lägga pengarna på traditionell markandsföring. Många sponsrar TOPP laget Hv71 för att det helt enkelt ger bättre tillbaka att sponsra ett topp lag som spelar slutspel och vinner titlar, Husqvarna loggan på guldhjälmarna...Yupp varje sponsors dröm
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 22 december 2016, 16:31

Grym backvärvning av Växjö trots att inget finns på marknaden :(
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 23 december 2016, 15:32

blir det nån hv julklapp in i laget?
Nutarviguld

Inläggav hammare7 » 24 december 2016, 10:20

Nutarviguld skrev:blir det nån hv julklapp in i laget?

Nej
hammare7

Inläggav hv71 är best » 24 december 2016, 15:03

hammare7 skrev:

Nej

Såg Jagr på stan någon som kan bekräfta?
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav hammare7 » 24 december 2016, 15:35

hv71 är best skrev:
hammare7 skrev:

Nej

Såg Jagr på stan någon som kan bekräfta?

Nej men gretsky sågs köpa julbord på ikea
hammare7

Inläggav Nutarviguld » 24 december 2016, 16:37

Alltid lika roliga skämten
Nutarviguld

Inläggav frippe-borås » 28 december 2016, 09:14

Mathias Ritola ryktas vara på väg hem till Sverige.
Hade jag mer än gärna sett i Hv!

Men ryktena säger Leksand men då tror jag mer att de stora lejonen är med och hugger som Frölunda, SAIK och skulle inte förvåna mig att Malmö vill ha ett ord med också.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nick » 28 december 2016, 09:21

frippe-borås skrev:Mathias Ritola ryktas vara på väg hem till Sverige.
Hade jag mer än gärna sett i Hv!

Men ryktena säger Leksand men då tror jag mer att de stora lejonen är med och hugger som Frölunda, SAIK och skulle inte förvåna mig att Malmö vill ha ett ord med också.

Nobbade nyss Leksand för ett lag i Schweiz så tror inte han är aktuell för sverige längre..

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... i-schweiz/
Nick

Inläggav Hannes » 29 december 2016, 13:57

Ritola verkar väl inte blivit frisk från ménières sjukdom, låg antagligen i beslutet att stanna utomlands.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav frippe-borås » 5 januari 2017, 22:37

Lika bra att skita i denna säsong och ladda plånboken rejält till nästa för det lär vi behöva.
Vi har två som hotar framåt i #10 och #24 sen är det mellanmjölk rätt igenom.

Är så less på detta trams som Hv hållt på med i nu 7 säsonger och utvärdera och sen komma till en ny Säsomg med samma bleka lag och ut i kvarten. Detta lag sliter i 60 min och lyckas oftast vinna med uddamålet men när det väl gäller så kommer motståndarna höja sig några snäpp men Hv kommer inte ha den växeln med denna trupp för spetsen finns inte för att göra det.

Bengtsson, Sandberg, Andersson, Brithén mfl spela på sitt max nu och det händer inte mycket.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 5 januari 2017, 23:40

frippe-borås skrev:Lika bra att skita i denna säsong och ladda plånboken rejält till nästa för det lär vi behöva.
Vi har två som hotar framåt i #10 och #24 sen är det mellanmjölk rätt igenom.

Är så less på detta trams som Hv hållt på med i nu 7 säsonger och utvärdera och sen komma till en ny Säsomg med samma bleka lag och ut i kvarten. Detta lag sliter i 60 min och lyckas oftast vinna med uddamålet men när det väl gäller så kommer motståndarna höja sig några snäpp men Hv kommer inte ha den växeln med denna trupp för spetsen finns inte för att göra det.

Bengtsson, Sandberg, Andersson, Brithén mfl spela på sitt max nu och det händer inte mycket.

Dina första meningar känner jag tyvärr igen allt förväl, vi kan ju inte säga "skit i denna säsong ladda för nästa" varenda jävla säsong.
Problemet med Hv just nu är att vi sparar ihjäl oss, alla säger att tex Växjö har mer budget osv, ja det har dom men har dom mer pengar än Hv71 ? nej det har dom inte men Hv vill ha ett mycket större bankkonto som ler åt dom på banken, vi måste fan sattsa nu och JA vi har pengar men vi använder dom inte till mer än att få Hv71 som ekonomisk förening att gå med mer plus, självklart är det lättare att få Hv att bli ekonomiskt starkare och tjäna mer pengar på alla oss eviga trogna fans som går till kinnarps varje år oavsätt hur bra HV är, fan det är ju en kanon produkt som man knappt behöver investera i men man tjänar pengar på trogen publik som är glada så länge några jönköpings killar spelar i laget så man iaf kan trösta sig med att laget är "hem kärt"
Ne jag älskar Hv71 men jag är trött på skiten nu alltså..fyfan det är dags att sattsa lite.
Det mest tragiska är att i år har vi faktiskt ett ganska bra lag, med lite krydda så skulle vi kunna göra rejäl skada till top4 men icke, vi sparar och sparar, frågan är när Husqvarna och andra stor sponsorer tröttnar på att sponsra med pengar som enbart hamnar på ett spar konto på handelsbanken och går över till Jsödra istället eller annat
Nutarviguld

Inläggav Nutarviguld » 6 januari 2017, 00:20

Här är min teori, ledningen och kanske framförallt VDn använder Hv som en steppingstone, visa genom Hv att dom kan vända en negativ ekonomisk trend till en positiv för att ha det på CVt och kunna konkurera om ett VD jobb på ett större "riktigt" företag sedan.

Förklara annars det eviga sparandet för mig, man gör ju absolut inget åt det sportsliga. Man visar stolt upp FETA siffror i media och även grävande journalister publicerar uppgifter som placerar Hv i det absoluta ekonomiska toppskicktet i SHL ändå tycker alla ni hobby ekonomer att Hv ska ta ett "mellan år" för 7året irad ? asså vad är logiken snälla förklara för mig

Satsa långsiktigt säger ni ? långsiktigt VA?!*! vad menar man med långsiktigt egentligen ?
långa kontrakt ? för det har ju gått jävligt bra med våra långa kontrakt, spelare blir mätta och belåtna
långsiktighet med att satsa på egna spelare ? som sticker utomlands om dom blir riktigt bra eller till Frölunda om dom blir semi bra ?
Seriöst vad menar ni med långsiktighet ?
Man måste självklart ha egna spelare och satan i gatan vad mycket pengar Hv sparar på att ha så mycket egna produkter i laget, och tro mig jag gillar det med MEN FAAAAAN man måste ju ha lite spets också, det är helt sjukt va lite spets vi har i år alltså man har ju enbart jkpg killar i laget plus 2 spets spelare i christensen/reese och sen långsiktiga sundh/brithen som är SÅÅÅ bra...
näe jag har så sjukt svårt att se den röda tråden och nu blir jag väl bannad ifrån Sir Ward också för att jag har åsikter, jag ser ingenstans i detta forum att man inte får ha olika åsikter eller måste man knapra valium och bara hålla med om att Hv är det bästa år efter år av skit resultat, vart står det i reglerna för forumet isåfall ?

vafan är det som händer med Hv egentligen ? så tråkigt att se och oavsätt ledningsbyte och annat så händer det inte ett enda jävla skit, tror ni ärligt på att vi över lever kvarten i år ? samma skit i år igen jag kan garantera, jag blir imponerad om vi ens kommer till kvarten med detta laget, Thörnberg stimmade till lite i början av säsongen och fick med sig några rävar då nu är han den gamla vanliga igen, det va enda orsaken till att vi va ganska bra i början, vårat PP är nog det sämsta jag sätt på 10år ?

Hade Evertsson haft vårat lag så hade han sätt potentialen, vi är tillräckligt bra i BP, och i defensiven, och också bra spelmässigt 5on5 men vi saknar målgörare, värvat in 2 finnar som INTE finns på marknaden och så hade vi stått där med bucklan hissad sen.

Förklara detta för mig, för länge länge sedan hade man en spelare i Hv, en jävigt trevlig kille va men efter hockey karriären drog han till något random företag HELT bortkopplad ifrån hockey, hello gissa vem som blir sportchef i kompis svågerpolitik laget nr 1...mr Hult
Fan att Davidsson hade gått rakt till sportchef hade varit mer logiskt till och med...

Titta på våra spelarlöner, vi lägger massiva pengar på spelare som Sundh och Brithen, likvärdiga pengar som på spelare som TOK levererar i andra lag, vad behöver man göra för att få sjuk lön i Hv ? bli kompis med sportchefen...OJ sa jag det högt ??
Förklara annars varför dessa spelare har så sjuka löner ? likvärdiga med de ABSOLUT bästa i ligan som Joel Lundqvist ect
PW är den bäst betalda målvakten i SHL jag menar vafan lägger man pengar på egentligen ? det är så sjukt dåligt
FBK petar PW och Hv plockar upp honom från botten och ger han bäst lön i SHL som plåster på såren för att FBK inte tyckte PW platsade i SHL ?????

Så för att få den här posten "legit" under spelardrömmar så är min "spelardröm" Evertsson som sportchef
Nutarviguld

Inläggav Curley » 6 januari 2017, 12:09

Bra skrivet nutarviguld !!
Jag har samma uppfattning om de odugliga sportcheferna som inte ser var det finns spelare !! HULT: det finns inga spelare just nu!!
Evertsson : Vad behöver vi ? ja då fixar jag det med mina kontakter !!
HV MÅSTE börja värva EN TOPPBACK OCH EN STRIKER !!! Då kan vi få se på annat. Som det är nu så åker de i Kvarten IGEN !!!!
Att ingen börjar skriva om detta i JP förvånar mig storligen !
Curley

Inläggav frippe-borås » 6 januari 2017, 12:56

Använder man sig inte av scouting så blir det så här år efter år! Har frågat hur man scoutar i Hv och då har man en man anlitar vad jag fattade det som! Anställ en scout som reser land och rike runt för att just hitta den pusselbiten för varje kedja t ex.

Det finns guldkorn o allsvenskan, finskaligan och inre minst i NHL där flera andra lag använder sig av scouting och inte Youtube-klipp eller statistik från andra håll. Åk dit o kika på spelarna hur de är på rören och hur rörelse mönstret och avslut etc etc.
Gagnon spottar in poäng efter han lämnade Hv men det var han som fick bära skiten först av alla men kanske den som var bäst av alla av Sterling, Holzapfel och Gagnon.

Dessa tre herrar är väl ett bra exempel på hur dåligt scoitingen fungerar i Hv. Gått på statistik.
Men andra lag tar in jänkare som levererar match efter match. Brynäs är grymma på dettta.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Junior » 6 januari 2017, 13:10

Här gör vi det lätt för oss med en massa halmgubbar... Kom igen nu för fan.

2011 hade HV eget kapital på nästan 40 miljoner (Källa: http://www.jnytt.se/article/hv71-gar-ba ... -flera-ar/) och läser man verksamhetsrapporten för säsongen 15/16 så är det egna kapitalet 25 miljoner. Man har under de åren också haft bland de högsta spelarbudgetar, om man ska gå efter skvallerpressen i alla fall. Det är inte helt orimligt heller, framförallt för åren 2011-2013 och sedan katastrofåret när Campoli, Christensen, Rajala och Salmela värvades.

Nutarviguld skrev:Förklara annars det eviga sparandet för mig, man gör ju absolut inget åt det sportsliga. Man visar stolt upp FETA siffror i media och även grävande journalister publicerar uppgifter som placerar Hv i det absoluta ekonomiska toppskicktet i SHL ändå tycker alla ni hobby ekonomer att Hv ska ta ett "mellan år" för 7året irad ? asså vad är logiken snälla förklara för mig

Så berätta nu, vilket evigt sparande, vilka FETA siffror?! Även om HV just nu skulle ligga i det ekonomiska toppskicket så kan det finnas en poäng i att bromsa upp den negativa trenden i ekonomin. Men jag har väldigt svårt att tro att HV ligger i det toppskiktet. För ekonomin har verkligen inte tagit "mellan år" 7 år i rad och det kan vara värt att ta ett i år. Sen kan man börja satsa mer igen.

Sen hur lejkers har fått sina pengar och hur bra jobbat det är kan man ju också diskutera. De får ganska hyggliga 19 miljoner varje år av kommunen. Svårt att bygga ekonomi då... HV, DIF och Frölunda tillhör dem som får allra minst av sina kommuner i bidrag.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nutarviguld » 6 januari 2017, 13:40

och Frölunda som du nämner är reagerande svenska mästare och överlägsna i serien i år också. hur kan dom göra det utan att få "hjälp" ifrån komunen ?

Det största problemet är att vi har pengar och vi satsar endel pengar också men jävligt mycket av våra pengar rinner ut i vättern på spelare som Brithen, PW, Sundh ect

Christensen har halva Brithens lön jag menar what the fuck ?
Nutarviguld

Inläggav Junior » 6 januari 2017, 13:54

Nutarviguld skrev:och Frölunda som du nämner är reagerande svenska mästare och överlägsna i serien i år också. hur kan dom göra det utan att få "hjälp" ifrån komunen ?

Det största problemet är att vi har pengar och vi satsar endel pengar också men jävligt mycket av våra pengar rinner ut i vättern på spelare som Brithen, PW, Sundh ect

Poängen var inte att man måste ha kommunen på sin sida för att det ska gå bra, men att t.ex. lejkers kan vara lite mer frikostiga då de har mer "garanterade" pengar. Men det är riktigt bra jobb av Frölunda och jag tycker HV börjar röra sig mer rätt också. Men du är väl medveten om att de gjorde några riktiga hund år efter säsongerna där de gick back 20 millar för att få kontroll över ekonomin va?

Vad är källan på att Christensen har halva Brithens lön? Om du kollar på de siffror AB har rotat fram finns det många delar som inte nödvändigtvis är inkluderade som t.ex. pensionssparande som de kan lägga extra på. Vet inte heller om sign-on bonusar eller dylikt räknas om man nu använder sig av sådana. Men ABs siffror är inte helt klockrena och man ska inte lita på dem när man jämför spelare sinsemellan.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Stockholmssupportern » 6 januari 2017, 21:31

Nutarviguld skrev:och Frölunda som du nämner är reagerande svenska mästare och överlägsna i serien i år också. hur kan dom göra det utan att få "hjälp" ifrån komunen ?

Lite kul att du sitter och lackar på spelarlöner som du inte har en aning om! Spelarlönerna i SHL är inte öppna för allmänheten, vilket gör att du omöjligt kan veta alla spelares löner om du inte faktiskt känner alla spelare och frågat dem. Vad Aftonbladet skriver är ju helt ointressant med tanke på att alla spelare fördelar sin "lön" olika, där vissa tar ut i pension och liknande för att få skattefördelar. Dessutom vet jag by fact att Sundh förra säsongen tjänade i princip en juniorlön då han aldrig var tänkt att värvas utan hörde av sig själv till HV med önskan att få en chans med en minimal lön för att komma upp i den nivån han känner att han har, vilket han också gjorde och därav förtjänar en högre lön i år. Snälla sluta va så jävla naiv och tro på Aftonbladet Plus, som har en sanningshalt på cirka 0 i sina artiklar och snälla sluta gnäll på allt och alla hela tiden, så jävla illa är det inte i HV i år, vi har definitivt något långsiktigt på gång och snart är bucklan tillbaka i Jönköping ska du se.

Sorry för OT
Stockholmssupportern

Inläggav Klabbe » 6 januari 2017, 23:10

Ja de där skitartiklarna slutade jag läsa för längesen. De fortsätter att komma en gång per säsong trots att de inte säger ett skit om vad spelarna verkligen tjänar. Att Christensen skulle ha halva Brithéns lön är väl ganska uppenbart att det inte stämmer. Sign on- bonus någon?
Klabbe

Inläggav Nutarviguld » 7 januari 2017, 03:04

Vad är det för långsiktigt pågång ? berätta gärna...jag måste ha missat det ? hur ska man vinna SM guld långsiktigt hur gör man då ? vad är planen ?

OT: bästa HV spelare i SHL´s poäng liga är Thörnberg på plats 38...
PW är 12a målvakts ligan
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71