Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nutarviguld skrev:Händer mycket i dom flesta andra lagen, kommer Hv agera ut eller in ? eller vara passiva som vanligt ?
Henke67 skrev:Ja de kommer väl knappast att medvetet satsa på fel?
Vore mer intressant om du beskrev vad som kan tänkas vara rätt.
Personligen tror jag det i så fall handlar om en långsiktigare satsning. Minst över även nästa säsong. Kanske tom mer...
Nutarviguld skrev:Okej byebye guldet med ligans sämsta pp
sir Ward skrev:Nutarviguld skrev:Okej byebye guldet med ligans sämsta pp
Ser att du återigen tror på HV. Ingen värvning - inget guld.
Du är väl införstådd att HV har läget fullt under kontroll och jobbar efter en budget.
Nutarviguld skrev:sir Ward skrev:Nutarviguld skrev:Okej byebye guldet med ligans sämsta pp
Ser att du återigen tror på HV. Ingen värvning - inget guld.
Du är väl införstådd att HV har läget fullt under kontroll och jobbar efter en budget.
"tror på Hv" jag älskar Hv men näe jag tror inte vi har nog för ett guld nej, man måste inte vara blind för att
vara ett fan, hur ska vi ta guld utan PP backar, med ett riktigt dåligt PP ? näe tyvärr jag ser inte möjligheten utan
att värva spets som de flesta andra lag gör
Och angående budget, alla lag har en budget, Hv gör dessutom riktigt bra plus resultat redan så självklart har man råd.
Dom som värvar nu tex Saik osv låg knappast under sin lagbudget tidigare, men dom ser att det behövs.
Samma sak i Hv, vi behöver spets och har råd med det, ska vi vara åskådare eller ska vi ge oss in i leken ?
Hv är nog ganska medvetna om sina dåliga resultat de senaste åren och även om man går över budget lite om man
värvar en back nu så är det nog en "risk" man är villig att ta för att visa sponsorer och andra att man går åt rätt håll igen.
Speciellt med tanke på att man ju faktiskt gör en riktigt bra säsong ekonomiskt, mycket troligen pågrund av ett billigt lag
Nutarviguld skrev:blir det nån hv julklapp in i laget?
hammare7 skrev:Nutarviguld skrev:blir det nån hv julklapp in i laget?
Nej
hv71 är best skrev:hammare7 skrev:Nutarviguld skrev:blir det nån hv julklapp in i laget?
Nej
Såg Jagr på stan någon som kan bekräfta?
frippe-borås skrev:Mathias Ritola ryktas vara på väg hem till Sverige.
Hade jag mer än gärna sett i Hv!
Men ryktena säger Leksand men då tror jag mer att de stora lejonen är med och hugger som Frölunda, SAIK och skulle inte förvåna mig att Malmö vill ha ett ord med också.
frippe-borås skrev:Lika bra att skita i denna säsong och ladda plånboken rejält till nästa för det lär vi behöva.
Vi har två som hotar framåt i #10 och #24 sen är det mellanmjölk rätt igenom.
Är så less på detta trams som Hv hållt på med i nu 7 säsonger och utvärdera och sen komma till en ny Säsomg med samma bleka lag och ut i kvarten. Detta lag sliter i 60 min och lyckas oftast vinna med uddamålet men när det väl gäller så kommer motståndarna höja sig några snäpp men Hv kommer inte ha den växeln med denna trupp för spetsen finns inte för att göra det.
Bengtsson, Sandberg, Andersson, Brithén mfl spela på sitt max nu och det händer inte mycket.
Nutarviguld skrev:Förklara annars det eviga sparandet för mig, man gör ju absolut inget åt det sportsliga. Man visar stolt upp FETA siffror i media och även grävande journalister publicerar uppgifter som placerar Hv i det absoluta ekonomiska toppskicktet i SHL ändå tycker alla ni hobby ekonomer att Hv ska ta ett "mellan år" för 7året irad ? asså vad är logiken snälla förklara för mig
Nutarviguld skrev:och Frölunda som du nämner är reagerande svenska mästare och överlägsna i serien i år också. hur kan dom göra det utan att få "hjälp" ifrån komunen ?
Det största problemet är att vi har pengar och vi satsar endel pengar också men jävligt mycket av våra pengar rinner ut i vättern på spelare som Brithen, PW, Sundh ect
Christensen har halva Brithens lön jag menar what the fuck ?
Nutarviguld skrev:och Frölunda som du nämner är reagerande svenska mästare och överlägsna i serien i år också. hur kan dom göra det utan att få "hjälp" ifrån komunen ?
Det största problemet är att vi har pengar och vi satsar endel pengar också men jävligt mycket av våra pengar rinner ut i vättern på spelare som Brithen, PW, Sundh ect
Christensen har halva Brithens lön jag menar what the fuck ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst